LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
plumes
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2010 21:59

Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door plumes »

Ziggo heeft de uitzendrechten voor formule 1 in handen in Nederland. Zij bieden de F1 tv pro app aan hun klanten aan voor nop.
Niet Ziggo klanten moeten klant worden bij Ziggo anders piest men naast de pot.

Inwoners van Zeeland kunnen geen Ziggo overeenkomst aangaan. Dat heeft te maken met zieltjes afpakken van de andere providers die wel actief zijn in Zeeland. Dus door die onderlinge strijd van internet en tv aanbieders kunnen de Zeeuwen niet gratis van F1 tv pro genieten.
Kun je dan als Zeeuw zonder tussenkomst van Ziggo een lidmaatschap aangaan bij F1 tv pro? Nee!!
Ziggo blokkeert de app voor niet klanten. Alle mensen die geen overeenkomst hebben met Ziggo worden dus uitgesloten.
Ziggo heeft dus voorkeur en maakt onderscheid en kiest voor de klanten en laat de niet klanten in de kou staan.

Uitsluiten op basis van voorkeur is een verkapte vorm van discriminatie.
F1 tv pro is een op zichzelf staande app en word hier door Ziggo dus ook benadeeld ook al zijn Liberty Media en Ziggo aan elkaar verbonden.

Mensen in Nederland moeten in staat worden gesteld om vrij te kunnen kiezen om bij eender welke formule 1 aanbieder een overeenkomst aan te gaan. F1tv pro en Ziggo sport totaal zijn de enige. F1 tv pro is echter enkel gericht op de F1 en Ziggo sport totaal geeft ook andere sporten weer. Ik wil enkel F1 dus logischerwijs kies ik voor F1 tv pro.

Aangezien Ziggo niet overal in Nederland dekking heeft en of krijgt moet de niet Ziggo klant de vrijheid krijgen om een overeenkomst aan te gaan met F1 pro tv.

jonis
Berichten: 2749
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door jonis »

Je kunt ook naar zandvoort verhuizen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Volgens mij kun je het onafhankelijk welke tv provider je hebt via internet streamen. Niet gratis natuurlijk. Natuurlijk is het voor een Ziggo klant ook niet gratis. Hij betaalt het in zijn abonnement. Ik kijk wel gratis via RTL Duitsland via satelliet. Wel reclame natuurlijk.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door berndv »

plumes schreef:
28 feb 2020 13:29
Uitsluiten op basis van voorkeur is een verkapte vorm van discriminatie.
Houdt die kaart alstublieft gewoon in uw zak, als u het daar op wilt gaan gooien, gaat u het gewoon niet winnen. Ziggo sluit u niet uit omdat u zeeuw bent, Ziggo sluit iedereen die geen klant is bij Ziggo uit en Ziggo accepteert alleen klanten in het servicegebied van Ziggo.

U kunt, zoals ik kan lezen, gewoon een abonnement op F1tvpro nemen:
https://www.formula1.com/en/subscribe-t ... html#nl-NL
kost u nog geen 65 euro per jaar en dan kunt u lekker formule 1 kijken.

Nee, voor een gratis pakket komt u niet in aanmerking, die kunnen alleen ziggo klanten nemen, en u bent geen ziggo klant en kunt geen ziggo klant worden, tenzij u verhuist.

Net als dat iemand in Belgie geen klant kan worden bij Ziggo.

Of iemand in Duitsland.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door Redfloor »

Ik heb een of ander 'buitenlandse zender'-pakket aanstaan (ik mag gratis twee pakketten uitkiezen) via T-Mobile en volgens mijn vriend kan hij dan via een Duitse zender F1 kijken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

plumes schreef:
28 feb 2020 13:29
Inwoners van Zeeland kunnen geen Ziggo overeenkomst aangaan. Dat heeft te maken met zieltjes afpakken van de andere providers die wel actief zijn in Zeeland.
Dit heeft niets te maken met "zieltjes afpakken" maar puur met het feit dat zowel Delta als Ziggo een gesloten netwerk hebben.
plumes schreef:
28 feb 2020 13:29
Dus door die onderlinge strijd van internet en tv aanbieders kunnen de Zeeuwen niet gratis van F1 tv pro genieten.
Er is helemaal geen strijd. Ziggo is eigenaar van het coax netwerk in het grootste deel van Nederland maar niet in Zeeland want daar is Delta de eigenaar. Ze hebben er beide geen belang bij om elkaar toegang te geven, los of dit technische mogelijk is.
plumes schreef:
28 feb 2020 13:29
F1 tv pro is een op zichzelf staande app en word hier door Ziggo dus ook benadeeld ook al zijn Liberty Media en Ziggo aan elkaar verbonden.
Liberty Global is de eigenaar van Ziggo, denk niet dat F1 TV Pro zich op enige wijze benadeeld voelt. Het is van Liberty gewoon een commerciële keuze om de app niet voor NIET Ziggo abonnees beschikbaar te maken.
plumes schreef:
28 feb 2020 13:29
Aangezien Ziggo niet overal in Nederland dekking heeft en of krijgt moet de niet Ziggo klant de vrijheid krijgen om een overeenkomst aan te gaan met F1 pro tv.
Er is geen wettelijke verplichting die een aanbieder verplicht om content voor iedereen beschikbaar te maken, je hebt dus geen recht hierop!

Ziggo (Liberty Global) heeft miljarden betaald voor deze rechten en door deze exclusief en enkel via Ziggo door te geven maken ze optimaal gebruik van deze situatie. Dit heeft Liberty Global uiteindelijk ook met de content van HBO gedaan.

Liberty verdient immers veel meer aan een klant die meerdere diensten afneemt dan een enkele gebruiker voor een app. Dit is een commerciële keuze en gelukkig bemoeid de wetgever zich hier niet mee, F1 kijken is immers geen eerste levensbehoefte.

Ridder777

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik kijk altijd F1 op de Duitse zender
RTL
Ik heb KPN, ik dacht zender 46?
Kunt u daar wel KPN krijgen?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door scontra »

Zal me niets verbazen als ZIGGO de wedstrijd op Zandvoort vrij geeft voor de Nederlandse kijker, dit hebben ze bij een andere wedstrijd ook al eens gedaan.
Zelf heb ik een KPN abonnement en kan daar de uitzending van ZIGGO kopen, maar volg liever de F1 op RTL Duitsland, zeer goed voor en na programma en vakwerk bij de race zelf en ook nog eens voor noppes.
Geen geschreeuw en ander zgn. belangrijk commentaar.
Neem eerste twee programma's wel op en ga een kleine driekwartier later kijken, zodat de reclame blokken kunnen worden doorgespoeld en ben dan ongeveer gelijktijdig met de live uitzending aan het einde van de wedstrijd.
Het nakeuvelen volg ik dan live.

De kabelaar die heeft meeste betaald heeft de rechten en bepaald wie, wat, waar, wanneer en voor hoeveel geld er gekeken kan worden, dat heet 'marktwerking' en niemand heeft het recht om de uitzendingen te ontvangen, hoe en waar hij/zij dat maar wil !
Blijkbaar heeft u zich er trouwens tot heden nooit echt druk over hoe u de F1 kon bekijken, maar nu met Max en op Zandvoort wordt het ineens een heel ander verhaal !!
Maar met een beetje domme pech, gaat de hele grap niet door en dan ??!! ;-)

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Het is inderdaad dikke onzin. Als je Ziggo én Vodafone hebt kan je het pakket gratis kiezen, en anders kan je er gewoon voor betalen. Wellicht wil je klagen dat je eigen provider niet zo'n deal heeft...maar daar kan Ziggo weinig aan doen.

Zandvoort gaan ze inderdaad gratis aanbieden op het Ziggo sport kanaal, welke dan voor ook niet Ziggo abonnee's open zal staan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door kweenie »

plumes schreef:
28 feb 2020 13:29
Aangezien Ziggo niet overal in Nederland dekking heeft en of krijgt moet de niet Ziggo klant de vrijheid krijgen om een overeenkomst aan te gaan met F1 pro tv.
Dat heb je ook. Iedereen kan een overeenkomst aangaan met F1 pro tv. Voor 65 euro per jaar.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Allereerst "moet" Ziggo helemaal niets (het is hun kanaal en zij mogen beslissen wat ze er al dan niet mee doen en dat geldt voor iedereen dus ook voor Zeeuwen).
Verder is het wel helder dat niets in deze wereld gratis en dan F1tv kost redelijk wat geld en dat vertaald Ziggo door in de behoorlijk forse (en snel stijgende) tarieven die het bedrijf hanteert.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Google even op IPTV..........gaat een wereld voor je open.
Kun je ook Delta eruit doen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

FritzTheCat schreef:
28 feb 2020 21:19
Google even op IPTV..........gaat een wereld voor je open.
Kun je ook Delta eruit doen.
En 99,9% van die IPTV kanalen is illegaal en dus het risico dat je hebt betaald voor 3 maanden en je na 1 week geen signaal meer hebt. Dan is goedkoop illegaal TV kijken opeens duurkoop en aanspraak maken op je consumentenrechten heeft dan ook weinig effect,

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door mahadma »

Je ziet gratis op de sportprogramma's de highlites. Na de race.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door Icasheb »

Ook Ziggo klanten betalen voor F1tv pro. Dit kost hun €14,95 extra per maand voor het extra pakket Ziggo sport totaal. Gratis is het dus niet. Dit had ik overigens binnen 3 minuten gevonden.

Discriminatie is het ook niet. Toch wel erg dat er daadwerkelijk mensen in elkaar geslagen worden om hun huidskleur, seksuele orïentatie etc en dat dit dan te vergelijken is met een gebied waar Ziggo geen diensten leverd. Toch wel een lekker leven als dit al discriminatie is voor u. Fijn dat u zich geen zorgen hoeft te maken om wie u bent.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door grun »

Icasheb schreef:
29 feb 2020 09:49
Ook Ziggo klanten betalen voor F1tv pro. Dit kost hun €14,95 extra per maand voor het extra pakket Ziggo sport totaal. Gratis is het dus niet. Dit had ik overigens binnen 3 minuten gevonden.
Dat klopt. Maar als je ziggo combineert met een mobiel abonnement van vodafone, krijg je combinatiekorting in de vorm van een gratis extra zenderpakket en dat kan dan ook Sport Totaal zijn. Dan betaal je niets voor Sport Totaal en ook niet voor F1tv Pro.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door olaf79 »

plumes schreef:
28 feb 2020 13:29
Ziggo heeft de uitzendrechten voor formule 1 in handen in Nederland. Zij bieden de F1 tv pro app aan hun klanten aan voor nop.
Niet Ziggo klanten moeten klant worden bij Ziggo anders piest men naast de pot.

Inwoners van Zeeland kunnen geen Ziggo overeenkomst aangaan. Dat heeft te maken met zieltjes afpakken van de andere providers die wel actief zijn in Zeeland. Dus door die onderlinge strijd van internet en tv aanbieders kunnen de Zeeuwen niet gratis van F1 tv pro genieten.
Kun je dan als Zeeuw zonder tussenkomst van Ziggo een lidmaatschap aangaan bij F1 tv pro? Nee!!
Ziggo blokkeert de app voor niet klanten. Alle mensen die geen overeenkomst hebben met Ziggo worden dus uitgesloten.
Ziggo heeft dus voorkeur en maakt onderscheid en kiest voor de klanten en laat de niet klanten in de kou staan.

Uitsluiten op basis van voorkeur is een verkapte vorm van discriminatie.
F1 tv pro is een op zichzelf staande app en word hier door Ziggo dus ook benadeeld ook al zijn Liberty Media en Ziggo aan elkaar verbonden.

Mensen in Nederland moeten in staat worden gesteld om vrij te kunnen kiezen om bij eender welke formule 1 aanbieder een overeenkomst aan te gaan. F1tv pro en Ziggo sport totaal zijn de enige. F1 tv pro is echter enkel gericht op de F1 en Ziggo sport totaal geeft ook andere sporten weer. Ik wil enkel F1 dus logischerwijs kies ik voor F1 tv pro.

Aangezien Ziggo niet overal in Nederland dekking heeft en of krijgt moet de niet Ziggo klant de vrijheid krijgen om een overeenkomst aan te gaan met F1 pro tv.
Tsjonge tsjonge wat een ramp. Meneer kan geen F1 kijken. Het einde van de wereld is nabij.
En dan discriminatie. Wow, waar haal je het vandaan.

Er is geen recht om "vrij te kunnen kiezen om bij eender welke formule 1 aanbieder een overeenkomst aan te gaan" er is ook geen plicht voor Ziggo om dit mogelijk te maken voor niet klanten.

Ivarn
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 feb 2020 21:24

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door Ivarn »

Ik heb gebeld met Ziggo en Caiway waarom ik geen f1 tv pro kan zien. Ik betaal aan Caiway 15 euro voor mijn Ziggo totaal pakket. Dus waarom zou ik niet dat andere kunnen bekijken. Maar blijkbaar kan dit dus niet. Ziggo zegt dat Caiway het niet aanbied en Caiway zegt dat Ziggo niet levert. Ik vind het maar vreemd ik neem gas af van Energie Direct en dit stroomt door de buizen van Stedin.
Daar kwam ook nog bij dat er een korting was voor Ziggo klanten bij Vodafone alleen heb ik geen recht op deze korting omdat ik net in een ander dorp woon ?? Hoe frustrerend.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door Icasheb »

grun schreef:
29 feb 2020 13:36
Icasheb schreef:
29 feb 2020 09:49
Ook Ziggo klanten betalen voor F1tv pro. Dit kost hun €14,95 extra per maand voor het extra pakket Ziggo sport totaal. Gratis is het dus niet. Dit had ik overigens binnen 3 minuten gevonden.
Dat klopt. Maar als je ziggo combineert met een mobiel abonnement van vodafone, krijg je combinatiekorting in de vorm van een gratis extra zenderpakket en dat kan dan ook Sport Totaal zijn. Dan betaal je niets voor Sport Totaal en ook niet voor F1tv Pro.
Klopt. Maar de topic starter benoemd niet dat die Vodafone heeft/wilt. Ik doe het alleen maar met de gegeven informatie door de topic starter.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ziggo blokkeert F1tv pro voor niet klanten.

Ongelezen bericht door berndv »

Ivarn schreef:
29 feb 2020 21:51
Ziggo zegt dat Caiway het niet aanbied en Caiway zegt dat Ziggo niet levert. Ik vind het maar vreemd ik neem gas af van Energie Direct en dit stroomt door de buizen van Stedin.
Het is ook geen kwestie van niet kunnen, wie van de 2 het bij het juiste eind heeft vind ik ook niet zo heel erg boeiend. Natuurlijk zou caiway het kunnen aanbieden als ziggo het levert. Maar of ziggo het nou wel of niet levert of dat caiway het nu wel of niet wil afnemen maakt niet uit, het is niet beschikbaar, dus u kunt het niet afnemen. Niet omdat het technisch niet kan, maar omdat het niet beschikbaar is.

Gesloten