LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Ton Scholte
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2018 12:41

Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door Ton Scholte »

Eind mei wijzig ik het abonnement bij Ziggo en krijg voor een half jaar 50 % korting op het nieuwe abonnement, wat 1 juli aanvangt. Eind juni ontvang ik een factuur van € 64,50 terwijl ik € 29,95 zou moeten betalen. De klantenservice stelt dat ik € 64,50 moet betalen en dat zij dan gaan verrekenen eind juli en het restant in augustus omdat hun administratie nu eenmaal zo is ingesteld. Ik weiger dit, laat de automatische afboeking terugstorten en maak gelijktijdig de overeengekomen € 29,95.
Sindsdien wordt ik bestookt met aanmaningen en dreigementen. Over deze problematiek heb ik meer dan 5 medewerk(st)ers gesproken en schriftelijk klachten ingediend. Men bevestigd de overeenkomst dat ik € 29,95 verschuldigd ben maar dat ik € 64,50 moet betalen.
Van mijn kant heb ik hen gedreigd juridische stappen te ondernemen als zij hun dreigement gaan uitvoeren.

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door Feinel »

Je bent onnodig problemen voor jezelf aan het veroorzaken, bijna elke provider gebruikt een factuursysteem die achteraf verrekend. Op de volgende factuur wordt alles met elkaar verrekend en is er niks aan de hand, tenzij je als klant kinderachtig gaat doen en uit eigen beweging gaat storneren.

Aangezien je dit hier op radar neerzet, vermoed ik dat je er toch over twijfelt. Mijn advies is dan ook gewoon om te betalen, je hebt een bevestiging per mail ontvangen van het nieuwe abonnement, als het naderhand alsnog misgaat kun je daarmee altijd nog juridische stappen ingang zetten. Nu dreig je er bij de klantenservice mee terwijl je geen poot hebt om op te staan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan een geschil aanspannen bij de http://www.sgc.nl

Naast je geschil kun je schadevergoeding vragen. Deal is deal. Het verhaal van Ziggo is niet conform de overeenkomst die je met Ziggo bent overeengekomen.

Bij mijn provider wordt de overeengekomen tijdelijke korting direct verrekend en niet achteraf. En zo hoort het ook.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door 16again »

Feinel schreef:...... terwijl je geen poot hebt om op te staan.
Waarom niet? Is het facturatie- en administratie-systeem van Ziggo hier tot wet verheven?

sake1987

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Gelijk op de achterste poten, lijkt wel of mensen geen geduld meer hebben. Wacht nou gewoon even af het komt wel goed.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:Je kan een geschil aanspannen bij de http://www.sgc.nl

Naast je geschil kun je schadevergoeding vragen. Deal is deal. Het verhaal van Ziggo is niet conform de overeenkomst die je met Ziggo bent overeengekomen.

Bij mijn provider wordt de overeengekomen tijdelijke korting direct verrekend en niet achteraf. En zo hoort het ook.
Schade vergoeding voor wat? Los dat je pas 4 weken na indienen van je klacht een procedure kan starten dan heeft TS al de juiste factuur.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ton Scholte schreef:Eind mei wijzig ik het abonnement bij Ziggo en krijg voor een half jaar 50 % korting op het nieuwe abonnement, wat 1 juli aanvangt. Eind juni ontvang ik een factuur van € 64,50 terwijl ik € 29,95 zou moeten betalen. De klantenservice stelt dat ik € 64,50 moet betalen en dat zij dan gaan verrekenen eind juli en het restant in augustus omdat hun administratie nu eenmaal zo is ingesteld. Ik weiger dit, laat de automatische afboeking terugstorten en maak gelijktijdig de overeengekomen € 29,95.
Sindsdien wordt ik bestookt met aanmaningen en dreigementen. Over deze problematiek heb ik meer dan 5 medewerk(st)ers gesproken en schriftelijk klachten ingediend. Men bevestigd de overeenkomst dat ik € 29,95 verschuldigd ben maar dat ik € 64,50 moet betalen.
Van mijn kant heb ik hen gedreigd juridische stappen te ondernemen als zij hun dreigement gaan uitvoeren.

Is bij mij ook zo gegaan hoor, kreeg het netjes terug gestort. Je maakt een onnodig probleem van iets wat zinloos is.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door mahadma »

U bent er in geslaagd het systeem vakkundig in de war te schoppen. Zal nu extra lang duren voordat alles weer rechtgetrokken is.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Verder zou het handig zijn om dit soort klanten de echte administratie kosten te presenteren.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door henk51 »

Zo zo juridische stappen voor 34.55 euro. Je hebt zelf die problemen op de hals gehaald door te storneren terwijl het binnen 1 maand opgelost is.Nu zal het vele maanden gaan duren voor alles goed en wel geregeld is. Wellicht nog afsluiting incasso kosten etc etc.


groeten Henk

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door 16again »

mahadma schreef:U bent er in geslaagd het systeem vakkundig in de war te schoppen. Zal nu extra lang duren voordat alles weer rechtgetrokken is.
Vakkundigheid? Primair veroorzaakt Ziggo dit probleem zelf doordat ze binnen een maand een korting niet kunnen verwerken.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door scontra »

Het abonnementsgeld wordt bij "vooruitbetaling" voldaan.
Kortingen en eventuele extra gebruikerskosten worden "achteraf" in rekening gebracht en/of verrekend.

Eerst motte beteale en doarnoa krieggie joe teveulbetealde centies netties weer terogh. :oops:
En als je dat weigert, gaat dwarsliggen en ook nog eens gaat storneren, dan is de administratie beer van Ziggo pas goed los en berg je dan maar voor wat komen gaat !!

sake1987

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door sake1987 »

scontra schreef:Het abonnementsgeld wordt bij "vooruitbetaling" voldaan.
Kortingen en eventuele extra gebruikerskosten worden "achteraf" in rekening gebracht en/of verrekend.

Eerst motte beteale en doarnoa krieggie joe teveulbetealde centies netties weer terogh. :oops:
En als je dat weigert, gaat dwarsliggen en ook nog eens gaat storneren, dan is de administratie beer van Ziggo pas goed los en berg je dan maar voor wat komen gaat !!
Zo creëer jezelf de wet van Murphy en dan achteraf maar klagen dat het bedrijf alles verkeerd doet. :roll:

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
mahadma schreef:U bent er in geslaagd het systeem vakkundig in de war te schoppen. Zal nu extra lang duren voordat alles weer rechtgetrokken is.
Vakkundigheid? Primair veroorzaakt Ziggo dit probleem zelf doordat ze binnen een maand een korting niet kunnen verwerken.
TS heeft uitleg gehad en het is conform de overeenkomst.

Als Ziggo het rest bedrag claimt via incassobureau dan is dat hun goed recht. En zal TS geen gelijk krijgen bij SGC.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Bob Schurkjens schreef:...
Naast je geschil kun je schadevergoeding vragen. Deal is deal. Het verhaal van Ziggo is niet conform de overeenkomst die je met Ziggo bent overeengekomen.
Ongefundeerde bewering.
Bob Schurkjens schreef:Bij mijn provider wordt de overeengekomen tijdelijke korting direct verrekend en niet achteraf. En zo hoort het ook.
Of dat 'zo hoort' hangt af van de voorwaarden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
Feinel schreef:...... terwijl je geen poot hebt om op te staan.
Waarom niet? Is het facturatie- en administratie-systeem van Ziggo hier tot wet verheven?
Is geen relevante vraag.
Je hebt alleen 'een poot om op te staan' als je kunt laten zien dat Ziggo niet nakomt wat contractueel is overeengekomen.
Laat dat eerst maar eens zien.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef: TS heeft uitleg gehad en het is conform de overeenkomst.
Welke overeenkomst dan? Contract is een maand voor nieuwe ingangsdatum gewijzigd. En het nieuwe contract behelst een korting, waardoor eerst 6 maanden een lager maandbedrag geldt

sylvesterb schreef: Als Ziggo het rest bedrag claimt via incassobureau dan is dat hun goed recht.
Dat is inderdaad hun goed recht.
Maar de claim omhelst nog steeds het afdwingen van een onverschuldigde betaling , een onzinnige claim dus.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat een toestand om een paar tientjes. Bij een eenmalige aanschaf kan ik me enige boosheid wel voorstellen, niet bij een abonnement dat maandelijks geïnd wordt.
Volgende maand geregeld zegt u? Oké, dan wacht ik het even af. Zo niet, dan stort ik alsnog juridisch zwavel en pek over u uit.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:Wat een toestand om een paar tientjes.
Zeg je dit tegen TS of Ziggo? Zij bestoken TS om die paar tientjes met aanmaningen.

Dat de meeste mensen de weg van de minste weerstand kiezen, bewijst niet het ongelijk van TS.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het was aan TS gericht. In dit geval zou ik inderdaad de weg van de minste weerstand hebben gekozen, na de uitleg van Ziggo. Even afwachten kost geen moeite en roept minder weerstand op. Nu is TS nog weken of maanden in de weer, elke keer weer ergernis en boosheid. Je moet er maar zin in hebben. Wat is er mis met een beetje geduld?

Gesloten