LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
HansMPL
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:34

Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door HansMPL »

Schermafbeelding 2018-02-13 om 16.13.40.jpg
Schermafbeelding 2018-02-13 om 16.13.40.jpg
Op 22 juni 2017 kocht ik bij PhoneHouse - op hùn advies - een Tele2 unlimited data abonnement en een TP-Link 7300 (webaccess-point) om Internet-toegang te krijgen (4G) in onze vakantiewoning op de Veluwe.

Vandaag kreeg ik een brief van Tele2 (zie bijlage), dat ik mij niet aan de wet houdt/resp. zou houden: "het gebruik van een 06-nummer in een dongel of router is in strijd met de wet- en regelgeving".

Weet iemand hoe dat zit en wat ik nu zou moeten doen? Als het inderdaad niet mag, hoe moet ik dan handelen naar PhoneHouse, want ZIJ hebben mij deze oplossing geadviseerd. Ik heb altijd aangenomen dat ZIJ weten hoe ik in mijn vakantiehuisje Internet kan krijgen.........

Op voorhand dank voor alle hulp, tips en trucs,

HansMPL

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen idee of dat tegen de wet is, maar kunt u die sim niet in een telefoon doen en die telefoon dan als hotspot gebruiken?

Als ik niet thuis ben en van mijn I-pad gebruik wil maken, gebruik ik mijn telefoon ook als hotspot.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door Jefdus »

Dat zal nog steeds in strijd zijn met de regels van Tele2. Unlimited mobiele bundels sluiten het gebruik voor hotspots en dergelijke uit.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Onbeperkt internet is voor normaal gebruik in een telefoon. Elke provider heeft een fair use policy.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door HADES2001 »

En de regels zijn verandert 06 nummers mogen alleen nog voor mobiel gebruikt worden alle data abbo's krijgen een 12 cijferig 09(7?) nummer ben derde nummer even vergeten
Dit is dus een sim kaart die bij een telefoon hoor en niet een modem.
Ik raad je aan terug te gaan naar de winkel waar je dit abbo hebt afgesloten omdat zei dit advies gegeven hebben, wat je nodig hebt is een sim kaart met abbo voor data, alle andere vormen maak je kans op de mails die je nu ook ontvangen hebt.

Verwijderd

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Ik las in het onderwerp 2 Unlimited, dus ik moet reageren. Tele2 has no limit?

HansMPL
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:34

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door HansMPL »

Yes. Mijn vraagstuk aan PhoneHouse was dat ik onbeperkt Internet in mijn vakantiehuis wilden. Tele2 heeft hiermee veel abonnementen verkocht door voor €26/maand 4G onbeperkt Internet te leveren. PhoneHouse heeft deze oplossing aanbevolen i.c.m. een TP-Link7300 (HOTSPOT) draadloze router.
Als je 5G verbruikt heb, valt de verbinding eruit en moet je steeds extra GB's bestellen, die dan direct toegevoegd worden. Het dataverbruik is echter zeer gering. Ik zal dat bij de HD van Tele2 eens opvragen.
Gz. HansMPL.

HansMPL
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:34

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door HansMPL »

Dank voor jullie reacties en al zo snel. Uiteraard heb ik dit vraagstuk ook bij PhoneHouse gemeld en wacht op een antwoord. Zoals mijn indruk nù is zijn er 2 oplossingen: 1. Een ander abonnement voor DATA en dit SIM-metje in de TP-Link doen of 2) Het huidige SIM-metje in een 4G-telefoon doen en deze telefoon als HOTSPOT laten functioneren. (Moet ik een 4G-telefoon aanschaffen èn moet PhoneHouse mijn TP-Link HOTSPOT-hardware compenseren)

Wellicht komen er nog meer reacties/ideeen. Zowiezo laat ik van mij horen als ik iets van PhoneHouse verneem . . .

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Heb je op tele2 forum nagevraagd? Daar heb je vrij snel iemand van tele2 met een antwoord.

HansMPL
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:34

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door HansMPL »

@Theotrucker: Mmm, wàt nagevraagd? Een oplossing? Nee, nog niet; mijn gedachte is dat ik eerst Phone House met een oplossing moet laten komen vóór ik Tele2 ga benaderen. Of bedoel je iets anders?

rpvanoyen
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jul 2011 23:22

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door rpvanoyen »

Ach ja, alle telecomwinkels willen maar 1 ding: zoveel mogelijk provisie ontvangen. De klant is nooit koning. Daarom is zelf van te voren even onderzoek doen, altijd handig zodat je alvast weet wat voor jou passende oplossingen zijn, en wat niet. En als iets te mooi lijkt om waar te zijn...

Voor mobiel internet voor m'n laptop, sluit ik simpelweg m'n GSM via USB er op aan en activeer ik in de GSM USB-tethering. Werkt als een bezetene (4G) en heb nog nooit problemen ondervonden wanneer ik in het buitenland ben. Overigens gebruik ik nooit wifi of de hutspot-functie dus kan hier geen mening over geven.

Hopelijk komt u er met PhoneHouse alsnog uit.

HansMPL
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:34

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door HansMPL »

@rpvanoyen: Ja, gelijk heft u. Ons vakantiehuis wordt ook zeer regelmatig verhuurd. Huurders stellen internet ook op prijs (al is het gebruik op dit moment gemiddeld heel laag). Op de locatie van die woning is geen goede vaste verbinding van KPN. Daarom werd dit waarschijnlijk geadviseerd. Ik ga de alternatieven alvast maar wat uitwerken. . .

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door sjohie »

Verkoper was heeft je naar de mond gepraat om zo een koop te sluiten en wat commissie te scoren, echter zeggen de voorwaarden van Tele2 waar jij mee akkoord bent gegaan, én inderdaad ook wet-en regelgeving dat dit niet mag zo, dus ze hebben gelijk. Verkoper was te makkelijk, en jij hebt de voorwaarden van je contract niet helemaal goed gelezen. Kies maar op wie je het meeste kwaad wilt worden.

Ik citeer even van de site van Tele2

Wat zijn de spelregels voor Unlimited datagebruik?
Wij moedigen onze klanten aan om het internet he-le-maal leeg te trekken. Om te zorgen dat alle Tele2 klanten het meest uit ons schandalig snelle 4G-netwerk halen, hebben we wat spelregels opgesteld voor het gebruik van Unlimited Data.

-De Unlimited-bundel is niet bedoeld voor gebruik in data only apparaten, zoals een router of dongle.
-Het is bedoeld voor individueel gebruik – dus niet als hotspot voor anderen – en alleen voor consumenten – dus niet voor zakelijke klanten.
-Je dataverbruik mag geen andere klanten benadelen of hinder veroorzaken aan onze systemen of aan het netwerk. Denk hierbij aan het dag en nacht laten doorlopen van zware downloads of streaming content.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door sjohie »

HansMPL schreef:@rpvanoyen: Ja, gelijk heft u. Ons vakantiehuis wordt ook zeer regelmatig verhuurd. Huurders stellen internet ook op prijs (al is het gebruik op dit moment gemiddeld heel laag). Op de locatie van die woning is geen goede vaste verbinding van KPN. Daarom werd dit waarschijnlijk geadviseerd. Ik ga de alternatieven alvast maar wat uitwerken. . .
T-mobile heefthier wel oplossingen voor.

HansMPL
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:34

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door HansMPL »

@sjohie-1: Je hebt helemaal gelijk; ik wil ook helemaal geen misbruik maken van een 06-contract, enne ... die voorwaarden, die heb ik helemaal niet gelezen. Phone House heeft mij dat geadviseerd en ik ging er van uit dat dit 'legaal' was. Uiteraard waren de overige voorwaarden wel conform mijn eisen/wensen.

@sjohie-2: Dit alternatief ga ik onderzoeken. Dank hiervoor.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus die Tele 2 sim mag best in je eigen mobiel die je dan als hotspot voor jezelf gebruikt.

rpvanoyen
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jul 2011 23:22

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door rpvanoyen »

Ik voel me nu heel sullig... Ik lees namelijk altijd de voorwaarden vooraf, omdat ik ze altijd minimaal 3 keer moet lezen voordat ik het begrijp... ;-)

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Moet wel 4G zijn.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door JvandeW »

HansMPL schreef:PhoneHouse heeft deze oplossing aanbevolen i.c.m. een TP-Link7300 (HOTSPOT) draadloze router.
Dit had PhoneHouse nooit mogen doen. Zij dienen de kennis te hebben te weten dat een 06-nummer inderdaad niet gebruikt mag worden in combinatie met een router of dongle.

Je kunt bij de verkoper eisen dat zij het probleem oplossen en de koop weer conform de overeenkomst maken. Dat dient kosteloos te gebeuren.

HansMPL
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:34

Re: Tele2: unlimited data is wellicht toch limited???

Ongelezen bericht door HansMPL »

@JvandeW: zou ik graag willen. Weet U of ze dit inderdaad verplicht zijn of is dit vrijblijvend?
HansMPL

Gesloten