LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo komt beloftes niet na

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Witbui
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2018 12:34

Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Witbui »

Prachtig aanbod hadden ze, goede WiFi in huis, voordelig, scherp beeld, maar vooral snelheid op je in internet. Wordt allemaal aangesloten voor je, komt voor elkaar. Geweldig toch!
Waren we er maar niet aan begonnen, geen WiFi in de keuken, geen WiFi boven, geen WiFi in de berging, maar geen probleem ziggo heeft boosters.....als ze hun werk doen mooi spul, werkt alleen niet. Gelukkig bedenktijd, wij gaan met hangende pootjes terug naar KPN, gewoon WiFi in heel het huis, internet uiteindelijk net zo snel als ziggo, want die beloofde snelheid krijgen we niet. Ik bel in ons proefperiode ziggo op, met de mededeling dat we terug gaan naar KPN. Prima toch, gooien we u gelijk maar uit de lucht zit je mooi zonder internet en tv. Dan begint het gebel, dit is nu ook weer niet zoals het hoort, je hebt een opzegtermijn, en kpn moet wel de tijd hebben om ons weer aan te sluiten dus je kan ons er niet zo maar er uit gooien. Ff weer ziggo bellen, nee mevrouw dit mocht zeker niet gebeuren, binnen 24 uur is het geregeld, nee dus. Even bellen maar weer nou mevrouw als nog ff een uurtje wacht moet ie het doen ..... ja dat zal(is ze mooi van die zeikerd af). Na dat uurtje deed niets het, weer bellen dus, meneer zegt, casus niet geactiveerd kan drie dagen duren. Wat!! Dit is niet overlegd! die beloftes die ze doen, kunnen ze rustig halveren, klopt geen bal van. En we zijn er nog niet..... gaan me nog heel wat uurtjes bellen kosten vrees ik. Bedenk goed wat doet als je bij ziggo begint
Laatst gewijzigd door Radar op 17 mar 2018 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Witbui
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2018 12:34

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Witbui »

Dat us toevallig mooi niet waar snuffel1, ook bevestigd door ziggo! Ze zijn altijd verplicht te wachten met afsluiten tot de andere provider alles klaar heeft. Ze hebben dit zelf bevestigd en de persoon in kwestie is hiervoor op de vingers getikt. Ik weet niet waar jij je info weg hebt, maar zo werkt het niet.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Witbui schreef:Dat us toevallig mooi niet waar snuffel1, ook bevestigd door ziggo! Ze zijn altijd verplicht te wachten met afsluiten tot de andere provider alles klaar heeft. Ze hebben dit zelf bevestigd en de persoon in kwestie is hiervoor op de vingers getikt. Ik weet niet waar jij je info weg hebt, maar zo werkt het niet.
Als jij de overeenkomst binnen de bedenktijd wilt beëindigen dan mag Ziggo dit per direct doen, immers heeft u de overeenkomst beëindigd. KPN heeft veelal 3 weken nodig om aan te sluiten, wanneer je afziet van de wettelijke annuleringstermijn kan het veelal in 5 werkdagen (onlangs zelfs 3 dagen meegemaakt bij Telfort).

Witbui
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2018 12:34

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Witbui »

Vreemd dat jullie die informatie beter denken te weten dan de meesten bij ziggo zelf. Dan nog komen ze hun belofte van downloaden snelheden niet na en WiFi in het hele huis evenmin, installeren door monteur net zo min, de tweede monteur kwam alleen om de eerste monteur enorm af te zeuren en ging weer weg zonder het probleem op te lossen. Gat graven voor het huis om een kabel te zoeken deden ze dan wel weer( eerste monteur) deze deed zijn best maar ziggo kan niet geven wat ze beloven in hun aanbod

Nijogeth
Berichten: 9987
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Downloadsnelheden zijn tot-snelheden, niet vanaf. Er wordt niets gegarandeerd en veel kan afhankelijk zijn van de aansluiting.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nijogeth schreef:Downloadsnelheden zijn tot-snelheden, niet vanaf. Er wordt niets gegarandeerd en veel kan afhankelijk zijn van de aansluiting.
Bij ziggy is het gegarandeerd enkel bij DSL zijn het tot snelheden

stofzuigertje

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Wifi tot elke ruimte in huis geld niet voor Paleis Soestdijk of gelijkwaardige grote villa!
Maar een gewoon huis moet mits er geen vreemde isolatie zit en KPN wel goed werkte gewoon ontvangst zijn.

Ik weet dat het ook regionaal flink verschil in personeel zit, van eigen tot ingehuurde en daar gaat het vaak fout mee........
Als je echt zonder zit kun je even je buren vragen, ben je toch even online en als Ziggo daar ooit gaat storen kun je ook jou KPN of Telfort wachtwoord even uitlenen...
Na herstel eigen mag je dan wel nieuwe wachtwoord bedenken en instellen... of permanent op 1 klant 2 gezinnen, vroeger lazen we samen de krant... en ik zie niet duidelijk aangegeven of dit verboden is......

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Revoked »

stofzuigertje schreef:... en ik zie niet duidelijk aangegeven of dit verboden is......
Lees de ToS en de FUP. Dat begrijp jij zelfs.

Math B.
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2018 19:58

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Math B. »

[quoteWaren we er maar niet aan begonnen, geen WiFi in de keuken, geen WiFi boven, geen WiFi in de berging,][/quote]

En waar hangt het modem dan?

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Icasheb »

Ziggo mag je idd direct afsluiten, heb ik vaker gezien en niet alleen bij ziggo. Kpn heeft gemiddeld 3 ot 6 weken levertijd dus dat zij zo.

Op het moment dat je weer word aangesloten, moet je weer gaan betalen. Ik weet niet wat er in de gesprekken met ziggo is gezegd, meestal zeggen mensen iets in de richting van : ik ga hier toch zeker niet voor betalen, ik wil er vanaf! Ja denkt ziggo: als ze niet gaan betalen, gaan wij ook niet leveren. Maar goed, dit is alleen maar een aanname, een die ik vaker heb meegemaakt.

Maar buiten bovenstaande om mag ziggo idd in de bedenktijd het direct stop zetten.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door grun »

sylvesterb schreef:KPN heeft veelal 3 weken nodig om aan te sluiten, wanneer je afziet van de wettelijke annuleringstermijn kan het veelal in 5 werkdagen (onlangs zelfs 3 dagen meegemaakt bij Telfort).
Dat kan ik bevestigen. Ik zit nu twee jaar bij Telfort en het aansluiten duurde bij mij 4 dagen. Op maandag besteld, dinsdag werd de doos met de hardware al bezorgd, op woensdag had ik de modem alvast aangezet en op vrijdagmorgen gingen de lampjes opeens knipperen en was er signaal. Eigenlijk wel vreemd dat KPN er dan 3 weken over doet en haar budgetmerk Telfort 4 dagen. Ik weet niet of ze nu nog zo snel zijn, maar ik was destijds aangenaam verrast in ieder geval.

Ik heb het een weekje aangezien om te kijken of alles stabiel werkte en pas toen dat het geval bleek, ziggo opgezegd. Dat betekende wel een paar weken dubbele kosten maar liever dat dan een dag zonder internet.

johannesdoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2018 20:54

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door johannesdoper »

Hier hetzelfde probleem met Ziggo: Dit bedrijf zou er alles aan doen om de beeldkwaliteit te verbeteren in ons seniorencomplex. Alleen maar loze beloften en na maanden klagen nog steeds slecht beeld. Ziggo weigert gewoon het probleem aan te pakken en daadwerkelijk op te treden om haar prestaties te manifesteren, zij wimpelt het maar af middels de woorden 'dat wij het met de verhuurder moeten oplossen'. Totaal geen betrokkenheid meer met de gebruikers. Vroeger, toen het nog Casema was, werd er alles aan gedaan om storingen binnen korte tijd te verhelpen. Nu hebben we alleen nog maar analoog beeld van Ziggo. Ons verzoek is om de doorgifte van het analoog signaal te blijven handhaven.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

grun schreef:
sylvesterb schreef:KPN heeft veelal 3 weken nodig om aan te sluiten, wanneer je afziet van de wettelijke annuleringstermijn kan het veelal in 5 werkdagen (onlangs zelfs 3 dagen meegemaakt bij Telfort).
Dat kan ik bevestigen. Ik zit nu twee jaar bij Telfort en het aansluiten duurde bij mij 4 dagen. Op maandag besteld, dinsdag werd de doos met de hardware al bezorgd, op woensdag had ik de modem alvast aangezet en op vrijdagmorgen gingen de lampjes opeens knipperen en was er signaal. Eigenlijk wel vreemd dat KPN er dan 3 weken over doet en haar budgetmerk Telfort 4 dagen. Ik weet niet of ze nu nog zo snel zijn, maar ik was destijds aangenaam verrast in ieder geval.

Ik heb het een weekje aangezien om te kijken of alles stabiel werkte en pas toen dat het geval bleek, ziggo opgezegd. Dat betekende wel een paar weken dubbele kosten maar liever dat dan een dag zonder internet.
Bij KPN is dit precies hetzelfde, waarbij het vaak sneller gaat als je glasvezel beschikbaar hebt. Wel is het noodzakelijk dat je de annuleringstermijn laat verwijderen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:De Wifi tot elke ruimte in huis geld niet voor Paleis Soestdijk of gelijkwaardige grote villa!
Bij Ziggo wel want zij hebben op televisie de "Power Promise" gedaan, hierin garanderen ze "Overal in huis perfecte wifi. Gegarandeerd" in de actie voorwaarden wordt wel genoemd dat dit maximaal 1 "Ziggo Wifibooster" wordt geleverd, maar verder staat er niets geregeld wanneer ze de belofte niet nakomen. Schijnbaar kunnen ze bij TS de belofte niet nakomen gezien hij/zij gewoon kosteloos kon opzeggen per direct.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door newmikey »

Ik ga er altijd vanuit dat je een keuze tussen providers maakt op basis van wat ze beloven tot in de meterkast. Ik hang mijn eigen WiFi router wel achter het modem en ben dan zèlf heer en meester over bereik en snelheden binnenshuis. Al het andere wat ze beloven is hogwash.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door harkja »

newmikey schreef:Ik ga er altijd vanuit dat je een keuze tussen providers maakt op basis van wat ze beloven tot in de meterkast. Ik hang mijn eigen WiFi router wel achter het modem en ben dan zèlf heer en meester over bereik en snelheden binnenshuis. Al het andere wat ze beloven is hogwash.
En hoe los je dat dan op als je geen meterkast hebt ?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Witbui schreef:Vreemd dat jullie die informatie beter denken te weten dan de meesten bij ziggo zelf.
De meeste bij Ziggo zijn call center medewerkers die weinig tot niets weten. Als jij stopt met "zeuren" door te zeggen dat ze een fout hebben gemaakt dan zullen ze dit al snel doen. Je beëindigd de overeenkomst binnen de 14 dagen bedenktijd, dus dan is er geen overeenkomst meer. Als ze het nu herstellen en je gaat over de 14 dagen heen dan zit je vast aan de overeenkomt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door sjohie »

johannesdoper schreef:Hier hetzelfde probleem met Ziggo: Dit bedrijf zou er alles aan doen om de beeldkwaliteit te verbeteren in ons seniorencomplex. Alleen maar loze beloften en na maanden klagen nog steeds slecht beeld. Ziggo weigert gewoon het probleem aan te pakken en daadwerkelijk op te treden om haar prestaties te manifesteren, zij wimpelt het maar af middels de woorden 'dat wij het met de verhuurder moeten oplossen'. Totaal geen betrokkenheid meer met de gebruikers. Vroeger, toen het nog Casema was, werd er alles aan gedaan om storingen binnen korte tijd te verhelpen. Nu hebben we alleen nog maar analoog beeld van Ziggo. Ons verzoek is om de doorgifte van het analoog signaal te blijven handhaven.
En dat ook niet al te lang meer, ze gaan dit jaar beginnen met het stoppen van doorgifte van het analoge signaal. Maar goed, Ziggo zal er met de verhuurder samen naar moeten kijken, maar als de verhuurder niet thuis geeft, dan kan Ziggo moeilijk de deur openbreken en links en rechts in het pand aan de coaxkabel infrastructuur beginnen te werken.

stofzuigertje

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Revoked schreef:
stofzuigertje schreef:... en ik zie niet duidelijk aangegeven of dit verboden is......
Lees de ToS en de FUP. Dat begrijp jij zelfs.
Ja, klopt volkomen maar..... een gezin met 5 kinderen die studeren zullen meer gebruiken en volkomen legaal dan 3 paar bejaarden naast elkaar die het financieel niet bepaald goed hebben.....

Ze mogen geen gaten tussen de woningen onderling boven van de verhuurder.... maar geen controle en 3 x TV en 3x laptopje...
Dat is minder dan mijn buren met 7 personen die overal alles hebben staan, dus ook parkeeroverlast en gelukkig op redelijke afstand wonen....

Dit is normaal iets groter dan gemiddeld gezin en nog nooit afgesloten wegens FUP....
Zolang Ziggo & KPN niet samen werken is deze gesjoemel bejaarde niet te vinden!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:
Revoked schreef:
stofzuigertje schreef:... en ik zie niet duidelijk aangegeven of dit verboden is......
Lees de ToS en de FUP. Dat begrijp jij zelfs.
Ja, klopt volkomen maar..... een gezin met 5 kinderen die studeren zullen meer gebruiken en volkomen legaal dan 3 paar bejaarden naast elkaar die het financieel niet bepaald goed hebben.....

Ze mogen geen gaten tussen de woningen onderling boven van de verhuurder.... maar geen controle en 3 x TV en 3x laptopje...
Dat is minder dan mijn buren met 7 personen die overal alles hebben staan, dus ook parkeeroverlast en gelukkig op redelijke afstand wonen....

Dit is normaal iets groter dan gemiddeld gezin en nog nooit afgesloten wegens FUP....
Zolang Ziggo & KPN niet samen werken is deze gesjoemel bejaarde niet te vinden!
Maar jij stelde "ik zie niet duidelijk aangegeven of dit verboden is...." en dit is wel duidelijk aangegeven, conform de overeenkomst mag je je abonnement niet met derden delen. In de praktijk is dit lastig tot niet aantoonbaar, maar als jouw buren kinderporno downloaden via jouw verbinding dan is de vraag of justitie geloofd als je zegt "dat waren mijn buren".

Gesloten