Pagina 1 van 1

Internetplusbellen

Geplaatst: 04 mar 2007 11:21
door pamul
Als gebruiker van "internet plus bellen" bleek begin januari dat ik een specifiek telefoonummer (mijn tandarts) niet kon bereiken. Ik kreeg steeds de in gesprek toon.
Toen ik na dagen "in gesprek" via mijn mobiele telefoon contact zocht ging dat zonder problemen. Ik kreeg echter te horen dat de tandarts ook mij al een heel tijdje niet te pakken kon krijgen om dat ik steeds in gesprek zou zijn.
Helpdesk KPN gebeld en afgelopen week keurig (na twee maanden) terug gebeld met de "oplosing".

De tandarts blijkt ook internetplusbellen bij KPN besteld te hebben. De technicus die ik aan de lijn had gaf aan dat "lopende de aanvraag van de tandarts hij niet meer bereikbaar is voor andere internetplusbellers". Het zou zich binnenkort op moeten lossen als zijn internetplus-aansluiting geactiveerd is.

Het is maar dat je het weet! INTERNET MIN BELLEN zou ik zeggen

Re: Internetplusbellen

Geplaatst: 04 mar 2007 11:50
door ikbenik
Sorry hoor, maar na zoveel klachten hier, ben je echt dom om nu nog IPB aan te vragen!

De degene die nu nog IPB gaan aanvragen hebben echt een plaat voor hun kop.

Re: Internetplusbellen

Geplaatst: 04 mar 2007 11:55
door willemo
Ik heb enige weken geleden ongeveer het zelfde gehad.
Ik kon namelijk regelmatig de huisarts niet telefionisch bereiken, ik kreeg dan in veel gevallen een dode lijn.
Gebleken is dat de huisarts dan in gesprek was en ik dan geen ingesprektoon kreeg.
Na omwisseling van mijn Siemens Experiabox door een Thomson Experiabox is dit probleem verholpen.
Volgens de KPN monteur is de voeding van de Siemens Experiabox in veel gevallen de oorzaak omdat deze aan de lichte kant is.

Met vriendelijke groet,
Willem

Re: Internetplusbellen

Geplaatst: 04 mar 2007 12:03
door willemo
Beste ikbenik,

Waarom heeft iemand die InternetPlusBellen heeft en plaat voor zijn kop ?
In de meeste gevallen gaat alles goed.
Ik heb InternetPlusBellen inmiddels 1,5 jaar en behoudens wat kleine probleempjes (hoofdzakelijk in de eerste paar weken) geen problemen.
Over 3 jaar zult u er overigens ook aan moeten want KPN heeft aangekondigd te stoppen met de traditionele analoge telefonie en gaat geheel over op InternetPlusBellen.

Met vriendelijke groet (zonder bord maar wel met bril),
Willem

Re: Internetplusbellen

Geplaatst: 04 mar 2007 17:59
door ikbenik
Als ik hoor en zie wat de problemen zijn, dan is dat niet mis.

Een persoonlijke mening:

Als je een goede telefoonverbinding hebt en ook ADSL hebt en er nooit problemen mee hebt, waarom zou je nu over gaan stappen op een systeem dat op dit moment onbetrouwbaar is?

Mijn visie is:
Als iets goed werkt en alles is naar tevredenheid, laat het dan zo en ga er niet aan zitten prutsen.


De meeste mensen die ik spreek en die hebben IPB hebben bijna allemaal problemen.

Vandaar mijn reactie.

Re: Internetplusbellen

Geplaatst: 04 mar 2007 19:01
door willemo
De meeste mensen die ik spreek en die InternetPlusBellen hebben, hebben geen van allen problemen.
Er zijn natuurlijk ook velen met problemen met InternetPlusBellen (waar gehakt wordt kunnen spaanders vallen) maar hiervan zijn er velen die domme (onhandige) dingen doen zoals:
- contracten afsluiten zonder goed op te letten
- technisch geklungel
- geklungel met aanmelden
- niet goed/duidelijk doorgeven van storingen/problemen

Dit is mijn reactie,
ikbenikniet

Re: Internetplusbellen

Geplaatst: 04 mar 2007 19:19
door kritisch consument
Ik kreeg gisteren het pakket thuisbezorgd. Gezien jullie reakties bel ik wel een monteur, ook al heb ik het gevoel dat we het zelf ook wel kunnen. 8) Technisch geklungel zit er dan tenminste niet bij. :lol:

Re: Internetplusbellen

Geplaatst: 04 mar 2007 19:34
door willemo
Kritisch consument,

Zelf doen is helemaal geen kunst en hoeft geen geklungel te zijn als je je maar letterlijk aan de instructies houdt.

Met vriendelijke groet,
Willem

Re: Internetplusbellen

Geplaatst: 04 mar 2007 20:01
door ejwedje
Heb IPB vanaf september. Installeren was binnen 15 minuten geregeld. Overgang ging zeer soepel. ADSL werkt perfect. Enigste problemen. 2x is het gebeurt dat de verbinding werd verbroken en ongeveer 1 maand was de email na 19.00 uur slecht bereikbaar. Na het GRATIS nummer gebeld te hebben bleek dit te komen door onderhoud. Via Webmail bleef de email goed bereikbaar. Waarom IPB ?? Nou voor euro 10 meer kun je 7 dagen per week 24hr per dag gratis bellen naar vaste nummers. angezien onze familie door het land woont een ideale en goedkope oplossing.
De experia box doet het prima en hangt ergens in een kast. Wel is de beveiligings code, de WPA sleutel, een probleem voor Xbox, PSP enz. Deze moet je veranderen in een WEP sleutel anders krijg je hem niet aan de gang.