De macht van de providers

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

ronwilwijdeveld schreef:
17 mei 2021 10:59
De Nederlandse gebruiker van T.V. internet. Radio, telefoon is zo langzamerhand wel erg afhankelijk gemaakt van de providers.
De providers in Nederland hebben zo langzamerhand wel erg veel macht gekregen.
Nee hoor.
ronwilwijdeveld schreef:
17 mei 2021 10:59
Deze macht wordt wel tentoongespreid in de vorm van. ieder jaar prijsverhoging, veranderingen van aanbiedingen enz. enz.
Ja, belachelijk dat personeel meer salaris wil. Zou verboden moeten worden.
ronwilwijdeveld schreef:
17 mei 2021 10:59
De providers voeren regelmatig doorvoeringen uit die de klanten alleen maar hersenbrekers en geld kosten, als met het afschakelen van de FM.
FM doet het gewoon. Zelfs zonder provider!
ronwilwijdeveld schreef:
17 mei 2021 10:59
Wanneer het jou als klant niet aanstaat 'dan donder je maar op'.
Soms stopt een bedrijf met producten. Zal jouw werkgever ook wel eens doen, met het risico dat klanten ergens anders heen gaan. Jullie leveren vast ook niet meer dezelfde producten en diensten die 30 jaar geleden werden geleverd (of werk je zelf niet?).
ronwilwijdeveld schreef:
17 mei 2021 10:59
Je probeert het dan maar bij een andere monopolist, die dezelfde praktijken gebruikt als wijzelf.
Een andere monopolist kan per definitie niet.
ronwilwijdeveld schreef:
17 mei 2021 10:59
Het lijkt er op dat er een soort kartelvorming gaat plaatsvinden.
Nee hoor. Dat is gewoon de technologische ontwikkeling.
ronwilwijdeveld schreef:
17 mei 2021 10:59
De ruim betalende klant heeft niets meer in te vertellen en moet deze grollen maar 'slikken of stikken'.
Inspraak is een farce en gewoon onzin
Hebben jullie klanten wel inspraak in de producten en diensten die jullie ontwikkelen en leveren? (of werk je zelf niet?)
ronwilwijdeveld schreef:
17 mei 2021 10:59
Natuurlijk zijn er altijd freaks die alleen maar meer, meer, willen en waarom???
Freaks? Je bedoelt mensen die wel gewoon nieuwe technologie willen omdat dat beter werkt dan de verouderde zaken?
ronwilwijdeveld schreef:
17 mei 2021 10:59
Het lijkt in die zin meer op hebzucht dan de werkelijkheid.
Hoelang wordt deze monopolie nog geaccepteerd?? :x :cry:
Voor een enkele klagende boomer ga je een pre-historische technologie in leven houden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Twee partijen die de taart verdelen: duopolie.

Klopt niet helemaal, maar komt een aardig eind in de richting.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door D34M0N »

Als je naar een vergelijkingssite gaat kun je zien dat er grote verschillen zijn tussen de vele providers. Dus welk monopolie zou er moeten zijn?
Daarnaast heeft iedereen de vrijheid om zelf een provider op te zetten.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen prettige plek de mammapoli. Kom je liever niet.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ronwilwijdeveld schreef:
17 mei 2021 10:59
De Nederlandse gebruiker van T.V. internet. Radio, telefoon is zo langzamerhand wel erg afhankelijk gemaakt van de providers.
De providers in Nederland hebben zo langzamerhand wel erg veel macht gekregen.
Dit is nooit echt anders geweest.
ronwilwijdeveld schreef:
17 mei 2021 10:59
Deze macht wordt wel tentoongespreid in de vorm van. ieder jaar prijsverhoging, veranderingen van aanbiedingen enz. enz.
Aanbiedingen veranderen nou eenmaal en prijsverhogingen horen bij het leven.
ronwilwijdeveld schreef:
17 mei 2021 10:59
De providers voeren regelmatig doorvoeringen uit die de klanten alleen maar hersenbrekers en geld kosten, als met het afschakelen van de FM.
Een achterhaalde techniek die door een provider wordt ui gefaseerd, tja....
ronwilwijdeveld schreef:
17 mei 2021 10:59
Wanneer het jou als klant niet aanstaat 'dan donder je maar op'.
Je hebt de vrijheid om over te stappen. Een provider hoeft natuurlijk niet jouw zin door te voeren.
ronwilwijdeveld schreef:
17 mei 2021 10:59
Je probeert het dan maar bij een andere monopolist, die dezelfde praktijken gebruikt als wijzelf.
Het lijkt er op dat er een soort kartelvorming gaat plaatsvinden.
Grove beschuldiging.
ronwilwijdeveld schreef:
17 mei 2021 10:59
De ruim betalende klant heeft niets meer in te vertellen en moet deze grollen maar 'slikken of stikken'.
Inspraak is een farce en gewoon onzin
Natuurlijk zijn er altijd freaks die alleen maar meer, meer, willen en waarom???
Het lijkt in die zin meer op hebzucht dan de werkelijkheid.
Hoelang wordt deze monopolie nog geaccepteerd?? :x :cry:
Er is geen monopolie alleen heb je weinig providers die nog ADSL of inbelverbindingen aanbieden en analoge diensten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door sjohie »

NeoDutchio schreef:
17 mei 2021 13:15
En hoe komt het eigenlijk dat provider a stopt met 2G, hun zender aanbod aanpast en dat provider b daar vlak achteraan hetzelfde doet? Hebben providers macht, of zijn zijn zij ook afhankelijk van derden? Dat FM overgaat in DAB+ is echt niet verzonnen door een KPN of een Ziggo. U klaagt dus over en bij de verkeerde.
Dat is voor een deel techniek, die 2G frequenties zijn nodig voor het echte 5G netwerk. En niet elke provider heeft hetzelfde (aantal) frequentiekavels kunnen kopen, dus elk van die drie heeft een voor hen eigen mix van frequenties die ze in moeten gaan zetten voor het 5G netwerk wat ze contractueel uit moeten rollen. (doe je dat niet, dan trekt het agentschap telecom je kavels weer in).

Verder hebben Vodafone en vooral KPN veel zakelijke klanten die 2G voor M2M (machine to machine) toepassingen gebruiken, en daarvoor best willen blijven betalen. Net als met bijvoorbeeld nu nog betalen voor windows XP door bepaalde bedrijven, is blijven betalen voor 2G voor veel bedrijven de meest rendabele optie. T-mobile heeft dat type klanten misschien wat minder.

Al met al is bovenstaande rekensom voor elke provider anders, en T-mobile heeft uiteindelijk besloten om hun 2G netwerk uit te zetten.

Sheepdog
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2020 13:46

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Sheepdog »

Allemaal leuk en aardig die vooruitgang, maar intussen heb ik mijn CD recorder (niet digitaal) en nu recent mijn Tuner met speakers naar de vuilstort kunnen brengen. Maar toch maar mijn pakket duurder maken.
Ziggo antwoord met "dat is de vooruitgang meneer" en "u kunt via de TV radio luiteren" of een DAB radio kopen.
En wat te denken van de vervuiling van het milieu ! door al die verwijderde apparatuur.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sheepdog schreef:
06 jul 2021 12:45
Allemaal leuk en aardig die vooruitgang, maar intussen heb ik mijn CD recorder (niet digitaal) en nu recent mijn Tuner met speakers naar de vuilstort kunnen brengen. [...] En wat te denken van de vervuiling van het milieu ! door al die verwijderde apparatuur.
Ach ja. Wat wil je dan? Niet meer innnoveren en ontwikkelen dan maar?

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Berteman »

Sheepdog schreef:
06 jul 2021 12:45
Allemaal leuk en aardig die vooruitgang, maar intussen heb ik mijn CD recorder (niet digitaal) en nu recent mijn Tuner met speakers naar de vuilstort kunnen brengen. Maar toch maar mijn pakket duurder maken.
Ziggo antwoord met "dat is de vooruitgang meneer" en "u kunt via de TV radio luiteren" of een DAB radio kopen.
En wat te denken van de vervuiling van het milieu ! door al die verwijderde apparatuur.
Een niet digitale, dus analoge, CD recorder?

sake1987

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ach ja, waarom al die veranderingen, het was zo mooi allemaal, antenne op het dak Ned 1 en 2 en ARD , ZDF en bij ons ook nog NDR.
Dat waren nog eens mooie tijden .

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sake1987 schreef:
06 jul 2021 22:44
Ach ja, waarom al die veranderingen, het was zo mooi allemaal, antenne op het dak Ned 1 en 2 en ARD , ZDF en bij ons ook nog NDR.
Dat waren nog eens mooie tijden .
Wij hadden het nog luxer, een toren naast het huis met een draaibare antenne. Hadden we ook zomaar BRT1 en BRT2. En een beetje de andere kant op waren weet ik hoeveel Duitse zenders. Elke keer naar de bediening lopen om de antenne automatisch te laten draaien (en af en toe pesten om het papiertje dat om de knop zat een kwartslag te draaien) en onthouden op welke kanalen op de tv welke zenders waren. Ik meen dat 05 Ned1 was, 31 was Ned2, 33 werd Ned3.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Berteman »

En wie herinnert zich TV Noordzee (REM) nog?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Berteman schreef:
07 jul 2021 13:09
En wie herinnert zich TV Noordzee (REM) nog?
Had je nog wel een extra antenne voor nodig. Maar dan kon je naar Het sprekende paard Meindert kijken. 😀

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik heb gisteren mijn oude VHS videorecorder met alleen scart aansluitingen op mijn nieuwe tv aangesloten met een speciale verbinding. Even mijn oude videocassettes nakijken en weggooien wat vergane glorie is. De rest laat ik digitaliseren. Daarna verdwijnt de videorecorder naar de milieustraat want het apparaat heeft zijn beste tijd gehad merk ik.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door sjohie »

Toen in de zuidelijker EU landen iedereen moest thuiswerken, was het nodig dat de EU bij de grote streamingdiensten vroeg, of die de beeldkwaliteit, en daardoor de gebruikte bandbreedte, even wat naar beneden wilden schroeven, want de nog niet zo ver ontwikkelde internetinfrastructuur aldaar, trokken dat niet allemaal tegelijk. Daar hebben we hier in Nederland geen last van gehad. Dus het is ook niet allemaal kommer en kwel TS.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De Radar-redactie heeft er een goed artikel over geschreven:

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/i ... an-europa/

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:
17 mei 2021 13:15
En hoe komt het eigenlijk dat provider a stopt met 2G, hun zender aanbod aanpast en dat provider b daar vlak achteraan hetzelfde doet? Hebben providers macht, of zijn zijn zij ook afhankelijk van derden? Dat FM overgaat in DAB+ is echt niet verzonnen door een KPN of een Ziggo. U klaagt dus over en bij de verkeerde.
Voor 2G komt het omdat je maar een klein aantal partijen hebt die een eigen netwerk hebben, de gebruiken dit netwerk. Simpel, Youfone, Hollands Nieuwe e.d. hebben geen eigen netwerk en hun netwerk aanbieder bijvoorbeeld KPN stopt dan met het aanbieden van 2G als optie. Veelal zie je dat KPN het zelf dan nog wel voor een x periode aanbiedt maar wel tegen hogere tarieven bijvoorbeeld.

Bij TV zenders komt het veelal omdat een zender gewoon stopt in een bepaalde regio, hierdoor kan/mag de provider het niet meer aanbieden en dit soort wijzigingen zie je dan bij alle aanbieders. Andere oorzaak kan zijn dat een partij een zender actiever verkoopt en daardoor interessant is voor deze partijen. De TV zender haalt niet enkel geld uit reclame, ze krijgen ook geld van de aanbieders.

Maar al bij al gaan de ontwikkelingen door, het is logische dat de FM band wordt uitgeschakeld op de kabel, er zijn betere alternatieven beschikbaar en Ziggo heeft de ruimte nodig om de noodzakelijke bandbreedte te leveren, het is vervelend dat TS nu zijn radio moet weggooien maar om nu z'n topic te openen hierover...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door sjohie »

sylvesterb schreef:
08 jul 2021 08:39
NeoDutchio schreef:
17 mei 2021 13:15
En hoe komt het eigenlijk dat provider a stopt met 2G, hun zender aanbod aanpast en dat provider b daar vlak achteraan hetzelfde doet? Hebben providers macht, of zijn zijn zij ook afhankelijk van derden? Dat FM overgaat in DAB+ is echt niet verzonnen door een KPN of een Ziggo. U klaagt dus over en bij de verkeerde.
Voor 2G komt het omdat je maar een klein aantal partijen hebt die een eigen netwerk hebben, de gebruiken dit netwerk. Simpel, Youfone, Hollands Nieuwe e.d. hebben geen eigen netwerk en hun netwerk aanbieder bijvoorbeeld KPN stopt dan met het aanbieden van 2G als optie. Veelal zie je dat KPN het zelf dan nog wel voor een x periode aanbiedt maar wel tegen hogere tarieven bijvoorbeeld.

Bij TV zenders komt het veelal omdat een zender gewoon stopt in een bepaalde regio, hierdoor kan/mag de provider het niet meer aanbieden en dit soort wijzigingen zie je dan bij alle aanbieders. Andere oorzaak kan zijn dat een partij een zender actiever verkoopt en daardoor interessant is voor deze partijen. De TV zender haalt niet enkel geld uit reclame, ze krijgen ook geld van de aanbieders.

Maar al bij al gaan de ontwikkelingen door, het is logische dat de FM band wordt uitgeschakeld op de kabel, er zijn betere alternatieven beschikbaar en Ziggo heeft de ruimte nodig om de noodzakelijke bandbreedte te leveren, het is vervelend dat TS nu zijn radio moet weggooien maar om nu z'n topic te openen hierover...
Zo simpel is het niet, echt 5G vereist een lappendeken van frequenties, waaronder een aantal die nu nog gebruikt worden voor 2G. En omdat niet elke provider dezelfde frequentiekavels heeft verkregen op de veilingen, is die mix, en dus de noodzaak om 2G frequenties in te zetten, per fysieke provider subtiel anders. En bij het verkrijgen van die 5G frequenties is er een harde eis dat xx% van de Nederlanders binnen y aantal jaren toegang moeten hebben tot 5G. Hierdoor moeten sommige providers wel stoppen met 2G.

En ten derde, KPN heeft relatief veel zakelijke klanten die best leuk willen betalen voor 2G, en dus is het voor hen wel de moeite waard, en alles bijelkaar, voor T-mobile niet.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door 16again »

Bob Schurkjens schreef:
07 jul 2021 21:07
De Radar-redactie heeft er een goed artikel over geschreven:

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/i ... an-europa/
Typisch dat wij weer duurder uit zijn. Dit ondanks hoge bevolkingsdichtheid, zachte ondergrond, goede kabel infra , wat juist factoren zijn om goedkoop te kunnen leveren.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: De macht van de providers

Ongelezen bericht door 16again »

breien schreef:
08 jul 2021 10:11
Welk nut heeft het vergelijken van prijzen met de rest van Europa.
Als inwoner van Nederland kan ik geen gebruik maken van een Spaanse internetaansluiting.
Het lijkt me sowieso interessant om te zien , of we een concurrerende prijs betalen.
En in je 2e zin geef je zelf al een reden, waarom we dat niet doen.

Gesloten