NLEx eist betaling maand na opzegging

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
NeoDutchio

Re: NLEx eist betaling maand na opzegging

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 15 jul 2019 22:45

alfatrion schreef:
15 jul 2019 22:19
NeoDutchio schreef:
15 jul 2019 22:09
De incasso intrekken wil niet zeggen dat het dan ineens geen onderdeel van de overeenkomst meer is.
Nee, de vernietiging van het beding wil zeggen dat het onderdeel van de overeenkomst. Sterker nog de vernietiging houdt in dat het nooit onderdeel van de overeenkomst is geweest.

Wat verder opvalt is dat je niet rept over de overeenkomst tussen de bank en het bedrijf. Voor iemand die zo prat gaat op de overeenkomst nakomen, had ik verwacht dat je daar ook wel wat van had gevonden. Verder kun je dwingende wetgeving natuurlijk zien als een overeenkomst met de staat om hier te mogen handelen en het bedrijf dat deze afspraak breekt.
Wat heb ik als klant te maken met een overeenkomst tussen de verkoper en de bank? Ik ga als klant een overeenkomst aan met, in dit geval, een energieleverancier. Deze geeft aan enkel per automatische incasso betaald wil worden. Met het aangaan van de overeenkomst ga je ook akkoord met de wijze van betalen. Wil je dat niet, moet je dus ook geen klant worden bij dat bedrijf. Simpeler kan het niet zijn.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 15 jul 2019 23:28

Ik vind dat het bedrijf zich gewoon aan de wet en ook aan de overeenkomst met de bank heeft te houden. Wat betreft dit laatste is de betreffende regel opgenomen ter mijn bescherming en deze is niet geheel toevallig in overeenstemming met de bank. Als het bedrijf zich hier niet aan wilt houden, dan heeft ze altijd de keuze om niet in Nederland te opperen. Ik heb er dan ook geen enkele moeite om op dit soort punten consumenten te adviseren vooral hun eigen gang te gaan. Dat is wel het verschil tussen jou en mij. Van mij mag jij doen wat je wil en dus gewoon per automatische incasso betalen, ook als je dat eigenlijk liever niet (meer) wilt. Jij vind het daarin tegen wel nodig om voor consumenten te bepalen wat zij zouden moeten doen. Wat heb jij eigenlijk met de overeenkomsten van andere consumenten te maken?

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters » 16 jul 2019 08:33

alfatrion schreef:
15 jul 2019 20:46
NeoDutchio schreef:
15 jul 2019 13:15
alfatrion schreef:
15 jul 2019 08:17
Dat klinkt alsof je betoogd dat de klant door overmacht niet kan betalen.
Bewust een incassomachtiging intrekken bij een bedrijf waar je alleen per automatische incasso kan betalen is geen overmacht.
Je kunt niet verplicht worden om per automatische incasso (te blijven) betalen. En intrekking van die machtiging heeft niet ontbinding van de overeenkomst tot gevolg. Als het bedrijf vervolgens verhinderd dat jij aan hen betaald, dan is dat overmacht: je wilt wel betalen, maar kan dat niet omdat het bedrijf moeilijk doet. (Zie ook de grijze lijst.)
Wordt je nooit eens moe van je eigen zolderkamergeneuzel? Heb jij ooit wel eens in de praktijk gewerkt?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 16 jul 2019 09:40

renewouters schreef:
16 jul 2019 08:33
Wordt je nooit eens moe van je eigen zolderkamergeneuzel? Heb jij ooit wel eens in de praktijk gewerkt?
Los van het gegeven dat dit soort opmerkingen heel wat minder toevoegen dan die van Alfatrion: dit IS de praktijk.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 26 jul 2019 21:25

Ik heb nu mijn laatste aanmaning van NLEx ontvangen. Ze weten echt van geen ophouden. 4 augistus vervalt deze. Daarna wordt het dus incassobureau. En ik naar de Geschillencommissie. Wat een bedrijf.

Plaats reactie