LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo wordt steeds duurder

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door BL2 »

Dat kan bij Tele2 bijvoorbeeld al voor €25 p/m.
Inderdaad, na een tariefsverhoging van ongeveer 44 procent !
Maar gelukkig zijn de eenjarige tuinplantjes goedkoper geworden, dus netto blijven we even duur uit.
(Sorry, lijk het CBS wel)

stofzuigertje

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

lpc schreef:Ik ben (eindelijk) overgestapt. Niet vanwege de prijs maar de slechte kwaliteit. Nu heb ik voor minder geld sneller internet en een uitstekend tv beeld. 3 x win voor mij.

Ja het kan....
Bij een slechte Coax kabel en matige Ziggo service en toevallig een goede KPN telefoon kabel naar jou huis...
Dan kan zelfs NLE in sommige gevallen beter zijn dan Ziggo!

Maar meestal zal het andersom zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben dik tevreden met mijn nle abootje. Hetzelfde als Telfort maar dan iets goedkoper. En geen stroomslurpende Ziggo settopbox.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door grun »

Hier nog zo een. Ziggo vond ik prima maar te duur op het laatst. Zit nu al weer een paar jaar bij Telfort tot volle tevredenheid. De internetsnelheid is iets lager (100 down, 30 up), maar in de tv kwaliteit zie ik geen verschil, zeker niet na de laatste update van vorige week waarbij het beeld nog net iets scherper werd. En je mag je eigen modem gebruiken, in mijn geval een Fritzbox.

stofzuigertje

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vele forum leden reageren van toen ze nog ADSL hadden.....
En nu is erg veel VDSL geleverd dus de bovenstaande zijn vermoedelijk tevreden VDSL gebruikers.

Een TV boven de 40" heeft wel meer signaal nodig of matige ogen/ HD ready... maar niet iedereen speelde met meerdere computers een spelletje...
Maar mijn Telfort VDSL is als de 2 Kruimeldiefjes met hun laptops bij Opa&Oma komen wel een stuk minder goed!

Dan is net als de krant ook de kabel met de buren delen via het zwaardere Ziggo een oplossing.
Ja, het zal wel niet mogen maar ik weet dat vele Nederlanders dagelijks de krant met meerdere buren lezen en daar is nooit een rechtszaak tegen geweest... en ik lees de krant nu digitaal.... samen met.....

En wat doen we met een bedrijf met Glasvezel verbinding die tevens het signaal door leverde aan complete wijk met vakantie woningen?
Dat is ook voordeliger dan elke een eigen aansluiting geven!

Doordat het vrij prijzig word voor vele krijg je mensen die meer doen als samen de krant lezen!
Mijn PB box kreeg regelmatig een complimentje binnen.

rrvvww
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2015 14:19

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door rrvvww »

Overgestapt naar NLE. Internet is veel sneller. (van 40 mb naar 95 mb) Vooral uploaden is veel sneller. (van 4 mb naar 20 mb) Ook nog meer zenders en een betere app (KPN) om tv te kijken op de tablet. De eerste negen maanden € 30 pm goedkoper. Daarna € 15 pm goedkoper. Dat is € 180 per jaar. Mooi meegenomen. "Gratis" Formule 1, die door Ziggo aangeboden wordt, interesseert me in het geheel niet.

René.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door sylvesterb »

rrvvww schreef:
08 okt 2018 23:58
Overgestapt naar NLE. Internet is veel sneller. (van 40 mb naar 95 mb) Vooral uploaden is veel sneller. (van 4 mb naar 20 mb) Ook nog meer zenders en een betere app (KPN) om tv te kijken op de tablet. De eerste negen maanden € 30 pm goedkoper. Daarna € 15 pm goedkoper. Dat is € 180 per jaar. Mooi meegenomen. "Gratis" Formule 1, die door Ziggo aangeboden wordt, interesseert me in het geheel niet.

René.
Vreemd TS betaald € 54 (ook nog huidige tarief) en bij NLE (100/10Mbit/s) betaal je de eerste 9 maanden € 29,95 dan is € 24,05 per maand minder en geen € 30,00, na 9 maanden is het € 14,05 goedkoper. En dat is € 258,06 minder per jaar en geen € 180,000.

P.S. Vreemd trouwens dat je nu bent overgestapt in 2015 (toen plaatste je je eerste topic) was je al zo enthousiast over NLE.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door sjohie »

Julie4444 schreef:
30 jul 2018 22:39
sylvesterb schreef:Voor die € 45 (is trouwens € 43,95) krijg je 40Mbit/s download en 4Mbit/s upload bij Ziggo. Bij Telfort heb je 50Mbit/s en 5Mbit/s upload voor € 35,00 per maand. De latency bij VDSL en coax is nagenoeg gelijk. Verdere zaken zijn er niet niet echt voor de gemiddelde consument en je kunt Telfort en Ziggo dus prima vergelijken.
Pff, wij moeten verplicht ziggo want er zijn geen alternatieven tenzij wij een inbelverbinding nemen of supertraag internet over koper van KPN.

Je hebt niet altijd een (fatsoenlijke) keus.
Soms is het ook een kwestie van even buiten de gebaande paden kijken. Zo heeft T-mobile bijvoorbeeld een 4G-voor-thuis oplossing, oftewel via het mobiele 4G netwerk een vaste aansluiting in huis.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sjohie schreef:
09 okt 2018 08:06
Julie4444 schreef:
30 jul 2018 22:39
sylvesterb schreef:Voor die € 45 (is trouwens € 43,95) krijg je 40Mbit/s download en 4Mbit/s upload bij Ziggo. Bij Telfort heb je 50Mbit/s en 5Mbit/s upload voor € 35,00 per maand. De latency bij VDSL en coax is nagenoeg gelijk. Verdere zaken zijn er niet niet echt voor de gemiddelde consument en je kunt Telfort en Ziggo dus prima vergelijken.
Pff, wij moeten verplicht ziggo want er zijn geen alternatieven tenzij wij een inbelverbinding nemen of supertraag internet over koper van KPN.

Je hebt niet altijd een (fatsoenlijke) keus.
Soms is het ook een kwestie van even buiten de gebaande paden kijken. Zo heeft T-mobile bijvoorbeeld een 4G-voor-thuis oplossing, oftewel via het mobiele 4G netwerk een vaste aansluiting in huis.
Geen optie. We verbruiken daar veel te veel data voor.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door tampie74 »

Ruim een jaar geleden sloot ik een contract met Ziggo voor aansluiting op het internet. Geen telefonie, geen (digitale) tv. Voor € 45,- per maand, dat leek me geen slechte prijs. Maar 15 maanden later is het abionnement € 54,- per maand,
Voor alleen internet kan nooit bij Ziggo bij mijn weten gaat altijd gepaard met televisie aangezien het via de kabel gaat.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Julie4444 schreef:
14 okt 2018 15:36
Geen optie. We verbruiken daar veel te veel data voor.
Die 4G abonnementen voor thuis hebben een behoorlijk hoog data limiet. Ben dan wel benieuwd wat je dan precies aan data verbruikt?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door sjohie »

sylvesterb schreef:
14 okt 2018 20:54
Julie4444 schreef:
14 okt 2018 15:36
Geen optie. We verbruiken daar veel te veel data voor.
Die 4G abonnementen voor thuis hebben een behoorlijk hoog data limiet. Ben dan wel benieuwd wat je dan precies aan data verbruikt?
Ze zijn zelfs unlimited. Naja, je krijgt 100Gb per maand, en als die op is voor het einde, 5Gb/dag erbij. Als ook dát niet genoeg is, kan je per dag zoveel bundels van 2Gb erbij bestellen zonder kosten. Je kan dus een paar Gb per dag verstoken, dat moet genoeg zijn voor een gemiddeld huishouden lijkt me?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sjohie schreef:
15 okt 2018 16:09
sylvesterb schreef:
14 okt 2018 20:54
[...]

Die 4G abonnementen voor thuis hebben een behoorlijk hoog data limiet. Ben dan wel benieuwd wat je dan precies aan data verbruikt?
Ze zijn zelfs unlimited. Naja, je krijgt 100Gb per maand, en als die op is voor het einde, 5Gb/dag erbij. Als ook dát niet genoeg is, kan je per dag zoveel bundels van 2Gb erbij bestellen zonder kosten. Je kan dus een paar Gb per dag verstoken, dat moet genoeg zijn voor een gemiddeld huishouden lijkt me?
Mhm dat is nieuw voor mij. Zal daar eens naar kijken, thanks. :mrgreen:

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door luna01 »

Had een week geleden en brief van Ziggo ''Herinnert u zich nog, er staat nog een bedrag open van 54 euro''. Naja, sorry werd er flauw van, een herinnering 'voor' de nota ? En alleen al dit 'herinnert u zich nog ?' Man ik had echt wel andere problemen op dat moment. En vandaag een brief er staat nog een bedrag open van 106 euro. Als ik bel krijg ik onbegrijpelijke antwoorden en het wordt zo gedraaid dat ik echt aan mezelf begin te twijfelen. Maar kom, ik zie toch aan mijn bankafschriften hoeveel en wanneer ik betaal ? Ben er ook klaar mee, zodra je op staat staat heb je tegenwoordig overal wifi. Dit is niet fair, ben er klaar mee. Heb al over een jaar geen Arte en Net 5 meer, heb 3 keer over hele dagen moeten wachten op een monteur, die niet kwam. S'avonds om 21 uur nog een sms we komen er zo aan. Ja nou, dan ben ik al bang om een nieuwe afspraak te maken, want zit wel uren lang voor niets te wachten. Klaar mee...

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door mahadma »

Is hier iets tegen te beginnen?

Nee, alle providers zijn duur geworden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door renewouters »

sjohie schreef:
15 okt 2018 16:09
sylvesterb schreef:
14 okt 2018 20:54
Julie4444 schreef:
14 okt 2018 15:36
Geen optie. We verbruiken daar veel te veel data voor.
Die 4G abonnementen voor thuis hebben een behoorlijk hoog data limiet. Ben dan wel benieuwd wat je dan precies aan data verbruikt?
Ze zijn zelfs unlimited. Naja, je krijgt 100Gb per maand, en als die op is voor het einde, 5Gb/dag erbij. Als ook dát niet genoeg is, kan je per dag zoveel bundels van 2Gb erbij bestellen zonder kosten. Je kan dus een paar Gb per dag verstoken, dat moet genoeg zijn voor een gemiddeld huishouden lijkt me?
Gb? Lijkt me dat je GB bedoeld.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door sylvesterb »

luna01 schreef:
31 okt 2018 19:11
Had een week geleden en brief van Ziggo ''Herinnert u zich nog, er staat nog een bedrag open van 54 euro''. Naja, sorry werd er flauw van, een herinnering 'voor' de nota ? En alleen al dit 'herinnert u zich nog ?' Man ik had echt wel andere problemen op dat moment. En vandaag een brief er staat nog een bedrag open van 106 euro. Als ik bel krijg ik onbegrijpelijke antwoorden en het wordt zo gedraaid dat ik echt aan mezelf begin te twijfelen. Maar kom, ik zie toch aan mijn bankafschriften hoeveel en wanneer ik betaal ? Ben er ook klaar mee, zodra je op staat staat heb je tegenwoordig overal wifi. Dit is niet fair, ben er klaar mee. Heb al over een jaar geen Arte en Net 5 meer, heb 3 keer over hele dagen moeten wachten op een monteur, die niet kwam. S'avonds om 21 uur nog een sms we komen er zo aan. Ja nou, dan ben ik al bang om een nieuwe afspraak te maken, want zit wel uren lang voor niets te wachten. Klaar mee...
Als ik het goed begrijpt ontvangt u 2 kanalen niet meer en bent u daarom gestopt met betalen, dit is natuurlijk niet slim. Als je er klaar mee bent zijn er andere wegen om je overeenkomst te beëindigen. Niet betalen is echt niet te adviseren.

Een advies is de geschillen commissie telecommunicatie. Dit kost je eenmalig € 50,00 maar als je wint krijg je deze uiteraard terug. Het werkt heel simpel. Stel de provider ingebreke, geef ze een redelijke termijn om het probleem op te lossen (+/- 4 weken) zo niet dan ga je naar de commissie.

Gesloten