LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Youfone helpdesk niet bereikbaar

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Johan1974
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2009 14:40

Youfone helpdesk niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Johan1974 »

12\9 over gestapt van kpn naar youfone echter tot op heden geen internet. Via de email die binnen 3 dagen reageert zeggen ze bel de helpdesk maar die is totaal niet bereikbaar. Signaal terug geven aan kpn is ook geen optie omdat mijn bedenktijd voorbij zou zijn. Echter is er nog niks gelevert dus de bedenktijd moet nog ingaan. Youfone niet aan beginnen dus.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Icasheb »

Even voor de duidelijkheid, dit gaat om vast internet en niet mobiel internet denk ik?

Al eens via sociale media contact proberen te zoeken? Vaak zijn ze dan goed te bereiken. Als je herhaalde pogingen hebt gedaan om ze te bereiken en ze reageren niet en er komt geen oplossing, stuur een ingebreke stelling.

Johan1974
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2009 14:40

Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Johan1974 »

Vast internet idd, social media heb ik nog niet kunnen vinden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is moderne verstoppertje spelen: "Telefonisch en per e-mail zijn wij niet bereikaar. Wel via Facebook."

Bedenktijd gaat pas in nadat signaal en modem zijn geleverd en je de boel aan de praat hebt gekregen:

https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... ederen-in/

Johan1974
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2009 14:40

Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Johan1974 »

Dat zeg ik , consuwijzer ook maar verschuilen zich achter email en een helpdesk die niet bereikbaar is. In de tussentijd dus geen internet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar

Ongelezen bericht door berndv »

Johan1974 schreef:
20 sep 2019 07:25
Dat zeg ik , consuwijzer ook maar verschuilen zich achter email en een helpdesk die niet bereikbaar is. In de tussentijd dus geen internet.
Dat zegt consuwijzer helemaal niet, consuwijzer zegt dat de bedenktijd ingaat nadat u de overeenkomst getekend heeft:
Abonnement op een dienst
Uw bedenktijd begint de dag nadat u de overeenkomst sluit.
Voorbeeld: Op 9 maart gaat u aan de telefoon akkoord met een nieuw energiecontract van 550 euro. Op 10 maart bevestigt u de koop per e-mail. Bedenktijd: 11 tot en met 24 maart.
Niet de dag dat de dienst geleverd wordt, maar de dag dat het contract aangegaan wordt.
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... bedenktijd

Johan1974
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2009 14:40

Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Johan1974 »

Nee hoor heb ze zelfs aan de lijn gehad hierover. Ze geven ook aan dat de gehele dienst geleverd moet zijn. Dus na levertijd.

Zojuist weer een poging tot bellen gedaan. Waar ik eerst nog wel via de bestellijn iemand te pakken kon krijgen lukt dit nu ook al niet meer. De bereikbaarheid wordt steeds beter bij youfone.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar

Ongelezen bericht door berndv »

Johan1974 schreef:
20 sep 2019 10:29
Nee hoor heb ze zelfs aan de lijn gehad hierover. Ze geven ook aan dat de gehele dienst geleverd moet zijn. Dus na levertijd.
Dat is mooi, heeft u hen gelijk gevraagd naar de wetsartikelen die u dit recht geven? En indien Youfone hier niet aan mee wil werken, gaan zij u helpen om uw recht te krijgen?

Ik ken namelijk het volgende wetsartikel:
Artikel 230o Burgerlijk Wetboek Boek 6
https://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWB ... 2017-03-10
De consument kan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken, na:

a.bij een overeenkomst tot het verrichten van diensten: de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten;
Laatst gewijzigd door berndv op 20 sep 2019 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar

Ongelezen bericht door be3a18 »

Ik neem aan dat er voor YouFone gekozen is vanwege de prijs? Die is juist zo laag omdat ze niet of nauwelijks investeren in die helpdesk. Als dit al een probleem is bereidt je dan maar voor als er meer mis is....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar

Ongelezen bericht door berndv »

Waar u zich wel op kunt beroepen is dat zij niet leveren wat ze moeten leveren. U kunt ze in gebreke stellen en op basis van het resultaat eventueel overgaan tot ontbinding van de overeenkomst.

Johan1974
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2009 14:40

Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Johan1974 »

Die prijsafweging heb ik nu natuurlijk wel spijt van. Goedkoop is duurkoop of miskoop in dit geval.

Ze in gebreke stellen heb ik volgens mij al gedaan door schriftelijk de overeenkomst te laten ontbinden voor niet geleverde diensten.

Dus ben bang dat ik niet anders kan doen dan afwachten op wat komen gaat.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar

Ongelezen bericht door berndv »

Johan1974 schreef:
20 sep 2019 13:27
Ze in gebreke stellen heb ik volgens mij al gedaan door schriftelijk de overeenkomst te laten ontbinden voor niet geleverde diensten.
Als ik het goed heb zou je normaliter een brief sturen met daarin een laatste termijn waarin ze alsnog kunnen leveren wat overeengekomen is en dat ze na verstrijken van die termijn in verzuim zijn en u de overeenkomst op grond daarvan ontbindt.

Als ik zo een beetje lees op internet is het, voordat er sprake is van verzuim, wel noodzakelijk om ze eerst in gebreke te stellen. En er moet sprake zijn van verzuim om ontbinden te kunnen eisen. Dus dan zou het kunnen dat bij voorbaat ontbinden geen stand houdt in de rechtszaal, mocht het zover komen.

Maar dat laatste weet ik niet geheel zeker, er zijn namelijk uitzonderingssituaties voor verzuim/in gebreke.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De bedenktijd gaat pas in nadat het signaal en de hardware zijn geleverd.

Zie een van de volledige uitspraken:
https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... nen-maken/

Johan1974
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2009 14:40

Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Johan1974 »

Deze site kende ik nog niet. Hier ga ik ook maar eens naar kijken. Dank je.

Gesloten