Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
18 apr 2021 17:00
Maar wat is daar “helaas” aan?
FF lezen ,ze kijkt geen tv alleen netflix

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

MaaikeM schreef:
18 apr 2021 16:35
Een pakket zonder tv is helaas niet echt een pakket zonder tv. Ze kunnen het tv gedeelte via de kabel niet volledig uitschakelen, zo heb ik het begrepen. Een basic pakket met 4 HD zenders zit daarom nog altijd overal standaard bij in verwerkt. Toen ik het tv gedeelte van mijn Internet en TV Start abonnement stopzette, werd mijn pakket 5 euro goedkoper per maand. In de praktijk heb ik dus nog steeds tv, alleen dan iets beperkter. https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... dan-gedaan in dit artikel staat er ook wat over ;)
Nu er geen analoge tv meer is zouden ze een pakket zonder tv kunnen aan gaan bieden. Het is alleen maar de vraag of dat momenteel al interessant genoeg is. Als er maar een paar procent van de klanten voor een pakket zonder tv kiest is het niet de moeite waard om de systemen aan te passen. Dat treft de IT stack en wijzigingen daarin zijn niet goedkoop. En Liberty Global wil vooral schaalgrootte, met zo min mogelijk variaties. Product management houdt het ongetwijfeld in de gaten. Als er teveel mensen opstappen die alleen maar internet willen dan zullen ze wel moeten.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door angel1978 »

MaaikeM schreef:
18 apr 2021 16:35
Een pakket zonder tv is helaas niet echt een pakket zonder tv. Ze kunnen het tv gedeelte via de kabel niet volledig uitschakelen, zo heb ik het begrepen. Een basic pakket met 4 HD zenders zit daarom nog altijd overal standaard bij in verwerkt. Toen ik het tv gedeelte van mijn Internet en TV Start abonnement stopzette, werd mijn pakket 5 euro goedkoper per maand. In de praktijk heb ik dus nog steeds tv, alleen dan iets beperkter. https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... dan-gedaan in dit artikel staat er ook wat over ;)
Maar welk internet only pakket (glasvezel) heb je kunnen vinden dat dezelfde snelheid biedt maar veel goedkoper is?

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
18 apr 2021 17:48
Lady1234 schreef:
18 apr 2021 17:00
Maar wat is daar “helaas” aan?
FF lezen ,ze kijkt geen tv alleen netflix
Ja, en? Ze heeft het tv gedeelte opgezegd en betaalt daar ook niet voor. Dus niks “helaas”. Dat ze wel tv kan kijken is dan “jammer”.

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door MaaikeM »

Lady1234 schreef:
18 apr 2021 18:34
reggie2 schreef:
18 apr 2021 17:48
Lady1234 schreef:
18 apr 2021 17:00
Maar wat is daar “helaas” aan?
FF lezen ,ze kijkt geen tv alleen netflix
Ja, en? Ze heeft het tv gedeelte opgezegd en betaalt daar ook niet voor. Dus niks “helaas”. Dat ze wel tv kan kijken is dan “jammer”.
Het 'Kabel TV' pakket maakt nog steeds deel uit van mijn abonnement en is niet opzegbaar (en zit dus ook gewoon verwerkt in de abonnementsprijs). De 5 euro die ik nu minder betaal, is voor het opzeggen van 'TV Start'. Dat zijn 2 verschillende dingen. Het Start abonnement met redelijk wat HD zenders is op te zeggen, het basic pakket dat Kabel TV heet niet. Dat is nou juist het hele punt. De zenders die ik nog kan ontvangen, zijn niet gratis of zo.

@angel1978:
Het zou kunnen dat een alternatief niet veel goedkoper is, of dat er ook daar tv verplicht bij in zit. Zolang er geen glasvezel aangeboden wordt hier, heeft het weinig zin om naar de opties te gaan kijken. Het irriteert mij gewoon al jaren dat ik 'verplicht' ben om tv af te nemen. Ik heb verder niet de illusie dat het dan ineens nog maar de helft van de prijs is bij een andere aanbieder, maar het zal echt wel iets goedkoper kunnen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
18 apr 2021 18:34


Ja, en? Ze heeft het tv gedeelte opgezegd en betaalt daar ook niet voor. Dus niks “helaas”. Dat ze wel tv kan kijken is dan “jammer”.

Volgens mij moet jij een bril kopen!
Ik zeg sowieso nergens helaas.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
18 apr 2021 19:18
Lady1234 schreef:
18 apr 2021 18:34


Ja, en? Ze heeft het tv gedeelte opgezegd en betaalt daar ook niet voor. Dus niks “helaas”. Dat ze wel tv kan kijken is dan “jammer”.

Volgens mij moet jij een bril kopen!
Ik zeg sowieso nergens helaas.

Ga naar Hans Anders

Mijn reactie staat onder due van MaaikeM.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moet je mij niet quoten

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door angel1978 »

MaaikeM schreef:
18 apr 2021 18:47
Lady1234 schreef:
18 apr 2021 18:34
reggie2 schreef:
18 apr 2021 17:48


FF lezen ,ze kijkt geen tv alleen netflix
Ja, en? Ze heeft het tv gedeelte opgezegd en betaalt daar ook niet voor. Dus niks “helaas”. Dat ze wel tv kan kijken is dan “jammer”.
Het 'Kabel TV' pakket maakt nog steeds deel uit van mijn abonnement en is niet opzegbaar (en zit dus ook gewoon verwerkt in de abonnementsprijs). De 5 euro die ik nu minder betaal, is voor het opzeggen van 'TV Start'. Dat zijn 2 verschillende dingen. Het Start abonnement met redelijk wat HD zenders is op te zeggen, het basic pakket dat Kabel TV heet niet. Dat is nou juist het hele punt. De zenders die ik nog kan ontvangen, zijn niet gratis of zo.

@angel1978:
Het zou kunnen dat een alternatief niet veel goedkoper is, of dat er ook daar tv verplicht bij in zit. Zolang er geen glasvezel aangeboden wordt hier, heeft het weinig zin om naar de opties te gaan kijken. Het irriteert mij gewoon al jaren dat ik 'verplicht' ben om tv af te nemen. Ik heb verder niet de illusie dat het dan ineens nog maar de helft van de prijs is bij een andere aanbieder, maar het zal echt wel iets goedkoper kunnen.
Tja heel vervelend, maar dan moet je niet bij de Kabel TV aanbieder zijn ( dat is ziggo van origine ).

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door MaaikeM »

Tsja. Het alternatief is een lage maximale internetsnelheid. Kiezen of delen. Als je een beetje fatsoenlijk internet wil, kun je hier weinig anders nemen dan Ziggo. Hopelijk komt daar nog een keer verandering in. En anders is het te hopen dat steeds meer klanten ook geen tv meer willen, zodat er op dat vlak wellicht een keer iets mogelijk wordt. Ben er nu iig al echt niet de enige in ;)

Maar goed, deze discussie heeft weinig meer te maken met de snelheidsupgrade. Die is los hiervan in ieder geval wel zeer welkom.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
18 apr 2021 19:44
Moet je mij niet quoten
U begon. 😀😀

U quote mij.

robinabtje1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2021 20:48

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door robinabtje1988 »

31 maart informatie aangevraagd voor een overstap van kpn naar ziggo. Duidelijk uitgelegd in de chat dat ik nummerbehoud wou en gebruik gemaakt van de overstapservice dit was voor mij een vereiste dat ze ook alles met kpn zouden regelen. Het gesprek heb ik bewaard.

Paar dagen voordat het in zal gaan nog niks gehoord van kpn dat het daar was opgezegd contact gezocht met ziggo het duurde altijd even moest nog paar dagen wachten. Toen werd alles geleverd en ik had nog niks gehoord contact met kpn gezocht ze hebben niks gehoord, contact gezocht met ziggo chat bewaard ze zouden alles door sturen met een service melding duurde maximaal 3 dagen zelf achteraan gegaan van ziggo hoorde ik weer niks gehoord.

Werd gezegd ik moest alles zelf maar regelen geen oplossing hierop de koop ontbonden. Alles terug gestuurd nu hebben ze weer alles verkeerd ingevuld waardoor ik nu een volledig jaar moet afkopen. Hier natuurlijk niet mee eens. Het verkoop gesprek zijn ze niet nagekomen is dwaling gepleegd maar het lijkt net of je als consument machteloos staat tegen zulke bedrijven en dat we als consument eerst na van alles toe moeten (consumentenbond geschillen commissie etc) maar ziggo doet niks
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mei 2021 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Witregels

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door Moneyman »

... en dat heeft allemaal niets met het onderwerp van dit topic te maken, behalve dat het toevallig over Ziggo gaat. Ik zou er een eigen topic over openen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

MaaikeM schreef:
18 apr 2021 20:39
Tsja. Het alternatief is een lage maximale internetsnelheid. Kiezen of delen. Als je een beetje fatsoenlijk internet wil, kun je hier weinig anders nemen dan Ziggo. Hopelijk komt daar nog een keer verandering in. En anders is het te hopen dat steeds meer klanten ook geen tv meer willen, zodat er op dat vlak wellicht een keer iets mogelijk wordt. Ben er nu iig al echt niet de enige in ;)
5G wordt wellicht een alternatief. Een andere vaste aanbieder is in veel gebieden niet realistisch. In andere landen wordt al begonnen met 5G Fixed-Wireless Access. Dan krijg je via 5G een paar honderd Mbps. Antenne tegen het raam of op het dak, modem op dezelfde plaats als nu en verder verandert er niets.

Dit zou de markt flink kunnen gaan opschudden. Er zou bijvoorbeeld een virtuele operator kunnen starten die alleen maar dat doet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door reggie2 »

MaaikeM schreef:
18 apr 2021 16:35
Een pakket zonder tv is helaas niet echt een pakket zonder tv. Ze kunnen het tv gedeelte via de kabel niet volledig uitschakelen, zo heb ik het begrepen. Een basic pakket met 4 HD zenders zit daarom nog altijd overal standaard bij in verwerkt. Toen ik het tv gedeelte van mijn Internet en TV Start abonnement stopzette, werd mijn pakket 5 euro goedkoper per maand. In de praktijk heb ik dus nog steeds tv, alleen dan iets beperkter. https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... dan-gedaan in dit artikel staat er ook wat over ;)
Er zijn nu ook pakketten zonder TV , kijk ff op de Ziggo site.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door Jablan »

PeterPeters1966 schreef:
24 mei 2021 12:07
5G wordt wellicht een alternatief. Een andere vaste aanbieder is in veel gebieden niet realistisch. In andere landen wordt al begonnen met 5G Fixed-Wireless Access. Dan krijg je via 5G een paar honderd Mbps. Antenne tegen het raam of op het dak, modem op dezelfde plaats als nu en verder verandert er niets.
Dit zou de markt flink kunnen gaan opschudden. Er zou bijvoorbeeld een virtuele operator kunnen starten die alleen maar dat doet.
Wie hebben de 5G frequenties en wie heeft er voordeel van? In mijn ogen alleen T-Mobile/DeutscheTelekom. Vodafone kan voor een groot deel van het land gebruik maken van het Ziggo Netwerk. KPN heeft koper, glasvezel en een mobiel net.

Qua snelheid zal het elkaar niet veel ontlopen. 5G is alleen het laatste stukje tussen ontvanger en zendmast. Rest zal via glasvezel gaan.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Jablan schreef:
24 mei 2021 19:32
PeterPeters1966 schreef:
24 mei 2021 12:07
5G wordt wellicht een alternatief. Een andere vaste aanbieder is in veel gebieden niet realistisch. In andere landen wordt al begonnen met 5G Fixed-Wireless Access. Dan krijg je via 5G een paar honderd Mbps. Antenne tegen het raam of op het dak, modem op dezelfde plaats als nu en verder verandert er niets.
Dit zou de markt flink kunnen gaan opschudden. Er zou bijvoorbeeld een virtuele operator kunnen starten die alleen maar dat doet.
Wie hebben de 5G frequenties en wie heeft er voordeel van? In mijn ogen alleen T-Mobile/DeutscheTelekom. Vodafone kan voor een groot deel van het land gebruik maken van het Ziggo Netwerk. KPN heeft koper, glasvezel en een mobiel net.

Qua snelheid zal het elkaar niet veel ontlopen. 5G is alleen het laatste stukje tussen ontvanger en zendmast. Rest zal via glasvezel gaan.
Alle Nederlandse privuders hebben frequenties, en als er nieuwe frequenties worden geveild kunnen ook anderen meedoen. Maar je hebt waarschijnlijk niet goed gelezen wat ik schreef. Als iemand nu alleen uit Ziggo kan kiezen wordt 5G wellicht een alternatief omdat de anderen het blijkbaar commercieel niet haalbaar vinden om tot aan de woningen fiber aan te leggen. KPN, T-Mobile of virtuele operators kunnen dan wel 5G bieden. Daarvan zijn de kosten veel lager dan fiber aanleggen. En dat er glasvezel tot aan de base stations ligt is niet relevant. Het gaat hier om de last mile.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door sjohie »

PeterPeters1966 schreef:
24 mei 2021 12:07
MaaikeM schreef:
18 apr 2021 20:39
Tsja. Het alternatief is een lage maximale internetsnelheid. Kiezen of delen. Als je een beetje fatsoenlijk internet wil, kun je hier weinig anders nemen dan Ziggo. Hopelijk komt daar nog een keer verandering in. En anders is het te hopen dat steeds meer klanten ook geen tv meer willen, zodat er op dat vlak wellicht een keer iets mogelijk wordt. Ben er nu iig al echt niet de enige in ;)
5G wordt wellicht een alternatief. Een andere vaste aanbieder is in veel gebieden niet realistisch. In andere landen wordt al begonnen met 5G Fixed-Wireless Access. Dan krijg je via 5G een paar honderd Mbps. Antenne tegen het raam of op het dak, modem op dezelfde plaats als nu en verder verandert er niets.

Dit zou de markt flink kunnen gaan opschudden. Er zou bijvoorbeeld een virtuele operator kunnen starten die alleen maar dat doet.
Dat hebben we hier in Nederland al lang, en heet 4G voor thuis van T-mobile. Dan krijg je een vast 4G modem met aparte SIMkaart. Snelheden zijn wel ok, maar pingtijden zijn ruk weet ik van een collega die dit heeft.

Of de providers er heil in gaan zien om allemaal een soortgelijke dienst te gaan leveren op 5G is de vraag, voorlopig is T-mobile de enige die zo'n product levert, Mogelijk dat die dit tzt wel om gaan zetten naar 5G, maar "echt" 5G in Nederland gaat nog wel even duren.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

sjohie schreef:
25 mei 2021 08:41
PeterPeters1966 schreef:
24 mei 2021 12:07
MaaikeM schreef:
18 apr 2021 20:39
Tsja. Het alternatief is een lage maximale internetsnelheid. Kiezen of delen. Als je een beetje fatsoenlijk internet wil, kun je hier weinig anders nemen dan Ziggo. Hopelijk komt daar nog een keer verandering in. En anders is het te hopen dat steeds meer klanten ook geen tv meer willen, zodat er op dat vlak wellicht een keer iets mogelijk wordt. Ben er nu iig al echt niet de enige in ;)
5G wordt wellicht een alternatief. Een andere vaste aanbieder is in veel gebieden niet realistisch. In andere landen wordt al begonnen met 5G Fixed-Wireless Access. Dan krijg je via 5G een paar honderd Mbps. Antenne tegen het raam of op het dak, modem op dezelfde plaats als nu en verder verandert er niets.

Dit zou de markt flink kunnen gaan opschudden. Er zou bijvoorbeeld een virtuele operator kunnen starten die alleen maar dat doet.
Dat hebben we hier in Nederland al lang, en heet 4G voor thuis van T-mobile. Dan krijg je een vast 4G modem met aparte SIMkaart. Snelheden zijn wel ok, maar pingtijden zijn ruk weet ik van een collega die dit heeft.

Of de providers er heil in gaan zien om allemaal een soortgelijke dienst te gaan leveren op 5G is de vraag, voorlopig is T-mobile de enige die zo'n product levert, Mogelijk dat die dit tzt wel om gaan zetten naar 5G, maar "echt" 5G in Nederland gaat nog wel even duren.
FWA is niet helemaal hetzelfde dan wat nu wordt aangeboden. Waar jij op doelt is eigenlijk niets anders dan een standaard 4G service maar dan niet via een smartphone maar via een 4G modem. Met FWA maak je middels network splicing een dedicated "kanaal" binnen het 5G netwerk met de karakteristieke van een vaste verbinding. De 4G optie die nu wordt aangeboden heeft bijvoorbeeld een veel slechtere latency dan een vaste verbinding, waardoor het voor veel toepassingen geen optie is (als je aan online gamen doet verlies je ieder gevecht daardoor....). Met 5G FWA kan je een verbinding aanbieden met een latency vergelijkbaar met glas.

En "echt" 5G (ik neem aan dat je daarmee 3GPP option 5 bedoelt), is er volgend jaar al. 2 van de 3 providers zijn er al mee bezig in hun testomgeving. In Duitsland, Ierland en Zwitserland is het al live.

Het zal me ook niet verbazen dat Vodafone achter de schermen ook naar FWA kijkt. Liberty Global evalueert ieder jaar of zo door willen gaan met de joint-venture, en als ze betere mogelijkheden zien kunnen ze Ziggo zo weer lostrekken van Vodafone. En dan is Vodafone de enige mobiele operator in Nederland zonder vast netwerk.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Ongelezen bericht door Dirkie »

Radar schreef:
12 apr 2021 19:37
Ziggo gaat de internetsnelheid van 3,3 miljoen klanten verhogen: https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/z ... en-omhoog/.

Wij zijn benieuwd of Ziggo die belofte waarmaakt. Zou jij van een hogere snelheid moeten profiteren, maar is dat niet het geval? Of ben jij net heel blij met de hogere surfsnelheid? Laat het in dit topic weten.
Dit was de originele vraag. De laatste antwoorden gaan een hele andere kant op volgens mijn. Hier heeft TS volgens niets aan. Misschien kan de moderatie ingrijpen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gesloten