LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC opzegging een HEL

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Broolio
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2005 12:29

UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door Broolio »

Toen ik UPC-internet wou belde ik met UPC, 4 minuten later was ik lid.

Het probleem kwam, toen ik jaren later wilde opzeggen.
Ik wou opzeggen op 1 mrt per 1 april. Ik belde de helpdesk: was geen probleem, ik hoefde nix meer te doen, ik was opgezegt.
Maand later: niet opgezegt. Ik bellen, verteld dezelfde helpdesk dat het nooooit via de helpdesk kan. Het moet per brief. Dus ik een brief sturen. Volgende maand: Niet opgezegt. Ik nabellen. Geen brief ontvangen. Dus ik een AANGETEKENDE brief gestuurd. 2 maanden gewacht. Geen reactie. Niet opgezegt. Ik nabellen. Ze ontkennen de brief oooit gehad te hebben. Dus ik zend ze een AANGETEKENDE BRIEF MET ONTVANGSTBEVESTIGING. En ik wacht maar weer eens 6 weken.
Maar NOG STEEDS ben ik NIET opgezegt.
Ik bel na. Met het getekende bewijs dat de brief ontvangen is in mijn hand pogen ze nog te stellen dat ze de brief niet hebben ontvangen.

Ik sta me daar in die telefoon te schreeuwen, dat ik met een uzi naar hun kantoor kom en net zolang flikkers neer ga schieten tot iemand mij op kan zeggen. Drie dagen later word ik teruggebelt door een 'manager' van de helpdesk. Nadat die nogmaals heeft ontkent dat ze de brief hebben ontvangen, en ik verteld dat ze er toch echt voor getekend hebben, lost ze het probleem op door mijn kontrakt Op Te Zeggen. Tenminste, dat belooft ze. Een maand later word er echter vrolijk van mijn rekening af-ge-automotiese incassoot. Ik laat de bank alle incasso's van UPC negeren, en bel nog maar eens boos naar upc.

Dan, na maar liefst 8 maanden, is het me dan toch gelukt: Ik ben van UPC af!

UPC: word lid in 4 minuten, zeg lidmaatschap op in ACHT MAANDEN!

Ik HAAT upc, alles waar UPC op staat gooi ik weg.

Laatst kwam mijn gaswaterlicht rekening, en wat bleek? ik moet 15 eurie per maand betalen aan mijn contract voor kabel-tv aan: Jawel: UPC. Maar ik heb niets getekend met die gasten. Ik heb geen contract met ze gesloten. Laat ze in hun eigen sop gaarkoken.

Goose
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jun 2005 13:00

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door Goose »

"Ik sta me daar in die telefoon te schreeuwen, dat ik met een uzi naar hun kantoor kom en net zolang flikkers neer ga schieten tot iemand mij op kan zeggen."
Even los van dat jouw ervaring natuurlijk waardeloos is en je volledig gelijk hebt om boos te worden, is bovenstaande natuurlijk buitensporig.

Enig idee wat zo'n bedreiging met iemand doet? Denk daar maar eens over na, en kom niet met een verhaaltje dat 'die persoon dan maar niet bij UPC moet gaan werken', want dat slaat nergens op.

Consumenten moeten eens leren dat ze wel koning zijn, maar zich ook beleefd moeten gedragen naar anderen. Dat zijn ook mensen.

Broolio
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2005 12:29

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door Broolio »

Het was natuurlijk geen serieuse bedreiging.

Het was meer een state of mind, zo van: wat de f*k moet je DAN doen om op te zeggen, als zelfs aangetekende brieven niets betekenen.

Dan blijft er op een gegeven moment weinig anders over dan heel boos gaan staan schreeuwen, dat je het niet pikt, dat, als brieven niets helpen, ik ook 'wel langs wilt komen' om het 'uit te praten'. En vreemd genoeg was dat nou PRECIES wat ze nodig hadden om ze te motiveren op te zeggen..

Denk je nou echt dat ik met een uzi... kom op zeg, dat was natuurlijk een overdrijving....

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door agro »

Broolio je bedoelde natuurlijk een suzuki om langs te komen :lol:

Verder ik weet het, bij upc kunnen ze echt het bloed onder je nagels vandaan halen, en dat je dan uitspraken kan doen welke je niet zo bedoeld, kan ik me voorstellen, maar het is blijkbaar de enige manier om je doel te kunnen bereiken.

Helaas maar het is niet anders.

Goose
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jun 2005 13:00

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door Goose »

Tuurlijk, ik begrijp ook best dat je boos op ze bent. Ben ik ook, al jaren zelfs.

Echter je staat UPC niet te bedreigen maar iemand die daar (waarschijnlijk onderbetaald) werkt. Een bedreiging als "ik kom je vermoorden" klinkt misschien "acceptabel" omdat je op dat moment buiten zinnen bent, maar als je tegenwoordig hoort wat er dagelijks plaatsvindt in Nederland en de rest van de wereld zal het me niets verbazen als er een keer écht iemand bij een bedrijf naar binnen loopt met een uzi.

En dáárom is het zo'n ernstige bedreiging.

pipi
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:45

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door pipi »

Broolio, ik kan me heel goed voorstellen dat je die gasten allerlei verwensingen naar het hoofd gooit en ze met een Uzi te lijf wil gaan.Ik weet uit eigen ervaring hoe zuigend die lui je aan de telefoon kunnen behandelen.
Ze hebben hier bij Radar De koude en Warme Douche. Nou ze moesten ook eens een trofee uitroepen voor het grootste ASO bedrijf van Nederland. Je raad het al, is voor mij geen Twijfel:UPC
En dan lees ik hier allemaal ervaringen van mensen die "helemaal"tevreden zijn over UPC, wacht maar mensen tot je er iets wil veranderen of opzeggen.
Dan pas weet je met wat voor bedrijf je te maken hebt.
Heb jaren zonder problemen Chello gehad tot ik door een verhuizing noodgedwongen een andere provider moest nemen.En dan begint alle ellende. Het bovengenoemde van Broolio komt me heel bekend voor en dan spreken we nog maar niet over de afhandeling van het terugbetalen van een maand onterecht afhouden van abbonnementsgeld en borg.
Tot op de dag van vandaag moet ik het nog terugkrijgen.
Moet je bij hun eens proberen, een paar dagen te laat met betaling, heb je meteen een brief in de deur met een dreiging van afsluiten en een boete bovenop het bedrag wat je te laat hebt betaald.
De illusie dat je als eenling iets begint tegen dit bedrijf heb ik allang laten varen.En UPC weet dat maar al te goed en maakt daar gigantische misbruik van.Helaas blijkt het ook al niet meer interessant te zijn voor programma's als Radar, die hebben UPC volgens mij ook allang uitgekotst.

anch
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 feb 2005 17:35

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door anch »

Ik kan mij er ook wel eens iets bij voorstellen, ben geen klant van UPC, wordt het nu ook nooit meer, en er is ten onrechte geld afgeschreven van mijn rekening via automatische incasso waar ik nooit voor getekend heb. In totaal gaat het om 184 euro'tjes, na bellen, faxen en brieven die ze nooit ontvangen hebben ben ik nu bijna 1 jaar verder en heb nog niets, zelfs geen brief van UPC hierover. Waarschijnlijk ben je als je geen klant bent helemaal onvindbaar en denken ze van laat maar, ze geven wel een keer op.
:twisted:

pipi
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:45

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door pipi »

Dat is dus ook hun doortrapte taktiek, medewerkers aan de telefoon en op de administratie krijgen volgens mij eerst een hersenspoeling voordat ze medewerker mogen zijn bij UPC en daarom kom je niet verder of je nou belt of schrijft.
Anch kan je maar een advies geven, zorg ervoor bij je bank dat UPCniets automatisch kan afschrijven. Laat ze maar een acceptgiro sturen als ze dat nodig vinden.
Hiermee heb je je geld natuurlijk niet terug maar troost je, je bent niet de enige.
De enige manier om weer eens gehoor te krijgen voor dit soort zaken is als er massaal via de media aandacht komt voor het reilen en zeilen van UPC.
Het verleden heeft dit uitgewezen, bij massale negatieve geluiden over UPC is men pas bereid te kijken naar wat er fout zit.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door agro »

Het verleden heeft dit uitgewezen, bij massale negatieve geluiden over UPC is men pas bereid te kijken naar wat er fout zit.
En bij kijken blijft het dan ook bij.
Ze staan al sinds ze in Nederland operatief werden bij zowel Kassa als de consumentenbond en andere consumenten organisaties bekend als een van de slechtste instelling.

anch
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 feb 2005 17:35

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door anch »

Sterker nog, zelfs mijn rechtsbijstandsverzekering roept: veel succes, probeer nog maar eens een aangetekende brief...ook zij komen er niet tussen en krijgen geen reactie (hebben al behoorlijk veel zaken tegen UPC lopen). Waarom heb ik eigenlijk nog een rechtsbijstandsverzekering.... :(
En acceptgiro'tje betaal ik van UPC al helemaal niet, heb niets met ze te schaften. In mijn regio zijn ze niet eens actief of hebben bereik, waarschijnlijk hebben ze het gironummer van een klant niet goed gelezen en een typefoutje gemaakt, wat ook door de Postbank kennelijk niet gecontroleerd is (met handtekening). Typisch een geval van de Wet van Murphy, maar UPC is ook niet bereid om ook maar 1x te reageren.

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Beste lezers,

Ik was heel snel klaar met UPC. Net zolang houden totdat je ADSL internet het doet en dan vervolgens opzeggen. Heel fijn, maar dat heb ik ook gedaan op het moment dat Tiscali operabel was.

Ze bleven wel doorzeuren vanwege het feit dat Tiscali instabiel zou zijn en dat het beter was dat je bij Chello bleef en dat een half uur lang, maar dat heb ik naast me neergelegd. Ze zijn dan wel even vergeten, dat ik een storing heb gehad van 2 x 2 weken en 3 maal 3 weken met een tussenpauze van 2-3 dagen dat ik wel weer online kon.

Ik heb Tiscali. Gewoon aangevraagd op internet bij www.tiscali.nl. De special. Die heb ik nu met 24 uur gratis naar vaste telefoons bellen en dat is nog goedkoop ook nog. Naar het buitenland bellen is een schijntje van wat andere aanbieders vragen en dan zie ik dat ik het heel goed heb gedaan. Moeten jullie allemaal doen. Ik heb nog nooit zo'n eerlijk bedrijf als Tiscali meegemaakt. Chello was snel weg. En de telefoon was al opgezegd. Weg met die valse grote nota's waar ze me mee belaagden en weg met die hele bende.

Heerlijk is het wanneer je voor 29,95 echt helemaal klaar bent. Is niet duur en je hebt een internetverbinding die gelijkt op de Chello Classic.

Dus beste mensen ....... ga echt over op Tiscali wanneer je nog een beetje van jezelf houd.

Groet,

Neptunus.

Cable Guy
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 apr 2004 13:07

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door Cable Guy »

Beste Anch,
Jij moet bij de Postbank een klacht indienen en je geld terug eisen. Als zij niet kunnen bewijzen dat jij UPC hebt gemachtigd, dan zijn ze verplicht het geld terug te storten!

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Ik ben ook sinds een kleind half jaar verlost van UPC, kheb televisie via satelliet. Alleen nu krijg ik iedere 2 wkn wl post van upc of ik niet lid wil worden. Laatst lag er een brief in mijn brieven bus, van een dennis van UPC. Hij was bij mij aan de deur geweest om te controleren of ik gebruik maakte van de kabel en of ik niet lid wilde worden. Kwas laat thuis, rond 23u en heb hem meteen gebelt. Het was een 06 nummer maar hij nam niet op. Kheb een stevige voicemail ingesproken dat ik niet meer wilde benaderd worden omdat ik satelliet had. Niks meer van gehoord, hij heeft geluk gehad dat ik niet thuis was anders had hij flink de wind vanvoen gehad.

anch
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 feb 2005 17:35

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door anch »

beste Cable Guy,

Ook de postbank heb ik geprobeerd, maar die geven niet thuis. Dank voor het meedenken.

Nicholass
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2005 14:50

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door Nicholass »

Als jij nooit een UPC machtiging hebt getekend, dan is de Postbank dus fout. En je kan tot 6 maanden na zo'n afschrijving het geld door je bank laten terug overmaken.

In jouw geval sta je zelfs nog sterker, omdat je zoals je zelf aangeeft nooit een machtiging getekend hebt. Laat de postbank maar een kopie van die machtiging tonen. (Er moet een kopie of een scan van die machtiging bij de postbank aanwezig zijn) Daarop staat uiteraard nooit jouw handtekening, zelfs als de rest van de gegevens klopt. Nu kan er een fout gemaakt zijn en het nummer foutief zijn ingevoerd. (in dat geval moet de postbank de fout ongedaan maken) Of als alles klopt behalve de handtekening, dan zul je een proces verbaal moeten laten opmaken waarin je aangifte doet valsheid in geschrifte.

Met UPC op zich, heb jij voorlopig niets te maken.

anch
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 feb 2005 17:35

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door anch »

Nicolass,

Goeie suggestie, ik volg inmiddels het tweesporen beleid, zowel UPC (de aanhouder wint, hoop ik in dit geval) zij zijn degenen die het geld geincasseerd en ontvangen hebben, en de Postbank. Wordt vervolgd.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door agro »

Een bedrijf dat gemachtigd is om tot automatische incasso over te gaan (zoals bv upc) kan van elke willekeurige bankrekening bedragen af schrijven, daar hoef je geen machtiging voor getekend te hebben.
Niet de bank of postbank is dan fout als er onterechte bedragen worden afgeschreven maar het bedrijf (in dit geval upc) welk opdracht geeft tot incasso is dan fout.
Als ze dit vaak genoeg doen en de banken krijgen voldoende klachten zal de machtiging welke dit bedrijf dan heeft worden ingetrokken.

Is er inderdaad geld van iemands rekening afgeschreven zonder dat ooit een machtiging is verstrekt moet men dan ook onmiddelijk aangifte doen en een klacht bij de bank of postbank naar gelang de rekening is deponeren, en het afgeschreven bedrag laten storneren.

anch
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 feb 2005 17:35

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door anch »

Beste agro,

dat klinkt heel erg leuk allemaal, maar dan wordt je gewoon de dupe van verkeerde voorlichting. Op het moment dat wij er achter kwamen dat er onterechte AI's hadden plaatsgevonden was het september 2004. Toen de postbank gebeld wat te doen, vervolgens hoor je dat je bij de incassant moet zijn, UPC dus. en dat de postbank niets voor je kan doen (behalve binnen 30 dagen na afschrijving, maar dat was al te laat. Kortom je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en er gaat erg veel tijd overheen en ben je overal te laat mee. Ik heb inmiddels wel bij de Postbank een kopie van machtiging opgevraagd waarmee er afgeschreven is.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door agro »

Zo leuk is het allemaal niet.
Als een bedrijf gemachtigd is automatische incasso's te innen kan deze van elke willekeurige rekening bedragen afschrijven, of dit terrecht is of niet maakt niet uit.

De banken en postbank staan hier helemaal buiten, deze kijken alleen maar of het bedrijf wat wil incasseren gemachtigd is en verder niet, ze gaan dan van de betrouwbaarheid van deze bedrijven uit.

Dus als upc of welk ander bedrijf ook ten onrechte een bedrag van je rekening heeft afgeschreven rest je niets anders dan proberen bij het desbetreffende bedrijf je geld terug te halen als de storneringstermijn van 30 dagen is verlopen, werkt het desbetreffende bedrijf hier niet aan mee rest je nog om aangifte van oplichting te doen, en mogelijk een procedure op te starten om je geld terug te krijgen.

Als dit vaak genoeg gebeurd zal de machtiging om bedragen af te schrijven ingetrokken kunnen worden.

Het is volgens mij mogelijk om tot 1 jaar na afschrijving te laten storneren, maar dan zullen er waarschijnlijk wel kosten aan verbonden zijn.

Wat je wel alvast kan doen is om herhaling te voorkomen, is een selectieve blokkade voor upc op je rekening te laten leggen kunnen ze in ieder geval niets meer afschrijven totdat deze blokkade is opgeheven, deze blokkade kan je bij je bank laten activeren.

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: UPC opzegging een HEL

Ongelezen bericht door Tosbaga »

ongelofelijk wat een stel amateurs het zijn bij UPC, krijg ik vandaag weer een brief dat ik echt afgesloten ga worden van de kabel als ik niet onmiddelijkl lid wordt, terwijl ik juist de kabel opgegzegd omdat ik geen vaste lasten wilde.

Gesloten