LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC oplichterij

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
evoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2006 22:09

UPC oplichterij

Ongelezen bericht door evoor »

UPC, ze zijn mensen gewoon aan het oplichten, mensen let goed op je rekeningen, ik ben gewoon in mijn facturen, diverse malen bedrogen.
De ene keer is het abonnements bedrag zo, en dan weer anders, en allerlei vage andere kosten die erbij komen, echt heel goed opletten, ook dubbele maanden betaal je soms.....

Ik heb juridische bijstand ingeschakeld en zal ook meteen afzien van verdere contract verplichtingen...

Maar met de verbinding is verder niet veel mis, eigenlijk nooit problemen.

Maar allemaal opletten dus....vooral op je facturen!!!!!

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door Beathoven »

Wat er op de factuur staat verschilt van klant tot klant, iedere klant heeft weer andere producten. Soms heeft een klant alleen kabel TV, soms heeft deze Kabel TV, digitale TV, Chello en digitale telefonie zoals ik.

Films die je met digitale TV besteld worden verrekend op de factuur en zo zijn er nog tal van andere kleinigheden die vaak over het hoofd gezien worden.

Neem eens voor de aardigheid contact op met de klantenservice dan leggen ze je uit hoe je aan die 'spookbedragen' komt. Mocht dit niet kloppen dan hoor je het vanzelf wel.

om bij onduidelijkheid over 'oplichterij' te spreken is wel een beetje voorbarig.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door hoffie »

heee beat is het niet van de knotsen dat je een 0900 nr moet gaan bellen, en dus de nodige centjes uitgeven, om een fout van UPC te helpen oplossen???????????

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door Beathoven »

heee beat is het niet van de knotsen dat je een 0900 nr moet gaan bellen, en dus de nodige centjes uitgeven, om een fout van UPC te helpen oplossen???????????
Op basis van de openingspost kun jij onmogelijk opmaken dat het een fout is aan de kant van UPC.

En waarom bellen als je ook kunt mailen.

Zie de website van UPC bij 'contact' voor een contactformulier als je er echt niet uitkomt. En verder staat er op de site van UPC een kennisbank waar je voor de meestgestelde vragen wel terecht kunt :arrow:

Aetron
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 feb 2006 11:36

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door Aetron »

Welkom to the club....
Nu weten we het allemaal wel, UPC is een bedrijf van oplichters.
Als medewerker word je zelfs getild, dat zegt denk ik wel genoeg.
Dus al die UPC fans krijgen hun deel nog wel is een kwestie van tijd
voordat ze het voor hun kiezen krijgen, moet je ze dan horen, hoe
snel de boel kan "omdraaien", weer een ervaring rijker.

Kpn schiet toch een beetje op met die digitenne van jullie.
Snelle ADSL wordt het einde van UPC waar wachten jullie nog op
zakken met die prijs zijn we eindelijk verlost van dat gekke zooitje.

StarCore
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2005 18:12

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door StarCore »

Aetron, zeg dan gewoon niets. Wat je zegt is werkelijk nergens op gebaseerd. Ook de topicstarter begrijpt duidelijk zijn eigen fakturen niet. Het abonnementsgeld is iedere maand gelijk. Alleen op de eerste faktuur, na het aanvragen kan het zijn dat er meerdere maanden in rekening worden gebracht. Misschien kan het ooit eens zijn dat je in 1 maand 2x een faktuur krijgt maar dat betekent niet dat je abo. geld voor 1 maand, 2x betaalt! Of wel?!

Zogenaamde "vage kosten" zijn waarschijnlijk eenmalige posten maar die worden er net zo makkelijk ook weer van afgetrokken (tenzij je nooit bedrijfsadministratie op school hebt gehad is dat heel logisch). Kijk dus ook altijd bij het kopje 'kortingen' op je faktuur.

Ik ben benieuwd naar je je juridische stappen. Ik denk dat je weinig kans maakt. Zeker omdat je zegt niet meer te betalen. Ik zou je dan ook zeker adviseren om betaling te hervatten totdat er een 'uitspraak' is.

hagelschade
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:24

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door hagelschade »

ik kan uit eigen ervaring zeggen dat niet betalen best een oplossing kan zijn. de rechter is er nl. vrij duidelijk in dat UPC eerst een fout op moet lossen en als ze dat niet naar behoren doen kun je wachten met betalen.

Ben wel zeker van je zaak! Ze komen met hele dikke mappen en facturen aanzetten waar je nog nooit van gehoord hebt. dat moet je wel kunnen en willen weerleggen als het zover is.

rovanitel
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 feb 2006 13:36

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door rovanitel »

UPC weg ermee
Ga naar Tele2
Dan ben en blijf je tevree

picadw
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2006 13:46

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door picadw »

Rovanitel, ik wou dat ik dat ook kon zeggen! Met beide problemen, waar ligt dat aan?

De problemen met tele2 telefonie is terug te lezen op het forum en UPC wordt ook een lang verhaal. In het kort: wij wachten al een half jaar op ons geld dat we nog terug krijgen van UPC, zo´n 75 euro. Creditnota wel ontvangen, alleen het geld niet op de rekening.

Londenair
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2009 17:36

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door Londenair »

Ik heb geregeld ontvangst problemen[Telefoon onbereikbaar ,storingen T.V en "onderhoud internet],verschillende malen in winkel geweest [min 1 uur wacht tijd met 2 medewerkers] ,maar kan geen hulp verwachten van U.P.C :shock: mag een versterker kopen a 39,95 [maar geen garantie op verbetering] .was ruim 20 jaar klant ,onlangs door afwezigheid 1betalings termijn verlopen[aller eerste keer ooit!],kreeg gelijk fikse boete + telefoon afgesloten en zenders geblokeerd.
Mocht naar grens- wissel kantoor[kan niet in winkel???] om spoebetalig te doen [ook extra kosten natuurlijk]. Kortom heb alles opgezegd en zal blij zijn om daar niet meer heen te moeten . Schandalig dat mensen zo behandeld[lees opgelicht] worden ! :evil: Maar wel ruim 60 euro per maand innen. Kunt ze niet gratis bellen of online iets vragen? en dat terwijl ik alles van ze afneem ,Telefoon,internet en Televisie. Veel dure reclame[ van mijn centen] maken op T.V om nieuwe slachtoffers te vangen. Kortom ik ben boos!

MissCaroline
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jul 2009 14:54

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door MissCaroline »

Ik vind het ook oplichterij bij UPC.
Bel je met de klantenservice omdat je een probleem hebt, beloven zij het op te lossen. En later blijkt dat het helemaal niet is opgelost, maar heb je wel inmiddels een torenhoge telefoonrekening.

Als UPC alleen al eens zou beginnen met alleen 10ct per minuut in rekening te brengen pas zodra er een medewerker aan de lijn komt. Dat zou al heel veel schelen. Nu moet je eerst 90 seconde luisteren naar een stom bandje (meer info op website etc), voordat je uberhaupt in de wachtrij komt (en hoort dat deze 10 minuten is). Schandalig!!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door Ron58 »

Waarom in vredesnaam een discussie van drie jaar geleden weer naar boven halen????

Londenair
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2009 17:36

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door Londenair »

Hoezo drie jaar geleden Ron ?,dit speelt nu ! Als je iets zinnigs te melden hebt hoor ik het graag.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door Ron58 »

Hoezo drie jaar geleden Ron ?,dit speelt nu ! Als je iets zinnigs te melden hebt hoor ik het graag.
Als je kijkt naar het berichtje boven dat van jou, dan zie je daar een datum staan van maart 2006, de oorspronkelijke discussie ging over facturatieproblemen .
Jij hebt ontvangst problemen en da afhandeling daarvan.
Een ander geval, een nieuw topic. Lijkt me zinnig genoeg.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door Henri42 »

Goh Ron, neem jij nu ook al UPC in bescherming?, neem een borrel op mijn rekening !!!! :) (*_*)

Reldel
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2009 10:32

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door Reldel »

Retour borg :

> Op 10 oktober 2008 heb ik internet en telefoon bij UPC opgezegd. Kreeg nooit een retourdoos, maar op 12 november 2008 kreeg ik een brief dat ze te laat waren met een retourdoos te sturen. Prima. Feestdagen kwamen eraan dus ik wachtte nog even met retour sturen. Op 30 januari 2009 mijn UPC kastje voor internet en telefoon terug gestuurd naar UPC. Na 2 maanden hoorde ik nog steeds niks over retour borg van 45euro, ik gebeld, upc vroeg of ik kopie van het retour bewijs van TNT post wilde opsturen aan hen. Ze hadden namelijk geen retourbox ontvangen. Zo konden ze nagaan of ik het had opgestuurd. Aan het eind van het gesprek wordt gevraagd of ze voldaan hadden aan mijn vraag, JA was het antwoord tot nu toe. Kopie retourbewijs van TNT post opgestuurd naar UPC.

>1 Mei heb ik UPC digitale tv opgezegd want ik kijk zelden tv. Een retourbox kreeg ik niet om de mediabox terug te sturen.

> 1 Mei nog niks gehoord over retour borg van 45euro, ik gebeld,ze wisten niet dat ik gebeld had, ze zouden het uitzoeken.

> Juni nog niks gehoord, ik gebeld ze wisten nu wel dat ik gebeld had, alleen er was geen actie ondernomen. Ze hadden ook het retour bewijs van TNT post gekregen, maar niks mee gedaan.

> Juli nog niks gehoord, ik gebeld, ze waren er mee bezig, ik zou worden terug gebeld, want dit duurde ook volgens de klantenmedewerker te lang. De retourbox voor digitale kastje heb ik nog niet gehad, in juli 2009 voor achteraan gebeld of er nog een retourbox zou komen, vreemd zei de klantmedewerker. Ze stuurden vervolgens een retourbox voor het internetkastje wat ik allang niet meer had. Er is nooit terug gebeld.

>12 augustus nog niks gehoord. UPC vandaag terug gebeld, de dame aan de telefoon hielp me vriendelijk, maar er was nog steeds geen actie ondernomen om mijn borg van 45 euro terug te geven. Vandaag kreeg ik de zoveelste keer de belofte dat ik het geld terug zou krijgen.

Inmiddels overgestapt op Telfort internet en bellen, nooit problemen, prima service!

Ondertussen ben ik veel geld kwijt, omdat ik er zelf steeds achteraan moet bellen!!!!!!!! Vervolgens wacht ik nu al 6 maanden op retour van deze borg. Steeds weten medewerkers iets niet, steeds de belofte dat het goed komt etc!
Ik heb al aantal keren geklaagd! Mijn geduld begint nu op te raken.

UPC krijgt een dubbele koude douche!

Ik begin haast te denken, steek die borg maar in je .........! Nooit meer UPC voor mij! :roll: :roll: :P

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door agro »

Vervolgens wacht ik nu al 6 maanden op retour van deze borg.
Ik heb ruim 4 jaar moeten wachten op terugbetaling borg. (van modem)
Briefjes schrijven aan antwoordnummer kan helpen, voor antwoordnummers zie www.antwoordnummer.nl geen envelop en postzegel nodig de ontvanger betaald, mocht niet direct helpen kan je ook "leuke" dingen sturen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door Henri42 »

Agro, jouw oproep tot vandalisme lijkt mij ongepast en onrechtmatig, ben blij dat [email protected] ook dit soort berichten volgt en traceert

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door rene117 »

henrie hou nou eens op met je upc onzin anders zou ik zeggen zet er een bed neer en ga er wonen ga eens een leven zoeken man je heb echt niets anders dan je hol maatjes te bewaken om dat mensen slechte dingen zeggen over dat balle bedrijf

ze verliezen aleen op dit moment meer mensen dan er bij komen
maar zal jij wel weer tegen spreken
maar dat is bekent van je

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door Henri42 »

Renee 118 jouw bewoordingen onder de maat. schrijf iets inhoudelijks of ga wandelen bij de douane, welke provider heeft jou uiteindelijk aangenomen :) (*-*) :lol:

Jouw gevoelens jegens UPC lijken op die van Agro, Agro gebruikt iets meer beschaafde woorden om zijn gram neer te pennen, c,est tristesse

Gesloten