LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuizing doorgegeven aan NLEx, maar wijziging niet verwerkt

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
HermanBos
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2019 11:57

Verhuizing doorgegeven aan NLEx, maar wijziging niet verwerkt

Ongelezen bericht door HermanBos »

Ik ben verhuisd. Ik heb dit ruimschoots van te voren gemeld bij NLEx. Helaas kwam hierop geen bevestiging. Daarom heb ik ze opgebeld en kreeg te horen dat dit een interne technische fout was. Het was helaas niet mogelijk om met ingang van de verhuisdatum 24-6 deze door te voeren. De eerst mogelijke datum was 30-6. Helaas kreeg ik geen signaal. Ik heb hierop 1-7 gebeld naar NLEx, maar door de drukte kon ik geen medewerker te spreken te krijgen. 2-7 kreeg ik wel een medewerker die vertelde dat door wijzigingen in het abonnement, door de software tussen KPN en NLEx geen mutatie was verwerkt. Hij heeft dit in het systeem aangepast en het zou vanochtend moeten werken. Helaas wederom vond de verhuizing niet plaats. Ik heb hierover gebeld en kreeg te horen dat de verhuizing geeneens was aangemeld. 18-7 is de eerst mogelijke verhuisdatum. Ik heb aangegeven dat dit voor mij niet acceptabel is. Ik heb begrip voor fouten, maar niet dat zij van mening zijn dat, ondanks dat zij fouten hebben gemaakt en er software probleem waren, ik hier als klant maar de dupe van moest zijn. Deze dame had hier geen enkel begrip voor en bleef herhalen: 'sorry meneer zo zijn eenmaal de procedures'. Als voormalig KPN medewerker weet ik dat dit onzin is. In dit geval kan een versnelde procedure van 48 uur worden doorlopen. Deze dame weigerde pertinent om haar collega's te raadplegen, daar zij met ervaring niet kon worden overtroffen door een tweedelijn, senior of teamleider. Ik had aan dat dit onwil is. Uiteindelijk heb ik geëist een collega te spreken. Ik kreeg meneer Tim aan de telefoon die op een vriendelijker toon meedeelde dat ze hier niets aan konden veranderen, dan de verhuizing vandaag in werking te zetten zodat er 18-7 mogelijk wel internet en telefoon beschikbaar is.

Ik heb hun uitgelegd dat ik MS heb en mijn gehele woning spraakgestuurd werkt. Ik kan hier geen gebruik van maken, waardoor ik nog geen lamp aan kan zetten in huis. Ik ben ondertussen wanhopig.

Meneer Tim stelde voor dit bij zijn collega's te melden? Indien zij iets konden betekenen, zouden ze mij terugbellen en anders hoor ik niks terug. Ik heb aangegeven hier niet bij me te zijn, want nu kunnen ze niks ondernemen en vrolijk 18-7 afwachten. Dan ben je voorlopig van die lastige klant af. Er werd niet echt geluisterd toen ik uitlegde waarom dit dringend is. Er werden andere activiteiten achter de telefoon uitgevoerd totdat ik uitgesproken was. Hiermee werd de noodzaak genegeerd en kwam alleen weer hetzelfde antwoord terug, zonder enige inhoudelijke reactie.

Ik voel me ondertussen machteloos en gefrustreerd, omdat ik niet serieus wordt genomen en ze geen verantwoordelijkheid nemen.

Kunnen jullie iets betekenen?
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jul 2019 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verhuizing doorgegeven aan NLEx, maar wijziging niet verwerkt

Ongelezen bericht door berndv »

HermanBos schreef:
03 jul 2019 12:22
Ik heb hun uitgelegd dat ik MS heb en mijn gehele woning spraakgestuurd werkt. Ik kan hier geen gebruik van maken, waardoor ik nog geen lamp aan kan zetten in huis. Ik ben ondertussen wanhopig.
Kunt u dat niet lokaal? Dus zonder internet? Mijn hele huis zit ook vol met domotica, veelal bediening via app of sensoren, maar die werken gewoon allemaal zonder internet, het lokale netwerk moet wel draaien natuurlijk. Als ik geen internet heb kan ik alleen niet van buitenaf de boel bedienen, de verwarming aanzetten als ik naar huis toe rij bijvoorbeeld (in deze periode niet zo heel relevant)

Maar als u toch afhankelijk bent van internet, is het misschien een optie om een mobiel toegangspunt te gebruiken, tijdelijk weliswaar, maar dan kunt u in ieder geval nu weer gewoon uw huis bedienen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhuizing doorgegeven aan NLEx, maar wijziging niet verwerkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan zou ik ook maar zorgen dat er een mogelijkheid is uw spullen handmatig te bedienen. Compleet dwaas dat u geen lamp of zo kunt aandoen zonder internet.

Ellen1953
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 mei 2019 09:25

Re: Verhuizing doorgegeven aan NLEx, maar wijziging niet verwerkt

Ongelezen bericht door Ellen1953 »

Lady1234
De TS schrijft dat hij MS heeft.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verhuizing doorgegeven aan NLEx, maar wijziging niet verwerkt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt uw klacht kopieren en plakken op www.klachtenkompas.nl

Daar reageren ze wél. Het is een budgetprovider waardoor ze met te weinig personeel werken. Klanten zijn daarvan de dupe. Heb er zelf mijn internetabo per half juni beëindigd. Ze gaan gewoon door met afboeken en na storneren herinneringen sturen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhuizing doorgegeven aan NLEx, maar wijziging niet verwerkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ellen1953 schreef:
03 jul 2019 20:00
Lady1234
De TS schrijft dat hij MS heeft.
Ik had dat niet als zodanig correct begrepen. Dus nog veel erger. Maar dan bij zo’n budgetprovider gaan zitten, is heel onverstandig.

Gesloten