LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosteloos overstappen naar andere provider?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
joos69
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2015 15:04

Kosteloos overstappen naar andere provider?

Ongelezen bericht door joos69 »

Hallo allemaal.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een alles in één pakket van NLEx daar betaal ik momenteel €39.95 aan én daar zit dan ook interactieve tv van KPN bij.
Nu gaat KPN stoppen met deze dienst.

Ik heb een jaarcontract bij NLEx waarvan er nu 5 maanden om zijn en ik dus nog 7 maanden moet wachten (en betalen) voordat de 12 maanden om zijn.

Is het nu zo dat ik kostenloos over kan stappen naar een andere provider?? omdat ze niet meer aan kunnen bieden wat er in het contract staat.
Of moet ik de 7 resterende maanden nog blijven???
Vriendelijke groet.
Jose.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jun 2018 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Kosteloos overstappen naar andere provider?

Ongelezen bericht door Cro »

Volgens mij stopt alleen KPN Play per 2 juli en gaat KPN juist extra inzetten op Interactieve TV. Ik kan in ieder geval nergens vinden dat KPN zou gaan stoppen met Interactieve TV.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Kosteloos overstappen naar andere provider?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Informeert u eens bij de KPN.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kosteloos overstappen naar andere provider?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

rvjapio schreef:Informeert u eens bij de KPN.
TS heeft niets te maken met KPN.

NLE biedt digitale televisie van KPN aan via hun internet verbinding. Klant zal met NLE moeten bellen als zij geen vergelijkbaar alternatief aanbieden, dan is dat uiteraard een rede om de overeenkomst te beëindigen. Ik kan echter nergens vinden dat NLE hiermee stopt, ook kun je het nog gewoon bestellen op hun website.

joos69
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2015 15:04

Re: Kosteloos overstappen naar andere provider?

Ongelezen bericht door joos69 »

@sylvesterb, @rvjapio

Ik heb al wel contact gehad met NLEx maar zij konden mij hierin nog niets vertellen.
De telefoniste wist niet echt waar ik het over had.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Kosteloos overstappen naar andere provider?

Ongelezen bericht door joep873 »

KPN gaat helemaal niet stoppen met interactieve TV. U zou eens moeten bellen met degene die u dat op de mouw heeft gespeld.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kosteloos overstappen naar andere provider?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

joos69 schreef:@sylvesterb, @rvjapio

Ik heb al wel contact gehad met NLEx maar zij konden mij hierin nog niets vertellen.
De telefoniste wist niet echt waar ik het over had.
Maar hoe weet u dan dat NLE gaat stoppen met digitale televisie? Kan hier helemaal niets over vinden dat hier sprake van is. Zou ook verklaren waaarom de telefoniste niet weet waar u het over heeft. Als NLE zou stoppen met televisie zouden er toch wel meer mensen bellen lijkt me.

stofzuigertje

Re: Kosteloos overstappen naar andere provider?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gewoon even wachten, als ze in Juli inderdaad stoppen mag je dezelfde maand nog wel omdat ze niet meer leveren wat belooft is.
Maar een kleine aanpassing is mogelijk.

KPN zelf kan een ander product leveren dan de via hun aangesloten NLE klanten.
Gewoon rustig afwachten en als ze in Juli niet leverde wat ze bij afsluiten beloofden kun je gelijk weg lopen en alsnog overstappen.
Wel is het aantal aanbieders flink kleiner geworden dus de keuze word langzaam minder en nauwelijks gebruikte diensten stoppen zijn ze druk mee bezig.

Gesloten