Ziggo maakt eigen regels

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Hypo63

Ziggo maakt eigen regels

Ongelezen bericht door Hypo63 » 10 okt 2019 17:04

Ik verschil van mening met Ziggo.
In verband met klachten met de Horizon XL mediabox heeft Ziggo mij geadviseerd om over te stappen naar de Mediabox Next. Deze zou ik op proef krijgen, over de duur van de proef zijn geen afspraken gemaakt. Dit was in mei/juni van dit jaar.
Omdat op de Horizon XL nog opnamens stonden heb ik deze nog niet teruggestuurd, ook gezien het feit dat ik nog niet helemaal tevreden was met de Mediabox Next.
Op de rekening van september heeft Ziggo de restwaarde toegevoegd aan mijn abonnementskosten en het totale bedrag geïncasseerd. Door Ziggo is dit alsnog opgelost. Ik heb de Horizon XL teruggestuurd en Ziggo zou het bedrag van de restwaarde crediteren. Tot zover het probleem opgelost.
Nu is het de situatie dat Ziggo het bedrag niet terugbetaald maar verrekend met de factuur van oktober. Per mail heeft Ziggo aangegeven dat het bedrag dat ik daarna nog tegoed heb gaat verrekenen met de nota van november.
Gezien de situatie met Ziggo heb ik ook de andere facturen bekeken. Daarin bleek dat Ziggo heeft zitten goochelen met bedragen voor de Horizon XL en Mediabox next. Daarnaast heeft Ziggo aansluitkosten in rekening gebracht voor de Mediabox Next (€ 19,95). Ziggo levert een slecht product en laat de klant daarvoor opdraaien.
Door het gegoochel met bedragen en de aansluitkosten heeft Ziggo in 2 maanden tijd teveel in rekening gebracht. In totaal meer dan 35 euro. In totaal heeft Ziggo ca. 180 euro teveel geïncasseerd. Ook deze 35 euro worden door Ziggo gecompenseerd. Ook met betrekking tot deze bedragen heeft Ziggo maar bepaald dat deze niet worden terugbetaald maar worden verrekend. Aangezien abonnementen van Ziggo worden vooruitbetaald heb ik dus 3 maanden vooruitbetaald omdat Ziggo geen geld uitbetaald.
Tevens heb ik, in verband met de internetsnelheid geprobeerd om mijn abonnement te wijzigen van Internet complete naar internet start. Helaas pindakaas, dat kan niet. Ik heb een Mediabox Next en kan mijn abonnement niet wijzigen naar een lagere internetsnelheid. Dan moet eerst weer overgaan op de Horizon XL. Ik overweeg om deze casus voor te leggen aan de geschillencommissie. Ik zou iedereen die is overgestapt van Horizon XL naar Mediabox Next aanraden om hun facturen heel goed te controleren.
Mijn vraag is: mag Ziggo volstaan met het verrekenen van bedragen of heb ik recht om het geld op de rekening te ontvangen. Zou Ziggo failliet gaan, zal wel niet gebeuren op korte termijn, kan ik fluiten naar mijn geld. Ik ben van mening dat ik recht heb op het geld.
Daarnaast heb ik nog een technische vraag. Zover ik na kan gaan beschouwt Ziggo Horizon XL boxen die via marktplaats en dergelijke worden verkocht als illegaal. Het lijkt mij dat, als Ziggo de kosten van een Horizon XL box in rekening brengt, ik eigenaar wordt van de Horizon XL box en daarmee kan doen wat ik wil. Dit Ziggo met de beste wil van de wereld niet als illegaal beschouwen.

ZeerPrivé

Re: Ziggo maakt eigen regels

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 10 okt 2019 17:07

Wat je laatste opmerking betreft. Je kan niks met de oude Horizon box want hij wordt niet geactiveerd bij eventuele verkoop aan anderen.

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 10 okt 2019 17:23

Dat denk ik ook maar dan verkoopt Ziggo iets dat onbruikbaar is. De argument van Ziggo is dat zij de Horzion XL terug willen hebben zodat ze deze naar andere klanten kunnen sturen. Dat zou betekenen dat Ziggo een klant met een probleem opzadelt met een probleem van een andere klant. Ziggo lost in dat geval de problemen niet op maar schuift problemen gewoon. door. Dat zou de vele klachten over de Horizon XL kunnen verklaren.
Als ik geen probleem had gehad met de Horizon XL (trouwens al de 2e Horizon XL) dan was ik niet overgestapt.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 10 okt 2019 17:25

Je kunt met klachten ook terecht op https://community.ziggo.nl

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 10 okt 2019 17:30

Die site heb ik al gezien maar daar wordt je niet erg vrolijk van. Ik heb daar de indruk dat medewerkers van Ziggo graag zien dat klanten vertellen en aangeven hoe zij een probleem hebben opgelost. Omtrent het terugbetalen van onterecht geïncasseerde bedragen is daar ook geen oplossing te vinden. Het enige dat ik zou kunnen doen is de incasso van september laten storneren maar dan komt Ziggo er helemaal niet meer uit.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 » 10 okt 2019 17:44

Dat van die 19,95 wordt duidelijk gecommuniceerd. Wij hebben nu een Next beneden en 1 boven, werkt perfect, veel beter dan de grote en kleine Horizon die wij hadden. Ik communiceer met Ziggo via Messenger sinds dien geen communicatie problemen meer met Ziggo.

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 10 okt 2019 17:50

@Sake1987
Ik heb geen problemen met de communicatie met Ziggo, dat gaat goed. Ook de oplossingsbereidheid van Ziggo is vaak goed. Het is alleen dat er klachten zijn over een product en dat door Ziggo een ander product wordt aangeraden. Over kosten is toen niets gezegd. Daarbij was toen de Mediabox Next nog niet verkrijgbaar maar was deze nog in een testfase. Door de activeringskosten achteraf in rekening te brengen legt Ziggo de kosten voor het oplossen van een door Ziggo veroorzaakte probleem neer bij de klant.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 10 okt 2019 18:34

Ziggo geeft apparatuur in bruikleen dus bent u geen eigenaar van de apparatuur en als die apparatuur vervangen wordt dient het oude apparaat binnen een bepaalde termijn retour gestuurd te worden. Dat heeft u in eerste instantie niet gedaan maar toen bleek dat er restwaarde in rekening werd gebracht heeft u het oude apparaat alsnog retour kunnen sturen. De trammelant begint eigenlijk bij u omdat u twee mediaboxen in bezit heeft terwijl u er één retour had dienen te sturen. Uiteindelijk is Ziggo zo coulant geweest om alle teveel betaalde bedragen met de volgende facturen te verrekenen omdat het contract nog loopt. U kunt de internetsnelheid tijdens de looptijd wel verlagen maar daar kunnen weer downgrade kosten aan verbonden zijn. Voor wat betreft de Ziggo mediaboxen die op verkoopsites te koop staan zijn of nooit retour gestuurd of door een monteur vervangen met de bedoeling ze af te voeren.

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 10 okt 2019 18:38

@Snuffel1
Internet snelheid verlagen kan dus niet tenzij ik de Mediabox Next omruil voor de Horizon XL. Mediaboxen die op verkoopsites staan kunnen ook boxen zijn die Ziggo bij de klanten in rekening heeft gebracht. Dan is er niets illegaal aan de verkoop daarvan.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 » 10 okt 2019 18:50

Hypo63 schreef:
10 okt 2019 18:38
@Snuffel1
Internet snelheid verlagen kan dus niet tenzij ik de Mediabox Next omruil voor de Horizon XL. Mediaboxen die op verkoopsites staan kunnen ook boxen zijn die Ziggo bij de klanten in rekening heeft gebracht. Dan is er niets illegaal aan de verkoop daarvan.
Denk dat je bedoelt voor de HUMAX.
Bij de 2 hoogste abonnementen wordt een Horizon of Next geleverd de andere de HUMAX

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 10 okt 2019 18:56

Je kan dit soort problemen niet met Ziggo oplossen. Het facturatiesysteem van Ziggo laat dit niet toe. Dat is mij per e-mail uitgelegd door een Ziggo medewerker. Als je een geschil tegen ze aanspant, word je door Ziggo gebeld voor een schikking. Ik heb zo gisteren een telefoontje van ze gehad. Ik vind de manier waarop ze met klanten omgaan ronduit schunnig.
Hoi,

Ik snap dat je een juiste factuur wilt, maar dat gaat helaas niet. Het systeem is geautomatiseerd en werkt niet op die manier.
Een juiste factuur kunnen ze je dus niet geven. Maar betalen zul je.

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 10 okt 2019 19:08

@Sake1987
Dit is de reactie die ik vanmorgen per mail kreeg van de klantenservice: U kunt uw internetsnelheid niet naar beneden bijstellen zonder dat u weer teruggaat naar de mediabox XL.
Op de site van Ziggo wordt inderdaad de Humax aangeboden en niet de mediabox XL.

@Bob Schurkjens
Dus dat wordt weer een klacht indienen bij de geschillencommissie. In het verleden ook al een keer gedaan en toen waren ze heel snel met bellen en het oplossen van de klachten die toen al maanden speelden. Toen was het in één dag opgelost.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 10 okt 2019 21:24

En heeft u toen het klachtengeld terug gekregen?

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 10 okt 2019 21:42

Bob Schurkjens schreef:
10 okt 2019 21:24
En heeft u toen het klachtengeld terug gekregen?
Ja en tevens een vergoeding in de vorm van een aantal maanden geen abonnementskosten.

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 14 okt 2019 16:12

Ziggo heeft een deel van het geld teruggestort, ondanks hun mailbericht dat dit bedrag zou worden verrekend met de volgende factuur. Het restant gaan ze verrekenen met de factuur van november. Ziggo heeft gevraagd om een privébericht te sturen. Dit heb ik inmiddels gedaan.

grun

Ongelezen bericht door grun » 14 okt 2019 16:39

Sinds een paar weken ben ik ook klant bij Ziggo. Hiervoor zat ik bij Telfort maar dat merk verdwijnt.

Het viel inderdaad op dat ze nogal flexibel met de regels omspringen. Op dit moment hebben ze een actie voor alles-in-een abonnementen (internet+tv+telefoon), waarbij je 50% korting krijgt voor de eerste 4 maanden en geen aansluitkosten betaalt. Uit eigen beweging vertelde de medewerker me dat als ik niet voor 50% korting gedurende 4 maanden zou kiezen, maar voor een iets hoger maandbedrag gedurende 6 maanden, me dat een tientje extra zou schelen. Dit aanbod is nergens terug te vinden op de site.

Plaats reactie