LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ebane
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2018 17:33

Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door ebane »

Goedendag,
binnenkort ga ik van woning verhuizen. Nu heb ik nog abonnement lopen bij Tele2 (duur is nog zo'n vier maanden) voor internet/televisie, dus wilde ik dat doorgeven aan Tele2. Op hun website staat vernoemd dat een verhuizing 25euro administratie kosten kost en dat je abonnement dat wordt verhuist naar het nieuwe adres.
Toen ik belde naar Tele2 kreeg ik echter de volgende 2 opties:
1- mijn abonnement opzeggen en 70euro boete betalen (omdat het abonnement nog niet verstreken is)
2- een nieuw jaar abonnement nemen bij tele 2 én 25euro administratie betalen.

de optie mijn huidige abonnement meenemen en dat in juni laten verlopen (zoals dat nu ook zou gebeuren wanneer ik niet verhuis) is aldus Tele2 geen optie!?!

Ik vraag me af of ze dit zomaar kunnen maken ik wordt nu namelijk verplicht om of een boete te betalen of om nog een jaar lid te blijven bij deze maatschappij. Heeft iemand hier ervaring mee of advies?
Laatst gewijzigd door Radar op 20 feb 2018 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door sjohie »

ebane schreef:Goedendag,
binnenkort ga ik van woning verhuizen. Nu heb ik nog abonnement lopen bij Tele2 (duur is nog zo'n vier maanden) voor internet/televisie, dus wilde ik dat doorgeven aan Tele2. Op hun website staat vernoemd dat een verhuizing 25euro administratie kosten kost en dat je abonnement dat wordt verhuist naar het nieuwe adres.
Toen ik belde naar Tele2 kreeg ik echter de volgende 2 opties:
1- mijn abonnement opzeggen en 70euro boete betalen (omdat het abonnement nog niet verstreken is)
2- een nieuw jaar abonnement nemen bij tele 2 én 25euro administratie betalen.

de optie mijn huidige abonnement meenemen en dat in juni laten verlopen (zoals dat nu ook zou gebeuren wanneer ik niet verhuis) is aldus Tele2 geen optie!?!

Ik vraag me af of ze dit zomaar kunnen maken ik wordt nu namelijk verplicht om of een boete te betalen of om nog een jaar lid te blijven bij deze maatschappij. Heeft iemand hier ervaring mee of advies?
Wat gebeurd er als je op nieuwe adres kijkt of je huidige abonnement dáár ook beschikbaar is? Als je nu bijvoorbeeld glasvezel van ze hebt, maar dat ligt niet op je nieuwe adres, kan je je huidige abonnement niet meenemen.. :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door kweenie »

Tegenvraag zou kunnen zijn waarom Tele2 extra kosten zou moeten maken voor jouw verhuizing als je nog maar een paar maanden abonnee zou blijven.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Je kan dus gewoon je Abbo opzeggen per einde datum.
Als je gaat verhuizen koppel je de modem af en neemt hem mee.
Op nieuwe adres pak je nieuwe provider.

Of je betaald 70 euro en dan ben je er van af.
Het is niet zo moeilijk, maar sommige consumenten menen dat regels en voorwaarden alleen maar tellen als het hun gunstig uitkomt

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door Mark1992 »

R. Proctor schreef:Je kan dus gewoon je Abbo opzeggen per einde datum.
Als je gaat verhuizen koppel je de modem af en neemt hem mee.
Op nieuwe adres pak je nieuwe provider.

Of je betaald 70 euro en dan ben je er van af.
Het is niet zo moeilijk, maar sommige consumenten menen dat regels en voorwaarden alleen maar tellen als het hun gunstig uitkomt
Vaak is de modem eigendom van de telecomprovider dus is meenemen geen optie? Niet zeker of dat bij Tele2 ook het geval is, maar vaak is dat juist zo bij budgetproviders.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Mark1992 schreef:
R. Proctor schreef:Je kan dus gewoon je Abbo opzeggen per einde datum.
Als je gaat verhuizen koppel je de modem af en neemt hem mee.
Op nieuwe adres pak je nieuwe provider.

Of je betaald 70 euro en dan ben je er van af.
Het is niet zo moeilijk, maar sommige consumenten menen dat regels en voorwaarden alleen maar tellen als het hun gunstig uitkomt
Vaak is de modem eigendom van de telecomprovider dus is meenemen geen optie? Niet zeker of dat bij Tele2 ook het geval is, maar vaak is dat juist zo bij budgetproviders.
Je mag hem gewoon meenemen ze komen de modem nooit zelf halen die moet je terugsturen.
Je hoeft echt niet te wachten tot Tele2 hem af komt koppelen dan kan je heel lang wachten

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door Mark1992 »

R. Proctor schreef:
Mark1992 schreef:
R. Proctor schreef:Je kan dus gewoon je Abbo opzeggen per einde datum.
Als je gaat verhuizen koppel je de modem af en neemt hem mee.
Op nieuwe adres pak je nieuwe provider.

Of je betaald 70 euro en dan ben je er van af.
Het is niet zo moeilijk, maar sommige consumenten menen dat regels en voorwaarden alleen maar tellen als het hun gunstig uitkomt
Vaak is de modem eigendom van de telecomprovider dus is meenemen geen optie? Niet zeker of dat bij Tele2 ook het geval is, maar vaak is dat juist zo bij budgetproviders.
Je mag hem gewoon meenemen ze komen de modem nooit zelf halen die moet je terugsturen.
Je hoeft echt niet te wachten tot Tele2 hem af komt koppelen dan kan je heel lang wachten
Oh juist. Ik had je antwoord verkeerd geïnterpreteerd. Maar wanneer je een nieuw abonnement afsluit bij een andere provider dan betaal je Tele2 door tot juni? Hiernaast krijg je een nieuwe modem van de andere aanbieder?

Ik zou inderdaad naar de mogelijkheden kijken bij de nieuwe woning en wanneer mogelijk, een nieuw abonnement van een jaar nemen bij Tele2 á €25,00 administratiekosten en anders de boete betalen van €70,00 en bij een andere provider kijken. Een verhuizing kost altijd geld dus neem het voor lief.

Ja het is vervelend, maar hetzelfde geldt voor andere abonnementen, zoals in samenstelling met een telefoon. Wanneer je zelf een andere telefoon koopt in de looptijd van de ander dan kun je dat contract ook niet tussentijds veranderen omdat jij toch een andere telefoon hebt gekocht.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door alfatrion »

ebane schreef:Ik vraag me af of ze dit zomaar kunnen maken ik wordt nu namelijk verplicht om of een boete te betalen of om nog een jaar lid te blijven bij deze maatschappij. Heeft iemand hier ervaring mee of advies?
Mijn inziens mag dit juridisch gezien niet. Je hebt met Tele2 een overeenkomst en op grond van die overeenkomst moeten zij diensten verrichten. Waar je woont is een bijzaak. Een verhuizing betekent wel dat er extra werk verzet moet worden en het is een logisch gevolg dat je daarvoor moet betalen.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door R. Proctor »

alfatrion schreef:
ebane schreef:Ik vraag me af of ze dit zomaar kunnen maken ik wordt nu namelijk verplicht om of een boete te betalen of om nog een jaar lid te blijven bij deze maatschappij. Heeft iemand hier ervaring mee of advies?
Mijn inziens mag dit juridisch gezien niet. Je hebt met Tele2 een overeenkomst en op grond van die overeenkomst moeten zij diensten verrichten. Waar je woont is een bijzaak. Een verhuizing betekent wel dat er extra werk verzet moet worden en het is een logisch gevolg dat je daarvoor moet betalen.
Dat mag wel.
Verhuizing indien het kan is gewoon nieuw CONTRACT dat is overal zo, het voordeel dat je daarbij hebt als je een provider email adres gebruikt gaat dat gewoon mee met de verhuizing.
Nu heeft TS nog 4 maanden te gaan en wil schijnbaar niet verder met Tele2 maar met een andere, dus waarom zou Tele2 hem die 4 maanden niet laten betalen, hij kan het ook afkopen met ineens 70 euro.
Dat er aansluitkosten gerekend worden van 25 euro mag ook gewoon.

De grootste onzin die je verkondigd is dit
Waar je woont is een bijzaak
nee dat is geen bijzaak jij sluit namelijk op je combi naam en adres een abo af en niet alleen op naam.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door alfatrion »

De kern van de overeenkomst is toch dat de ene partij telecommunicatiediensten levert en de ander daar een prijs voor betaald. Uit de eisen van redelijkheid en billijkheid vloed mijn inziens voort dat een bedrijf als Tele2 moet meewerken aan een verhuizing. Het voor het blok zetten van je klanten is mijn inziens juridisch niet handhaafbaar.
Artikel 6:248 lid 1 BW schreef:Een overeenkomst heeft niet alleen de door partijen overeengekomen rechtsgevolgen, maar ook die welke, naar de aard van de overeenkomst, uit de wet, de gewoonte of de eisen van redelijkheid en billijkheid voortvloeien.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door R. Proctor »

alfatrion schreef:De kern van de overeenkomst is toch dat de ene partij telecommunicatiediensten levert en de ander daar een prijs voor betaald. Uit de eisen van redelijkheid en billijkheid vloed mijn inziens voort dat een bedrijf als Tele2 moet meewerken aan een verhuizing.
Artikel 6:248 lid 1 BW schreef:Een overeenkomst heeft niet alleen de door partijen overeengekomen rechtsgevolgen, maar ook die welke, naar de aard van de overeenkomst, uit de wet, de gewoonte of de eisen van redelijkheid en billijkheid voortvloeien.
Leuk he wetten naar je eigen hand zetten en interpreteren hoe jij het wilt.

Tele2 werkt toch mee dat kost 25 euro.
Dat er bij een verhuizing een nieuw contract opgemaakt word op nieuwe adres is ook algemeen bekend en omdat Tele2 ook geld wil verdienen en niet INFRA gaan aanpassen voor 4 maanden wordt dit gewoon contract van een jaar geheel legaal.
Pas als Tele2 niet kan leveren dan is het klaar.

Maar TS maakt het zelf moeilijk TS wil geen TEle2 op nieuw adres dus verhuizing is onnodig dus gewoon opzeggen op adres 1 dat kost hem of 4x het maandbedrag of hij koopt het af voor 70 euro aan TS de keus.

Wat TS wil is dat Tele2 hem maar gratis verhuisd en als ie daar woont zegt ie zijn abbo op.
Zo werkt het niet.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door alfatrion »

R. Proctor schreef:Wat TS wil is dat Tele2 hem maar gratis verhuisd en (...).
Dat heb ik niet in het schrijven van TS gelezen.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door R. Proctor »

alfatrion schreef:
R. Proctor schreef:Wat TS wil is dat Tele2 hem maar gratis verhuisd en (...).
Dat heb ik niet in het schrijven van TS gelezen.
Staat er duidelijk zat in TS wil geen nieuw contract TS wil gratis verhuizen en TS wil met verhuizen einde contract opzeggen.
Dat gaat dus gewoonweg niet.
Het is de lusten maar ook de lasten.

Nieuw adres is nieuw contract simpel zat.
Om dat te voorkomen kan TS dus gewoon opzeggen per einde contract op huidig adres of opzeggen met opzegboete voor gemiste inkomsten Tele2 door vroegtijdig contract te ontbinden.

Wil TS wel door met Tele2 kost hem dit alleen 25 euro administratiekosten en uiteraard nieuw contract op ander adres.
de optie mijn huidige abonnement meenemen en dat in juni laten verlopen (zoals dat nu ook zou gebeuren wanneer ik niet verhuis) is aldus Tele2 geen optie!?!

Ik vraag me af of ze dit zomaar kunnen maken ik wordt nu namelijk verplicht om of een boete te betalen of om nog een jaar lid te blijven bij deze maatschappij. Heeft iemand hier ervaring mee of advies?

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door alfatrion »

alfatrion schreef:
R. Proctor schreef:Wat TS wil is dat Tele2 hem maar gratis verhuisd en (...).
Dat heb ik niet in het schrijven van TS gelezen.
R. Proctor schreef:Wil TS wel door met Tele2 kost hem dit alleen 25 euro administratiekosten en uiteraard nieuw contract op ander adres.
Je erkent dus dat TS er niet op uit is dat hem de verhuizing niets kost. Gratis betekent kosteloos, om niet. Als je bereid met om de kosten te betalen dan ben je dus niet uit op gratis.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door R. Proctor »

alfatrion schreef:
alfatrion schreef:
R. Proctor schreef:Wat TS wil is dat Tele2 hem maar gratis verhuisd en (...).
Dat heb ik niet in het schrijven van TS gelezen.
R. Proctor schreef:Wil TS wel door met Tele2 kost hem dit alleen 25 euro administratiekosten en uiteraard nieuw contract op ander adres.
Je erkent dus dat TS er niet op uit is dat hem de verhuizing niets kost. Gratis betekent kosteloos, om niet. Als je bereid met om de kosten te betalen dan ben je dus niet uit op gratis.
Als je nu eerst eens LEEST i.p.v. je eigen zin door te drijven.

TS wil niet verder na 4 maanden met Tele 2 dus zal op huidige adres moeten opzeggen met opzegvergoeding of 4 maanden uitzitten.
TS wil geen nieuw contract zo erg simpel te lezen.

TS wil gewoon de regels in zijn eigen voordeel draaien.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door alfatrion »

Maar van TS hoeft de verhuizing niet gratis te gebeuren.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door R. Proctor »

alfatrion schreef:Maar van TS hoeft de verhuizing niet gratis te gebeuren.
Nou en TS wil geen nieuw contract.
Is dat zo moeilijk te begrijpen en te lezen.

Hij wil voor die 25 euro na 4 maanden opzeggen en dat gaat gewoon niet simpel zat.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is nog steeds niet het zelfde als gratis.
R. Proctor schreef:Wat TS wil is dat Tele2 hem maar gratis verhuisd en (...).
Van Dale schreef:gra·tis (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1. voor niets; = kosteloos: gratis onderwijs; (informeel) gratis (en) voor niks helemaal gratis

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door Student90 »

Tele2 brengt volgens de algemene voorwaarden verhuiskosten in rekening (volgens de site €25,-). Tele2 mag bij een verhuizing het contract niet wijzigen (tenzij TS dat wil). In dit geval heeft TS nog een looptijd 4 maanden, dat veranderd dus niet door de verhuizing. Indien Tele2 het huidige contract niet kan nakomen op het nieuw adres hoeft TS de looptijd niet af te maken, maar geldt er een opzegtermijn van één maand.

@TS lees de algemene voorwaarden even door, daar staat bovenstaande vastgelegd.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door Student90 »

R. Proctor schreef:
alfatrion schreef:Maar van TS hoeft de verhuizing niet gratis te gebeuren.
Nou en TS wil geen nieuw contract.
Is dat zo moeilijk te begrijpen en te lezen.

Hij wil voor die 25 euro na 4 maanden opzeggen en dat gaat gewoon niet simpel zat.
TS is wil het dus helemaal correct volgens de algemene voorwaarden van Tele2 laten verlopen.

Gesloten