Pagina 2 van 3

Re: speedlinq

Geplaatst: 12 jun 2007 07:40
door unknown
Graag gedaan. Ja, hou me op de hoogte aub. Ik heb net ook weer een klachtenformulier gestuurd. Ik dacht dat het nu goed ging, maar ben sinds 2 dgn telefonisch weer niet bereikbaar. Vreemde dingen gebeuren er bij speedlinq :roll: Ze halen idd hun geld binnen met de helpdesk.
Rare praktijken :?

Re: speedlinq

Geplaatst: 24 jun 2007 22:27
door norbert2
Mensen, zelfs nu nadat ik in 2004 !!! al opgezegt heb bestoken ze me met rekeningen en onterechte incasso's. Het hele Speedlinq gebeuren heeft me intussen meer dan 100 euro extra gekost, en al 3 jaar ellende. Deze KPN dochter verdient alleen aan de helpdesk al miljoenen!!

Re: speedlinq

Geplaatst: 26 jun 2007 07:39
door unknown
Ik heb op 12 juni jl, een klachten mail gestuurd naar speedlinq.
Het zou ongeveer 2 a 3 werkdagen duren eer ik wat zou horen.
Ik kon ook de helpdesk bellen, dan hielpen ze mij direct, maar dat heb ik maar niet gedaan om hoge kosten te besparen. Vandaag 26 juni, heb ik nog niks gehoord van speedlinq, het is echt triestig dat bedrijf.
Ondertussen ben ik weer te bereiken op mijn telefoon, maar service, nee, dat hebben ze daar totaal niet. In december loopt mijn contract af, en stap ik ook direct over naar een ander.

Re: speedlinq

Geplaatst: 26 jun 2007 08:32
door anoniempje1969
wij zijn ook bij speedlinq
helemaal geweldig beter dan athome
bij het home 3 kwartier aan de lijn en nog geen duidelijkheid
bij speedlinq binnen 7 minuten alles voor mekaar
en me schoonvader had zelf toen de wachttijd langer was dan een kwartier kon z,n nummer achter laten en werd terug gebeld door speedlinq .
en via mail ook altijd gelijk bericht dus denk dat er iets fout gaat bij jullie contact zou toch ff bellen
wij zijn kwa afhandelingen bij speedlinq erg tevreden

succes

Re: speedlinq

Geplaatst: 26 jun 2007 09:06
door unknown
Nou, dan gaat er altijd iets mis bij ons contact.
En bellen, nou ik heb geen zin meer in hoge kosten.
Als ik die helpdesk moest bellen, stond ik 15 a 20 in de wacht.
Omdat ik ook telefoon heb bij hun, valt die natuurlijk ook weg, dus moet ik met mijn prepaid telefoon bellen. Mijn beltegoed van 21 euro was op gegaan aan in de wacht staan. Ik kon nog net vragen of ze me terug konden bellen, maar nee, daar begonnen ze niet aan.
Ik had nog geen 3 mnd speedlinq, en ik had al voor zo'n 65 euro verbeld aan de helpdesk. Nee, voor mij een bedrijf die een betere service kent.

Re: speedlinq

Geplaatst: 29 jun 2007 09:16
door unknown
12 juni klachten formulier gemaild naar speedlinq. Nu op 29 juni nog helemaal niks gehoord van speedlinq.
Wat een service :oops:

Re: speedlinq

Geplaatst: 02 jul 2007 20:20
door HuubRoem
Na bijna 2 jaar lang ongestoord ADSL te hebben gebruikt hebben wij al 6 weken lang storingen die beginnen met het traag worden van de verbinding en het uiteindelijk helemaal uitvallen. Contact met diverse vrienden in het land tonen aan dat wij niet uniek zijn.

Na diverse keren telefonisch contact te hebben gehad, logfiles te hebben opgestuurd en NIETS vernomen te hebben van Speedlinq hebben wij in een laatste poging de directie aangeschreven en de verantwoordelijke voor de operationele zaken, de heren Pieter Porte en Daan Hamoen. Géén van beide heeft de moeite genomen contact met ons te zoeken. Gisteravond was er weer geen beschikbaarheid. Vandaag hebben wij telefonisch het contract beeindigd (dit is de enige juiste manier).

Zoals gezegd hebben wij bijna 2 jaar het abonnement en snoepen daar nu 3 maanden bij omdat dit zo in hun voorwaarden zou staan. Nee dus, ze proberen je nog een maand extra te laten betalen en beweren dat als ik nu opzeg tot EIND SEPTEMBER nog moet betalen. OPPASSEN met Speedlinq dus! Ongelooflijk hoe deze personen met hun klanten omgaan!

Onderstaand de brief aan de directie:
ICT Diensten leveren van een goede kwaliteit tegen een scherpe prijs is één van de kenmerken van Speedlinq. Sinds 2005 hebben wij dan ook een lange tijd storingvrij gebruik kunnen maken van de diensten van Speedlinq. Tijdens het upgraden van het netwerk t.b.v. ADSL2 in januari 2007 hebben wij uiteraard ook even een hobbel in de beschikbaarheid waargenomen, maar dat werd door de helpdesk binnen 24 uur verholpen.

Inmiddels hebben wij ruim 4 weken klachten over de verbinding en ook diverse malen gecommuniceerd met de telefonische helpdesk en de gewenste tracert/ping en downloadrapporten per mail toegestuurd. Een oplossing wordt niet geboden en aannemelijke redenen ontbreken. Er is ons medegedeeld dat het een probleem betreft in de interconnectie naar BBNed, maar navraag bij BBNed leert ons dat er geen problemen zijn. Navraag onder collega’s en vrienden in het land leert ons dat de probleem niet op zichzelf staan of een specifiek eindgebruiker probleem, maar dat er inmiddels voor Speedlinq een landelijk probleem is ontstaan. Wij mogen er toch wel vanuit gaan dat de problemen bij u bekend zijn en verzoeken u vriendelijk doch dringend e.e.a. te communiceren naar de eindgebruikers. Tot onze verbazing zien wij tot op heden nog geen informatie over de storing op de Speedlinq website verschijnen of in onze Speedlinq mailbox.

Gezien de karakteristieken van de storing ligt het probleem primair bij de overbooking en/of bandbreedte. Aan het eind van de middag daalt de performance gelijkmatig totdat er rond 19 uur is geen connectie meer mogelijk is, vervolgens duurt het tot circa 23.30 uur tot de verbinding weer opkomt en de normale snelheid langzaam weer beschikbaar komt.

Graag zouden wij het probleem per direct opgelost zien en verzoeken u hierbij vriendelijk doch dringend de oorzaak duidelijk te communiceren naar de eindgebruikers. Wij zijn zelf ICT’ers en hebben alleen behoefte aan een verbinding en informatie als deze niet beschikbaar wordt of is, bellen met een helpdesk á € 0,70 per minuut waarbij het probleem niet bij de klant ligt is in onze ogen een oneigenlijke manier van omzet generen.

Graag vernemen wij van u hoe Speedlinq de problemen denkt op te lossen, binnen welke termijn de problemen zijn opgelost en wat de oorzaak van de problemen is geweest.
Wij hebben ooit gekozen vanwege de prijs, de prijs hoeft naar onze mening niet ten koste te gaan van de kwaliteit. ADSL is in onze ogen niet meer dan het beschikbaar stellen van een verbinding, als deze beschikbaarheid eindigt en dit wordt niet binnen een redelijke termijn opgelost, betekent dat het EINDE.

En dat is ook het advies aan een ieder:

Zeg allemaal je abonnement op!

Re: speedlinq

Geplaatst: 03 jul 2007 12:31
door unknown
Ik heb toevallig vanochtend een derde klachten formulier ingestuurd.
Op die klachten formulieren hoor je gewoon helemaal noppes.
En zodra ik op kan zeggen, dan doe ik dat ook. Dat moet geloof ik ook weer via dat 70 euro cent nr. toch?
Ik heb nog nooit zo'n onbeschoft bedrijf mee gemaakt :x

Re: speedlinq

Geplaatst: 12 jul 2007 07:35
door unknown
Het is nu 12 juli en ik heb nog niks gehoord op mijn klachten formulier van 12 juni en die van 3 juli. Het is niet te geloven, die klant vriendelijkheid van speedlinq :? Ze hebben speciale klachten formulieren, maar daar reageren ze niet eens op. Nou is het mij wel duidelijk wat ik ga doen als mijn abbo afloopt.

Re: speedlinq

Geplaatst: 17 jul 2007 15:37
door Chris62
Waarom wachten tot je abonnement is afgelopen? Als Speedlinq niet de verbinding kan leveren waar je abonnementsgeld voor betaalt kun je ze schriftelijk (aantekenen) in gebreke stellen en een termijn geven van zeg 3 weken om de problemen op te lossen. Als na die termijn de problemen niet opgelost zijn kun je je abonnement direct opzeggen (ook weer aangetekend) en de automatische incasso intrekken.

Een aangetekende brief is in het geval van Speedlinq altijd goedkoper en effectiever dan bellen met de helpdesk.

Re: speedlinq

Geplaatst: 18 jul 2007 12:29
door noet
:evil:

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar personen, die net als ik slechte ervaringen hebben met speedlinq. Zij dreigen inmiddels met juridische stappen nadat wij hen een modem hebben terug gestuurd en de interntaansluiting hebben opgezegd met terugwerkende kracht omdat alles niet werkte, de helpdesk niet bereikbaar bleek, affijn het bekende riedeltje!!!


Misschien kunnen we gezamenlijk actie ondernemen, een proefproces beginnen, want zij moet worden gestopt. Wie doet er mee? Reageer met je e-mail adres, dan neem ik contact met je op.

Paul

Re: speedlinq

Geplaatst: 18 jul 2007 12:50
door Peter_M
Lees hier veel negatieve reacties over speedlinq.
Al 2 jaar speedlinq en de snelheid en betrouwbaarheid van de internet verbinding is, hoe gek het ook klinkt, gewoon goed. Totdat je een storing hebt, tja dan ben je de pineut........
Het bellen ging goed tot 16 Juli 2007. Nu 18 Juli 2007 en nog geen internet belverbinding.Zit dus ook in de hoek waar de klappen vallen.
Een paar mailtjes gestuurt over mijn probleem met bellen.
Na 1 dag een reactie met, er is een storing en we proberen het zo spoedig mogelijk te verhelpen en......bla,bla.
Al 2 dagen geen telefoonverbinding mensen.
O, en bellen naar je voicemail, en dan naar je keuzemenu dat gaat niet bij speedlinq, want het is een bekent probleem en na een update van je modem is het probleem opgelost.........bij mij niet dus. Doorgegeven aan speedlinq maar nog steeds geen reactie van ze.(keuzemenu druk op 1 voor....)
Kijk hier maar eens http://www.speedlinqsupport.nl/

Conclusie van mij is:

Zolang het allemaal werkt niets aan de hand maar zodra er een storing optreed ben je de pineut in welk opzicht dan ook............
Slechte communicatie van speedlinq.(geen)
Goedkoop is het blijft toch maar weer duurkoop.
Ga zeker overstappen op een andere provider nadat mijn kontract is afloopt.
Keuzemenu met bellen, weten ze al heel lang is nog steeds niets aan gedaan. Licht volgens mij aan de modem.
Bha, en nog eens bha.................

Re: speedlinq

Geplaatst: 18 jul 2007 15:34
door unknown
Speedlinq :evil: BLOEDLINK wordt je ervan.
Als we onze modem horen klikken, dan schrikken we ons rot.
Met een beetje mazzel komt het vanzelf weer terug, maar is het niet zo, dan is het meestal foute boel en moet je de helpdesk weer bellen.
Heb maandag weer 22 euro aan de buuf moeten betalen omdat ik even met haar telefoon mocht bellen, godzijdank.
Maar op de klachtenformulieren is nog niet gereageerd hoor, ik denk dat die klachten mailbox gelijk op de prullenbak staat aangesloten daar. Nee, van klant vriendelijkheid hebben ze bij speedlinq nog nooooiiiitttt gehoord. En ik stap ook direct over, zodra ik mijn abbo op kan zeggen. Ik ben het spougzat met speedlinq!!!!

Re: speedlinq

Geplaatst: 19 jul 2007 22:00
door Ulbe
Gisteren bij een goede kennis internet van Speedlinq aangesloten, nadat deze computerleek zelf geprobeert heeft om het installatiepakket te activeren!, :cry:

Internetten

Eerst grote problemen gehad met Windows Vista, nergens op de cd rom van Speedlinq iets van Windows Vista te vinden, dus helpdesk bellen, want op de website van Speedlinq is niks te vinden over Windows Vista!, slecht werk!, geen mens die hier zonder hulp van de helpdesk uitkomt!, alleen systeembeheerders zeer waarschijnlijk!, € 20,- beltegoed via GSM verloren!, € 0.70 + normaal tarief Pre Pay! ( Bellen en internet!),

Internet was spoedig geregeld via de helpdesk die ons keurig vertelde dat installatie van Vista problemen gaf!, maar de klant belt wel!,


Bellen


Internet draait goed, nu het verhaal bellen, nadat KPN een week geleden het nummer opgedoekt had, Speedlinq had de lijn voorelkaar, maar... Speedlinq stuurt pas de code's voor het modem op na 5 dagen NA het opdoeken van de KPN lijn, m.a.w. 5 dagen zo wie zo geen telefoon!,

Nadat het aanmeldpapier binnen was gekomen via de post optimistisch begonnen met configureren voor het bellen via Speedlinq,

Ook hier weer vastlopers van de CDrom, en het modem reageerde nergens op, volgens de CD rom was het modem wireless te configureren!, dus helpdesk bellen, Nee dus!, configureren moest volgens de helpdesk met een kabel aan de computer, dus het modem ingesteld op de vereiste nummers en codes, aansluiten op internet; No way!, géén internet en uiteraard werkte de telefoon nog niet,

Helpdeskt gebeld, en er werd doodleuk verteld dat het Speedtouch modem een Firmware Flash nodig had!, de medewerker vertelde ons routinematig "de weg" te bewandelen, en de vereiste software is in het modem gezet, nadat het apparaat geconfigureert was, werkte het systeem!,

Alles met elkaar werkt de boel nu!, maar wel na € 65,- beltegoed en natuurlijk een hoop irritatie!,

Slecht werk Speedlinq!, stuur dan !@# een correct ingesteld modem!, voor een student in het servicecenter achter een computer nog geen 10 min. werk!, voor de leek onbegonnen werk!, :evil:

Op deze manier kan een leek onmogelijk op internet komen met deze matige en dure service!,


Het pakket draait nu goed, véél sneller dan een duurder KPN InternetPlusBellen abonnement!, nu maar afwachten of er nog wat boven het hoofd hangt....


Vriendelijk groeten,

Ulbe.

Re: speedlinq

Geplaatst: 20 jul 2007 07:56
door unknown
Dat dacht ik ook, als het nu goed gaat, scheelt het een hele boel met het kpn abbo. Maar ik blijf problemen houden met de modem, vaak hebben wij geen telefoon of kunnen wij wel bellen maar niet gebeld worden. Ondertussen in 7 mnd tijd al een aardige kostenpost gehad om naar de helpdesk te bellen. Ik hoop dat het goed blijft gaan en dat er geen verdere helpdesk kosten boven je hoofd hangen.

Re: speedlinq

Geplaatst: 21 jul 2007 21:09
door Chris62
Volgens mij is dat de valkuil van Speedlinq: met lage abonnementskosten wordt je binnen gelokt, in de hoop dat het gaat werken betaal je aansluitkosten/modem en geef je een machtiging voor automatische incasso af. Eenmaal binnen wordt je financieel uitgekleed via helpdesk en verdwijnende vouchers.

Als je alle helpdeskkosten en niet terugbetaalde lokkertjes meeneemt is Speedlinq helemaal niet zo goedkoop meer. Als je dan ook alle ergernis en onbetrouwbare verbinding meeneemt dan heb je de meest ongunstige situatie: hoge kosten én slechte kwaliteit.

Een normaal bedrijf zou met zo'n marketing-mix geen kans op overleven hebben. Speedlinq lukt het wel door de valkuil (wie wil er geen hoge snelheid tegen lage abo-kosten). Daarbij weten ze handig in te spelen op het gebrek aan kennis (zowel technisch als juridisch) bij consumenten, waardoor deze onnodig lang binnen gehouden kunnen worden: kijk maar hoeveel ontevreden klanten uiteindelijk de hele contractsduur uitzitten of zichzelf ten einde raad uitkopen om maar zo snel mogelijk van Speedlinq af te zijn.

Re: speedlinq

Geplaatst: 22 jul 2007 10:07
door unknown
Ja, daar ben ik nu ook achter, je denkt voordelig uit te zijn, maar als je al je onkosten erbij rekent, nou dan had ik beter bij (in mijn geval)
KPN planet kunnen blijven. Ik denk ook als mijn abbo afloopt, dat ik gelijk weg ben bij speedlinq. Heb er echt genoeg van. Mijn dsl lampje deed het pas niet op het modem. Ik gebeld en toen hun er niet achter konden komen, moest ik maar mijn verzekering bellen, want de bliksem was ingeslagen :shock: . Ik had nog verteld dat de 3 andere lampjes wel branden, maar dat maakte niet uit. Ik heb 3 aardlekschakelaars in huis, nou dan moet ik het toch gemerkt hebben?
En daar zit je dan zonder telefoon of internet, niks kan je regelen dan.
En hulp, :? nou dat krijg je niet hoor van speedlinq.

Re: speedlinq

Geplaatst: 22 jul 2007 12:51
door Chris62
Beste Unknown, kun je mij uitleggen waarom je met zoveel ellende bij Speedlinq blijft aanmodderen? Met al die wanprestaties kun je je abonnement direct opzeggen (per aangetekende brief in gebreke stellen, na drie weken per aangetekende brief abonnement opzeggen en automatische incasso intrekken). Zo simpel is het.

Door je abonnement uit te zingen tot het einde van de contractsduur zit je nog maandenlang opgescheept met een instabiele verbinding en onnodig hoge kosten. En zo houdt je Speedlinq in stand.

Re: speedlinq

Geplaatst: 26 jul 2007 11:02
door securicor21
Ik wil toch ook een positief geluid over Speedlinq laten horen. Ik ben nu sinds december 2005 abonnee en ben zeer tevreden.

Elke provider heeft wel iets, mijn ouders zitten bij HetNet. Alleen maar problemen gehad. Dat is dus een provider waar ik never heen zal gaan.

Het enigste vervelende vond ik (en dat heb ik hierboven vaker gelezen) dat Speedlinq mij na al hun prijsverlagingen niet een leuke aanbieding deed. Na zelf te hebben gebeld was dit allemaal geen probleem en was alles binnen een week geregeld.

Kortom Speedlinq ga vooral zo door!!!!

Sander

Re: speedlinq

Geplaatst: 29 jul 2007 01:49
door Chris62
Heel leuk van Speedlinq, maar dat maakt de eveneens hierboven beschreven problemen met Speedlinq niet minder erg.