LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo komt beloftes niet na

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door renewouters »

johannesdoper schreef:Hier hetzelfde probleem met Ziggo: Dit bedrijf zou er alles aan doen om de beeldkwaliteit te verbeteren in ons seniorencomplex. Alleen maar loze beloften en na maanden klagen nog steeds slecht beeld. Ziggo weigert gewoon het probleem aan te pakken en daadwerkelijk op te treden om haar prestaties te manifesteren, zij wimpelt het maar af middels de woorden 'dat wij het met de verhuurder moeten oplossen'. Totaal geen betrokkenheid meer met de gebruikers. Vroeger, toen het nog Casema was, werd er alles aan gedaan om storingen binnen korte tijd te verhelpen. Nu hebben we alleen nog maar analoog beeld van Ziggo. Ons verzoek is om de doorgifte van het analoog signaal te blijven handhaven.
Heeft iedere woning een eigen aansluiting van Ziggo of levert Ziggo aan het complex en wordt het met een eigen systeem gedistribueerd?

johannesdoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2018 20:54

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door johannesdoper »

Reactie op bericht van Sjohie: Klopt: Ziggo-medewerkster heeft mij gebeld en gezegd dat doorgifte van het analoge signaal dit jaar wordt beëindigd. Monteurs van Ziggo kregen geen toegang van beheerder Louwdijk tot de centrale verdeelkast, maar hebben wel via metingen geconstateerd dat de coaxkabels binnen het pand oud en versleten waren. Zodra het koud wordt, hebben wij geen digitaal beeld meer. Aangezien het om de inpandige bekabeling gaat, zijn de kosten voor Louwdijk, en die wil evenals de defecte beveiliging van de lift geen geld aan het onderhoud besteden. 'Dat levert niets op en kost alleen maar geld' Sinds halverwege vorig jaar doet de zoemer van de intercom het hier niet, kan ik dus niet horen of er beneden gebeld wordt. Aantal malen geklaagd, maar geen reactie. Wel zo veilig aan de andere kant (kunnen er geen onbekende bezoekers aanbellen), maar daardoor miste ik wel wel een bezorging van een pakket (bezorger was geweest, heeft briefje achtergelaten), dat was natuurlijk minder aangenaam. Daardoor gedurende een volgende tijdsblok van bezorging gewoon maar uit het raam gekeken. Toen ik de auto van de pakketbezorger zag, snel naar beneden gerend om de zending niet te missen. Jammer dat er gierige huisjesmelkers zijn, die hun eigen bankrekening belangrijker vinden dan het woongenot van hun huurders.

37171170882362194312
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 mar 2018 13:00

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door 37171170882362194312 »

Dit is wat de algemene voorwaarden zeggen:
Heeft u met Ziggo een overeenkomst op afstand of
buiten de verkoopruimte afgesloten (volgens
artikel 7:230g van het Burgerlijk Wetboek) en
wilt u hier toch van afzien? Dan beëindigt u de
overeenkomst per telefoon, post of per e-mail.
Of gebruik het speciale herroepingsformulier
op ziggo.nl. Dit mag u doen (voor zover de wet
u dat toestaat) binnen 14 kalenderdagen na de
bevestiging van de overeenkomst door Ziggo.
Heeft u de overeenkomst binnen 14 kalenderdagen
beëindigd? Dan vergoedt Ziggo u alle ontvangen
betalingen waarop u volgens de wet recht heeft.
Dit beëindigingrecht geldt niet als u er mee hebt
ingestemd dat Ziggo direct start met de uitvoering
van de overeenkomst en dat u de overeenkomst
niet binnen 14 kalenderdagen kunt beëindigen.
Ik krijg de indruk dat je de overeenkomst direct beëindigd als je gebruik maakt van deze regeling. Als je buiten deze periode valt heb je wel een maand opzegtermijn volgens de algemene voorwaarden en in dat geval mag het abonnement zeker niet zomaar worden stopgezet, dat lijkt hier echter niet het geval.

johannesdoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2018 20:54

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door johannesdoper »

Reactie op bericht van Renewouters: Het signaal komt centraal binnen en wordt vervolgens via een verdeelkast doorgelust naar alle appartementen binnen het complex. De beheerder heeft een zakelijk abonnement bij Ziggo en belemmert ons dus om een volledig pakket bij Ziggo af te nemen. Hij heeft ons onder druk een KPN abonnement laten afsluiten, omdat de ziggo bekabeling binnen het complex verouderd en poreus is. Hierdoor is het ziggo digitale signaal naar alle bewoners gewoon slecht. (BER-waarden variëren van 11020 - 13500) Dit zijn de gemeten fouten betreffende het digitale signaal. Wij hebben helaas niet de vrijheid om een eigen provider te kiezen, maar moesten onder dictator Louwdijk KPN kiezen. Toen ik mijn ongenoegen over het slechte digitale ziggo-signaal kenbaar maakte en ik deze 'heer' Louwdijk naar TV-West liet kijken op mijn toestel (waren alleen maar strepen en blokken), begon hij hevig te tieren en mij te intimideren, omdat ik niet naar KPN wil overstappen. Dus van vrije providerkeuze is hier totaal geen sprake. Er wordt gewoon voor je bepaald welke provider je moet kiezen. De meeste bewoners (veelal ouderen) zijn onder druk van beheerder Louwdijk van Ziggo overgestapt naar KPN, omdat hij de defecte Ziggo coaxkabel uit eigen financieel gewin niet wil laten vervangen. Hij wil dat wel doen, maar dan zou ik dat moet betalen, omdat ik de grootste zeur ben (zo beweert hij) . Aangezien ik geen eigenaar ben van het pand, voel ik het niet als mijn plicht om de interne bekabeling binnen het pand op eigen kosten te vervangen. Helaas is de beheerder te gierig om deze te betalen. Aangezien de deurbeveiliging van de lift defect is en brandblussers op de etages ontbreken, heb ik de gemeente en brandweer in kennis gesteld. Men heeft inspectie aangekondigd. Het gaat immers om onze veiligheid. Een gesprek met een gemeenteambtenaar bracht aan het licht dat het gedrag van dit heerschap al bekend is en hij niet erg populair is binnen onze gemeente. Dan heb ik nog heel netjes verwoord. Meer info zie je hierboven in mijn berichten over de gebreken van het appartementencomplex. Ik ga nu sluiten, want moet er morgen weer vroeg uit. Groeten van Johannes

johannesdoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2018 20:54

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door johannesdoper »

Inmiddels is de bel van de intercom weer hersteld, nu de rest nog....

Witbui
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2018 12:34

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Witbui »

Wij wonen in een standaard drie onder 1 kap woning. De router hangt in de kamer, de keuken en kamer is 1 geheel. In de keuken geen bereik. De slaapkamer zitten boven de kamer hier ook geen WiFi, boosters maken geen verbinding. Geen idee hoe wel, tot op heden nog geen aansluiting terug van ziggo.

Math B.
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2018 19:58

Re: Ziggo komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Math B. »

Witbui schreef:Wij wonen in een standaard drie onder 1 kap woning. De router hangt in de kamer, de keuken en kamer is 1 geheel. In de keuken geen bereik. De slaapkamer zitten boven de kamer hier ook geen WiFi, boosters maken geen verbinding. Geen idee hoe wel, tot op heden nog geen aansluiting terug van ziggo.

Als je geen verbinding (internet/signaal) van Ziggo heeft, dan werkt ook de WiFi Booster niet.

Misschien heb je dan toch een installatie probleem met jou modem /WiFi booster, dat je dit niet zelf aan de praat krijgt.

Vraag aan Ziggo ter compensatie, dat je zolang op een nieuw signaal moest wachten, gratis een monteur, die dit verhelpt.

Gesloten