LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone: MB's extreem snel op

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
LdeB
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2018 10:31

Vodafone: MB's extreem snel op

Ongelezen bericht door LdeB »

Sinds enkele maanden zijn mijn MB's (500MB) bij Vodafone binnen enkele dagen op en duurt de maand zonder internet nog erg lang. Voorheen gebeurde dit nooit en naar mijn idee verbruik ik niet op een andere manier dan normaal. Wat wel opvallend is, is dat de telefoon te snel overschakelt naar 4G als ik op de WiFi zit.
Zijn er meer mensen die dit de afgelopen tijd ervaren?

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Vodafone: MB's extreem snel op

Ongelezen bericht door Icasheb »

Beste,

Ik zou eerst goed uw Wi-Fi verbinding controleren, want als uw toestel erg veel overschakelt van Wi-Fi naar 4G, dan is dat een probleem in het toestel of in de router zelf, niet van vodafone. Die leveren alleen maar het abonnement. Mocht het toestel bij hun vandaan komen en nog geen 2 jaar oud zijn en geen uiterlijke schade of waterschade hebben, dan kan je langs gaan voor de garantie. Wel zou ik eerst adviseren om de router te controleren en desnoods uw aanbieder van internet te bellen en een fabrieksreset te doen van het toestel alvorens terug naar de winkel te gaan. Maak dan wel een back - up.

Gr

witteflits
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 dec 2017 14:55

Re: Vodafone: MB's extreem snel op

Ongelezen bericht door witteflits »

Ik heb het probleem ook gehad maar dan in het buitenland met de in die tijd nog bijgekocht mb’s.
Ik heb een abb van t-mobile.
De eerste keer had ik 500mb en die was binnen een dag op terwijl ik bijna niets deed met internet.
Bij t mobile zeiden ze dat het waarschijnlijk een app was die dat deed!
Ze wilden verder niet zeggen waar mijn tegoed heen ging.
Een jaar later op vakantie weer tegoed gekocht en in Rome merkte ik dat mijn iPhone heel warm werd.
Ik kijken en ja hoor weer veel tegoed weg.
Gelijk roaming uitgezet en alleen aangezet bij gebruik internet. Probleem over.
Later alle apps nagelopen en alleen die apps die ik gebruik op aan gezet voor data gebruik.
Waaronder Facebook en e-mail en de banken apps.
Roaming weer aangezet en geen enkel probleem meer.
Je kunt in het beheer zien welke apps veel data gebruiken en die eventueel blokkeren voor data gebruik buiten WiFi zone.
Ik ben door schade wijzer geworden en nu krijgen alleen veel gebruikte apps toestemming om buiten WiFi zone’s data te gebruiken.

Gesloten