LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo houd mij aan een abonnement

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
06 aug 2020 18:32
Als de Wifi bij TS niet toereikend is dan moet Ziggo dat verhelpen. Als de bekabeling niet goed is dan moet Ziggo dat verhelpen als het de bekabeling voor het aansluitkast betreft, daarachter komt dat voor rekening van de eigenaar.

Maarrrr, het topic gaat over het herroepingsrecht, dus het is logisch dat TS niet de diepte in gaat.
Het klopt dat het om het herroepingsrecht gaat, maar als door een simpele oplossing (een WiFi versterker als door isolate of betonijzer dit verstoord wordt, of een nieuwe kabel van de modem naar de tv toe) het probleem verholpen is, dan hoeft er niet herroepen te worden. TS is niet voor niets klant geworden bij Ziggo. Je wordt niet ergens klant om meteen weer weg te lopen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

hebra98 schreef:
06 aug 2020 17:43
Een internet overeenkomst is immers afhankelijk van modem/router/mediabox om te werken (het te kunnen gebruiken).
Ik denk toch niet dat dit telt als een combineerde overeenkomst, zoals de koop een telefoon met een abonnement dat wel is.
NeoDutchio schreef:
06 aug 2020 18:37
Het klopt dat het om het herroepingsrecht gaat, maar als door een simpele oplossing (...) het probleem verholpen is, dan hoeft er niet herroepen te worden.
Laten we daar over doorgaan als TS aangeeft het daar over te willen hebben. Overigens prima, dat je er vragen over stelt.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door hebra98 »

Niet als discussie maar een zienswijze van mijn kant.

Je kunt niets met een abbo van ziggo zonder alle kasten of smartcard van ziggo..
Met een telefoon abbo kun je een andere telefoon gebruiken met het bestaande abbo.
Dus dan is de dienst los van de apparatuur en zou je ontevreden kunnen zijn over de telefoon, maar blijft de dienst.

Maar goed, TS (zoals mijn eerdere vraag)
Zou je de problemen willen oplossen en ziggo kunnen gebruiken of is dat niet je wens?
Wellicht is je probleem eenvoudig te verhelpen, maar weten ze dit bij ziggo nog niet.
Want ik weet wel dat de helpdesk, als je het niet treft, zo dom is als een "Word documentje"
En, ik spreek uit ervaring, helaas tref je maar heel sporadisch enige technische kennis.

(afdeling retentie zitten de slimste, is mijn ervaring)

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door Cro »

Ik vraag me wel af waarom er een discussie gaande is over het ontvangen van hardware, TS heeft het over TV van Ziggo, die is gewoon te gebruiken, en daardoor dus ook te testen, zonder dat je extra hardware nodig hebt. Pas wanneer je extra zenderpakketten wil afnemen heb je een mediabox of smartcard nodig.

Dat je een smartcard of mediabox nodig hebt is dan ook onzin.

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door bert888 »

NeoDutchio schreef:
06 aug 2020 18:29
Wat ik mis in het verhaal, wat is de oorzaak van de klacht? Ja, het kan dat Ziggo een slechte dienst levert, maar het kan ook zijn dat de WiFi bij TS niet toereikend is of de bekabeling niet in orde. Dan kan je hoog en laag gaan springen met een ultimatum, maar als de oorzaak bij TS ligt, dan is de overeenkomst gewoon geldig.
Dat doet er nu niet toe. Het gaat mij om de 14dagen.
Deze regel lijkt niet te kloppen.

Maar Als je het graag wilt weten. ik heb alles netjes op orde incl de juiste kabels en stekkers.
De monteur heeft dat bevestigd. Maar wist het probleem niet te vinden.
Dinsdag komt monteur2. Dat is 15dagen na de activatie en zelfinstallatie.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door hebra98 »

Heeft jouw muuraansluiting (van coax) wellicht ook nog een radio aansluiting?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

bert888 schreef:
06 aug 2020 20:06
Dat doet er nu niet toe. Het gaat mij om de 14dagen.
Deze regel lijkt niet te kloppen.
Helaas klopt dat. Tenminste, als je direct het modelforumlier hebt ontvangen en je op de 14 dagen bent gewezen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

bert888 schreef:
06 aug 2020 20:06
NeoDutchio schreef:
06 aug 2020 18:29
Wat ik mis in het verhaal, wat is de oorzaak van de klacht? Ja, het kan dat Ziggo een slechte dienst levert, maar het kan ook zijn dat de WiFi bij TS niet toereikend is of de bekabeling niet in orde. Dan kan je hoog en laag gaan springen met een ultimatum, maar als de oorzaak bij TS ligt, dan is de overeenkomst gewoon geldig.
Dat doet er nu niet toe. Het gaat mij om de 14dagen.
Deze regel lijkt niet te kloppen.

Maar Als je het graag wilt weten. ik heb alles netjes op orde incl de juiste kabels en stekkers.
De monteur heeft dat bevestigd. Maar wist het probleem niet te vinden.
Dinsdag komt monteur2. Dat is 15dagen na de activatie en zelfinstallatie.
Of u nu binnen of buiten die 14 dagen zit, er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Als de fout niet bij u zit en de monteur kan het niet oplossen, dan kunt u simpelweg een ultimatum stellen en daarna ontbinden. En mocht het binnen die tijd wel werken, dan krijgt u dus wat u zo graag wilde hebben.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

PietertjeTwee schreef:
06 aug 2020 21:47
Bij het afsluiten van een internetabo is enkel de als tweede genoemde situatie van toepassing. In een winkel kan je een internetabo immers ook niet testen. Het is dan ook logisch dat de bedenktermijn ingaat op het moment van het afsluiten van de overeenkomst; de consument heeft dan ruimschoots de tijd om een overeenkomst waar hij bij nader inzien niet achter staat ongedaan te maken.
Ik denk dat dat tien jaar later nog wel een keer gaat veranderen. De burgers verwachten dat je dergelijke abonnementen ook kan uitproberen. Dat je het in de winkel niet kan is niet sterk genoeg om tegen die verwachting in te gaan. Er zullen ongetwijfeld diensten zijn waarbij dit onredelijk is, maar bij dit soort abonnementen kan dat prima.
PietertjeTwee schreef:
06 aug 2020 21:47
Ik vind het echter geen vanzelfsprekendheid dat je een internetverbinding 14 dagen moet kunnen testen, zoals anderen hier wel lijken te vinden.
Ik ook niet, maar dan geld voor mij dat ook voor een zaak. Ik vind het voor beiden wel wenselijk.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik wil ook elke veertien dagen een nieuwe auto testen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dan ga je iedere veertien dagen naar een dealer en zeg je dat je een aspirant koper bent. Wij zien je vanzelf wel in het nieuws verschijnen.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
06 aug 2020 18:32
Als de Wifi bij TS niet toereikend is dan moet Ziggo dat verhelpen.
Ziggo levert toch niet de ether, de te dikke muren, en de storende buren?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ze maken reclame over goed internet door het hele huis.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door Justmeagain »

En toen bleek ts gewoon slechte bekabeling te gebruiken en viel Ziggo niets te verwijten. Alle juridische discussies ten spijt. Las de klacht van ts al ergens anders en dinsdag komt er schijnbaar een monteur. Ja in Coronatijd is contact krijgen en een monteur regelen nu eenmaal iets lastiger.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door hebra98 »

alfatrion schreef:
06 aug 2020 22:50
Dan ga je iedere veertien dagen naar een dealer en zeg je dat je een aspirant koper bent. Wij zien je vanzelf wel in het nieuws verschijnen.
>>
Dan zeggen ze hier wellicht... Dan moet je maar geen auto kopen bij een "dropshipper" :evil: :evil:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door tttlocke »

PietertjeTwee schreef:
06 aug 2020 21:47
Ik meen mij te herinneren dat de ratio achter het invoeren van het herroepingsrecht tweeledig is:
- Een consument moet bij een online aankoop van een goed, het goed net zo kunnen passen, aanraken etc als bij een aankoop in een stenen winkel te doen.
[...]
Bij het afsluiten van een internetabo is enkel de als tweede genoemde situatie van toepassing. In een winkel kan je een internetabo immers ook niet testen. Het is dan ook logisch dat de bedenktermijn ingaat op het moment van het afsluiten van de overeenkomst; de consument heeft dan ruimschoots de tijd om een overeenkomst waar hij bij nader inzien niet achter staat ongedaan te maken.
Dat lijkt mij helemaal correct.
En dat lijkt dan ook precies het punt waarop de geschillencommissie de mist ingaat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De geschillencommissie gaat niet de mist in.

Uit de e-mail die ik op 25-3-2019 van Ziggo ontving na mijn online bestelling van een allesineenpakket:

"Liever iets anders bestellen?
Annuleren. Dat kan natuurlijk tot 14 dagen nadat u alles thuis heeft. Dit heet herroepingsrecht."

Ze leggen het hier ook uit:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... n-omruilen

Je hebt dus 14 dagen de tijd om de ontvangen bruikleen randapparatuur te testen met het opgeleverde signaal.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Justmeagain schreef:
06 aug 2020 23:51
En toen bleek ts gewoon slechte bekabeling te gebruiken en viel Ziggo niets te verwijten. Alle juridische discussies ten spijt. Las de klacht van ts al ergens anders en dinsdag komt er schijnbaar een monteur. Ja in Coronatijd is contact krijgen en een monteur regelen nu eenmaal iets lastiger.
OP 8 augustus om 20.08 schreef Bert 888;

Ja, er is een monteur al geweest en die controleerde alles dus geen oude meuk in huis....
Graag eerst even goed lezen voor je een pulp antwoord schreef...

En helaas geld dat voor heel veel forum leden helaas....
Lees eerst alle eerdere antwoorden en vooral wat de Topic starter zowel bij opening als later al geschreven heeft!

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Ziggo levert diensten en producten volgens hun site.

Voorwaarden

‘Annuleren is natuurlijk mogelijk. Doe dat binnen 14 dagen. Let daarbij op het volgende:


Als je een dienst, zoals Bellen of een zenderpakket, bestelt gaat de bedenktijd van 14 dagen in zodra je de bevestigingsmail van ons ontvangt. Dat geldt ook voor wat je van ons in bruikleen krijgt: de Ziggo Mediabox XL, je modem en extra mediaboxen.
je een product bij ons koopt, dan gaat de bedenktijd in zodra je het product ontvangt.

Wil je je bestelling annuleren, bel dan naar 088-1212808 (normaal tarief).‘

Ik snap verwarring. Mediabox is volgens hun wat anders dan internet of zenders bestellen. Maar mediabox zou je huren dus en product zijn en geen dienst. Formeel klopt dat maar is dat ook praktijk?

Ik denk dat het klopt wat ze zeggen. De box is product en rest een dienst. Maar als het niet werkt heb je nog steeds rechten...

Ook moeten ze dit correct melden indien niet mag je herroepen. Dan heb je zelfs langer. Ook telefonie van bijv Vodafone etc geldt dit dus ookal kun je niet uitproberen. Dit verdient studie!!!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ongelezen bericht door ElleFlowers » 09 aug 2020 09:36
Ziggo levert diensten en producten volgens hun site.

Voorwaarden
‘Annuleren is natuurlijk mogelijk. Doe dat binnen 14 dagen. Let daarbij op het volgende:

Als je een dienst, zoals Bellen of een zenderpakket, bestelt gaat de bedenktijd van 14 dagen in zodra je de bevestigingsmail van ons ontvangt.


Dus als ik terug naar NL zou willen verhuizen,
en vandaag aanvraag, en 10 augustus een mail kreeg 24 aug die verloopt en ik pas 1 september verhuisde?
Ik weet hoeveel tijd het kost om te verhuizen....
Alleen al een zwaar tapijt oprollen en vervoeren en nog veel meer regel werk.
Ik denk dat een rechter dit verwerpt, niet aanmeld maar ingangsdatum is redelijk.

Als ik vanaf 1 september vraag.... verwacht ik tot 14 september de tijd te hebben.
Want als ik 1 september een aanvraag doe kunnen ze nooit de Boxen en andere zooi leveren of monteur op tijd sturen!

Ziggo heeft dus onredelijke voorwaarden, omdat vele het eerdere regelen voor de verhuizing en nooit op de dag zelf!

Wel vreemd als een monteur vertrekt zonder goed signaal en probleem op te lossen.
Zolang ze geen goed signaal leveren mag je wegens wanprestatie dit contract bij matige monteur sturen gelijk opzeggen.
Een 2e monteur hoef je niet te accepteren....

En met een ontvangstbevestiging kan ik hier over de grens nog steeds geen Ziggo ontvangen!
Elke goede Jurist zal hier gehakt van maken.... die dubieuze voorwaarden.

Gesloten