LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging abonnement planet internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
nanker
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2007 10:33

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door nanker »

nummer bestaat trouwens niet (ook als je met 030, 033 bedoelt)

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door BLW »

Nummer klopt toch echt hoor. Wordt ook gewoon opgenomen.

Marry71
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:01

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door Marry71 »

Nanker ik zie dat wij precies hetzelfde probleem hebben. Ik heb al een brief naar Amersfoort gestuurd maar nooit antwoord gehad. Als je belt kunnen ze nooit iets nakijken !! Er is mij al diverse malen gezegd dat er een ticket is aangemaakt maar nog nooit mijn geld terug gezien !!!

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door haverkoop »

Nou dat ging toch allemaal simpel.

Wat is er ondertussen gebeurd.

1. aangetekend opgezegd
2. bevestiging van opzegging via e-mail ontvangen
3. bevestiging van opzegging schriftelijk ontvangen

per 6-10-10-2007 is Planet history!

Juridisch zit dit allemaal prima in elkaar. Mooi toch? :D

Marry71
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:01

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door Marry71 »

Ja hoor, nou dat heb ik ook allemaal, dus let op dat ze niet nog abonnementsgeld afschrijven !!!

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door haverkoop »

Incasso zonder incassomachtiging gaat moelijk en is strafbaar Die is natuurlijk ook opgezegd per die datum.Alle incasso's die ze daarna nog doen boek ik terug. Zouden ze daarna problemen geven, dan is de stap naar de rechter snel gemaakt. Bij deze heb ik dan al gewonnen! :twisted:

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door roro25 »

@ haverkoop.

Ik hoop dat het zo makkelijk gaat. Bij mij helaas niet.

Einde contractsdatum is 28-05-07. Per 15-04-2007 met inachtnemng vna een maand opzegtermijn opgezegd per aangetekende brief en mail. Bevestiging per mail op 20-04-2007. Per brief op 22-04-2007.
Wat schetst mijn verbazing een brief per 26-04-2007, waarin ik (heb daar nooit een opdracht voor gegeven; wacht nog steeds op een door mij getekende opdracht daartoe van planet) opdracht heb gegeven tot het ongedaan maken van de wijziging. Als gevolg daarvan ontvang ik een brief dat mijn contract nu per 28-05-2008 verloopt (dit terwijl ik al niet eens meer signaal heb omdat ik een andere provider heb)

Wacht nu al 5 weken op een reactie van planet. Maar wel incasseren van de rekening. Heb nu al gestorneerd en mijn bank een opdracht tot selectieve incassoblokkade verzocht voor planet.

We wachten maar af.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door haverkoop »

Ik zie gewoon wel. Ik weet dat ik in m'n recht sta en dat ik niets, maar dan ook helemaal niets anders ondertekend hebt cq gewijzigd heb. Dat verliezen ze altijd.Ik heb een prima rechtsbijstandverzekering en een goede advocaat :D Daarbij heb ik in die brief opgenomen dat ik GEEN prijs stel op andere Planet producten:lol:

Wat vele schijnbaar niet weten is dat je zowiezo 1 jaar gebonden bent aan Planet. Als je dan niet opzegt zal er stilzwijgend worden verlengd, ook weer voor een jaar. In dat tweede jaar kun je dus niet tussentijds opzeggen. Je dient je dus op de hoogte te stellen van de datum van je contract beeindiging bij je persoonlijke gegevens.
Per die datum kun je pas opzeggen met inachtneming van een min. maand opzegtermijn.Ben je daarmee te laat heb je pech!

lux001
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:37

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door lux001 »

Ben momenteel met planet in de slag om mijn verhuizing gerealiseerd te krijgen en moet als vele anderen constateren dat het binnen dit bedrijf niet lukt om klanten als klant te behandelen.
Foutief, ongevraagd doorzetten, hoorn op de haak alles komt voor.
Fout ligt bij planet zelf, zij hebben mijn nieuwe adres onjuist gemuteerd in 1 van hun systemen. Verhuizing is nooit aangezet. Vervolgens met veel pogingen voor elkaar gekregen dat nu alles op het oude adres staat. Maar vervolgens een verhuisopdracht aanzetten die resulteert in registratie in hun systemen, ho maar.
Heb nu al vanaf 21 april geen telefoon en internet thuis. Heb intussen en een behoorlijke rekening van mijn mobiele telecom operator ontvangen voor het bellen met servicenummers. Op wie kan ik niet verhalen!? :twisted:

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door haverkoop »

Heb nu al vanaf 21 april geen telefoon en internet thuis. Heb intussen en een behoorlijke rekening van mijn mobiele telecom operator ontvangen voor het bellen met servicenummers. Op wie kan ik niet verhalen!?
Ik vraag mij altijd af waarom jullie het erop aan laten komen? In mijn beleving vraag je dan om meer problemen. Je moet wel knap naief zijn als je ruim 1.5 maand zonder telefoon en Internet gaat zitten, en laat incasseren!

Nalatigheid is altijd een reden om een contract voortijdig te beeindigen!

Marry71
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:01

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door Marry71 »

Makkelijker kunnen we het niet maken wel leuker....haha

Nadat ik vorig jaar een brief heb gehad dat het abonnement per 1 maart 2006 is beeindigd, en we inderdaad ook geen signaal meer hebben krijg ik plotsklaps een brief waarin staat dat het abonnement nu per 19 april 2007 is opgeheven.
Zal wel een trage verwerking van een telefoontje zijn.
Enfin ik ben nog steeds in afwachting zou nu weer voor 22 juni a.s. het teveel geincasseerde abonnements geld terug gestort krijgen.

Wordt vervolgd....

rthep
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2007 20:40

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door rthep »

Hoi ,

ook ik heb al een tijdje moeite om deze asiociale praktijken stop te zetten. Ook ik heb een bevestiging per post en per email ontvangen. Denk je natuurlijk dat het klaar is, maar het mag niet zo zijn. Een of andere randdebiel heeft een nieuw contract aangemaakt voor nog een jaar, deze laten annuleren met als gevolg dat ze nu zeggen dat de originele aanvraag is geannuleerd???????????????
Ik ben nu vanaf 14 maart 2007 bezig en dat is me al te lang. morgen zal ik mijn rechtbijstand in gaan schakelen en een claim per dag gaan neerleggen voor het niet beantwoorden van post , email , telefoon en nog enkele andere zaken. Het moet nu gewoon klaar zijn. inderdaad goed gelovig naar de beloftes geluisterd maar niets helpt.

Hint: automatische incasso direct stop laten zetten of terug laten boeken, wel alle brieven bewaren.....


Een ex planet klant

Ps check je "mijn gegevens" op de planet side

parky
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 jun 2005 21:34

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door parky »

ok, ik heb nog 2 maanden, oftewel 1 maand effectief om op te zeggen, kan iemand die het wel gelukt is even duidelijk alle handelingen hier posten??
Ik heb via de planet site via 'zoeken'>'opzeggen' een mail gestuurd en was bevestigd, maar ik hoor niks meer sinds een maand geleden, hoe dat gaat aflopen is duidelijk.....lees ik hier.
Ik wil dus adressen, link naar de standaard opzegbrief, normale telefoonnummers om iemand te spreken....kortom, alles van kpn/planet moet er hier uit, ik ga kabelen dus wil graag een nummer meenemen.(3km van de centrale is hopeloos via kpn)
Wie O Wie heeft de oplossing?

Dick Allewelt
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2007 14:02

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door Dick Allewelt »

Wij zijn afgelopen april 2007 overgestapt van KPN telefonie naar een UPC telefonie abonnement met internetaansluiting. UPC heeft KPN opgezegd en dat is allemaal goied gegaan. Echter onze internetverbinding verliep via Planet en het grootste deel van de kosten liep via de KPN nota. Mijn contract met Planet loopt door tot november 2007 en ik moet de termijn vol maken, daar op zich heb ik ook geen moeite mee. Ik had beter moeten opletten. Echter het feit dat KPN opgezegd wordt betekent voor Planet een abonnementswijziging en de looptijd van een jaar van zo'n abonnement is dus weer ingegaan in april 2007 en moet ik doorbetalen voor een abonnement, wat ik niet gewijzigd heb en waar ik ook helemaal niets aan heb, want ik ben niet aangesloten. Dit is een vorm van legale diefstal. Ik vind het ook uiterst zwak van UPC, dat men mij daar niet op heeft gewezen. Navraag bij UPC leverde een nietszeggend antwoord op van "Wij wisten niet, dat u al een internet verbinding had". Ze belden juist omdat ik een internetverbinding heb. Maar goed, welicht is het woord te zwaar voor dit forum en zal de webmaster in actie ondernemen, maar ik voel mij zwaar verneukt. Planet en KPN heeft voor mij voorgoed afgedaan.

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Op forum INTERNET staan mijn ervaringen bij het opzeggen van een adsl-abonnement bij Planet Internet (heuvel4)

Het is een grote ellende. Je komt er gewoon niet van af.
Ik heb het helemaal gehad met Planet Internet en KPN.

Keesy
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2007 13:48

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door Keesy »

Veel problemen met Planet en KPN ivm mijn overstap naar Casema.
Hier volgt mijn relaas.
1) Planet ADSL abonnment opgezegd per afloop contractdatum 21.4.2007.
2) Planet heeft per post een bevestigingsbrief gezonden waarin men bevestigt dat ik per 21.4.2007 geen klant meer bij Planet ben en dat per die datum de paketten worden opgezegd.
3) Casema zegt bij KPN mijn telefoonabonnement op.
4) KPN stuurt mij een brief waarin men aangeeft 'dat u uw telefoonaansluiting van KPN heeft opgezegd. U heeft tevens aangegeven dat u uw ADSL verbinding zonder telefoonaansluiting bij uw hudige internet Service provider wilt voortzetten. We zullen uw internet provider hierover informeren".
Hoe komen ze daarbij?? Ik heb hier nooit geen contact met KPN over gehad, laat staan dat ik ze deze onzinnige opdracht zou hebben gegeven!!.
4) Wat schetst mijn verbazing: Planet heeft de brief van KPN uitgevoerd en brengt mij nu nog een jaar lang EUR 27.95 per maand in rekening voor een ADSL economy abonnement wat ik helemaal niet besteld heb.
5) Hiierover gebeld met Planet. Wat kreeg ik te horen? ''CASEMA IS TE VROEG GEWEEST MET HET AFZEGGEN VAN HET TELEFONIE ABONNEMENT''
Want: Toen Casema mijn telefoon abonnement opzegde liep mijn oude ADSL conract nog. Dat zou aflopen per 21.4.2007). Dus wat zegt Planet:
''wij beschouwen dit als een wijziging van het contract, dus gaat uw contract opnieuw een jaar lopen tot April 2008. ZONDER DAT IK HIER KPN OF PLANET OF CASEMA ODRACHT VOOR HEB GEGEVEN!!!. ". "Volgens onze Algemene voorwaarden correct" zeggen ze nu bij Planet. Dat kan natuurlijk nooit. Dit is echt schaamteloos!!!
Kan Radar dit niet n een uitzending brengen want dit is werkelijk te gek voor woorden.
WAT KAN IK NU HET BESTE DOEN?

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door BLW »

Die grapjassen van KPN weten het mooi te brengen. Ooit was KPN een bedrijf waar je op kon vertrouwen. Dit tijd ligt echter al ver, heel ver, achter ons.

parky
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 jun 2005 21:34

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door parky »

Hieronder de mail van Planet, let wel..ik heb ze half Mei een opzegging per mail gestuurd.
Kontrakt loopt tot eind Augustus, wat denken jullie ervan???

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw verzoek doorgestuurd naar de juiste afdeling.

Deze zal uw bericht zo zorvuldig mogelijk afhandelen. Hiervoor hebben zij echter wel meer tijd nodig dan u normaal bij de behandeling van uw vragen van ons gewend bent.  In geval van opzegging zal uiteraard de datum van ontvangst van uw e-mail als uiteindelijke datum van ontvangst van uw opzegging gelden.

Mogelijk neemt één van onze medewerkers nog telefonisch contact met u op via het bij ons van u bekende telefoonnummer. Indien wij via een ander nummer contact met u op dienen te nemen verzoeken wij u dit in antwoord op dit bericht aan ons te laten weten.

We streven er naar u zo spoedig mogelijk een antwoord te sturen. Houdt u echter wel rekening met een langere behandeltijd.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door Jonjo »

Altijd opzeggen per aangetekend schrijven!!!

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: opzegging abonnement planet internet

Ongelezen bericht door kiz »

Altijd opzeggen per aangetekend schrijven!!!
Prachtig advies jonjo... maar daar gaat het hier niet om.
Waar het hier om gaat is dat Planet, nadat de opzegging is bevestigd en het abo is beëindigd, ineens nog acties blijkt te hebben uitgevoerd waar nooit om is gevraagd, met als gevolg dat mensen "ineens" nog een ADSL abo zonder vaste telefoonlijn in de maag gesplitst krijgen, en wel voor een jaar.

Gesloten