LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen radio meer na overname OnsBrabantnet door KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ankelips
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2018 09:29

Geen radio meer na overname OnsBrabantnet door KPN

Ongelezen bericht door ankelips »

Omdat ik niet weet of mijn bericht van gisteren (27-3) goed is doorgekomen, plaats ik het nogmaals.
Onlangs in OnsBrabantNet overgenomen door KPN. Daarvoor moesten er kastjes verwisseld worden etc.
De voorwaarden zouden gelijk blijven.
Nu blijkt echter, na aansluiting, dat er geen mogelijkheid meer is om onze radio aan te sluiten (wat voorheen wel mogelijk was)
Info bij de klantenservice van KPN leerde ons dat zij deze aansluiting ook niet meer leveren en dat we de radio dus niet meer kunnen gebruiken. We kunnen nu alleen radio luisteren via de tv. Dit geldt dus voor alle inwoners van Best!
Mag dit zomaar?

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Geen radio meer na overname OnsBrabantnet door KPN

Ongelezen bericht door piet987654 »

Hier een simpele oplossing die ik mensen in dergelijke gevallen altijd aanraad. Plaats een klein antennetje buiten tegen de muur. op het
balkon, op zolder of op een plaats waar die niet in de weg hangt, en verbind dit met de antenne ingang van uw radio.
Dit is vele malen goedkoper dan dat gedoe met kastjes, verloopkabels, providers etc. Ja ik weet dat er ook mensen zijn die zeggen
verbind de audio uitgang van uw kastje met de line in van uw stereo, maar dat heeft tot gevolg dat radio en TV tegelijk nooit werkt.
Een internet tuner is ook duur, en vertraagt uw internet, immers die internet tuner gebruikt een gedeelte van uw maximale snelheid.
Uiteraard hangt het wel af of de door U gewenste zender wel te ontvangen is via de FM band.
Een klein (liefst buiten) antennetje is voor radio ontvangst stukken goedkoper, immers dit werkt altijd, ook zonder provider en rare dure kastjes.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geen radio meer na overname OnsBrabantnet door KPN

Ongelezen bericht door 16again »

Sluit de setop box aan op stereo versterker, je hebt dan radio met meer kanalen, de TV hoeft niet aan

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: Geen radio meer na overname OnsBrabantnet door KPN

Ongelezen bericht door Feinel »

Om de laatste vraag dan nog te beantwoorden, ja dat mag. KPN heeft OBN al een paar jaar geleden overgenomen. OBN stopt nu met leveren van haar diensten, en KPN heeft je een aanbod gedaan om over te stappen naar een vergelijkbaar pakket bij hun, nadruk op vergelijkbaar, want over een 1 op 1 overname is geen sprake en zal je ook op geen enkele communicatie terugvinden. Je had ook een andere provider kunnen kiezen.

"De voorwaarden zouden gelijk blijven."
Waar heeft u dat gelezen of gehoord?
Als ik onderstaande foto bekijk is bij het overname aanbod van KPN duidelijk vermeld dat je geen analoge tv en radio meer krijgt.
https://tweakers.net/ext/f/UVLbeZ3UNClT ... m/full.gif

Gesloten