LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC.....zucht

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Adams
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2006 20:41

UPC.....zucht

Ongelezen bericht door Adams »

Sinds een jaar ben ik verhuisd naar een andere woning.
Mijn gegevens had ik doorgegeven aan UPC zodat we op ons nieuwe adres ook kabel zouden hebben.
Ik kreeg maar geen rekening, dus ik bleef maar bellen, wanneer ik een rekening zou krijgen. Elke keer werd mij verteld dat ik zsm een rekening zou krijgen, na ongeveer 9 maanden bellen, ben ik er mee opgehouden. Nu krijg ik een brief van een incassobureau dat ik binnen tien dagen 500 euro moet overmaken iz UPC, verder geen enige uitleg hoe en wat.
Kunnen ze dit gewoon maken, geen rekeningen, geen aanmaningen helemaal niets en dan gelijk een incassobureau?
Wie heeft hier ervaring mee?

michel21
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 apr 2006 10:36

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door michel21 »

en maar zeuren.
1. Je weet dat je een abonnement neemt dus ook al krijg je geen rekeningen, vraag je achterstanden, en betaal het,
dus deze incassostap is zeer terecht!

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door Talll »

Nou michel, das wel erg makkelijk gezegd. zelf heb ik er ook last van gehad dat ik geen facturen ontving. Ze hadden ze maanden lang naar een verkeerd adres gestuurd, ik heb er zo'n zes keer om moeten vragen. De facturen klopten ook nog eens niet dus betalen deed ik sowieso al niet.

Niet alles over 1 kam scheren...

michel21
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 apr 2006 10:36

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door michel21 »

nee, maar ik vind het zo makkelijk van mensen, owww ik krijg geen facturen, laat maar, en dan verontwaardigd zijn als er dan na verloop van tijd een incassobureau komt

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door Talll »

daar heb je gelijk in. Maar soms loopt het wel ietsje anders. Ik heb ze haast moeten smeken om rekeningen... En Adams geloof ik ook.

@ Adams: waar zijn die rekeningen dan gebleven? Hadden ze nog je oude adres?

rommel2
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 feb 2006 08:12

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door rommel2 »

Je vraagt om facturen maar krijgt ze niet, je blijft vragen maar hoort maar niets. Vervolgens stuurt UPC meteen een incasso bureau op je af....

Michel begrijp je dat er hier iets niet klopt. Ik zou meteen per brief en mail reageren en het hele verhaal uitleggen. Maar ik zou geen cent aan incasso kosten betalen. Ik betaal alleen wat ik behoor te betalen en geen cent meer.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door Laurent »

Bijn UPC kun je de rekening op alle mogelijke manieren krijgen en betalen.

Machtiging
Internet
Online factuur overzicht etc.

rommel2
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 feb 2006 08:12

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door rommel2 »

Je kan de rekeningen op allerlei manieren krijgen. Met de nadruk op KAN. Ook per telefoon maar blijkbaar heeft dat niet geholpen. Typisch UPC!!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door Laurent »

Rommel2, je hebt je naam ook niet mee als je met UPC aanrommelt.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door hoffie »

Rommel2, je hebt je naam ook niet mee als je met UPC aanrommelt.
Dus iemand die UPC bijna smeekt om te mogen betalen is diegene die aanrommelt???????

UPC rommelt al jaren lang met zijn administratie, maar dat mag ik hier vast niet zeggen van de medewerkers die hier namens UPC moeten posten........

michel21
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 apr 2006 10:36

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door michel21 »

haha

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door Laurent »

UPC rommelt al jaren lang met Hoffie zijn administratie, maar dat mag ik hier vast niet zeggen van Hoffie, plezierig Chello internet gebruik toe gewenst Hoffie. :D

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door hoffie »

grin UPC komt hier echt nooit meer in kleine laurent dus maak je niet druk je hoeft mijn account niet na te kijken

beren999
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2006 20:20

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door beren999 »

upc kan niet zomaar een incasso bureau op je dak sturen ze moeten je eerst aanmanen tenzij de algemene voorwaarden anders zeggen (meteen op eisbaar zijn van de openstaande bedragen)
bovendien kun je het incasso bureau vragen om kopien (bewijs) van de openstaande vorderingen. Meestal kunnen ze dit niet en gaat het zaakje terug naar upc.
bovendien kun je een beroep doen op "redelijkheid en billikheid"; je hebt door het navragen waar de facturen blijven je wil getoond om te betalen. hierdoor is het, als je het kan aantonen, niet redelijk om het hele bedrag in eens te moeten betalen. daarom kun je een betalings regeling treffen.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door Beathoven »

grin UPC komt hier echt nooit meer in kleine laurent dus maak je niet druk je hoeft mijn account niet na te kijken
Je zit hier anders nog wel steeds op een UPC forum te posten, is afscheid nemen zo moeilijk?

Henri80
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2006 09:38

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door Henri80 »

Ik kan alleen maar uit eigen ervaring zeggen dat UPC en service niet samen gaan.

Ben in januari overgestapt van classic naar extreme.
sindsdien wordt ik dubbel gefactureerd.

Ben al heftig bezig geweest met UPC.

Conclusie, haal zelf je geld maar terug, zij doen 't niet voor je.

We hebben de automatische incasso teruggeroepen, ik moet van upc w8ten op mijn volgende factuur (een maand later) en zij bellen na een week al op waar hun geld blijft . . . lekkere dubbele standaard daar.

(ben ook al afgesloten. omdat de creditering nog in het systeem ligt te slapen, kortom het systeem denkt dat ik nog een hoop geld moet betalen en ook dat kunnen ze niet veranderen :evil: )

Ik heb het ff helemaal gehad met UPC, ik hoop dat ik er z.s.m. vanaf ben.
(zodra ik er vanaf ben, lekker naar XS4All)

Henri80
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2006 09:38

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door Henri80 »

Nog even ter info.
Tot eind januari was ik zelf een hele tevreden klant
en snapte ik zelf de ophef ook niet helemaal.

Alles was (ja was . . .nu dus niet meer) perfect geregeld.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door agro »

Een goede raad ga naar je bank en laat een selectieve blokkade leggen voor upc als je niet meer wil dat ze nog bedragen van je rekening kunnen afschrijven, doe je dat niet hou dan goed je bankrekening inde gaten anders blijven ze mogelijk bedragen van je rekening afschrijven, waarvan je dan 30 dagen de tijd hebt om deze te laten storneren.

Dat je helemaal van upc verlost bent kan mogelijk nog wel een paar jaar duren, hoe te handelen, lees het relaas gepost door "ikbenjan" hier zal je zeker waardevolle tips vinden.

succes

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door Laurent »

UPC legt je geen betaal verplichting op, per internet kun je de factuur beoordelen.

wasty_boy
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2006 11:02

Re: UPC.....zucht

Ongelezen bericht door wasty_boy »

Zijn ze al failliet:)

Gesloten