LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ikbenik

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door ikbenik »

Maar als ik als leek in de winkel sta en de verkoper garandeerd mij fotokwaliteits afdrukken dan koop ik die printer. Na het uitproberen ga ik natuurlijk klagen (bij de verkoper), want fotokwaliteit krijg ik niet! Als ik hierover ga klagen bij een consumentenorganisatie krijg ik mijn geld niet terug!

De taak van de consumentenorganisaties is onder meer er voor te zorgen dat de verkoper zijn klanten goed voorlicht!
Maar als de consumentenorganisaties donders goed weten dat je met een laserprinter GÉÉN fotokwaliteit kan krijgen, moeten ze niet bij de winkeliers en fabrikanten zaniken dat ze laserprinters moeten leveren die wel fotokwaliteit kan printen.

In dat geval moeten die organisaties de consumenten waarschuwen.

En dat is mijn punt.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door pvd »

Dan komt er groot te staan:

Pas op voor XXXXXX, want die verkoopt laserprinters met fotokwaliteit, terwijl dat technisch niet mogelijk is.

pvd

ikbenik

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door ikbenik »

Pas op voor XXXXXX, want die verkoopt laserprinters met fotokwaliteit, terwijl dat technisch niet mogelijk is.

Deden ze dat maar! :evil:

Het enige wat ze nu zeggen:

Fabrikant, kom je beloftes na, zelfs al is dat technisch niet mogelijk! :evil:

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door pvd »

Fabrikant, kom je beloftes na, zelfs al is dat technisch niet mogelijk!
Dit is toch niet helemaal waar. Ik krijg via via geregeld de consumentengids en daar staan toch regelmatig waarschuwingen in.

Ze zullen eerder zeggen: Fabrikant kom je beloftes na, of geef de klant z'n geld terug! En in het geval IPB pakken ze het ook zo aan.

pvd

ikbenik

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door ikbenik »

Bellen via internet
Steeds meer consumenten kiezen voor bellen via internet (VoIP), vanwege de voordelen zoals lage kosten of de mogelijkheid van beeldbellen.

Bellen via internet is echter een nieuw product. Er kan (anders dan bij ‘traditionele’ telefonie via een vaste lijn) nog geen garantie worden gegeven voor een goede overdracht van telefonische alarmmeldingen. Het is daarom mogelijk dat, in geval van een alarmsituatie, geen verbinding mogelijk is met de meldkamer.

Zelfs als de telefoonverbinding via internet wel ongestoord werkt, voldoet telefonische alarmering via internet niet aan de eisen van sommige verzekeraars. Daardoor bestaat het risico dat claims worden afgewezen.
bron: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1426390
Ik kan in ieder geval niet op de sites van KPN, HetNet en Planet vinden dat zij van mening zijn dat VOIP de dezelfde kwaliteit en betrouwbaarheid heeft als de vaste analoge lijn.

Zelf heb ik nu sterk het vermoeden dat dit van sommige consumenten en consumentenorganisaties afkomstig zijn.
De providers zelf zeggen er niets over.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door pvd »

Hoge kwaliteit

Voor het doorgeven van de telefoniesignalen wordt gebruikgemaakt van het netwerk van @Home. Telefonie van @Home is echter niet hetzelfde als internettelefonie. Het grote verschil tussen bellen via @Home en bellen via internet (zoals Skype of Pilmo) is dat bij bellen via internet de gesprekken ook echt via het internet verlopen. Hierdoor is het mogelijk dat er vertragingen en vervormingen optreden tijdens het gesprek. Ook kunnen delen van het gesprek wegvallen.

Bij telefonie van @Home verlopen de gesprekken niet via het internet, maar via het eigen netwerk van @Home. Doordat dit een gereguleerde omgeving is, heeft u geen last van vertragingen, vervormingen of het wegvallen van gesprekken. De gesprekskwaliteit is dan ook prima bij @Home.
bron @home
Wat zijn de overeenkomsten tussen KPN en telefonie van @Home?
Er zijn veel overeenkomsten tussen beide aanbieders:

De gesprekskwaliteit is vergelijkbaar.
bron @home


Dit schept toch bepaalde verwachtingen........

Overigens moet ik er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat deze verwachtingen (bij mij tenminste) ook waargemaakt worden.

pvd.

p.s. De tekst is al een stuk genuanceerder dan vorig jaar. Toen stond er: Telefonie van @home is net zo betrouwbaar als telefonie van KPN. Maar net zoals jij niet kan bewijzen dat de betrouwbaarheidsclaims van consumenten(organisaties) komen, kan ik niet bewijzen dat dit er vorig jaar stond.

ikbenik

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door ikbenik »

Telefonie van @Home is echter niet hetzelfde als internettelefonie. Het grote verschil tussen bellen via @Home en bellen via internet (zoals Skype of Pilmo) is dat bij bellen via internet de gesprekken ook echt via het internet verlopen.
Spijkers op laag water zoeken.

Telefonie van @home is VOIP.

Het is inderdaad wel zo dat de telefonieverkeer in hun eigen netwerk blijft en dat het internet zelf niet opgaat.

Echter is vaak het internetnetwerk niet het probleem, maar de datanetwerken van de providers zelf.

De Backbone in Amsterdam is op hoge snelheden en op veel dataverkeer voorbereidt.
Laatst hadden ze een dataverkeer van 2Gb per seconde.

Telefonie van @home is VOIP en dat is niet te ontkennen.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door pvd »

Als ik jouw stukje goed begrijp, beweer je dat ik beweer dat @home
g e e n VOIP is?

Nou ik heb er duidelijk de bronvermelding bijgedaan.......Het is de tekst op de FAQ lijst van @home zelf.

Maar je hebt w e l gelijk! @home is natuurlijk gewoon VOIP, maar dan met gereserveerde bandbreedte voor telefonie.

pvd

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door queenfan »

@ PVD, wat @Home op hun site zetten is volgens mij ook een leugen, je belt immers wel ia het internet.
Oke het is volgens @Home via hun netwerk maar als je b.v. belt naar een nummer van KPN en die hebben internetplusbellen gaat het toch ecght wel via het internet.

Daarbij gebruik je een ander onbetrouwbaar netwerk namelijk bredbandinternet (he toch wel internet :lol: )die weer gekoppeld is aan het www en dus het internet en dus een ander groot onbetrouwbaar netwerk.

ikbenik

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door ikbenik »

Internet zelf is géén onbetrouwbaar netwerk.
Vaak wel de netwerken van de providers. Die zijn dan ook niet toegespitst op het verkeer.

Wat ik alleen niet begrijp is dat men vol blijft houden dat internetbellen geen VOIP is en dat men vol blijft houden dat bellen via hun datanetwerk geen VOIP is.

Want de gebruikte technieken is zo VOIP als het maar wezen kan.

En VOIP betekent niet bellen via internet, maar praten via het internet protocol.

En het IP protocol wordt alleen in datanetwerken gebruikt, nooit in telefonienetwerken.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door pvd »

@ikbenik: Laat je dit ook nog ff aan @home weten?

Bij voorbaat dank.

pvd

cornell
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2007 15:01

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door cornell »

Beste Ikbenik,

Eigenlijk wordt ik een beetje gestoord van je gelul hier. Het zal me worst wezen wat of hoe de verbinding heet! Feit is dat je betaald voor een product dat niet werkt en zoiets valt onder "oplichting"!
Bij jou werkt natuurlijk alles perfect! en neem aan dat er ook een link zit tussen jou en Home.

Cornell

ikbenik

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door ikbenik »

Bij jou werkt natuurlijk alles perfect! en neem aan dat er ook een link zit tussen jou en Home.
Bij mij werkt telefonie inderdaad perfect. :lol:

Dat komt omdat ik de oude vertrouwde analoge telefoonlijn heb.

En ik heb helemaal niks met @Home te maken.

Als je het wilt weten:

Telefonie heb ik via de analoge telefoonlijn van KPN.
Internet heb ik via ADSL van Planet Internet.
Mobiele telefoon heb ik via KPN Hi en over 3 maanden van Telfort.
Eigenlijk wordt ik een beetje gestoord van je gelul hier. Het zal me worst wezen wat of hoe de verbinding heet!
Als je gestoord wordt, raad ik je aan om een psycholoog te raadplegen.

Dat je er niet tegenkan dat ik precies uitleg hoe het in elkaar zit, is jouw probleem.

Dat het jouw een worst kan wezen hoe de verbindingen heten, is al een heel groot probleem.
Dan wil je niet weten wat de verschillende eigenschappen zijn en wat je er wel en niet van kunt verwachten.
Daarmee creëer je een eigen verwachtingspatroon die niet naar de werkelijkheid is.
Feit is dat je betaald voor een product dat niet werkt en zoiets valt onder "oplichting"!


Als jij internet telefonie hebt en je hoort af en toe dubbel, soms ruis, of dat de verbinding plotseling verbroken wordt, of dat jij jouw gesprekspartner wel kan horen maar jouw gesprekspartner jouw niet, dan heb je deze ongemakken maar te nemen.

Dit komt omdat deze verschijnselen bij VOIP horen. Het is een eigenschap van die techniek.

Wil je dat niet, schakel dan over op de analoge telefonie.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door queenfan »

Eigenlijk wordt ik een beetje gestoord van je gelul hier. Het zal me worst wezen wat of hoe de verbinding heet!
Als je gestoord wordt van het gelul hier kom dan niet op een forum.
Feit is dat je betaald voor een product dat niet werkt en zoiets valt onder "oplichting"!
Het werkt toch, alleen zoals ik al eerder aangaf loopt je telefoongesprek via een netwerk die zoals ikbenik ook aangaf via een netwerk die niet helemaal betrouwbaar is. Wil je een gegarandeerde verbinding bel dan gewoon via een vaste aansluiting en niet via het internet.
Jij gaat toch ook niet klagen als jij een keer geen verbinding hebt met je GSM, of als je internet te lang over het binnen halen van een pagina doet.
Internet heeft altijd wel een verbindingsprobleem dat kan gebeuren door de afstand, drukte enz. hou daar rekenning mee. Dat je telefoongesprek via het internet (voip) voorrang heeft op data is een ding wat zeker is maar verwacht niet hetzelfde als een vaste lijn ddat zal je nooit krijgen.

Bij jou werkt natuurlijk alles perfect! en neem aan dat er ook een link zit tussen jou en Home.
Gefrustreerde reactie

ikbenik

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door ikbenik »

Tegenwoordig wordt VOIP ook onder digitale telefonie verstaan.

VOIP is een techniek om via een computernetwerk en dus ook internet een telefoongesprek te voeren.
Er gebeurd dan precies hetzelfde als je een muziekbestandje download, e-mail ophaalt en dat je op internet aan het surfen bent.

VOIP heeft ook helemaal niets te maken met de vaste telefoonlijn.

ISDN (digitale telefoonnetwerk) en PSTN (analoge telefoonnetwerk) gaan via het vaste telefoonnetwerk. En deze is gewoon veel betrouwbaarder.

Bij ADSL is een techniek om hoge snelheidsinternet toch via de analoge telefoonlijn te laten lopen.
Dus bij ADSL gaat het analoge telefoonsignaal en het internetsignaal over 1 kabel, vanaf de eindgebruiker tot de telefooncentrale.
De lengte van die kabel is maatgevend voor de maximale datasnelheid.
Hoe langer de kabel, des te lager is de maximale snelheid.

Bij jou werkt natuurlijk alles perfect! en neem aan dat er ook een link zit tussen jou en Home.


Ik ben een zelfstandige ondernemer, en ik heb een computerbedrijf.
Daarnaast moet ik ook verstand hebben van VOIP, analoge telefonie en ISDN.
Ik help klanten met problemen met internet en telefonie via de kabel, analoge vaste telefonie, internet via ADSL en Internet Plus Bellen/Bellen en Surfen (dus VOIP).
Zelf bel ik via de computer via VOIPBUSTER.

Inderdaad heb ik daar veel ervaring mee opgedaan.
Ik ga mezelf niet ophemelen, maar als er hier ééntje is die weet waar hij het over heeft, dan ben ik het wel.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Kinderziekten? klachten Internet plus bellen van At Home

Ongelezen bericht door queenfan »

ikbenik, jouw verhaal over ADSL klopt niet helemaal.

Als je zoals bij mij thuis vanaf je huis een koperkabel hebt liggen die naar een kabelverdeler gaat is er niks aan de hand zolang er tussen de kabelverdeler en de hoofdverdeler (centrale) wel een koperverbinding ligt.
Is de verbinding zoals bij mij tussen de kabelverdeler en de hoodfverdeler glas kan je ADSL vergeten ookal heb je een analoge (PSTN) lijn.

Gesloten