LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo: geen wifi en geen telefoon

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
francis 72
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2018 15:28

Ziggo: geen wifi en geen telefoon

Ongelezen bericht door francis 72 »

Sinds 16 maart hebben wij geen internet en telefoon meer. Na veel bellen een nieuw modem en een monteur gebeurt er niets ! Iedere medewerker van de klantenservice ?? zegt iets anders of zegt terug te bellen, maar ook dat gebeurt niet, een aardige monteur verteld dat het van India moet komen en dat het onderweg ergens blijft hangen. Op de vraag of het misschien ook wel 3 maanden kon duuren kreeg ik als antwoord ja van het callcenter. volgens mij heeft niemand er verstand van en heb ik gewoon pech gehad.Ben voor veel mensen dus telefonisch onbereikbaar. Ik heb het helemaal gehad met Ziggo.Dit is overigens al de 2e keer in 1 jaar. Toen 1 week zonder gezeten. Ik ga zo maar weer eens bellen voor de 9e keer met mijn mobiel (geen ziggo gelukkig)
Laatst gewijzigd door Radar op 27 mar 2018 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Ziggo: geen wifi en geen telefoon

Ongelezen bericht door HADES2001 »

vervelende situatie, had je ook nog een vraag waarmee we je kunnen helpen?
ook de bron/oorzaak van het probleem zie ik niet zo terug in je verhaal.

francis 72
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2018 15:28

Re: Ziggo: geen wifi en geen telefoon

Ongelezen bericht door francis 72 »

De oorzaak is blijkbaar dat het niet doorgevoerd kan worden vanuit India. de reden weet blijkbaar niemand, ik dus al helemaal niet. Mijn vraag : hoe lang nog ?

stofzuigertje

Re: Ziggo: geen wifi en geen telefoon

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nieuwe klanten krijgen binnen 1 week alles nieuw geleverd en dus geen weken wachten.
Vraag of ze voor vrijdag kunnen leveren en anders snel een Telfort of KPN via oude telefoon lijn vragen... ook vaak binnen 1 week werkende geleverd....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo: geen wifi en geen telefoon

Ongelezen bericht door sylvesterb »

francis 72 schreef:De oorzaak is blijkbaar dat het niet doorgevoerd kan worden vanuit India. de reden weet blijkbaar niemand, ik dus al helemaal niet. Mijn vraag : hoe lang nog ?
Die vraag kan enkel Ziggo beantwoorden. Als Ziggo zaken heeft uitbesteed aan een bedrijf in India dan moet de opdracht 100% kloppen, is de opdracht niet juist dan voeren ze hem niet uit, ze gaan niet achterhalen waarom iets niet klopt.

Je hebt wel oplossingen, als je contract vrij bent kun je overstappen. Als je de nieuwe provider vraagt de wettelijke bedenktijd van 14 dagen te verwijderen dan gaat het erg snel (1 week).

Heb je nog een contract dan zul je Ziggo ingebreke moeten stellen en een redelijke termijn (2 weken) moeten stellen voor het herstel en compensatie voor de periode dat je geen internet hebt. KPN e.d. sturen in dit soort gevallen vaak een UMTS stick waardoor je toch kan internetten, als is dit schijnbaar geen probleem want je bent hier online. Je kunt Ziggo ook vragen je telefoonnummer door te schakelen naar je mobiel op hun kosten. Is de periode voorbij dan kun je het contract eenzijdig beëindigen en overstappen.

Je kunt ook nog een berichtje via Facebook/Twitter sturen mogelijk dat de webcare afdeling iets meer beweging erin kan krijgen. Sterkte!

francis 72
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2018 15:28

Re: Ziggo: geen wifi en geen telefoon

Ongelezen bericht door francis 72 »

ik ben al jaren klant van Ziggo en ben nu inderdaad van plan over te stappen. Ik hoor ook helemaal niets van Ziggo. Moet altijd zelf bellen. De monteur was zo aardig om mijn gsm en tablet op een hotspot te zetten daar ik al heel snel door mijn bundel heen was en het mij al veel geld gekost heeft daar ik ook steeds mobiel moet bellen, niet gratis dus. Bedankt voor de reactie.

stofzuigertje

Re: Ziggo: geen wifi en geen telefoon

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nooit bellen maar mailen want je hebt geen bewijs.....
Ook via Facebook mag....

Maar geef een datum door en dan ontbinden... dan lopen ze harder want ze zijn al genoeg klanten kwijt geraakt.
Via je buren en/of vrienden kun je gratis 1200 bellen en vragen om datum... wel gesprek met je mobiel opnemen.....
Dus niet je beltegoed opmaken als het gratis kan...
Wel zul je moeten melden dat je niet thuis zit want de lijn waarmee je 1200 belde van je buren zien ze dan...

Ook kun je tot 2 maanden de reeds afgeboekte maar niet leverde diensten voor deze periode terug halen bij jou bank!
Dat is dus nu 2 weken + extra kosten dus 1 maand terug zou redelijk zijn.

En weet je zeker dat de verbinding van kabels in huis naar het modem goed zijn..... als daar een oude of defecte kabel tussen zit kan het ook wegvallen!
Bij het nieuwe modem nieuwe kabels en probeer die eens... de oude zouden.......
Helaas zijn niet al hun monteurs even deskundig op dit gebied dus zelf proberen is vaak beter.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Ziggo: geen wifi en geen telefoon

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Goedemorgen,

Ai, dat duurt allemaal wel erg lang. Begrijpelijk dat je er inmiddels al wel een beetje klaar mee bent. Ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar het is vast op te lossen. Graag ontvangen we een privébericht via Facebook (www.ziggo.nl/messenger), Twitter (www.twitter.com/ziggowebcare) of via dit forum met jouw klantnummer, adres en een verwijzing naar dit topic.

Groet,
Ben van Ziggo

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ziggo: geen wifi en geen telefoon

Ongelezen bericht door Lowieze »

stofzuigertje schreef:Nooit bellen maar mailen want je hebt geen bewijs.....
Ook via Facebook mag....



Ook kun je tot 2 maanden de reeds afgeboekte maar niet leverde diensten voor deze periode terug halen bij jou bank!
Dat is dus nu 2 weken + extra kosten dus 1 maand terug zou redelijk zijn.
.
Dat laatste is geen goed advies, je hebt namelijk een abonnement bij hun afgesloten dus zul je dat gewoon moeten betalen. Wel kun je bij Ziggo achteraf een financiële tegemoetkoming vragen voor de dagen dat je zonder verbinding hebt gezeten.

francis 72
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2018 15:28

Re: Ziggo: geen wifi en geen telefoon

Ongelezen bericht door francis 72 »

Ik heb alle gesprekken opgenomen, kan straks een luisterboek maken. Als een monteur het niet weet, ik ook niet, ben een leek.

francis 72
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2018 15:28

Re: Ziggo: geen wifi en geen telefoon

Ongelezen bericht door francis 72 »

Hoera, sinds vanmorgen weer wifi en telefoon. Na plaatsing op het forum kan het dus wel snel. 13 dagen op gewacht.

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ziggo: geen wifi en geen telefoon

Ongelezen bericht door Lowieze »

francis 72 schreef:Hoera, sinds vanmorgen weer wifi en telefoon. Na plaatsing op het forum kan het dus wel snel. 13 dagen op gewacht.
Dat is wel een hoeraatje waard.

francis 72
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2018 15:28

Re: Ziggo: geen wifi en geen telefoon

Ongelezen bericht door francis 72 »

Nee hoor.

Gesloten