Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door Radar »

Ziggo gaat de internetsnelheid van 3,3 miljoen klanten verhogen: https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/z ... en-omhoog/.

Wij zijn benieuwd of Ziggo die belofte waarmaakt. Zou jij van een hogere snelheid moeten profiteren, maar is dat niet het geval? Of ben jij net heel blij met de hogere surfsnelheid? Laat het in dit topic weten.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door angel1978 »

Vandaag beloofd en 5 min later geleverd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door reggie2 »

Gaat de prijs ook wel weer omhoog.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Yep, vandaag geactiveerd. Modem herstart en de pieksnelheid ligt hoger. Maar in de praktijk nog geen gebruik van kunnen maken omdat mijn werkgever de VPN op 10Mbps limiteert (wat overigens prima is voor al het gangbare werk).

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Van 255 Mbps naar 304 Mbps down, upload blijft rond de 25 zitten. Goed genoeg voor mij, en down dus best een leuk stuk vlotter.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

angel1978 schreef:
12 apr 2021 19:37
Vandaag beloofd en 5 min later geleverd.
Idem

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door Revoked »

In het huis hebben we Ziggo. 600 down.
Da's goed.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb geen zin om de vaste computer speciaal op te starten om te kijken of ik meteen van 500 naar 600 down ben gegaan, alle andere keren, en ik ben al 21 jaar klant bij ze, heb ik de snelheidsverhogingen ook gekregen, dus ik ga er van uit dat dit ook goed zal gaan. Overigens kan het tot 31 mei duren als klanten het modem niet zelf resetten, (pas) dan doet Ziggo dat op afstand lees ik hier. Dus ik zie het gemekker al wel weer aankomen van mensen die niet op hebben zitten letten. Had hierover trouwens nog geen bericht van Ziggo op het bij hen bekende emailadres gisteren eind van de middag, dat is niet echt des ziggo's, ze communiceren toch echt wel wat beter sinds de echte probleemtijden bij ze ~15 jaar geleden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door kweenie »

Opnieuw opstarten was even een dingetje, want het werkte bij mij niet via het portaal van de modem. Maar na een harde reset door de stekker eruit en erin werkt alles weer en is de snelheid volgens speedtest meer dan 50% toegenomen.

(Wel goed trouwens dat radar hier bovenop zit, om te zien of het geen loze beloftes zijn. Zo houd je de bedrijven ook scherp.)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door sjohie »

kweenie schreef:
13 apr 2021 08:19
Opnieuw opstarten was even een dingetje, want het werkte bij mij niet via het portaal van de modem. Maar na een harde reset door de stekker eruit en erin werkt alles weer en is de snelheid volgens speedtest meer dan 50% toegenomen.

(Wel goed trouwens dat radar hier bovenop zit, om te zien of het geen loze beloftes zijn. Zo houd je de bedrijven ook scherp.)
Ik zit in zo'n facebook Ziggo hulp groep, en het is tenenkrommend om te zien hoeveel mensen daar digitaal komen stampvoeten over te lage snelheden, waarvan dan steevast blijkt, dat ze die op de telefoon, dus via WiFi, meten, en dus niet bedraad vanaf het modem, wat het punt is tot waar Ziggo deze snelheden contractueel moet leveren.

Daar mag Radar ook wel eens wat bovenop gaan zitten. Je zal maar bij Ziggo werken, en telkens dat soort flauwekul voorbij zien komen.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ja is de snelheid naar een software reset van het modem inderdaad van 250 naar ruim 300 down en van 25 naar 40 up gegaan.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb net ff de stekker van de modem eruit getrokken. Gemiddeld van de drie speedtesten vooraf en achteraf:
- download van 255,84 mb/s naar 307,87 mb/s;
- upload van 25,78 mb/s naar 30,93 mb/s.

Prima dus, wat mij betreft.
kweenie schreef:
13 apr 2021 08:19
Opnieuw opstarten was even een dingetje, want het werkte bij mij niet via het portaal van de modem. Maar na een harde reset door de stekker eruit en erin werkt alles weer en is de snelheid volgens speedtest meer dan 50% toegenomen.
Da's niet verrassend, want Ziggo schreef zelf al:
Modems resetten
Klanten kunnen vanaf vandaag 12 uur meteen genieten van de hogere snelheden door zelf hun modem te resetten. Hiervoor moet de klant de stekker van het modem voor 1 minuut uit het stopcontact halen. Na het opnieuw opstarten zijn de nieuwe snelheden gelijk beschikbaar. Modems die niet door de klant zelf worden gereset zal Ziggo uiterlijk 31 mei op afstand resetten. Zo hoeven klanten er niets voor de doen om te profiteren van hogere snelheden.
kweenie schreef:
13 apr 2021 08:19
(Wel goed trouwens dat radar hier bovenop zit, om te zien of het geen loze beloftes zijn. Zo houd je de bedrijven ook scherp.)
Inderdaad. En los daarvan heb ik nog niets van Ziggo gehoord (wel allerlei mails dat m'n Horizonbox geupgrade wordt), dus zonder dit topic had ik het nog niet geweten.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

En nu gaat de Radar redactie waarschijnlijk 2 negatieve reacties er uit halen om een item te maken waar Ziggo aan de schandpaal wordt genageld.....

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door newmikey »

Altijd de beloofde snelheids upgrades van Ziggo gekregen dus zal nu ook wel goed gaan en anders even het modem resetten als ik er tijd voor heb. Snelheid bedraad is voor mij echter van ondergeschikt belang aangezien ik achter een mesh repeater zit in een uithoek van het huis waar de gewone Asus wifi router bijna geen bereik meer heeft. Haal nu zelfs achter de mesh repeater 240 down en 25 up dus ik ben al best wel happy, méér dan genoeg om te werken, Bluejeans/GoogleMeet/Zoom/Teams video en audio werken prima en een Netflix filmpje op z´n tijd gaat ook uitstekend.
Laatst gewijzigd door newmikey op 13 apr 2021 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door Moneyman »

PeterPeters1966 schreef:
13 apr 2021 09:24
En nu gaat de Radar redactie waarschijnlijk 2 negatieve reacties er uit halen om een item te maken waar Ziggo aan de schandpaal wordt genageld.....
Haha ik zat net te denken: dit is het meest positieve Ziggo-topic in járen op dit forum :D

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
13 apr 2021 09:19
Ik heb net ff de stekker van de modem eruit getrokken. Gemiddeld van de drie speedtesten vooraf en achteraf:
- download van 255,84 mb/s naar 307,87 mb/s;
- upload van 25,78 mb/s naar 30,93 mb/s.

Prima dus, wat mij betreft.
kweenie schreef:
13 apr 2021 08:19
Opnieuw opstarten was even een dingetje, want het werkte bij mij niet via het portaal van de modem. Maar na een harde reset door de stekker eruit en erin werkt alles weer en is de snelheid volgens speedtest meer dan 50% toegenomen.
Da's niet verrassend, want Ziggo schreef zelf al:
Modems resetten
Klanten kunnen vanaf vandaag 12 uur meteen genieten van de hogere snelheden door zelf hun modem te resetten. Hiervoor moet de klant de stekker van het modem voor 1 minuut uit het stopcontact halen. Na het opnieuw opstarten zijn de nieuwe snelheden gelijk beschikbaar. Modems die niet door de klant zelf worden gereset zal Ziggo uiterlijk 31 mei op afstand resetten. Zo hoeven klanten er niets voor de doen om te profiteren van hogere snelheden.
kweenie schreef:
13 apr 2021 08:19
(Wel goed trouwens dat radar hier bovenop zit, om te zien of het geen loze beloftes zijn. Zo houd je de bedrijven ook scherp.)
Inderdaad. En los daarvan heb ik nog niets van Ziggo gehoord (wel allerlei mails dat m'n Horizonbox geupgrade wordt), dus zonder dit topic had ik het nog niet geweten.
Ik kon gewoon in het beheerportaal van het modem inloggen en een restart doen.
Maar wij gebruiken wellicht nog wel een oud beestje ;)
Hier van 50 Mb naar 75Mb gegaan.. verhoging van 50%

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Gedaan zoals gevraagd. Stekker van modem eruit getrokken. na 5 minuten weer erin gedaan.
modem is een Cicso EPC3925, heb internet plus Tv start. De waarden van de Ziggo speedtest
zijn hier: op 13-04-2021 om 10.50 uur: Ping 10ms Download 21.8 Upload 10.2 via WIFI.
De oude waardes weet ik niet, eigenlijk nooit getest, heb nooit last gehad van traagheid.
Ik doe alleen maar mailen verder niets.

Jerpauw
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door Jerpauw »

@peter17111962 de snelheden gaan alleen omhoog bij internet Start complete of max en bij basic.

de abonnementen plus extra oid. die doen niet mee. (of internet Z1 )

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door henk51 »

Gisteren om 12.15 modem even stroomloos gemaakt en nieuwe snelheid werd behaald. Heb nog geen bericht gehad van Ziggo maar las het op nieuws op mijn smartphone.80% van alle smartphone gebruikers raadpleegt toch regelmatig zijn telefoon Mail zal wel volgen.
Op deze manier kan de updates gespreid plaats vinden en worden bij problemen de helpdesk niet overbelast. Ik heb in het verleden nooit problemen gehad met snelheid updates. Als je je hardware en kabels maar up-to-date houd.PC met verouderde netwerkkaart zal nooit de maximale snelheid kunnen halen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door reggie2 »

Hier ook hogere snelheid , top.

Gesloten