LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VodafoneZiggo en Ziggo admisntaratei

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Maartij2
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2018 23:23

VodafoneZiggo en Ziggo admisntaratei

Ongelezen bericht door Maartij2 »

Beste mensen,

Ik moet verplicht TV nemen van Ziggo. Ook al wil ik dit niet. dit moet van RIBW K/AM.
Vraag mij nog steeds af of zij hun cliënten verplicht mogen stellen om tv perse af te nemen anders was opzeggen een zeer simpele oplossing. maar in mijn geval dus niet!

Ik heb al sinds ik diensten neem bij ziggo dus juli/juni 2015 administratie problemen. en Ziggo lijkt het wel elk jaar bonter en bonter te maken. en niemand lijkt mij hier mee te kunnen helpen. online zeggen ze dat het lastig voor de mensen aan de telefoon is.
Ik heb zo iets werk ze dan beter in en geef ze een trap onder kont zodat hun werk beter gaan doen.

Het zit namelijk zo: het analoge signaal betaalt RIBW K/AM en i betaal het digitale gedeelte. dit gaat altijd al mis. zeker sinds het RIBW K/AM een project heeft gestart met Ziggo zakelijk om bij iedereen internet te regelen en tv. toen stonden er dus twee keer een internet abonnement onder 1 adres alleen de naam van het klant nummer was anders ja en ook het nummer.

Hier crasde letterlijk de helpdesk medewerker door. ik vond het ook lastig om te volgens maar goed ik kon het nog wel volgen.
Niemand van Ziggo die kon uitzoeken hoe het kon gebeuren dat onder mijn adres op eens een heel ander internet abonnement stond.
Dus ook twee keer de connect box van Ziggo. Helemaal niemand van Ziggo die contact kon opnemen met de Zakelijke dienst met wat hier aan de hand is. En de zakelijk dienst zij natuurlijk weer dat het precies anders om was. dus de consumenten afdeling moet maar contact op nemen met de zakelijke afdeling.

maar goed dat is niet het probleem. ik moet dit eerst toe licht anders is het misschien onduidelijk wat het probleem is.
Als ik bijvoorbeeld een extra zender pakket wilden opzeggen gind dit niet. ik zou opeens collectieve klant zijn van het digitale gebeld dus de humax me smartcard. maar dat is niet zo. de afdeling die alle wijzigingen moet goed keuren was in de war met het tweede klant nummer van het RIBW K/AM zo had ik dat telkens met bij diensten op zeggen. toen 17 agusust. al enige tijd contact met Jantien van Facebook van Ziggo. zij zou alles goed in banen lijden dat mijn internet abenoment zou worden opgezet per 17 september. ik was nejtes op tijd met 17 augustus. Jantien heeft mij wel 10x gerustgesteld met dat zij echt alles zo regelen. dit is terug te lezen in mijn facebook PB uitwisseling. maar raad eens wat? 17 september kwam de opzegging er niet door omdat ik zo genaamd collectieve klant zou zijn van mijn internet aansluiting. zijn ze weer in de war met het internet abonnement van het RIBW K/AM. maar er stond toen der tijd ook een internet abonnement op mijn eigen naam en ik betaalde gewoon direct aan Ziggo. . Weer niemand van Ziggo die zegt ik ga het uitzoeken. hierin wilde RIBIW K/AM alleen met mij bellen. terwijl al deze problemen door hun kwamen. Zij hebben niet goed na gedacht over wat voor soort problemen dit kan/kon veroorzaken voor hun cliënten.

dus ik moest het weer zelf uitzoeken. uiteindelijk hebben ze een ticket gemaakt voor het hoofd systeembeheer en is er handmatig uitgeschrapt. maar dan loopt het nog 3 maanden door op je factuur. omdat ze dan weer niet door communiceren met de administratie.

Het probleem wat ik nu heb. is dat de administratie nog steeds niet kan zien aan de telefoon dat ik collectieve klant ben. en het is ziggo in bijna 3 jaar tijd niet gelukt om dit probleem op te lossen. Ze negeren ook al mijn klachten hier over wel tot 10x een kalcht over ingediend en nooit een reactie gehad. Ik heb alles geprobeerd. maar niemand die van facebook of twitter een mail of wilt bellen naar de administratie. want dat zou de oplossing zijn het even recht zetten met de afdeling administratie. of anders een klacht door zetten naar de klacht management. maar dat willen ze niet ze zijn hartstikke lastig Ziggo. kunnen alleen maar zeggen wat ik fout doe.

Maar willen niet opzoek gaan naar een oplossing waarom zou je achter klanten het woord 'service' hebben staan.
Ik word er knetter gek van. en ik hoop dat ik Ziggo via deze weg wel genoeg gemotiveerd krijg om in gesprek met hun collega's te gaan van de administratie van de telefoon. want die blijven hardnekkig als enigste afdeling zeggen dat ik geen collectieve klant ben. de meenste mensen hebben alleen toegang tot het algemene bestel systeem en de facturen. en verder niet tja dan zul je alleen de aangepaste factuur zien.

Ik hoop dat het nou eens een keer word opgelost met hun collega's met de administratie. want sinds ik bij Ziggo zit heb ik alleen administratieve fouten.

Wat zou ik nog kunne proberen om het dit opgelost te krijgen? of ben ik niet verplicht om 10 euro te betalen voor het analoge signaal voor de TV ???? Ik hoor graag wat ik nog kan proberen want er is kan dat Ziggo hier niet reageerd.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: VodafoneZiggo en Ziggo admisntaratei

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bent u bewoner van RIBW K/AM, of werkt u daar? Als bewoner van een begeleid wonen heeft u niets te zeggen over wat er aangeboden wordt. Als u een kamer huurt met alles er op en er aan heeft u geen keuze. En als dan op een kamer, zonder eigen straatnaam en huisnummer, een extra iets afgenomen wordt, dan gaat dat mis met de hoofdaansluiting. Immers, voor elke kamer op 1 aansluiting iets anders willen kan niet.
Of bent u er werkzaam en gaat het om een zakelijk account? In dat geval kunt u beter een leesbare variant van dit relaas op www.higherlevel.nl zetten. Dit is een consumentenforum en consumentenrecht is anders dan zakelijk recht. Higherlevel is een forum voor ondernemers.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: VodafoneZiggo en Ziggo admisntaratei

Ongelezen bericht door renewouters »

Heb je een eigen kabel van Ziggo, of komt er 1 kabel binnen in het complex die door RIBW K/AM wordt verdeeld?
Laatst gewijzigd door renewouters op 09 sep 2018 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: VodafoneZiggo en Ziggo admisntaratei

Ongelezen bericht door olaf79 »

[belediging, offtopic bijdrage door Moderator verwijderd] Tevens moet de aanbieder van internet, dus jouw instelling de verdere administratie met Ziggo afhandelen.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 sep 2018 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic, belediging

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: VodafoneZiggo en Ziggo admisntaratei

Ongelezen bericht door piet987654 »

Wie of wat is: RIBW K/AM ??????

U schrijft: of ben ik niet verplicht om 10 euro te betalen voor het analoge signaal voor de TV ???? Ik hoor graag wat ik nog kan proberen want er is kan dat Ziggo hier niet reageerd.

Lijkt me sterk dat U verplicht wordt om analoge Radio en TV te nemen van Ziggo, hier stoppen ze namelijk mee.

Kijk hier maar: https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... naloge-tv/

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: VodafoneZiggo en Ziggo admisntaratei

Ongelezen bericht door sylvesterb »

piet987654 schreef:
09 sep 2018 10:49
Lijkt me sterk dat U verplicht wordt om analoge Radio en TV te nemen van Ziggo, hier stoppen ze namelijk mee.
Je krijgt analoge Radio en TV signaal erbij en je betaald hier ook voor. Dit is nou eenmaal het gevolg van de gebruikte techniek het is niet het een of het ander. Bij internet via de kabel krijg je analoge televisie er nog bij. Ziggo is dit wel aan het uitfaseren maar tot het zover is heb je dus geen keuze.

Maartij2
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2018 23:23

Re: VodafoneZiggo en Ziggo admisntaratei

Ongelezen bericht door Maartij2 »

Beste mensen,

het is toch anders dan jullie denken. tot voor kort kon iedereen op mijn locatie bepalen wat voor internet en tv ie wou. omdat het gebouw eerst van de woning bouw vereniging was. heeft iedereen zijn eigen hoofd aansluiting. dus er is ook glas vezel en een telefoon lijn.

Alleen ergens in 2017 voor het project mocht iedereen zijn eigen internet en tv provider kiezen. en had de instelling hier niks mee te maken. en dit is een ontwikkel locatie. misschien dat de regels daardoor anders zijn?

Bedankt voor het : ik zou mij eerder zorgen maken dat ik er al 3 jaar woon zou dan eerder letten op het herstel. ik kom hier voor advies. niet om mij doodleuk te laten verklaren dat ik gestoord ben. erg kwetsend. Dan zou ik wel een baan als clown hebben genomen als ik mij zelf voor gek zou zetten. Nee ik werk er zelf niet.

IK heb dus internet bij XS4ALL omdat nogmaals eerst iedereen gewoon zelf mocht bepalen op deze locatie van wie ie internet en tv en ook eventueel vast bellen wilt.

ik heb zeggenschap over welk extra zenders ik wil welke niet. en ik betaal ook direct aan Ziggo. en niet via het RIBW. anders als het RIBW zou regelen. dan zou de begeleiding ook niet kunnen zeggen dat ze er niks mee te maken hebben. dat doen ze namelijk wel.

Hoe kan ik er nou voorzorgen dat Ziggo toch die collectieve korting goed in het systeem gaat zetten ???
Ik ben er toch al heel lang mee bezig.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: VodafoneZiggo en Ziggo admisntaratei

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Maartij2 schreef:
09 sep 2018 17:05
Hoe kan ik er nou voorzorgen dat Ziggo toch die collectieve korting goed in het systeem gaat zetten ???
Je openingspost was al een draak van een verhaal om te lezen. Concreet stelde je daar de vraag "Wat zou ik nog kunne proberen om het dit opgelost te krijgen? of ben ik niet verplicht om 10 euro te betalen voor het analoge signaal voor de TV ????" en nu is je vraag over de korting. Probeer je verhaal in 1 a 2 regels samen te vatten, dan gaat Ziggo het ook begrijpen en mogelijk wij ook.

Maartij2
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2018 23:23

Re: VodafoneZiggo en Ziggo admisntaratei

Ongelezen bericht door Maartij2 »

OKe de korte versie dan. mijn excuses dat het onduidelijk is.

Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat Ziggo het nou eindelijk wel goed in het systeem zet.
Ter verduidelijking ja iedereen heeft zijn eigen hoofd aansluiting. dus het gaat niet allemaal via 1 kabel. dat mag niet meer volgens de wet. tenminste dat zij het RIBW.

--->wat kan ik er aan doen zodat ik weer kloppende facturen krijg en dat ik niet telkens opnieuw hoef uit te leggen aan de afdeling administratie dat ik toch collectief klant ben. ?

Ik word er gek van om telkens daar over te moeten discussiëren. Ook worden mijn klachten genegeerd dus.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: VodafoneZiggo en Ziggo admisntaratei

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Maartij2 schreef:
10 sep 2018 00:04
OKe de korte versie dan. mijn excuses dat het onduidelijk is.

Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat Ziggo het nou eindelijk wel goed in het systeem zet.
Ter verduidelijking ja iedereen heeft zijn eigen hoofd aansluiting. dus het gaat niet allemaal via 1 kabel. dat mag niet meer volgens de wet. tenminste dat zij het RIBW.

--->wat kan ik er aan doen zodat ik weer kloppende facturen krijg en dat ik niet telkens opnieuw hoef uit te leggen aan de afdeling administratie dat ik toch collectief klant ben. ?

Ik word er gek van om telkens daar over te moeten discussiëren. Ook worden mijn klachten genegeerd dus.
Op wiens naam staat de aansluiting eigenlijk? U bent bewoner in een niet normale situatie (bedoel ik niets beledigends mee). Immers, in andere situaties is er een huurder en verhuurder en moet de huurder zijn aansluiting e.d. regelen.
U woont begeleid en er is iets collectiefs afgesproken met Ziggo. Bent u bewoner van het pand waar u woont, of ook echt huurder? Doet u zelf alle financiën, of is dat uitbesteed? Anders zou u namelijk RIBIW K/AM er achteraan kunnen zetten.

Ondersteuning Humax
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jul 2018 21:59

Re: VodafoneZiggo en Ziggo admisntaratei

Ongelezen bericht door Ondersteuning Humax »

Wat je ook eens kan doen is de vraag op de Ziggo Community zetten: https://community.ziggo.nl/ Daar zijn altijd wel moderators aanwezig welke punten als deze kunnen oppakken. Je zou zelfs in je vraag kunnen zetten of een moderator zich er eens over kan buigen. Soms kan er dan meer dan je denkt.

Maar het analoge tijdperk loopt wel ten einde. Sterker: voor veel mensen van Ziggo is dat al gestopt en levert Ziggo de Humax 5500c welke ter vervanging dient en alleen kan werken met de vrije zenders. Deze is ook te koop in de handel als de 5550c, maar nu zonder het Ziggo logo. Men zal je dus echt niet meer richting het analoge signaal duwen...

PS: ik krijg weleens vragen over mijn 'naam' maar mag deze voeren daar ik al zeer ruime tijd ondersteuning verleen voor Humax/Quantis vh Copaco.

Maartij2
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2018 23:23

Re: VodafoneZiggo en Ziggo admisntaratei

Ongelezen bericht door Maartij2 »

Ik kom zo snel mogelijk terug met een antwoord. het staat op twee namen. 1 op naam en het analoge gedeelte op RIBW/ K/AM.
Nee ik huur het niet. maar ik heb wel altijd mijn eigen tv en internet geregeld. maar geld zaken regel ik weer allemaal zelf....
Dus zo zie je maar @ondersteuning voor humax ik kom nog met een antwoord.

Gesloten