LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
blixi
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:17

Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Ongelezen bericht door blixi »

Ik heb al jaren UPC (chello) en eigenlijk weinig klachten tot nu werden ze allemaal keurig vergoed of opgelost.

Alleen deze klacht lijkt te moeilijk voor ze, terwijl dit toch echt wel een kwalijke zaak is!

Ik ben de eerste in mijn naam die dit email adres heeft, iedereen met dezelfde naam die na mij is gekomen krijgt ook dat email adres maar dan met een nummer erachter.

Het probleem is dat mensen hun nummer vergeten in te vullen en dus komt die email van hun bij mij terecht. Dit gaat van spam tot bankzaken. Als ik kwaad zou willen kan ik dus heel veel schade aanrichten bij die mensen.

Als ik UPC hierover bel dan is het antwoord
Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor wat ze invullen, wij kunnen hier niks aan doen
Volgens mij kan UPC best een mailing doen naar hun klanten waarin staat dat ze beter op moeten letten wat ze invullen, omdat ze anders problemen kunnen krijgen.

Wie heeft hier ook ervaring mee?? En Radar dit lijkt mij wel een leuk topic om op de buis te brengen.

Met vrienelijke groet Blixi
Laatst gewijzigd door blixi op 06 feb 2006 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Ongelezen bericht door themaster »

nee helaas

wat anderen doen is hun probleem niet.

die mensen kennen hun eigen mail niet daar kan alleen degene waar het van is wat aan doen.

unieke namen zijn er gewoonweg niet dus wordt het bv pietje23 etc weet pietje niet dat hij pietje23 heet en hij verstuurd hem naar piet of naar piet65 is dat zijn eigen schuld

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ja ja, inderdaad vervelend en er is niets aan te doen alhoewel?
Wat U kunt doen is de afzender blokkeren in Uw outlook.

Valo
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2005 11:59

Re: Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Ongelezen bericht door Valo »

Het is echt duidelijk een probleem van de mensen die niet kunnen lezen/typen en ook al zou upc besluiten dergelijke mails te versturen dan zijn er 2 problemen:

1. Ze worden alleen naar mensen met een chello email verstuurd, of had je in gedachten dat ze maar even naar iedereen op deze planeet een dergelijk emailtje sturen?
2. Mensen blijven het toch naar jou sturen, want mensen zijn dom. Sim-pel.

shot
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2006 00:37

Re: Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Ongelezen bericht door shot »

blixi als ik dit lees vraag ik mij een aantal dingen af:

1 Klaag je ook bij de tpg/ptt als iemand per ongeluk post van je buurman aan jou adresseerd? en vraag je dan ook aan de tpg/ptt of zij al hun klanten willen berichten beter op te passen? (ondanks het punt dat dit niet kan omdat niet iedereen die post verzend bereikt kan worden)

2 Denk je echt dat een mail van upc naar haar klanten effect zou sorteren?

3 Zoek je vaker naar spijkers op laag water?

Tot slot, als jij handelingen pleegt met de informatie die jij dan per ongeluk gemaild krijgt die niet door de beugel komen ben je zelf aansprakelijk cq in overtreding van de wet. Alhoewel Ik ervan uitga dat dit niet je bedoeling is.

Ik hoop dat je woede is bekoeld, zonde van je tijd, hier boos over blijven is vergelijkbaar met water naar zee dragen of vechten tegen de wieken van de molen.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Ongelezen bericht door Beathoven »

Volgens mij kan UPC best een mailing doen naar hun klanten waarin staat dat ze beter op moeten letten wat ze invullen, omdat ze anders problemen kunnen krijgen.
zoals mensen weleens een verkeerd nummer invullen bij een telefoonnummer kan ook dit gebeuren. Lijkt me geen probleem van UPC, waarom stuur je zelf niet een mailtje terug naar de afzender want nu is er waarschijnlijk iemand die op een reactie wacht en deze niet krijgt.

blixi
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:17

Re: Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Ongelezen bericht door blixi »

1. een mailing kan ook per post.

2. blokkades op de betreffende emails zetten doe ik al.

3. Ik heb een aantal mensen zelf gemaild en zelfs opgebeld met het verzoek hun email adres juist door te geven. En toch blijft het moeilijk voor een aantal mensen om hun juiste email adres in te voeren.

Het is echt heel veel email die ik binnen krijg, het zijn er toch alleen al in het spamfilter zo'n 60 per dag!

Dus mijn mailbox loopt binnen notime vol als ik een weekje weg ben.

Daar maak ik me inderdaad druk om ja!

Als je via de post zoiets zou hebben dan kun je de post retourneren of gewoon weggooien. Of doorsturen natuurlijk als je weet waar de mensen naar zijn gegaan.

gr. blixi

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Ongelezen bericht door angel1978 »

1. een mailing kan ook per post.
Een mailing naar wie ??? De hele wereld of zo ? Krijg ik dan ook zo'n brief omdat ik evt .ook naar pietje ZOU KUNNEN mailen en dit fout zou kunnen doen ?
Erg ver gezocht.
2. blokkades op de betreffende emails zetten doe ik al.
Dan is het maximum bereikt lijkt mij. Hoe moet iemand ooit zien dat een ander een foutje heeft gemaakt ( typfoutje ). Niet dus.
3. Ik heb een aantal mensen zelf gemaild en zelfs opgebeld met het verzoek hun email adres juist door te geven. En toch blijft het moeilijk voor een aantal mensen om hun juiste email adres in te voeren.
Gebeurt in de "echte" wereld met post ook. Mensen maken fouten ( vertel mij wat, krijg al een half jaar post van de vorige bewoner die zich niet uitschreef ).
Als je via de post zoiets zou hebben dan kun je de post retourneren of gewoon weggooien. Of doorsturen natuurlijk als je weet waar de mensen naar zijn gegaan.
Tja. weer terug naar de normale wereld. Dat kan met email dus ook. Zit geen verschil in. En idd. ga je dan ook niet klagen bij de PTT. Die kan daar ook nix aan doen ! Niet bij UPC zijn dus !

blixi
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:17

Re: Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Ongelezen bericht door blixi »

Een mailing naar wie ??? De hele wereld of zo ? Krijg ik dan ook zo'n brief omdat ik evt .ook naar pietje ZOU KUNNEN mailen en dit fout zou kunnen doen ?
Erg ver gezocht.
Je kan toch zelf wel bedenken dat zo'n brief alleen naar iedereen met hetzelfde emailadres hoeft. Dus naar een ieder die bijvoorbeeld pietje@... of pietje1(t/m 1000)@... hoeft.

En waarom ik me druk maak is dat mensen zo slordig met hun gegevens om gaan! Ik zou heel wat kwaad kunnen uitrichten als ik dat zou willen. Het gaat hier echt om bankgevens, pincodes, wachtwoorden noem het maar op ik krijg ze binnen. Deze mensen mogen zich gelukkig prijzen dat ik al zoveel moeite voor ze heb genomen.

Ik zit er niet op te wachten om hier een beetje afgezeken te worden, ik vroeg om tips om hier wat aan te doen.

En als men die niet heeft, schrijf dan niks. Maar begin mij niet af te zeuren alsof ik loop te zeuren. Ik probeer mensen te waarschuwen meer niet.

Als dit bij Chello het geval is dan is dat misschien ook wel zo bij andere providers.

Je kunt email adressen overigens best uniek maken dan heeft niemand dit probleem meer.

Groet Blixi
Laatst gewijzigd door blixi op 12 feb 2006 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Har

Re: Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Ongelezen bericht door Har »

Verander jouw mail account , is dat niet het eenvoudigste ??? :) :D :P

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Er zit niets anders op dan een ander E-mailadres te nemen.
Je zult bijvoorbeeld maar [email protected] hebben. Stel je voor.

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Ongelezen bericht door Chima »

Je kunt bij Chello toch een aantal aliassen aanmaken.

Maak een alias aan (eentje die uniek is)
Stuur al je vrienden en kennissen e.d. dit adres en zeg daarbij dat ze dat voortaan moeten gebruiken.

Stel je outlook zo in dat alle mail die binnekomt op je ander mail adres zo in dat die rechstreeks de ongewenste box ingaan en daarna verwijderd worden......

Is dat iets.....

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Blixi, ik begrijp je woede/onmacht volledig.
Ik heb precies hetzelfde probleem bij Chello.
Ik heb een mailadres, [email protected], en iemand met precies dezelfde voorletter en achternaam heeft dus hetzelfde mailadres maar dan met een 1 achter de achternaam.
Doch deze mevrouw verrekt het gewoon om het goeie mailadres aan haar contacten door te geven :evil:
In het begin stuurde ik de mailtjes door, maar na een paar dagen heb je daar gewoon geen zin meer in.
Ik heb die mevrouw ook al een aantal keren gemaild met de vraag of ze daar even op wou letten maar nee hoor...dat loopt nu al 2 jaar!
Ik heb een mail gestuurd naar Chello met de vraag of zij iets kunnen doen maar daar heb ik geen reactie op gehad.
Ik heb die desbetreffende mevrouw gemaild met de mededeling dat ik in het vervolg niks meer doorstuur en dat het dan maar haar probleem moet zijn.
Wat doet mevrouw? Ze dient een klacht in bij Chello en geeft wéér het verkeerde mailadres op waardoor ik dus de reactie van Chello in mijn mailbox krijg hahahahaha....hoezo dom? :wink:

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Ongelezen bericht door Beathoven »

Goed gehandeld nicole. Als ik zulke mailtjes zou krijgen zou ik 1x de afzender waarschuwen en in het vervolg de mail als spam weg laten filteren. Ze komt er vanzelf wel achter dat haar mailtjes niet bij de juiste persoon terechtkomen. :wink:

Het kan nu niet, maar een goede tip zou zijn om je bij een volgende aanmelding als voorletter.voorletter.achternaam aan te melden. Dan wordt dit je hoofdaccount en zul je nog maar weinig vergissingen meemaken :)

Dr.feelgood
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2006 02:36

Re: Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Ongelezen bericht door Dr.feelgood »

beste blixi,
helaas wil iedereen een e-mail account met zijn eigen naam
dit is bij alle providers het zelfde.
probeer maar eens een hotmail account aan te maken !!!
bij chello heb je de mogelijk heid voor family accounts aan te maken
en daar onder nog eens een aantal aliassen.
een en ander afhankelijk van de abonements vorm.
dus een goede oplossing is een ander account c.q alias aanmaken en de huidige e-mailnaam blokeren.
verder is een pc en internet een gemeengoed voor iedereen,maar helaas heeft niet iedereen de goede kennis om hier goed mee overweg te kunnen.

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Ongelezen bericht door Chima »

bij chello heb je de mogelijk heid voor family accounts aan te maken
en daar onder nog eens een aantal aliassen.
een en ander afhankelijk van de abonements vorm.
dus een goede oplossing is een ander account c.q alias aanmaken en de huidige e-mailnaam blokeren.
Dat zei ik dus al..... :idea:

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Blixi,
En waarom ik me druk maak is dat mensen zo slordig met hun gegevens om gaan! Ik zou heel wat kwaad kunnen uitrichten als ik dat zou willen. Het gaat hier echt om bankgevens, pincodes, wachtwoorden noem het maar op ik krijg ze binnen. Deze mensen mogen zich gelukkig prijzen dat ik al zoveel moeite voor ze heb genomen.
Je hebt helemaal gelijk.
De opmerkingen die ik maak zijn ook niet bedoeld om je af te zeuren, maar om je te laten inzien dat je het probleem op de verkeerde plek probeert op te lossen.
Het probleem zijn de mensen die dit soort dingen naar je toe sturen. NIET UPC.
Dit niet om UPC te verdedigen, maar je moet wel reeel blijven !

Eenieder krijgt wel eens zo'n verkeerd mailtje en idd. zou dan dus de provider naar jan en alleman dit soort mailtjes moeten sturen omdat het nou eenmaal voor komt !

In die zin bestaat DE oplossing dus niet ! En dat probeer ik je duidelijk te maken.

Mijn advies zou dan ook in dit geval zijn, of:

* Negeer en accepteer het
* Neem een adres dat anderen niet zo snel zullen hebben en minimaliseer de kans dat dit voor komt.

Iets anders is er niet !!!

IkBenJan

Re: Email Adres......Zucht....HELP!!!!!!!

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Wat doet mevrouw? Ze dient een klacht in bij Chello en geeft wéér het verkeerde mailadres op waardoor ik dus de reactie van Chello in mijn mailbox krijg hahahahaha....hoezo dom?
Dus Chello reageerde op een e-mail? Dat is al heel wat. En gaven ze ook nog een beetje behoorlijk advies?

Ik denk dat het niet dom is, maar onwetend, misschien is ze wel bejaard en begrijpt niet wat er mis gaat.
Wat ik nu in jouw geval zou doen -maar wie ben ik?- is je account gegevens, naam en returnadres, tijdelijk veranderen in 'UPC klantondersteuning' of iets dergelijks en reageren op die oorspronkelijke mail die deze dame stuurde en haar gewoon vertellen wat jij aan haar kwijt wil, en dat ze nu grote risico's loopt dat anderen er met privé gegevens vandoor gaan en dat ze toch echt haar juiste adres aan haar relaties moet doorgeven omdat ze anders straks al haar geld op de bank kwijt is enzo, en dat UPC daarvoor dan niet verantwoordelijk is. Dan hoort ze het van UPC zelf, ten minste dat denkt ze, en ze begrijpt er toch niet genoeg van om te achterhalen dat het mailtje eigenlijk van jou afkomstig is. Ze leest immers wel de tekst die ze zelf naar UPC schreef. Je schrijft haar gewoon zelf wat je zou willen dat UPC zou schrijven terwijl je je voordoet als UPC.

Misschien moet je voor het returnadres een alias aanmaken waar het woord UPC in voorkomt, voor het geval ze weer op jouw reactie reageert. Zie maar.

Gesloten