De macht van de providers

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ronwilwijdeveld
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 sep 2017 16:18

De macht van de providers

Ongelezen bericht door ronwilwijdeveld »

De Nederlandse gebruiker van T.V. internet. Radio, telefoon is zo langzamerhand wel erg afhankelijk gemaakt van de providers.
De providers in Nederland hebben zo langzamerhand wel erg veel macht gekregen.
Deze macht wordt wel tentoongespreid in de vorm van. ieder jaar prijsverhoging, veranderingen van aanbiedingen enz. enz.
De providers voeren regelmatig doorvoeringen uit die de klanten alleen maar hersenbrekers en geld kosten, als met het afschakelen van de FM.
Wanneer het jou als klant niet aanstaat 'dan donder je maar op'.
Je probeert het dan maar bij een andere monopolist, die dezelfde praktijken gebruikt als wijzelf.
Het lijkt er op dat er een soort kartelvorming gaat plaatsvinden.
De ruim betalende klant heeft niets meer in te vertellen en moet deze grollen maar 'slikken of stikken'.
Inspraak is een farce en gewoon onzin
Natuurlijk zijn er altijd freaks die alleen maar meer, meer, willen en waarom???
Het lijkt in die zin meer op hebzucht dan de werkelijkheid.
Hoelang wordt deze monopolie nog geaccepteerd?? :x :cry:

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door grun »

ronwilwijdeveld schreef:
17 mei 2021 10:59
Deze macht wordt wel tentoongespreid in de vorm van. ieder jaar prijsverhoging, veranderingen van aanbiedingen enz. enz.
[...]
Hoelang wordt deze monopolie nog geaccepteerd?? :x :cry:
Je hebt helemaal gelijk. Maar providers zijn commerciële bedrijven die winst moeten maken. De klanten klagen wel maar verbinden er geen consequenties aan. Ieder jaar overstappen zou de providers kunnen stoppen maar dat gebeurt niet. Het is teveel gedoe, je weet wat je hebt maar niet wat je krijgt, er moeten weer nieuwe kabels getrokken worden of andere kastjes aangesloten. Kortom, alle excuses worden uit de kast getrokken om maar niet te hoeven overstappen. Klagen is makkelijker.

Is TS zelf al overgestapt of is dat van plan? Zo nee, dan heeft hij geen punt wat mij betreft.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door scontra »

ronwilwijdeveld schreef:
17 mei 2021 10:59
De Nederlandse gebruiker van T.V. internet.
Deze macht wordt wel tentoongespreid in de vorm van. ieder jaar prijsverhoging, veranderingen van aanbiedingen enz. enz.

Hoelang wordt deze monopolie nog geaccepteerd?? :x :cry:
Gelukkig wordt uw salaris of uitkering niet verhoogd en zal tot St. Juttemus hetzelfde blijven.
Al uw andere uitgaven blijven jaar na jaar exact het zelfde, daar verandert helemaal niets aan, of toch wel ?

U hoeft helemaal niets te accepteren aangezien u, op geheel vrijwillige basis, een aangeboden dienst afneemt en daarvoor moet uiteraard wel betaald worden.
U kunt er ook simpelweg mee stoppen, niemand die u dat recht kan ontzeggen.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dat heb ik al jaren met de belastingdienst ,kan nergens een goedkope vinden . Is gewoon belachelijk . :?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@ron

Had u dan vroeger wel inspraak bij die providers? Kan mij dat niet heriineren.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

gosewijn schreef:
17 mei 2021 12:03
Dat heb ik al jaren met de belastingdienst ,kan nergens een goedkope vinden . Is gewoon belachelijk . :?

En je lidmaatschap opzeggen heeft ook veel voeten in aarde. 😀

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@breien

Monopoli en dictatuur. Vreselijk. 😀

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En hoe komt het eigenlijk dat provider a stopt met 2G, hun zender aanbod aanpast en dat provider b daar vlak achteraan hetzelfde doet? Hebben providers macht, of zijn zijn zij ook afhankelijk van derden? Dat FM overgaat in DAB+ is echt niet verzonnen door een KPN of een Ziggo. U klaagt dus over en bij de verkeerde.

Aygulf
Berichten: 368
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Aygulf »

Morganlefay schreef:
17 mei 2021 11:57
Klinkt hetzelfde als de Zorgverzekering marktwerking met hoofdletters :(
En als je geen geld hebt om daar gebruik van te maken raak je steeds meer geïsoleerd.
Maar dat stukje dringt bij een aantal mensen=regering nog steeds niet door.
En nu niet iets gaan roepen omtrent stemrecht want dat wordt door achterkamerpolitiek om zeep geholpen.
Providers zijn net als winkels gewoon aanbieders. Je "koopt" er wel of niet. Natuurlijk maken ze winst en kunnen moeilijk andere tarieven hanteren voor mensen die anders geïsoleerd (huh?) raken. De politiek, stemgedrag, regering e.d. hebben hier, terecht, niets mee te maken en over te vertellen. Als het te duur is ga je naar een ander, je kiest een kleiner pakket, je neemt een schotel, een prepaid kaart voor je telefoon of je gooit je tv en/of computer de deur uit.

DeZevendeHenk
Berichten: 770
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

"Dan gaat u maar naar een andere monopolist" is echt briljante proza.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Moneyman »

DeZevendeHenk schreef:
17 mei 2021 13:52
"Dan gaat u maar naar een andere monopolist" is echt briljante proza.
Haha ja. Die bracht toch wel een grote :lol: op m'n gezicht.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja er valt af en toe gelukkig nog wat te lachen op dit forum. 😁😁

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Volgens mij hebben we ongeveer 40 providers. Wel zitten ze allemaal (behalve Ziggo) op het KPN netwerk, maar ACM houdt toezicht op dat het eerlijk gebeurt.

FM stopt inderdaad, maar er is nog geen datum. Dus voorlopig kan je via FM luisteren. Wel adviseer ik je als je radio kapot gaat, koop dan een DAP+.

We moeten naar de toekomst toe. De draai telefoon doet het ook niet meer omdat het niet meer van deze tijd is.

angel1978
Berichten: 10897
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wel zitten ze allemaal (behalve Ziggo) op het KPN netwerk
Je gaat nu uit van koper, maar tegenwoordig is er ook glasvezel en dat is echt niet allemaal van KPN hoor...
Laatst gewijzigd door angel1978 op 17 mei 2021 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Jablan »

Nog niemand met de invalshoek 'oligopolie' gekomen?

angel1978
Berichten: 10897
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jablan schreef:
17 mei 2021 15:43
Nog niemand met de invalshoek 'oligopolie' gekomen?
Als men de term monopolie niet snapt, dan is dit echt een brug te ver.

Maar ook een oligopolie is het niet.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En gelukkig werkt de draaitelefoon ook nog in heel veel gevallen. 📞

Undutchable
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Undutchable »

Ik denk dat een belangrijke reden om niet over te stappen is dat je dan je mailadres kwijtraakt. En ja, je kan een "gratis" mailaccount nemen maar dan zit je vast aan de voorwaarden van Google en Microsoft e.d.

Optie is om zelf een domeinnaam te registreren en te laten hosten, dan kan je altijd weg bij de provider. Maar niet iedereen snapt hoe dat werkt.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Nijogeth »

gosewijn schreef:
17 mei 2021 12:03
Dat heb ik al jaren met de belastingdienst ,kan nergens een goedkope vinden . Is gewoon belachelijk . :?
Ik heb daarom mijn contract opgezegd en ben gewoon helemaal met die poespas gestopt. Dan maar geen belasting betalen.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nijogeth schreef:
17 mei 2021 16:54
gosewijn schreef:
17 mei 2021 12:03
Dat heb ik al jaren met de belastingdienst ,kan nergens een goedkope vinden . Is gewoon belachelijk . :?
Ik heb daarom mijn contract opgezegd en ben gewoon helemaal met die poespas gestopt. Dan maar geen belasting betalen.
Het enige nadeel is dat ze je dan gaan bestoken met brieven. Gelukkig heb ik afgelopen week de laatste brief van hun ontvangen. Daarop stond "laatste aanmaning". Ik dacht dat ze er nooit mee zouden stoppen.

Gesloten