Gisteren bij een goede kennis internet van Speedlinq aangesloten, nadat deze computerleek zelf geprobeert heeft om het installatiepakket te activeren!,
Internetten
Eerst grote problemen gehad met Windows Vista, nergens op de cd rom van Speedlinq iets van Windows Vista te vinden, dus helpdesk bellen, want op de website van Speedlinq is niks te vinden over Windows Vista!, slecht werk!, geen mens die hier zonder hulp van de helpdesk uitkomt!, alleen systeembeheerders zeer waarschijnlijk!, € 20,- beltegoed via GSM verloren!, € 0.70 + normaal tarief Pre Pay! ( Bellen en internet!),
Internet was spoedig geregeld via de helpdesk die ons keurig vertelde dat installatie van Vista problemen gaf!, maar de klant belt wel!,
Bellen
Internet draait goed, nu het verhaal bellen, nadat KPN een week geleden het nummer opgedoekt had, Speedlinq had de lijn voorelkaar, maar... Speedlinq stuurt pas de code's voor het modem op na 5 dagen NA het opdoeken van de KPN lijn, m.a.w. 5 dagen zo wie zo geen telefoon!,
Nadat het aanmeldpapier binnen was gekomen via de post optimistisch begonnen met configureren voor het bellen via Speedlinq,
Ook hier weer vastlopers van de CDrom, en het modem reageerde nergens op, volgens de CD rom was het modem wireless te configureren!, dus helpdesk bellen, Nee dus!, configureren moest volgens de helpdesk met een kabel aan de computer, dus het modem ingesteld op de vereiste nummers en codes, aansluiten op internet; No way!, géén internet en uiteraard werkte de telefoon nog niet,
Helpdeskt gebeld, en er werd doodleuk verteld dat het Speedtouch modem een Firmware Flash nodig had!, de medewerker vertelde ons routinematig "de weg" te bewandelen, en de vereiste software is in het modem gezet, nadat het apparaat geconfigureert was, werkte het systeem!,
Alles met elkaar werkt de boel nu!, maar wel na € 65,- beltegoed en natuurlijk een hoop irritatie!,
Slecht werk Speedlinq!, stuur dan !@# een correct ingesteld modem!, voor een student in het servicecenter achter een computer nog geen 10 min. werk!, voor de leek onbegonnen werk!,
Op deze manier kan een leek onmogelijk op internet komen met deze matige en dure service!,
Het pakket draait nu goed, véél sneller dan een duurder KPN InternetPlusBellen abonnement!, nu maar afwachten of er nog wat boven het hoofd hangt....
Vriendelijk groeten,
Ulbe.