LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo houd mij aan een abonnement

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door bert888 »

Ziggo wil niet meewerken aan het binnen 14 dagen beëindigen van mijn abonnement.
Ze zeggen dat de bedenktijd van 14dagen bij een abonnement ingaat na dat een bestelbevestiging van hun kant per mail is verzonden. Dit schijnt zo wettelijk te zijn en ze houden mij daar voorlopig ook aan ondanks het slechte televisiebeeld.

Die 14dagen bedenktijd is er toch om de klant te beschermen tegen een slechte aankoop etc..?
Maar hoe weet ik nu of Ziggo Slecht is als ik het nog niet kan gebruiken? Dat was pas 25dagen later.
Dan klopt die 14dagen na verzenden contract toch niet?

De klantenservice is daar trouwens ook een zooitje. Steeds beloven ze mij dingen die ze niet nakomen.
Wat heb ik een spijt zeg.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33
Beste antwoord
Gekozen door bert888

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

door hebra98 » 06 aug 2020 16:09

bert888 schreef:
06 aug 2020 16:04
hebra98 schreef:
06 aug 2020 15:36
Is het niet zo dat de 14 dagen gaan tellen wanneer het abonnement in werking is getreden?

b.v.
Als ik nu een abbo afsluit, maar deze kan ik pas over twee weken gebruiken?
Dan gaat mijn bedenktijd toch pas in over twee weken.
Zelfde als ik iets bestel en het is 2 weken niet leverbaar.
Dan gaan mijn "kopen op afstand" periode ook pas in als het product geleverd is ?

En, dan denk ik ook dat de datum telt wanneer ik de eerste "claim" heb gedaan van het probleem?
Bij een abonnement gaat de bedenktijd in na ontvangst bevestiging.
Zo staat het in de wet.
Heel vreemd.
>>
Dat is zeker vreemd want het stelt je niet in staat iets te beoordelen als je het product nog niet kunt testen.
Als je een jas koopt moet je hem passen om te weten of je hem wilt houden.

Dat lijkt me een ernstige tekortkoming in deze wet, want het geeft malafide bedrijven de mogelijkheid je bedenktijd te laten verstrijken door gewoon laat te leveren.
mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door mahadma »

U bent na de 14 dagen (25 dagen schrijft u) dus u bent te laat. U zult van de service gebruik moeten maken.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je had ook gewoon een doorlopend contract aan kunnen gaan en zo de dienst kunnen uitproberen zonder meteen aan 1 of 2 jaar vast te zitten. Was het na een opzegtermijn van één maand weer klaar geweest.
Misschien iets voor de volgende keer?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voor opzeggen geld inderdaad een opzeg termijn volgens hun voorwaarden die vooraf bekend waren.

Maar... als ze een wanprestatie leveren en niet binnen redelijke termijn oplossen is ONTBINDING overeenkomst mogelijk.

Voor vele lijkt dit 2x zelfde maar Juridisch niet... Ontbinden wegens wanprestatie na meerdere herstel pogingen mag altijd overal.
Ze beloven perfect ongestoord TV kijken en online gaan en als niet geleverd, is ONTBINDING indien U niet voor xx augustus dit opgelost heeft... dat mag wel.

Geef ze nog 1 week en als niets, mag je zelfs de bedragen van reeds betaalde slechte periode terug halen wegens niet geleverd wat ze op hun website beloven.

Geef ze nog 1 week, anders is hierbij 't lopende Contract Ontbonden wegens Wanprestatie.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door caruso »

@kkt: waar lees jij dat ts een slechte verbinding heeft?
Ik lees dat ts nog geen gebruik van de diensten heeft gemaakt...

juliomariner
Berichten: 4803
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ts schrijft ondanks het slechte televisiebeeld

ZeerPrivé
Berichten: 5425
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

ondanks het slechte televisiebeeld.

Dat probleem is in 9 van de 10 gevallen eenvoudig op te lossen. Wat heb je er zelf al aan gedaan? Wat moet ik me voorstellen bij slecht beeld?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door berndv »

Ik weet dat de mening over wanneer welke bedenktijd gaat lopen hier op het forum nogal verdeeld is. Enerzijds geldt de wet dat het gaat om een dienst, en bij diensten geldt dat de bedenktijd gaat lopen als de bevestiging ontvangen is. Anderzijds wordt er gesproken over een product (hoewel het bij ziggo bruikleen apparatuur is), en bij producten geldt dat bij ontvangst van de spullen, de bedenktijd gaat lopen.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Om uw gelijk te halen kunt u Ziggo deze link sturen
https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... ederen-in/

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door hebra98 »

Is het niet zo dat de 14 dagen gaan tellen wanneer het abonnement in werking is getreden?

b.v.
Als ik nu een abbo afsluit, maar deze kan ik pas over twee weken gebruiken?
Dan gaat mijn bedenktijd toch pas in over twee weken.
Zelfde als ik iets bestel en het is 2 weken niet leverbaar.
Dan gaan mijn "kopen op afstand" periode ook pas in als het product geleverd is ?

En, dan denk ik ook dat de datum telt wanneer ik de eerste "claim" heb gedaan van het probleem?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ze roepen,
controle kabels + reset.
dan nieuwe kabels....
we sturen ander modem...
en als ze dan pas komen meten en ziek kabel tussen huis en Ziggo verrot... krijg je alle kosten dan terug...
maar slechte beeld vergoeding?

Als er ook internet bij zit dat stoorde....
Zij moeten binnen redelijke termijn een goede verbinding opleveren of monteur langs sturen voor controle, herstel en nameten.

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door bert888 »

hebra98 schreef:
06 aug 2020 15:36
Is het niet zo dat de 14 dagen gaan tellen wanneer het abonnement in werking is getreden?

b.v.
Als ik nu een abbo afsluit, maar deze kan ik pas over twee weken gebruiken?
Dan gaat mijn bedenktijd toch pas in over twee weken.
Zelfde als ik iets bestel en het is 2 weken niet leverbaar.
Dan gaan mijn "kopen op afstand" periode ook pas in als het product geleverd is ?

En, dan denk ik ook dat de datum telt wanneer ik de eerste "claim" heb gedaan van het probleem?
Bij een abonnement gaat de bedenktijd in na ontvangst bevestiging.
Zo staat het in de wet.
Heel vreemd.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Kolibrie schreef:
06 aug 2020 15:35
Om uw gelijk te halen kunt u Ziggo deze link sturen
https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... ederen-in/
Dit dus!!!!

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door hebra98 »

bert888 schreef:
06 aug 2020 16:04
hebra98 schreef:
06 aug 2020 15:36
Is het niet zo dat de 14 dagen gaan tellen wanneer het abonnement in werking is getreden?

b.v.
Als ik nu een abbo afsluit, maar deze kan ik pas over twee weken gebruiken?
Dan gaat mijn bedenktijd toch pas in over twee weken.
Zelfde als ik iets bestel en het is 2 weken niet leverbaar.
Dan gaan mijn "kopen op afstand" periode ook pas in als het product geleverd is ?

En, dan denk ik ook dat de datum telt wanneer ik de eerste "claim" heb gedaan van het probleem?
Bij een abonnement gaat de bedenktijd in na ontvangst bevestiging.
Zo staat het in de wet.
Heel vreemd.
>>
Dat is zeker vreemd want het stelt je niet in staat iets te beoordelen als je het product nog niet kunt testen.
Als je een jas koopt moet je hem passen om te weten of je hem wilt houden.

Dat lijkt me een ernstige tekortkoming in deze wet, want het geeft malafide bedrijven de mogelijkheid je bedenktijd te laten verstrijken door gewoon laat te leveren.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door angel1978 »

Daarom is een dienst ook een dienst en geen produkt.

Zou je ook kunnen bedenken waarom een dienst een andere regeling heeft? Geen tekortkoming maar een logisch gevolg.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door hebra98 »

Het lijkt er toch op dat mijn gedachte niet heel vreemd is.

De link (Kolibri bedankt) geeft duidelijk mijn standpunt aan als logica.
De ondernemer houdt vast aan zijn algemene voorwaarden. De bedenkperiode is ingegaan op het moment dat de consument zich via internet aanmeldde. Ook op het scherm is dat bij de aanmelding aangegeven.

De commissie constateert dat de consument pas na afloop van de termijn van 14 dagen de beschikking kreeg over de door de ondernemer in bruikleen gegeven hardware. Daardoor kon hij pas na de aansluiting beoordelen of hij van deze dienst gebruik wilde maken. De gedachte achter de bedenktijd is volgens de commissie dat de consument daadwerkelijk moet kunnen beoordelen of het product aan zijn verwachtingen beantwoordt en zo niet hij de overeenkomst binnen een redelijke termijn moet kunnen ontbinden.

Dat houdt in dat de bedenktijd van 14 dagen is ingegaan op het moment dat de consument de hardware ontving en dat hij de overeenkomst binnen de bedenktijd heeft ontbonden. De klacht van de consument is gegrond.

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door bert888 »

Iedergeval nooit meer Ziggo.
Wat een kater zeg.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door hebra98 »

Wilt u het probleem proberen op te lossen of dat niet meer?

Wat is uw probleem precies?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door hebra98 »

angel1978 schreef:
06 aug 2020 16:12
Daarom is een dienst ook een dienst en geen produkt.

Zou je ook kunnen bedenken waarom een dienst een andere regeling heeft? Geen tekortkoming maar een logisch gevolg.
>>
Omdat je met alles moet kunnen beoordelen of het voldoet aan je verwachting en het je geld waardig is.
Dus dienst of product, je kunt het pas beoordelen..... als je het kunt beoordelen.
En daarvoor moet je het hebben of kunnen gebruiken.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door angel1978 »

hebra98 schreef:
06 aug 2020 16:30
angel1978 schreef:
06 aug 2020 16:12
Daarom is een dienst ook een dienst en geen produkt.

Zou je ook kunnen bedenken waarom een dienst een andere regeling heeft? Geen tekortkoming maar een logisch gevolg.
>>
Omdat je met alles moet kunnen beoordelen of het voldoet aan je verwachting en het je geld waardig is.
Dus dienst of product, je kunt het pas beoordelen..... als je het kunt beoordelen.
En daarvoor moet je het hebben of kunnen gebruiken.

En wat zou het verschil zijn waarom ook de wetgever dus hier onderscheid in maakt?

Gesloten