LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NLE blijft facturen sturen, ondanks tijdig opzeggen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Georg Lepsi
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2018 22:16

NLE blijft facturen sturen, ondanks tijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Georg Lepsi »

Ondanks dat ik tijdig, ruim een maand voor het verlopen van het contract dit heb opgezegd, (schriftelijk bevestigd via facebook en dmv print screen opgeslagen). Heb hun nog verzocht om retour adres te geven zodat ik hun spullen terug kon zenden, nooit ontvangen? Ondanks dat blijf ik facturen van
€ 39,95 ontvangen voor een volgende periode, (maand). Heb natuurlijk meteen contact met hun opgenomen maar hun blijven volharden dat ik evengoed moet betalen, dreigen al met incasso kosten van € 15,- !
Dit is onterecht, ik heb tijdig opgezegd, ( ruim een maand voor verlopen contract datum), zwart wit opgeslagen op computer), heb alle maanden via aut. incasso netjes betaald, en op 13 juni 2018, ( einde contract) was de internet en televisie verbinding ook meteen al door hen verwijderd.
Ik heb bezwaar ingediend maar het is net alsof ze het niet willen horen.
Wat kan/ moet ik doen zodat ze daarmee ophouden?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: NLE blijft facturen sturen, ondanks tijdig opzeggen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Over welke periode gaat de factuur? Als u vooraf per maand betaald zou dit de factuur van 01-06-2018 tot 01-07-2018 moeten zijn. U betaald per maand en zal op het einde van de maand verrekend worden met de periode waarin u nog klant was.

Maar facturen ontvangen is niet mogelijk. Het is nu 16-06 en op 13-06 liep uw contract af. Hoeveel facturen heeft u dan gehad in de afgelopen 3 dagen?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: NLE blijft facturen sturen, ondanks tijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt natuurlijk nog maar één factuur ontvangen en niet meerdere.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: NLE blijft facturen sturen, ondanks tijdig opzeggen

Ongelezen bericht door tampie74 »

Was u niet tevreden over de antwoorden die op de kassa site gegeven waren.

Georg Lepsi
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2018 22:16

Re: NLE blijft facturen sturen, ondanks tijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Georg Lepsi »

In contract staat duidelijk aanvang contract is de afgesproken datum (13 juni) en het moment dat het internet en tv geactiveerd is/ word. Ik heb idd. een rekening ontvangen met daarop het bedrag van 39.95- terwijl ik een jaar lang contract heb van 29.95-.
Ik ontving deze rekening op 12 juni en op 15 juni kreeg ik al een aanmaning met het dreigbedrag van € 15,- incasso kosten als ik niet alsnog voor de 29ste juni het bedrag zou overmaken! Nee ik heb 12 periodes netjes via incasso netjes betaald, heb nergens gebruik van gemaakt, dus geen redenen om geld af te schrijven van mijn conto. Geen cent Ik heb sinds 23 april, eerste dag dat ik heb aangegeven het contract niet te willen verlengen meerder keren via facebook, via hun forum en heb het 088 nummer gebeld en aangegeven dat ik het contract niet wil verlengen. (heb natuurlijk alle communicatie dmv. printscreen en opslaan opgeslagen), willen ze toch evengoed een nieuwe periode betaald hebben? Klopt in mijn ogen niet!

Georg Lepsi
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2018 22:16

Re: NLE blijft facturen sturen, ondanks tijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Georg Lepsi »

Ja Tampie74, ik betaal altijd netje mijn rekeningen, maar als mensen aan mijn geld komen zonder mijn toestemming en zonder dat dit afgesproken was en ik het gevoel heb bedonderd te worden dan ga ik er inderdaad met gestrekt been in. En ja helaas zijn mensen zoals ik die hulp en raad vragen over wat te doen en welke mogelijkheden er zijn om hier tegenin te gaan die door mensen met (nep) profielen worden aangevallen bij Vara's Kassa , maar helaas nu ook bij Tros Radar! De meeste antwoorden die ik op mijn vraag kreeg waren aanvallen op mij klacht/ kritiek op NLE, amper een antwoord bij waar je verder mee kon komen. Kreeg zelfs antwoorden met dingen die iemand die NIET voor NLE zou werken, niet zou kunnen weten? Maar ben er niet van onder de indruk en het juiste, eerlijke/ oprechte forumlid zonder nep profiel zal mij nog wel een antwoord sturen waarmee ik verder kan! Ben trouwens niet onder de indruk van die aanvallen op mij van sommige forum deelnemers!

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: NLE blijft facturen sturen, ondanks tijdig opzeggen

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Tja, bij de buren dezelfde antwoorden maar helaas niet het antwoord wat je wil lezen..
Neem ze ter harte.
En wat betreft nepprofielen??? ga je schamen :x
Wens, verlang, vraag een nette excuus hiervoor.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: NLE blijft facturen sturen, ondanks tijdig opzeggen

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Georg Lepsi schreef:Ondanks dat ik tijdig, ruim een maand voor het verlopen van het contract dit heb opgezegd, (schriftelijk bevestigd via facebook en dmv print screen opgeslagen). Heb hun nog verzocht om retour adres te geven zodat ik hun spullen terug kon zenden, nooit ontvangen? Ondanks dat blijf ik facturen van
€ 39,95 ontvangen voor een volgende periode, (maand). Heb natuurlijk meteen contact met hun opgenomen maar hun blijven volharden dat ik evengoed moet betalen, dreigen al met incasso kosten van € 15,- !
Dit is onterecht, ik heb tijdig opgezegd, ( ruim een maand voor verlopen contract datum), zwart wit opgeslagen op computer), heb alle maanden via aut. incasso netjes betaald, en op 13 juni 2018, ( einde contract) was de internet en televisie verbinding ook meteen al door hen verwijderd.
Ik heb bezwaar ingediend maar het is net alsof ze het niet willen horen.
Wat kan/ moet ik doen zodat ze daarmee ophouden?

Voor het geval je de boel wil wissen :mrgreen:
Want dit soort zaken is tegenwoordig meer regel dan uitzondering.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: NLE blijft facturen sturen, ondanks tijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik denk dat er 12 maanden een korting tarief was en daarna het normale van 10€ meer. Dit moet normaal van te voren betaald worden vandaar die incasso. Dus er is een fout bij hun dat de opzegging nog niet naar financiën is doorgegeven. Dit zal zich wel de komende week oplossen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: NLE blijft facturen sturen, ondanks tijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt natuurlijk wel gezellig in de rondte schoppen en forum leden beledigen, hier en op het Kassa forum, maar de gang van zaken is heel logisch. De vaste bedragen betaalt u vooruit, en extra kosten achteraf. En die extra kosten kunnen uiteraard pas nadien berekend worden. En wat u teveel betaald hebt krijgt u ook automatisch weer terug. Logisch hè.

Georg Lepsi
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2018 22:16

Re: NLE blijft facturen sturen, ondanks tijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Georg Lepsi »

Klacht is opgelost!
NLE heeft dreiging met incasso ingetrokken en een openstaande factuur die niet bestond/ die nergens op gebasserd was geannuleerd!
Jammer dat het zo gelopen is, verder was ik een tevreden klant van NLE! Voor diegene die mij geholpen hebben met een positieve bijdrage mijn dank!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: NLE blijft facturen sturen, ondanks tijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Waarom ben je dan weggegaan als je zo'n tevreden klant was?

Georg Lepsi
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2018 22:16

Re: NLE blijft facturen sturen, ondanks tijdig opzeggen

Ongelezen bericht door Georg Lepsi »

Theotrucker schreef:Waarom ben je dan weggegaan als je zo'n tevreden klant was?
Prijs verhoging van € 10,- per maand!

Gesloten