LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo houd mij aan een abonnement

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kun je een nieuwe auto dan ook na 14 dagen gebruiken teruggeven?
Je nieuwe boormachine, oven, barbecue? Nooit meer iets huren of lenen. Na twee weken gaat hij terug.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door angel1978 »

bert888 schreef:
06 aug 2020 16:21
Iedergeval nooit meer Ziggo.
Wat een kater zeg.
Waarom geen doorlopend contract aangegaan?
Laatst gewijzigd door Radar op 06 aug 2020 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige snauw verwijderd

ZeerPrivé
Berichten: 5446
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Theotrucker schreef:
06 aug 2020 16:40
Kun je een nieuwe auto dan ook na 14 dagen gebruiken teruggeven?
Je nieuwe boormachine, oven, barbecue? Nooit meer iets huren of lenen. Na twee weken gaat hij terug.

Je kan zelfs je partner binnen 14 dagen retourneren, ook na ingebruikname. :) :mrgreen:

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hoe breng je 2 weken gebruik van een dienst terug?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nadat je alles hebt aangesloten met alle randapparatuur kun je nog 14 dagen alles testen. En kosteloos ontbinden. Zie de link van de geschillencommissie. Dat is je wettelijke recht.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 06 aug 2020 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door hebra98 »

angel1978 schreef:
06 aug 2020 16:39
hebra98 schreef:
06 aug 2020 16:30
angel1978 schreef:
06 aug 2020 16:12
Daarom is een dienst ook een dienst en geen produkt.

Zou je ook kunnen bedenken waarom een dienst een andere regeling heeft? Geen tekortkoming maar een logisch gevolg.
>>
Omdat je met alles moet kunnen beoordelen of het voldoet aan je verwachting en het je geld waardig is.
Dus dienst of product, je kunt het pas beoordelen..... als je het kunt beoordelen.
En daarvoor moet je het hebben of kunnen gebruiken.

En wat zou het verschil zijn waarom ook de wetgever dus hier onderscheid in maakt?
>>
Je komt niet met informatie maar alleen met vragen.
Daar heeft TS helemaal niets aan.
Ik heb mijn standpunt en daar zal ik niet vanaf stappen.
En de link bevestigd dit.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door angel1978 »

Omdat je naar je doel redeneert en het dan niet afmaakt..

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door bert888 »

angel1978 schreef:
06 aug 2020 16:39
hebra98 schreef:
06 aug 2020 16:30
angel1978 schreef:
06 aug 2020 16:12
Daarom is een dienst ook een dienst en geen produkt.

Zou je ook kunnen bedenken waarom een dienst een andere regeling heeft? Geen tekortkoming maar een logisch gevolg.
>>
Omdat je met alles moet kunnen beoordelen of het voldoet aan je verwachting en het je geld waardig is.
Dus dienst of product, je kunt het pas beoordelen..... als je het kunt beoordelen.
En daarvoor moet je het hebben of kunnen gebruiken.

En wat zou het verschil zijn waarom ook de wetgever dus hier onderscheid in maakt?
Er lijkt een fout in de wet te zitten.
Hier onder de uitspraak van de geschillencommissie.
Ziggo volgt dit blijkbaar niet!

https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... ederen-in/

https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... nen-maken/

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ziggo volgt dit uiteraard niet. Een opzegging kost ze geld.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kolibrie schreef:
06 aug 2020 15:35
Om uw gelijk te halen kunt u Ziggo deze link sturen
https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... ederen-in/
Ik denk dat ie dat verliest. De hoofdmoot is hier de dienst, het product is er slechts om de dienst mogelijk te maken.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door angel1978 »

bert888 schreef:
06 aug 2020 17:08
angel1978 schreef:
06 aug 2020 16:39
hebra98 schreef:
06 aug 2020 16:30

>>
Omdat je met alles moet kunnen beoordelen of het voldoet aan je verwachting en het je geld waardig is.
Dus dienst of product, je kunt het pas beoordelen..... als je het kunt beoordelen.
En daarvoor moet je het hebben of kunnen gebruiken.

En wat zou het verschil zijn waarom ook de wetgever dus hier onderscheid in maakt?
Er lijkt een fout in de wet te zitten.
Hier onder de uitspraak van de geschillencommissie.
Ziggo volgt dit blijkbaar niet!

https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... ederen-in/

https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... nen-maken/
Een fout in de wet? Dus de geschillencommissie bepaalt hoe het zit en de wet is dan goed of fout?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door hebra98 »

De dienst kan toch helemaal niet ingaan als je de producten niet hebt ontvangen?
Je moet de producten hebben om de dienst überhaupt te kunnen gebruiken.

Vroeger was dat iets anders omdat je toen nog analoge tv kon gebruiken.

Ziggo weet ook precies wanneer de apparatuur in gebruik genomen is, dus dat moet de dag zijn dat je kan beoordelen of de geleverde producten werken en je de diensten geeft die je mag verwachten.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

De uitspraak van de geschillencommissie is begrijpelijk, maar niet logisch. In de wet staat immers dat de 14 dagen/12 maanden direct in gaan. Een uitspraak in de ene zaak garandeert niet dat de uitspraak in de andere zaak ook het zelfde zal zijn.

De 40e overweging luid:
"De huidige uiteenlopende herroepingstermijnen, zowel tussen de lidstaten als tussen overeenkomsten op afstand en buiten verkoopruimten gesloten overeenkomsten, veroorzaken rechtsonzekerheid en nalevingskosten. Voor alle overeenkomsten op afstand en buiten verkoopruimten gesloten overeenkomsten zou dezelfde herroepingstermijn moeten gelden. Bij dienstenovereenkomsten dient de herroepingstermijn 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst te verstrijken. Bij verkoopovereenkomsten dient de herroepingstermijn te verstrijken 14 dagen na de dag waarop de consument of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is, de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Bovendien dient de consument de mogelijkheid te hebben zijn herroepingsrecht uit te oefenen voordat hij de goederen fysiek in bezit krijgt. Als door de consument in één bestelling diverse goederen worden besteld, maar deze goederen afzonderlijk worden geleverd, moet de herroepingstermijn verstrijken 14 dagen na de dag waarop de consument het laatste goed fysiek in bezit krijgt. Wanneer goederen in meerdere partijen of onderdelen geleverd worden, dient de herroepingstermijn te verstrijken 14 dagen na de dag waarop de consument de laatste partij of het laatste onderdeel fysiek in bezit krijgt."

De 26e overweging luid:
"Overeenkomsten betreffende de overdracht van onroerend goed of van rechten op onroerend goed of betreffende het doen ontstaan of verwerven van zulke onroerende goederen of rechten, overeenkomsten betreffende de constructie van nieuwe gebouwen of de grondige verbouwing van bestaande gebouwen, alsook overeenkomsten voor de verhuur van woonruimte zijn in de nationale wetgeving al onderworpen aan een aantal specifieke vereisten. Onder deze overeenkomsten vallen bijvoorbeeld de verkoop van vastgoed dat nog moet worden ontwikkeld en huurkoop. De bepalingen van deze richtlijn zijn niet geschikt voor dergelijke overeenkomsten, die daarom buiten het toepassingsgebied van deze richtlijn moeten vallen. Onder grondige verbouwing wordt een verbouwing verstaan die vergelijkbaar is met het bouwen van een nieuw gebouw, bijvoorbeeld wanneer alleen de gevel van een oud gebouw bewaard blijft. Dienstenovereenkomsten, in het bijzonder deze betreffende het oprichten van aanbouwen (bijvoorbeeld een garage of een veranda) en betreffende andere herstel- en renovatiewerkzaamheden aan gebouwen dan grondige verbouwing dienen te vallen onder deze richtlijn, evenals overeenkomsten betreffende de diensten van een vastgoedagent en overeenkomsten betreffende de verhuur van niet voor bewoning bestemde ruimten."

Mogelijk dacht de wetgever helemaal niet aan dit soort abonnementen. Als er een goede lobby opgezet wordt dan zou de wet wellicht kunnen veranderen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door hebra98 »

alfatrion schreef:
06 aug 2020 17:23
De uitspraak van de geschillencommissie is begrijpelijk, maar niet logisch. In de wet staat immers dat de 14 dagen/12 maanden direct in gaan. Een uitspraak in de ene zaak garandeert niet dat de uitspraak in de andere zaak ook het zelfde zal zijn.

De 40e overweging luid:
"(...) Bij dienstenovereenkomsten dient de herroepingstermijn 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst te verstrijken. (...)"
>>
Ik ben het ermee eens dat goederen en diensten kunnen verschillen
Maar in dit geval moet je de producten hebben om diensten te kunnen gaan gebruiken.
Dat is bij meeste diensten niet gangbaar.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 aug 2020 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat ingekort

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@Bert

Bel ze niet. Gebruik het contactformulier op de Ziggo-site. Stel ze eenmaal in gebreke wat betreft je tv aansluiting. Nadat je dat hebt gedaan, kun je over 30 dagen naar de Geschillencommissie als het dan nog niet is opgelost.

Je inzet wordt dan ontbinding contract plus schadevergoeding. Ziggo belt je dan op voor een schikking. Hoe ik dat weet? Ik heb het zelf zo gedaan. Al die zooi teruggestuurd plus honderd euro plus klachtengeld gekregen voor al het gezeur.

Als Ziggo het geschil verliest bij behandeling geschil, betalen ze honderden euro's behandelingskosten aan de geschillencommissie. Dat voorkomen ze liever. Dan maar die honderd euro lappen die jij als klant opeist.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

@hebra98: Op welk deel van het "citaat" reageer je? Mijn indruk is dat je helemaal niet reageert op mijn bericht.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door hebra98 »

alfatrion schreef:
06 aug 2020 17:35
@hebra98: Op welk deel van het "citaat" reageer je? Mijn indruk is dat je helemaal niet reageert op mijn bericht.
>>
Op het eerste dik gedrukt.
Bij dienstenovereenkomsten dient de herroepingstermijn 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst te verstrijken
.

Een dienstenovereenkomst is niet altijd alleen maar een dienst.
Een internet overeenkomst is immers afhankelijk van modem/router/mediabox om te werken (het te kunnen gebruiken).
De factuur datum begint ook pas wanneer je het product geïnstalleerd hebt en de dienst kon gaan gebruiken.
Probeer dus aan te geven dat dit een uitzondering moet zijn op een "dienstenovereenkomst"

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb het nog even opgezocht. Het schikkingsformulier van Ziggo ondertekend. Ontbinding contract plus 190 euro ontvangen van Ziggo. 100 euro schadevergoeding. 50 euro klachtengeld. 2x 19,95 activatiekosten.

Je moet gewoon even de juiste knop weten te vinden en hem dan indrukken.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat ik mis in het verhaal, wat is de oorzaak van de klacht? Ja, het kan dat Ziggo een slechte dienst levert, maar het kan ook zijn dat de WiFi bij TS niet toereikend is of de bekabeling niet in orde. Dan kan je hoog en laag gaan springen met een ultimatum, maar als de oorzaak bij TS ligt, dan is de overeenkomst gewoon geldig.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als de Wifi bij TS niet toereikend is dan moet Ziggo dat verhelpen. Als de bekabeling niet goed is dan moet Ziggo dat verhelpen als het de bekabeling voor het aansluitkast betreft, daarachter komt dat voor rekening van de eigenaar.

Maarrrr, het topic gaat over het herroepingsrecht, dus het is logisch dat TS niet de diepte in gaat.

Gesloten