LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Planet Internet (KPN)

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door miniad »

Ik heb IPB (1 jaar) en heb inmiddels een week geen telefoon.
Schuld van de KPN, iemand in de centrale heeft perongeluk mijn nummer er uit gegooid.. :?
Ik heb dan ook (op advies van HD) verzocht om terug te stappen naar de analoge lijn. Er schijnt een speciale afdeling te zijn die daar dagelijks mee bezig is.
Hoelang ik nog zonder telefoon ben kon de HD niet zeggen maar wel dat het erg lang kan gaan duren daar er niets gebeurt..

Ik ben een jaar lang een expiriment geweest voor de KPN en was er wanneer ze me nodig hadden.. en nu sta ik volkomen alleen.. en zonder telefoon !

:?

ikbenik

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Daarbij heeft niemand van de aanwezige jongens en meisjes ons ook maar een keer een vraag gesteld over de aanwezigheid van een alarminstallatie en de moeilijkheden die zouden kunnen optreden.

Had je zelf ook kunnen bedenken!

IPB is een modem met 2 uitgangen:
- LAN netwerk (internet)
- VOIP (telefoon)

Als de modem geen electriciteit krijgt, dan doet ie niets. Dus de telefoon werkt dan ook niet.

Dus bij uitval van de electriciteit zal het alarm niet via de IPB worden doorgegeven.

De analoge telefoonlijn is niet afhankelijk van de electriciteitsvoorziening in huis.
Daarom werkt de telefoon verbinding altijd als de electriciteit in huis uitgevallen is.

Zoiets had je zelf ook na kunnen gaan.

Je moet wel je verstand blijven gebruiken en niet als een kip zonder kop maar alles gaan bestellen.
In mijn optiek gebeurd dat steeds meer en dat is totaal niet goed!

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door miniad »

Hallo hajodiwi, ik wil even reageren op jouw fraaie betoog.. (positief bedoeld hoor)

Ik ben het met je eens .. de leverancier heeft voor duidelijkheid te zorgen..en dat kan b.v via documentatie.
Als iets niet duidelijk is, ligt het altijd aan diegene die het uitlegt!

Ik kan natuurlijk niet spreken over WIJ de consument want dat zou een generalisatie zijn.
Maar we leven in een tijd dat de commercie behoeftes creëert.
De mens.. (genera…) loopt daar achter aan en kan het vaak ook niet meer volgen..

KPN creëert IPB als behoefte en meldt dat niemand zonder kan…
Het is gewoon commercie !
Organisatie problemen zijn die van de organisatie..
Dus als KPN het niet aan kan, is dat nooit de schuld van de consument.
Het wordt dan een keuze… KPN.. of de consument..

hajodiwi Dit heb je al duidelijk gemaakt..
Deze keuzes zijn ook al duidelijk gemaakt hier op het Forum bij TROS Radar.
Wat service desk betreft ben ik het met je eens.. de mensen doen hun best maar hebben weinig tot zeer weinig mogelijkheden. Ik ben méér dan een jaar bezig en heb de tranen kunnen ervaren. Zelf gebruik ik het gratis nummer.. 080000704
Ik vind het zeer kwalijk dat ze niet door kunnen en mogen sturen naar iemand die de mogelijkheden heeft om problemen op te lossen.

De licht in de tunnel zie ik helaas (nog) niet.
Ik heb begrepen dat het net capaciteit verlaagt is omdat er zoveel klanten zijn..
Ook heb ik begrepen dat KPN verkeerde keuzes heeft gemaakt wat betreft het Net en de daarop aangepaste apparatuur zoals de expiriabox van Siemens.
Bij vervanging krijgt de gebruiker steeds meer de Thomson (alcatel).
Misschien is het beter dat elke gebruiker deze nieuwe modem krijgt.. maar dat wordt uiteindelijk veel te duur.. (begrijpelijk).

Ik heb iets meer dan een jaar IPB van KPN.. en vind dat een van mijn trieste jaren uit mijn leven.. Ik ben de halve eeuw gepasseerd… en heb altijd KPN gehad.
Maar dat ik steeds zonder telefoon zou zitten op een moment dat juist telefoon nodig is.. had ik nooit kunnen bedenken.. althans… niet van mijn oude vertrouwde KPN. :?

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door miniad »

Hallo ikbenik, :D

In veel wat ik lees van jou kan ik meegaan maar als je schrijft...
.. HAD JEZELF OOK KUNNEN BEDENKEN valt mijn toupet op de grond..
Hoe weet jij wat een ander zelf had kunnen bedenken?
Je schrijft over jezelf en dus had jij het wel bedacht.

Toen ik IPB nam.. (eind 2005) werd dit soort zaken niet gemeld.. en ja.. ik weet het (ikbenik).. ik ben dom.. want ik HAD HETZELF OOK KUNNEN BEDENKEN
Maar dat deed ik niet omdat ik die kennis niet had.. Schijnt ook te kunnen..

Jouw uitleg is zeer duidelijk..
En je weet het al.. ik heb als een kip zonder kop maar van alles besteld.
Jouw optiek lijkt mij een persoonlijk onderzoek waard.. want dat is totaal niet goed!

ikbenik

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Jouw uitleg is zeer duidelijk..
En je weet het al.. ik heb als een kip zonder kop maar van alles besteld.
Jouw optiek lijkt mij een persoonlijk onderzoek waard.. want dat is totaal niet goed!
Als de electriciteit uitvalt dan doen de moderne telefoons het ook niet meer.
Dat komt omdat ze een stekker hebben om te kunnen werken.

Als je een telefooncentrale hebt, dan is de kans ook groot dat het niet functioneerd.
Of je moet een centrale hebben die een aansluiting bij een eventuele electiciteitsuitval doorschakeld en toch dan werkt.


Zelf vind ik het nogal risicovol om via IPB het alarmsysteem te laten lopen. Als het computernetwerk uitvalt is het ook niet mogelijk om het alarm door te geven.
De telefoonlijn van KPN is zeer betrouwbaar en valt eigenlijk nooit uit.

In jouw geval zou ik de normale telefoonlijn behouden en een normale ADSL verbinding nemen.

Maar dit is mosterd na de maaltijd.

Voor jouw is het nu te laat, maar ik zeg dit voor de degene die ook zo'n situatie heeft en over zit te denken om compleet over te stappen op IPB.

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door miniad »

ikbenik..

Je hebt gelijk...
Maar wat jij hier schrijft had KPN hebben te vertellen..

Inderdaad ik ga terug naar de analogelijn maar dat is niet zo gemakkelijk vandaar ik al een week zonder telefoon zit..

ikbenik

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door ikbenik »

KPN had je dat niet horen te vertellen, maar de verkoper.

levi
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2007 13:06

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door levi »

bedankt voor het nummer hajodiwi

jack wolfskin
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2007 20:25

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door jack wolfskin »

Jarenlang klant van Planet Internet. Nooit geen problemen gehad.
Sinds okt 2006 Internet Plus Bellen.
Werkte eerst prima maar sinds oktober van de ene dag op de andere nog maar 0,6 Mb/s van de 3Mb/s download waar ik voor betaal over.
Helpdesk die iets doet? forget it.
Contract ontbinden omdat ze niet leveren waar ik voor betaal? Onmogelijk. (terwijl zij zelf aangeven dat zij mij een abbonement verkocht hebben waarvan ze de snelheid niet op mijn adres kunnen leveren. Toch raar he als het 6 weken goed heeft gewerkt)
Gelukkig hebben we nog zoiets als "rechtbijstand".
Die zijn nu aan het regelen dat ik van die floepers afkom.

Maar gauw naar de kabel overstappen. Wil niets meer te maken hebben met alles waar het bedrijf KPN in betrokken is.

ikbenik

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb al jaren telefoon van KPN en internet van Planet.

Ik heb nergens last van. Werkt gewoon perfect.

Als iets goed werkt, blijf er dan vanaf en verander niet.

Waarom zou ik over moeten stappen op IPB?

Omdat een hype is, omdat het een mode is?

Sorry, maar aan die onzin doe ik niet mee.

studenthro
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2006 12:01

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door studenthro »

Omdat het GOEDkoper is!!

ikbenik

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Veel mensen zijn toendertijd ook overgestapt op UPC.

De telefoon is ook goedkoper, maar de verbinding werkte ook vaak niet.


Minder betalen dus ook minder bereikbaar!

Omdat het GOEDkoper is!!
Je moet niet alleen naar de prijs kijken.

studenthro
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2006 12:01

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door studenthro »

Als je zo tevreden bent, wat doe je hier dan in dit topic.

levi
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2007 13:06

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door levi »

Wat las je al jaren alleen maar kan inbellen om te kunne ninternetten,omdat je in een dorp woont waar ze geen kabel en andere soort mogelijkheden hebben,om te internetten>Ben je uiteindelijk toch blij dat je iets kunt krijgen en denkt goed te doen via de kpn.Omdat ik daar al jaren een analoge lijn had en nooit problemen.Nu gaat het nog steeds goed,alleen soms als het druk is, kan de mial niet worden opgehaald of worden verstuurd,dan krijg ik steeds een fout melding.
En de snelheid is er dan ook uit.Wie weet hoe je de snelheid kan meten?Was er niet iets met XS4all of iets dergelijks?

westenberg.h
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2007 23:59

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door westenberg.h »

kpn zit met een hele grote storing in het email verkeer.dat duurt nu al 4dagen,ze hebben waarschijnlijk niet de kennis in huis om dit op te lossen.bij klachtmelding op 0800-0407 valt na dat je bent doorgeschakeld de lijn dood,want ze willen je niet te woord staan,of doen net of ze je niet horen, als scheepshouwer 3.000.000 euro van zijn salaris en bonussen afstaat kunnen ze daarvoor telefonistes aannemen om ons als klant fatsoenlijk te woord staan .
hoop dat er eindelijk eens een :idea: gaat branden bij KPN


8) :x :evil: :twisted: :

Alida007
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2007 17:52

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door Alida007 »

Heb twee klachten hier te melden waar ik met nog een kennis mee te maken hebben/gehad.
Vorig jaar april heb ik IPB aangevraagd bij Planet, na 12 weken wachten en intussen zonder internet te hebben gezeten heb ik weer gewoon ADSL gekregen op mijn verzoek. Dat kon omdat er niets meer op mijn lijn zat. Waarom ik geen IPB kreeg is meer dan 13 x over gebeld en ze wisten ook niet waarom de aanvraag zo lang moest duren en waar het fout is gegaan hadden ze ook geen idee over. Maar goed toen weer gewoon ADSL, maar heb wel gevraagd om een vergoeding (€ 50,= kon ik oon zien op mijn KPN nota) omdat de fout niet bij mij lag. Dat was helemaal geen probleem, kwam allemaal voor elkaar. Nu ik moet het nog hebben. Heb er wel weer overgebeld en ben uiteindelijk terecht gekomen bij de administratie, daar heb ik een bevestigende mail van gehad in oktober 2006 dat ik recht daar op had en dat het misschien nog wel even kon duren maar het kwam allemaal wel goed. Nu ....ik wacht nog en ben nu dus wel blij dat er weer gewoon ADSL op de lijn zit, maar het toch wel een heel gedoe en je moet een lange adem hebben bij de KPN!!

Alida007
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2007 17:52

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door Alida007 »

Nu dan het volgende: Een kennis van mij heeft een monteur gehad voor het installeren van Surfen en Bellen dat was op 5 januari j.l. Er is nog een tweede monteur langs geweest voor controle, maar het was niet draaiend. Ze zou de volgende dag wel even gebeld worden en dan zou er nog een monteur weer langskomen en dan zou het goed moeten zijn. Tot op heden nog niemand langs geweest nog gebeld. Wel zelf 2 x gebeld met de vraag wanneer dit goed gaat komen. Ze zouden binnen een week terug bellen, maar tot op heden nog niets. Nu is het wel zo dat er geen internet is vanaf 5 januari en dat het bellen wat vreemd gaat ze moet eerst ** bellen en dan verder met het nummer. Het moeilijke aan dit is dat je eigenlijk met de rug tegen de muur staat en heel weinig eraan kan doen. Want terug naar de oude ADSL aansluiting is ook een probleem. Heeft iemand enig idee hoe je dit nu moet aanpakken want bellen heeft geen zin. Je moet dus wachten tot Sintjuttemis?????

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door miniad »

Hallo Alida007

Ik ga gewoon terug naar de analoge lijn.. en uiteraard op kosten van de KPN zelf..
Het is een keuze.. :wink:

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door miniad »

IPB KPN

De Mailserver ligt er al dagen Uit.. dus geen mails
Berijkbaarheid STORING helpdesk is nul komma nul!
Ze zijn bij storingen onberijkbaar en als men belt wordt de lijn afgebroken..
Begrijpenlijk, want gezien de oneindige klachten (en dat wordt steeds erger) willen ze hun klanten niet meer al teveel te woord staan..
Trouwens wat hebben ze dan te melden??
Misschien dat er weer storing is..?
Maar dat wist de klant toch al?

Zelf heb ik het vermoeden dat KPN wat IPB betreft vele verkeerde keuzes heeft gemaakt en dat uit commerciele belangen.
Toen het systeem nog niet goed werkte hebben ze wat reclame betreft geschreeuwd van de hoogste daken en zelfs gemeld dat alles goed werkt en dat het totaal te vergelijken is met de al bestaande analoge lijn.. (dit was dus een jaar geleden..)

Dus niet... (dus alweer een jaar later)
Klanten hebben dus onjuiste informatie gehad..
Het wordt steeds slechter en slechter..

KPN was bang dat de klanten naar de concurenten gingen (gaan).
Er is een energetische wet.. ALLES HEEFT EEN TEGEN BEWEGING !

KPN is dus niet aan het opbouwen maar aan het afbreken..
(niet volgens mij hoor.. het is die energetische wet :wink: )

Nu ook weer.. veel reclame.. KPN SLUIT JE AAN..
Persoonlijk vind ik het erg triest voor woorden..
Hoe harder men schreeuwt hoe meer lucht verplaatsing..

Er zijn (slimme) profiders die ADSL verkopen incl. GRATIS internet telefonie.. Dus als het niet werkt, kan de analoge telefoon worden gepakt en altijd worden getelefoneerd..
Deze profiders zijn ook commercieel maar waarschijnlijk veel verstandiger.
Want ook zij weten dat het nog niet goed functioneerd.
Hun klanten zullen niet mopperen.. want het is GRATIS!
En een oud spreekwoord zegt...
EEN GEGEVEN PAARD... ZET JE OP STAL VOOR LATER :)

Ik heb mijn sweep naast mij en de rijbroek alvast aan..
Alleen zal mijn paard nooit meer KPN heten..

AD

ikbenik

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door ikbenik »

willen ze hun klanten niet meer al teveel te woord staan
Dat is echt totale onzin!

De reden dat de helpdesk moeilijk bereikbaar is heeft te maken dat de helpdesk zeer veelvuldig gebeld wordt, waardoor je in de wacht komt te staan.

Gesloten