Radar

toggle menu

Overstappen van Ziggo naar Telfort

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

Overstappen van Ziggo naar Telfort

door Balouboomer » 30 jul 2018 16:42

ik heb een abonnement bij ziggo ik wil overstappen naar Telfort en heb mij aangemeld bij Telfort hun zouden opzeggen en dat hebben ze gedaan ik zit vier jaar bij ziggo maar heb een tijdje geleden een aanbieding gehad van ziggo en ze hebben er niet bij gezegd dat de abonnement nieuw in gaat voor een jaar.nu zou mij abonnement van Telfort 9 augustus ingaan . Ik kreeg van de week een mailtje van ziggo dat ik iets besteld had ik dacht ik heb niks besteld dus ik bel ziggo op en zei dat ,toen zeiden ze dat mij abonnement van ziggo tot 13 november duurd en dat ik drie maanden moet door betalen en dat ik Telfort moet bellen om het te laten verzetten. Dus ik heb Telfort gebeld en die zeden dat ze niks meer voor me kunnen doen en hun abonnement gewoon ingaat omdat ik 2 dagen te laat was buiten de opzeg termijn . Kan ik hier wettelijks wat tegen doen want nu heb straks twee abonnementen indien ikzelf met minimum inkomen zit. dit niet kan betalen. Ik moet straks trouwens de 3 maanden in een keer betalen dat is 3 keer 57 euro.
Laatst bijgewerkt door Radar op 30 jul 2018 17:19, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Balouboomer
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 30 jul 2018 16:26

RE: Overstappen van Ziggo naar Telfort

door Lady1234 » 30 jul 2018 17:41

Maar u bent bij Ziggo ingehaan op een aanbieding, dus daar zal beslist nijgestaan hebben dat u weer een nieuw jaarcontract aanging.

En u hebt dat niet gecontroleerd, toe u wilde overstappen.

Er zit helaas niets anders op dan te betalen.
Lady1234
 
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02 nov 2017 17:04

RE: Overstappen van Ziggo naar Telfort

door NeoDutchio » 30 jul 2018 17:48

Zodra u een nieuw abonnement neemt zit u aan een jaarcontract vast. Dus toen u een tijdje geleden van Ziggo die aanbieding gekregen had, had u ook in uw overeenkomst kunnen zien tot welke datum dit loopt.
Juridisch gezien zit u inderdaad aan 2 abonnementen vast. U pleegt immers contractbreuk bij Ziggo en bent al aangesloten bij Telfort. U kunt hooguit aan een van de partijen coulance vragen. Of bij Telfort het nogmaals uitleggen dat u een fout hebt gemaakt met de data, maar dat u graag klant wil worden. Maar dan liever 3 maandjes later.
Er is misschien een klein lichtpuntje. Herroepingstijd gaat normaal gesproken in vanaf het moment van aanvraag. Onze forumcollega Alfatrion vindt wel eens een gaatje en heeft, meen ik, al eerder een uitspraak gevonden dat de herroepingsrecht in gaat vanaf het moment van leveren van de onderdelen (modem e.d.) of vanaf moment van ingaan. Hij zit er beter in, wellicht is daar een uitweg in te vinden. Wie weet meld hij zich binnenkort.
NeoDutchio
 
Berichten: 3562
Geregistreerd: 17 jan 2014 23:39

RE: Overstappen van Ziggo naar Telfort

door Balouboomer » 30 jul 2018 18:05

Het is telefonisch gegaan en niet schriftelijk
Balouboomer
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 30 jul 2018 16:26

RE: Overstappen van Ziggo naar Telfort

door ZeerPrivé » 30 jul 2018 18:10

Balouboomer schreef:Het is telefonisch gegaan en niet schriftelijk


Van iedere wijziging krijg je een schriftelijke bevestiging. Daarin staat o.a. tot wanneer je nieuwe ababonnement loopt.
ZeerPrivé
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 27 feb 2017 15:50

RE: Overstappen van Ziggo naar Telfort

door NeoDutchio » 30 jul 2018 18:16

ZeerPrivé schreef:
Balouboomer schreef:Het is telefonisch gegaan en niet schriftelijk


Van iedere wijziging krijg je een schriftelijke bevestiging. Daarin staat o.a. tot wanneer je nieuwe ababonnement loopt.


Plus in de persoonlijke omgeving van Ziggo is het ook terug te lezen.
NeoDutchio
 
Berichten: 3562
Geregistreerd: 17 jan 2014 23:39

RE: Overstappen van Ziggo naar Telfort

door reggie2 » 30 jul 2018 18:47

Als Telfort jou echt als klant wilt, kunnen ze makkelijk de datum verzetten hoor. Is voor hun een kleine moeite.

Volgende keer bedenken dat een aanbieding een jaarcontract is.
reggie2
 
Berichten: 312
Geregistreerd: 12 feb 2017 19:27

RE: Overstappen van Ziggo naar Telfort

door Balouboomer » 30 jul 2018 19:07

dat doen ze juist niet ze zeggen dat het niet gaat
Balouboomer
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 30 jul 2018 16:26

RE: Overstappen van Ziggo naar Telfort

door reggie2 » 30 jul 2018 19:22

Balouboomer schreef:dat doen ze juist niet ze zeggen dat het niet gaat



Tuurlijk doen ze dat niet, stel je voor ze missen wat geld.

Een behoorlijke provider doet dat wel. Al ben jij ook niet echt goed bezig geweest.
reggie2
 
Berichten: 312
Geregistreerd: 12 feb 2017 19:27

RE: Overstappen van Ziggo naar Telfort

door alfatrion » 30 jul 2018 19:34

Balouboomer schreef:ik zit vier jaar bij ziggo maar heb een tijdje geleden een aanbieding gehad van ziggo en ze hebben er niet bij gezegd dat de abonnement nieuw in gaat voor een jaar.

Wat hield deze aanbieding in? Hetzelfde abonnement of iets nieuws?

In beginsel zou ik zeggen dat het aanbod voor onbepaalde tijd is gedaan. Als zij stellen dat u akkoord bent gegaan met een jaar en u aangeeft dat dit niet is aangegeven, dan moeten ze bewijs leveren. Een dienst voor onbepaalde duur kunt u altijd opzeggen.

Als u toch een overeenkomst heeft voor een jaar, dan heeft Ziggo een misleidende handelspraktijk verricht door niet aan te geven dat u een overeenkomst voor een jaar had. Dit moet namelijk zo duidelijk worden aangegeven, dat het door u niet te missen was. Alleen u moet bewijzen wat er is aangegeven.

Het herroepingsrecht houd ik nog even onder me, omdat ik dat moet onderzoeken.

Balouboomer schreef:Dus ik heb Telfort gebeld en die zeden dat ze niks meer voor me kunnen doen en hun abonnement gewoon ingaat omdat ik 2 dagen te laat was buiten de opzeg termijn .

Hebben ze u een modelforumlier gegeven om te herroepen? En informatie over het herroepingsrecht? Dit kan ook via de algemene voorwaarden worden verstrekt. Ik wil ook weten of u er een product bij heeft gekocht?
alfatrion
 
Berichten: 13750
Geregistreerd: 25 jul 2006 21:05

RE: Overstappen van Ziggo naar Telfort

door Balouboomer » 30 jul 2018 21:55

ik heb niks gekregen dus geen papieren en heb niks gekocht bij hun
Balouboomer
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 30 jul 2018 16:26

RE: Overstappen van Ziggo naar Telfort

door Balouboomer » 30 jul 2018 21:58

ze hebben mij ook niet verteld dat er een nieuw jaar ingaat
Balouboomer
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 30 jul 2018 16:26

RE: Overstappen van Ziggo naar Telfort

door Lady1234 » 30 jul 2018 21:59

U moet van Telfort toch wel een contract gehad hebben? Ook niet per mail?
Lady1234
 
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02 nov 2017 17:04

RE: Overstappen van Ziggo naar Telfort

door alfatrion » 30 jul 2018 22:25

Los van mijn eerdere (onbeantwoorde) vragen, langs welke weg is de telefoon tot stand gekomen? En op wiens initiatief?
alfatrion
 
Berichten: 13750
Geregistreerd: 25 jul 2006 21:05

RE: Overstappen van Ziggo naar Telfort

door reggie2 » 31 jul 2018 10:56

Balouboomer schreef:ze hebben mij ook niet verteld dat er een nieuw jaar ingaat



Sorry hoor, maar dat kan je toch zelf wel bedenken? Bij ziggo zeggen ze je er bij dat je een nieuw jaarcontract ingaat.

Plus dat je een mail krijgt van je bestelling , is altijd zo bij ziggo.
reggie2
 
Berichten: 312
Geregistreerd: 12 feb 2017 19:27

RE: Overstappen van Ziggo naar Telfort

door Ziggowebteam » 31 jul 2018 12:13

Balouboomer schreef:ik heb niks gekregen dus geen papieren en heb niks gekocht bij hun


Je geeft aan dat je niks van ons hebt ontvangen dit kijk ik graag voor je na. Stuur mij een privébericht met je postcode en huisnummer dan pak ik je gegevens erbij.

Groet, Kim van Ziggo
Ziggowebteamverified
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 15 jun 2012 12:56

RE: Overstappen van Ziggo naar Telfort

door plincky » 10 aug 2018 15:02

U zegt dat Telfort voor u zou opzeggen bij Ziggo , als dat zo is dan heeft Ziggo aan Telfort gemeld
dat u nog een contract heeft lopen en dan had Telfort u wel gebeld dat u niet kan overstappen .
plincky
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 aug 2018 14:56

RE: Overstappen van Ziggo naar Telfort

door Franskia » 10 aug 2018 16:40

Ergens is er wat misgegaan, bij U, Telfort of Ziggo. Als (toekomstig) klant van Telfort zou ik dit bericht ook op het Telfort forum plaatsen. Zet wel zoveel mogelijk gegevens in je account dat je aanmaakt, zodat men het snel kan nakijken. Meestal is er dan wel een mouw aan te passen. (Ik ben geen medewerker van Telfort, maar wel gebruiker van hun forum). Succes.
Franskia
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 09 jan 2015 18:18

Geef de vorige berichten weer
Sorteer op

Keer terug naar Internetproviders