LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abel Telecom

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
aad.springer
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:57

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door aad.springer »

Misschien wist u het al, maar Abel is sinds 09 september failliet.
curator is Mr van Drongen Heerenveen.
Mijn claim voor mijn direct kosten is €.706, - Ben sinds december 2007
contractant van Abel, en zou op 02 jan,2008 worden aangesloten met nummerportering.
De maanden jan en febr, zijn een aanschakeling van ellende geweest
geen internet geen telefoon. De rekeningen van mijn GSM waren voor die maanden extreem hoog. De telefoon wachttijden bij Abel varieerden
van 5 min tot 2 uur maar het gemiddelde was een uur a 0,50 ct
per min. grotere oplichters ben ik in mijn leven nog niet tegengekomen
Het 1e modem dat ik ontving werke niet, het tweede modem was verkeerd. Ik moest een Annex A hebben en ze stuurde B. Het derde modem is nooit aangekomen omdat in het adres het nummer verkeerd was. Toen ik eindelijk eind febr. aansluiting het juiste modom ontving
werkte het systeem alleen op de lan kabel verbinding,Het draadloze
systeem wat Abel verkocht had werke zeer slecht met herhaalde verbrekeningen in de verbinding.Abel stuurde een e-mail dat zijn niet
verantwoordelijk waren voor storingen in het draadloze systeem.
Ik moest maar bij Siemens gaan vragen om mij te helpen.
De maanden juni t/m eind augustust heeft het systeem redelijk gewerk, maar met zwakke verbindingen.Eind august was het weer feest en in de weekeinden zijn er alleen maar storing in Heerenveen, dus geen internet en geen telefoon.
Nu is het einde oefening en kan ik gaan vechten om mijn schadeclaim.
die vele malen hoger is dan de direct gsm kosten.

Inmiddels heb ik mij aangemeld bij een andere provider en hoop eind oktober weer ongestoord van internet en mijn telefoon gebruik te kunnen maken.

aad,springer Barendrecht

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hopelijk heeft u Abel schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging opgezegd.

aad.springer
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:57

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door aad.springer »

Ik heb schriftelijk opgezegd, maar toen was het bedrijf al failliet.
daarne heb ik via hun ticket systeem opgezegd, dat bericht is voor ontvangst bevestigd en nog in behandeling.
aad.springer

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mocht u binnen 2 weken geen schriftelijke bevestiging einde contract in huis hebben, lijkt het mij verstandig om een * aangetekende brief met ontvangstbevestiging * te sturen met verwijzing naar eerder verzonden brief + mail.
Dan tevens uw machtiging tot automatische incasso intrekken. Kopie van brief maken + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren, mocht u naar De Geschillencommissie moeten.

aad.springer
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:57

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door aad.springer »

Bedankt voor uw advies. hou u op de hoogte van het resultaat.
groeten
aad.springer

bop
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2008 15:26

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door bop »

wanneer je opzegt, ben je je borg kwijt en moet je afsluitkosten betalen.
Het schijnt overgenomen te zijn door een nijmeegs bedrijf.
Deze baalt echter al bijvoorbaat, omdat ze de "rotzooi" moeten opruimen.
Ben benieuwd naar hun reactie.

aad.springer
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:57

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door aad.springer »

Abel deelt zojuist mede dat de verbinding overgenomen is door Telfort.
Ik ontvang nog weg inkomende e-mails maar kan geen berichten meer verzenden.
aad.springer

bop
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2008 15:26

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door bop »

Dat heb ik na ruim een week wachten van het nijmeegse bedrijf vernomen. Telfort heeft een nummer in amsterdam op de site staan voor abelklanten. Mijn schoonmoeder zit al 6 weken zonder adsl en telefoon. Telfort liet desgevraagd weten "niets" te kunnen doen. Mijn schoonmoeder moest maar naar het (duur) betaalde service nummer bellen met een niet werkende telefoon. :cry:

Telfort heeft overig zijn reputatie geen eer aangedaan door het onbeperkte beltegoed eenzijdig om te zetten naar één jaar.

bop
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2008 15:26

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door bop »

btw er is een speciale kolom rechts boven op de telfort site voor abel klanten.
In de faq kan je vinden waarom je neits kan verzenden.
Je krijgt overigens eeen neiuw modem. Zij geven geen service voor het abel modem je krijgt één nieuw e-mail adres en je kan er nog 4 bijmaken.

Per adres kan je nog 5 aliassen aanmaken.
Wanneeer je uitsluitend :idea: aliassen gebruikt in de contacten, dan kan je dat adres afsluiten, wanneer je veel spam o.i.d. krijgt en dan gaat de rest gewoon door.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Je krijgt overigens eeen neiuw modem.
Tot nu toe heb ik altijd gelezen dat Telfort zijn nieuwe modems te koop aanbiedt. Ik hoop dus voor u dat u er een krijgt.

bop
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2008 15:26

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door bop »

op de site staat dat er een modem in bruileen wordt gegeven. Een nieuw fenomeen in ADSL land.

simone keizer
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2008 09:59

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door simone keizer »

Hallo,
Abel is failliet maar krijg nog steeds hoge rekeningen die niet kloppen het zijn een stel oplichters maar je krijgt ze niet te pakken.
Ze dreigen met incasso!!
Moet ik betalen??
Help mij alstublieft

bop
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2008 15:26

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door bop »

Heel simpel.

Alle brieven beantwoorden!

Geef weer, waarom je het er niet mee eens bent. Heb je opgezegd dan gebruik je dat als argument. Zoveel mogelijk exacte gegevens aanleveren.

Altijd vragen waarop hun claim is gebaseerd en om bewijsstukken vragen.

De curator probeert gewoon openstaande rekeningen te innen en gebruikt daar eventueel een incasso bureau voor.

Het dreigen met een incassoburo is gewoon een drukmiddel.
Ook als het incassoburo zich meld, dan vooral blijven schrijven!!!!!
Altijd blijven zeggen dat je bereid bent om te betalen als de rekeing terecht is en vraag hen om bewijs.

Wanneer het bewijs dubieus is, zullen ze met dreigementen je proberen over te halen. Door te blijven schrijven houden ze vanzelf op, als het moeilijk haalbaar is. Het is dan een kwestie van kosten en baten. Ieder brief schrijven kost geld en wanneer het meer geld kost, dan het opbrengt houden ze vanzelf op.

Wanneer hun claim terecht is moet je gewoon betalen en vraag dan eventueel om een betalingsregeling.

Het is gewoon bizniz voor hen.

chadya
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2008 14:17

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door chadya »

ik heb ondertussen Abel een email gestuurd met de vraag wat mijn opzegtermijn bij hun is.
dit omdat in hun av staat dat bij faillisement het contract bij hun opgezegd kan worden.
deze email heb ik na mijn laatste post hier verstuurd maar krijg geen reaktie.
telefonisch zijn ze niet te bereiken,zojuist heb ik weer getracht hun te bellen.
ik krijg verbinding en hoor het volgende;dit nr kost 50 ct per min,welkom bij de de klanten service van Abel
en dan vervolgens gaat het over in de toon dat het nr niet meer bestaat.
kortom ze zijn niet meer te bereiken.
mijn internet verbinding wordt steeds slechter,en heb vanmorgen alleen al 3x mijn modem moeten resetten.
overigens wordt mijn abb overgenomen door InterNl.net. daar heb ik een brief van gekregen.
Mijn overbuurvrouw heeft daar ook een brief van gehad,daar had zij naar toe gebeld op het moment dat zij geen internet/telefonie meer had,maar ook deze zeggen niets te kunnen doen en dat we bij Abel moeten zijn...Maar ja deze zijn niet te bereiken...!!!
Wat nu??????

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

site Abel:
Opzeggingen

Zowel vóór en na faillissementsdatum heeft een aantal klanten te kennen gegeven dat zij hun overeenkomst met Abel wensen te beëindigen. Indien u recentelijk geen bericht van InterNLnet of van Telfort heeft ontvangen, kunt u er van uitgaan dat uw opzegging is verwerkt vóór de overname door genoemde providers. Indien u, ondanks uw opzegging toch door deze providers bent geïnformeerd over de overname, en u van diens diensten geen gebruik wenst te maken, dient u zich tot die provider te wenden.]]

BTW bent u op de hoogte gesteld van eventuele wijziging AV? Ik neem aan dat de AV van inter anders zijn dan die van Abel. Ook dit is reden tot opzegging per migratiedatum van Abel naar Inter.
Mocht u niet op de hoogte gesteld zijn van wijzigingen AV kunt u alsnog uw nieuwe provider in gebreke stellen m.b.t. informatieplicht conform de wet.
[ wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.]

Omdat het nu october is, denk ik dat u bij Inter alsnog moet proberen op te zeggen op grond van wet telecommunicatie.

Zoek dus de verschillen in de AV van Abel en inter

bop
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2008 15:26

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door bop »

Telfort:
Er is een speciaal nummer voor oud-Abelklanten: 020-2005500 (lokaal tarief). Dit nummer is bereikbaar vanaf maandag 29 september. De reguliere helpdesk van Telfort Internet kan u pas van dienst zijn nadat u bent overgestapt naar één van de Telfort internetabonnementen

Op hun site staat, dat het abel abo is gestopt en dat je dan een nieuw abo met telfort dient af te sluiten.
Laatst gewijzigd door bop op 06 okt 2008 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Er zijn 2 providers die Abel overnemen. Zie website.
U "moet" niet naar deze providers. U kunt per migratiedatum opzeggen. ( alleen al op grond van gewijzigde A.V.)
Zoek de verschillen in de A.V.'s.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.
Als u opzegt, doe dit aangetekend met ontvangstbevestiging bij nieuwe provider. Als ik site Abel goed begrepen heb kon dit tot eind september bij Abel.

chadya
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2008 14:17

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door chadya »

hallo
zelf had ik al contact gezocht met abel wat betreft het opzeggen van mijn contract om te vragen wat mijn opzeg termijn is,dit ivm een nieuwe aanvraag bij een nieuwe provider
hier heb ik nooit een reactie op gehad van hun,zowel niet per brief,telefonisch of per email.
in hun av staat dat ik mag opzeggen bij faillisement,dus ik hoef me dan niet te houden aan mijn contract.
de afgelopen dagen heb ik contact gehad met internl.net omdat mijn adsl/telefonie niet goed werkt,en ja abel is niet meer te bereiken.
officieel ben ik op dit moment nog steeds geen klant van internl werd mij verteld,maar abel mag niets meer doen.
en ja daar zit je dan,bij wie kan je dan opzeggen....?
heb het probleem voorgelegd,internl kon wel een boost op mijn adsl lijn geven,maar dat was alles wat ze konden doen tot op heden.echter heeft dit niet geholpen en valt mijn verbinding nog steeds regelmatig weg,inclusief zoals jullie begrijpen mijn telefoon verbinding.
wat betreft de melding in de av van abel over opzeggen met faillisement was bij internl niets van bekend...
wel konden ze mij nu vertellen dat ik deze week waarschijnljik nog een brief zou krijgen met meer informatie,en dat daar waarschijnlijk ook een optie in stond om op te zeggen als ik perse niet over wilde stappen.
ik voel me ondertussen (waarschijnlijk als velen die klant zijn van abel) behoorljik aan mijn lot overgelaten en krijg het idee dat je het maar lekker zelf mag uitzoeken...
ik hou jullie in ieder geval op de hoogte van het hoe en wat.

groetjes

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

ndien u, ondanks uw opzegging toch door deze providers bent geïnformeerd over de overname, en u van diens diensten geen gebruik wenst te maken, dient u zich tot die provider te wenden.
Bron: http://www.abeltelecom.nl/
Dus: schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging brief naar nieuwe provider zenden dat u per .... abonnement beëindigt i.v.m faillissemetn Abel en dat u niet wenst over te gaan naar deze nieuwe provider.
Geeft tevens aan dat u nieuwe provider GEEN toestemming tot automatische incasso geeft!
Kopie brief + verzend- ontvangstbewijzen goed bewaren.

zepic
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2008 09:56

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door zepic »

Hier even mijn ervaring:

Ik heb op 10-sept-2008 na weer een weekend zonder internet gezeten te hebben mijn abonnement opgezegd. Hierbij heb ik gelijk mijn incasso stopgezet. Ik heb tot nu toe geen enkele reactie van Abel of van InterNLnet (die mijn abonnement zou overnemen) ontvangen. De internetverbinding doet het sindsdien verrassend goed.
Nu heb ik gemerkt dat ik sinds vandaag toch een InterNLnet ip-adres heb gekregen, waar ik niet om heb gevraagd!

Ik ging er vanuit dat mijn verbinding wel stopgezet zou worden na een tijdje. Omdat ik van geen van de partijen een brief heb gekregen ging ik er vanuit dat ik in ieder geval niet zou worden overgenomen:
Zowel vóór en na faillissementsdatum heeft een aantal klanten te kennen gegeven dat zij hun overeenkomst met Abel wensen te beëindigen. Indien u recentelijk geen bericht van InterNLnet of van Telfort heeft ontvangen, kunt u er van uitgaan dat uw opzegging is verwerkt vóór de overname door genoemde providers. Indien u, ondanks uw opzegging toch door deze providers bent geïnformeerd over de overname, en u van diens diensten geen gebruik wenst te maken, dient u zich tot die provider te wenden.
Wat zal ik doen ? Zelf contact opnemen met InterNL of wachten tot ik eindelijk wat informatie krijg ?

Gesloten