LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Youfone werkt niet mee aan ontbinding contract

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Youfone werkt niet mee aan ontbinding contract

Ongelezen bericht door alfatrion »

MHS1978 schreef:Dit lijkt mij toch in de geest van een ingebrekestelling (al gebruik ik de term verzuim).
Neen. Een ingebrekestelling is een schriftelijke brief / e-mail waarin je aangeeft a) wat er moet gebeuren; b) binnen welke redelijke termijn en c) dat je ze anders aansprakelijk houd. Hierna is er pas sprake van verzuim. Youfone is nooit in verzuim geweest.

Jouw conclusie dat er sprake zou zijn van verzuim indien een partij tekortschiet in de nakoming is geheel onterecht.

MHS1978
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2018 19:26

Re: Youfone werkt niet mee aan ontbinding contract

Ongelezen bericht door MHS1978 »

Vandaag ontving ik van Youfone onderstaande bericht:
Bedankt voor je klacht.

Naar aanleiding van dit bericht maar ook je klacht op klachtenkompas, hebben we je verzoek intern besproken en voorzie ik je graag van een reactie.

Het ontbinden van een contract doen wij enkel in de uiterste gevallen waarin wij akkoord zijn met de klacht of omstandigheden waarin de betreffende klant de ontbinden aanvraagt of af roept. In je klacht spreek je vaker dan eens van gebrekkige dienstverlenging of service die anderzijds niet naar je wens is, hoewel de situatie wellicht verre van optimaal kan zijn, zijn we het niet eens dat dit voldoende grond tot ontbinding is. Op je verzoek om voorbeelden van correcte redenen te geven ga ik helaas niet in, hiervoor bestaat geen eenvoudige richtlijn.

Als je jouw standpunt verder wenst toe te lichten dan zie ik die uitleg graag tegemoet, zo niet, dan kan ik je van geen ander antwoord voorzien helaas.

Mocht je nog vragen hebben, kun je reageren op deze mail of een nieuw ticket insturen via MyYoufone. Uiteraard is het ook mogelijk telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 09.00 - 18.00 uur via het 1200 nummer (gratis voor Sim Only klanten) of via 088-222 9222.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Youfone kan dus zelf niet aangeven in welke gevallen een contract wel ontbonden zou kunnen worden. Over een eventueel benodigde ingebrekestelling wordt al helemaal niets gezegd.

Ik heb aangegeven dat ik overweeg om deze zaak voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten, mede omdat Youfone haar standpunt naar mijn mening niet voldoende kan onderbouwen. Wel heb ik ze nog de kans gegeven om nog onderling tot overeenstemming te komen, bijvoorbeeld door betaling van een eenmalig bedrag waarmee we deze hele zaak kunnen sluiten.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Youfone werkt niet mee aan ontbinding contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U bent zelf aan alle kanten fout.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Youfone werkt niet mee aan ontbinding contract

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Ik lees een aantal zaken.
Er is een contract aangegaan voor diensten.
Die diensten zijn/waren niet datgene wat u verwachtte.
U geeft Youfone niet de gelegenheid om de service alsnog naar wens te laten verlopen maar u zegt het contract gewoon op.
Contract opzeggen kan altijd en dat is niet zomaar kosteloos.

Juiste volgorde was geweest.
Contract aangaan.
Na constatering dat de service niet goed is de provider mogelijkheid geven de service alsnog in orde te maken.
Lukt dat niet dan in gebreke stelling met een redelijke termijn om de service op orde te krijgen/herstellen.
Is de service daarna nog steeds niets dan kan het verzoek tot beëindiging contract worden ingediend met de reden geen of slechte service.

Alleen hoe men het ook wend of keert het is en blijft infra en daar zitten regels en protocollen aan.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Youfone werkt niet mee aan ontbinding contract

Ongelezen bericht door bprosman »

Normaal komt het hier vaak voor, 20 reacties , 20 verschillende meningen, maar nu zijn alle reacties eensgezind. Je had EERST een ingebrekestelling moeten sturen en Youfone de gelegenheid geven eea op te lossen. Dat heb je niet gedaan en eenzijdig het contract opgezegd.
Jammer dat je dat niet in wil zien.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Youfone werkt niet mee aan ontbinding contract

Ongelezen bericht door sylvesterb »

MHS1978 schreef: Youfone kan dus zelf niet aangeven in welke gevallen een contract wel ontbonden zou kunnen worden. Over een eventueel benodigde ingebrekestelling wordt al helemaal niets gezegd.
Logische want dat is niet relevant. Je hebt geen ingebrekestelling verzonden. Waarom zouden zij jouw voorbeelden moeten aandragen die ga je dan enkel uitmelken. Los dat elke situatie uniek is en een Youfone in overleg altijd kosteloos een contract kan beëindigen als hij/zij denkt dat dit de beste oplossing is voor de situatie. In jouw geval ben je het overleg met Youfone vergeten... Tja dan vraag je er gewoon om.
MHS1978 schreef: Ik heb aangegeven dat ik overweeg om deze zaak voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten, mede omdat Youfone haar standpunt naar mijn mening niet voldoende kan onderbouwen.
Dat doen ze wel, je klacht is te vaag voor Youfone om te accepteren dat jij kosteloos onder het contract uit kan. Een klacht bij de Geschillencommissie ga je zeer waarschijnlijk niet winnen en kost je € 50,00.
MHS1978 schreef: Wel heb ik ze nog de kans gegeven om nog onderling tot overeenstemming te komen, bijvoorbeeld door betaling van een eenmalig bedrag waarmee we deze hele zaak kunnen sluiten.
Je hebt toch antwoord waarom denk je dat ze nu een andere mening hebben? Je hebt gewoon ongelijk in deze situatie. Een kostbare les, maar bespaar je de moeite om nog extra kosten te maken.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Youfone werkt niet mee aan ontbinding contract

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kostbare les? Volgens mij heeft TS nog geen kosten gemaakt.
Schade komt gewoon voor vergoeding in aanmerking en voor een niet geleverde dienst hoeft niet betaald te worden.

MHS1978
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2018 19:26

Re: Youfone werkt niet mee aan ontbinding contract

Ongelezen bericht door MHS1978 »

Inmiddels heeft Youfone aangeboden dat we het contract mogen afkopen voor 250 euro. Daar zijn we mee akkoord gegaan. Normaal doorbetalen van de maandelijkse facturen had ons 280 euro gekost.
Mijn advies voor een ieder die ook problemen heeft met Youfone: dreig dus met het voorleggen van je zaak bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Youfone heeft dan wellicht liever dat je het contract afkoopt, want anders kost het hen nog meer tijd (en dus geld).

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Youfone werkt niet mee aan ontbinding contract

Ongelezen bericht door bprosman »

Mijn advies voor een ieder die ook problemen heeft met Youfone: dreig dus met het voorleggen van je zaak bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Mijn advies voor een ieder die problemen heeft met welke provider dan ook . Stuur eerst een ingebrekestelling met een redelijke termijn tot oplossing. En ga DAN pas over het ontbinden van een contract praten.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Youfone werkt niet mee aan ontbinding contract

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Mwahh, zo te lezen mag je alsnog een heel jaar betalen.Blijkbaar geld te veel.
Als er gewoon de procedure was gevolgd was dit bedrag achterwege gebleven.
Youfone lacht zich drie slagen in de rondte :mrgreen:

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Youfone werkt niet mee aan ontbinding contract

Ongelezen bericht door sylvesterb »

wilhelmima1 schreef:Mwahh, zo te lezen mag je alsnog een heel jaar betalen.Blijkbaar geld te veel.
Als er gewoon de procedure was gevolgd was dit bedrag achterwege gebleven.
Youfone lacht zich drie slagen in de rondte :mrgreen:
Ik had die € 50,00 wel geïnvesteerd in een geschil bij de commissie, maar ja je bent nu akkoord.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Youfone werkt niet mee aan ontbinding contract

Ongelezen bericht door Student90 »

MHS1978 schreef:Inmiddels heeft Youfone aangeboden dat we het contract mogen afkopen voor 250 euro. Daar zijn we mee akkoord gegaan. Normaal doorbetalen van de maandelijkse facturen had ons 280 euro gekost.
Het verschil tussen deze twee bedragen is zo klein, dat ik mij afvraag hoe je op €280,- bent gekomen. Heb je dit bedrag zelf uitgerekend en daarbij (ten onrechte) een maand opzegtermijn geteld? Of heeft Youfone je verteld dat je eigenlijk €280,- zou moeten betalen, maar dat ze daar wel €30,- vanaf willen halen?

Gesloten