LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Net.....wat nu??

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
linnie-123
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2007 08:28

Het Net.....wat nu??

Ongelezen bericht door linnie-123 »

sinds juli 2006 hadden wij een adsl internet aansluiting bij Het Net. Deze hebben wij in oktober 2006 om laten zetten naar een surfen en bellen abonnement. Omdat we dan aanzienlijk goedkoper uit zouden zijn...Dat kan ook inderdaad...want regelmatig deed het hele feesie het niet. maar goed, we hadden er achteraangebeld en het zou allemaal opgelost worden. Vorige week kreeg ik opeens een brief in huis dat de opzegging in hun administratie was verwerkt...ik was totaal verbaasd..IK HAD NIETS OPGEZEGD!! dus er achter aan gebeld. Ze konden idd ook geen opzegging van mijn kant vinden. Die vriendelijke mevrouw van de klantenservice wist mij te vertellen dat ze waarschijnlijk een fout in de admnistratie hadden gemaakt. Maar ze kon verder niets voor me doen. Alles wordt deze week wel afgesloten. Als ik de aansluitingen weer wilde activeren moest ik alles opnieuw aanvragen en had ik binnen een aantal weken weer telefoon en internet.Maar ik kreeg dan wel weer een heel nieuw contract van 2 JAAR. Hoe noemen ze dat???..klanten werving???
ik heb dus gister bij een andere profider alles opnieuw aangevraagd omdat ik Het Net helemaal zat ben. Nu krijg ik deze week wel weer internet maar telefoon pas 28 juni.
Dat betekent dus dat ik de komende weken mobiel zal moeten bellen.
Kan ik de kosten die daar uit voortkomen declareren bij Het Net??

En wat moet/kan ik verder nog doen?

alvast bedankt..

unknown
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 mei 2007 22:38

Re: Het Net.....wat nu??

Ongelezen bericht door unknown »

Dat heb ik nou ook mee gemaakt. Ik zou zonder problemen over stappen van kpn planet internetplusbellen naar kpn hetnet surfen en bellen. En zonder er van op de hoogte gebracht te worden, werd ik van de een op andere dag van alles afgesloten. Maar hetnet sloot niet aan, na vele telefoontjes kon ik eindelijk na 3 weken weer een telefoon aansluiting krijgen. En als klap op de vuurpijl, kreeg ik de rekening voor het weer aansluiten van mijn telefoon. Ik weer bellen dat ik het daat niet mee eens was en dat ik dat nummer 20 jaar had, maar dat kon niet, want ik was een nwe klant :? Maar surfenenbellen kon ik op wachten tot ik een ons woog. Uiteindelijk heb ik alles geannuleerd en ben over gestapt naar een hele andere provider. Na 3 mnd werd ik gebeld met de mededeling dat ik nog een HALF JAAR geduld moest hebben. Dus ik uitgelegd dat ik alles geannuleerd had, maar dat kon niet volgens hun omdat ik nog in het bestand stond. Na een boze aangetekende brief en na controle van mij kant, ben ik gelukkig toch nog uit hun bestand gekomen.

Nu na 6 mnd ben ik 2x achter elkaar gebeld, of mijn klacht goed behandeld was :shock: Nou moet het toch niet gekker worden.

Laurenz Lokhorst
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2007 19:21

Re: Het Net.....wat nu??

Ongelezen bericht door Laurenz Lokhorst »

Hetnet is een verschrikkelijk bedrijf. Ze liegen en bedriegen en houden je vast als klant ook als je dit niet wil!!! Zo ben ik vorig jaar december al overgestapt naar tele2. de reden hiervoor was dat Hetnet al een paar keer mij verkeerd heeft geholpen. hierdoor heb ik kosten van 70 euro moeten makken aan de helpdesk. met mijn overstap naar Tele2 heb ik een opzeggingsbrief gestuurd naar Hetnet, zoals mij is verteld. In februari van dit jaar kreeg ik een schriftelijke bevestiging dat mijn lidmaatschap bij Hetnet was beeindigd. ik dacht nou dat is achter de rug. Helaas!!! vandaag, 12 juni dus 4 maanden later heb ik volgens Hetnet nooit mijn lidmaatschap opgezegd en wordt mijn lidmaatschap pas per april 2008 beeindigd. Nou dat is ook raar! Ik heb opgezegd, al zegt Hetnet van niet, dan is wel mijn lidmaatschap beeindigd per april 2008. wat is hier gaande? dus volgens Hetnet heb ik niet opgezegd, maar wordt wel mijn lidmaatschap beeindigd.
Mijn conclusie is dat de administratie van Hetnet een wanorde is, de klantenservice behandelt geen klachten en verwijst eeuwig door en de wachttijden van de klantenservice zijn onbeschoft lang. De heren en dames van Hetnet presteren het ook nog om je rustig een half uur in de wacht te zetten. leuk, want de helpdesk kost je toch 0,45 eurocent per minuut. Dit maal 30 minuten is 13,50 euro. Het wordt tijd dat Hetnet aan de tand wordt gevoeld door de belangenvereningen van consumenten, de Opta of de overheid. Hetnet kan trots zijn op de onbenullige houding en diefstal van zijn klanten. Beste klanten van Hetnet ga bij dit onfatsoenlijke bedrijf weg en kies wel voor fatsoenlijkheid en service!!! Ik wil persoonlijk nooit meer wat met dit bedrijf te maken hebben. Ik heb jullie hierbij gewaarschuwd!

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: Het Net.....wat nu??

Ongelezen bericht door BLW »

Wat dit bedrijf presteert gaat alle perken te buiten. Liegen en bedriegen is inderdaad iets wat in een adem met KPN dochter Het Het genoemd kan worden. Tijd dat hier in de media eens aandacht aan wordt besteed. De grens is naar mijn mening reeds overschreden...........

bartel70
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2007 18:36

Re: Het Net.....wat nu??

Ongelezen bericht door bartel70 »

Hoe kom je op de lijst van WANBETALERS bij de provider HET NET?. Gewoon gan verhuizen binnen een appartementencomplex. Zien ze geen kans om de verhuizing rond te krijgen. Hoe is het gegaan? Op 20 januari 2007 via de verhuismededeling van KPN een verhuisbericht ingevuld dat ik op 2 februari 2007 ga verhuizenen, en deze verzonden. Per kerende post van Het Net (gedateerd 20 januari 2007) dat ik op 2 februari weer kan "surfen en Bellen" op mijn nieuwe adres. Dus toen ik op 5 februari 2007 uit het ziekenhuis kwam, had ik NIET de beschikking over "Surfen en Bellen. Dus ook geen gebruik van de telefoon. Op 18 maart een brief aangetekend verzonden. Alles wat er kwam geen reaktie van Het Net. Van ellende maar een nieuwe telefoonaansluiting op mijn nieuwe adres aangevraagd bij KPN, welke enige tijd later werd geinstalleerd.
Hopewel NIET het gebruik van Surfen en Bellen, moest er wel elke maand betaald worden. Dus op een zeker moment mijn bank opdracht gegeven de betaalde abonnementskosten (over drie maanden) terug op mijn rekening te storten. Hetgeen geschiedde. Eveneens via mijn bank "Interpay" opdracht gegeven dat er geen geld meer afgeschreven mag worden ten laste van mijn rekenening ten tengunste van Het Net. Hierop per post een schriftelijke aanmaning gekregen. Telefonisch geraegeerd. Men zou het in behandeling nemen. Hoewel er nog een heel verhaal van te maken van alles wat er gepasseerd is komt er op neer dat ik nu genoteerd sta bij het net als WANBETALER terwijl ik vanaf 2 februari niet kan Surfen en Bellen. Waarom toch dit bericht per E-mail? Ik heb ondertussen wel ADSL, maar betaal via de telefoon-rekening van KPN.
Van een medewerker van Het Net hoorde ik zondagmiddag 22 juli 2007 dat ik genoteerd sta als WANBETALER. En als ik weer wil SURFEN en BELLEN (wat ik weer heb aangevraagd) er toch via automatsche incasso betaald dient te worden.
Wat is het vervolg? Oja nog dit, ik kreeg een brief van het net, gedateerd op 12 juli 2007, dat ik op 13 juli zal worden afgesloten van HET SURFEN en bellen op huisnummer 5=gebouwnummer (dus zonder toevoeging van het appartementnummer), en een brief ontvangen, gedateerd 13 juli 2007, dat op 10 april 2007 (dezelfde) account is beindigd op het vorige appartement, waar ik al sedert 2 februari weg ben. Als u weet hoe dit kan, laat mij meedelen in uw kennis. Leest mijn provider dit wellicht ook?
Vraag: Er schijnt een ombudsman te zijn voor dit soort aangelegenheden! wie heeft voor mij naam en adres.

JeanSF
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2007 13:17

Re: Het Net.....wat nu??

Ongelezen bericht door JeanSF »

De administratie bij Het Net is een drama.

Ik heb per eind april 2007 opgezegd en daar keurig een bevestiging van gekregen (so far so good ...). Desalniettemin gaat Het Net door met het maandelijks automatisch afboeken van niet verschuldigde bedragen, nu inmiddels al vier maanden lang.

Als ik Het Net hierover aanschrijf, krijg ik niet meer dan een standaard antwoord (inhoudende dat mijn vraag in behandeling is genomen). Ik heb uiteraard geprobeerd de automatische incasso te beëindigen, doch ook daarop krijg ik slechts een standaard brief met uiteraard een afwijzend antwoord.

Het gaat gelukkig om kleine bedragen, maar de ergernis over zoveel onnozelheid is er niet minder om.

gozik
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2006 17:02

Re: Het Net.....wat nu??

Ongelezen bericht door gozik »

Bedrag Storneren, en eventueel blokkade vragen via Interpay via Uw eigen bank!

Of en wanneer je het terug krijgt moet je maar afwachten.
Als je niets doet ga je dus eigenlijk accoord met het doorlopende....
en probeer eens, misschien werk het nog?

Bel nooit, maar mail en bewaar alle brieven als bewijs
.

bartel70
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2007 18:36

Re: Het Net.....wat nu??

Ongelezen bericht door bartel70 »

Geachte Jean,

Wellicht is het, het overwegen waard om eens naar uw bank te gaan en te informeren bij de bank om hen de volgende handeling te laten verricht
Hopewel NIET het gebruik van Surfen en Bellen, moest er wel elke maand betaald worden. Dus op een zeker moment mijn bank opdracht gegeven de betaalde abonnementskosten (over drie maanden) terug op mijn rekening te storten. Hetgeen geschiedde. Eveneens via mijn bank "Interpay" opdracht gegeven dat er geen geld meer afgeschreven mag worden ten laste van mijn rekenening ten tengunste van Het Net.

Hoewel het maar van 1 maand teruggeboekt kan worden bij mij is door een toevalligheid over 3 maanden gelukt), kunt u vragen of INPERPAY het voor hen bekende formulier toe zenden waarmee u de betaling kan blokkeren.
Met vriendelijke groeten, Bartel.

Chris62
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 jul 2007 00:22

Re: Het Net.....wat nu??

Ongelezen bericht door Chris62 »

Hier lees ik wel vaker van bedrijven die hun diensten leveren onder voorwaarde dat de klant een machtiging tot automatische incasso geeft.

Ik begrijp werkelijk niet dat klanten dit accepteren! Het is alsof je je portemonnee aan dat bedrijf geeft en ze aanbiedt om maar te pakken wat ze nodig hebben. En het dan vreemd vinden dat er altijd méér gepakt wordt dan de klant verwacht (nooit minder, gek hè).

Als een machtiging verplicht wordt, gaat de koop bij mij niet door, jammer dan, maar ik bepaal liever zelf wie ik betaal, hoeveel en wanneer. En zo te lezen scheelt dat een heleboel tijd, ergernis én geld.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Het Net.....wat nu??

Ongelezen bericht door Mickey D »

Ik heb bij de KPN wel de redenering gebruikt: 'u heeft een machting voor de duur van het abonnement, het abonnement is niet meer, u schrijft geld af zonder machtiging, u steelt mijn geld!' Hoewel terugbetalen dan nog wel een tijdje duurde, kon men zich wel indenken dat ik er zo over dacht, en werd er ook (op z'n KPN's, dus het duurde wel even!) wat aan gedaan.
Succes, ik weet hoe frustrerend het allemaal is...

JeanSF
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2007 13:17

Re: Het Net.....wat nu??

Ongelezen bericht door JeanSF »

Bartel en Gozik,

dank voor jullie tip voor een Interpay blokkade. Dat is volgens de bank nog mogelijk en ga ik morgen meteen regelen!

JeanSF

Ohm
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 sep 2006 19:01

Re: Het Net.....wat nu??

Ongelezen bericht door Ohm »

Standaard kun je een automatische incasso binnen 1 maand storneren, feitelijk zonder opgaaf van redenen.
Het ligt anders ingeval van ONRECHTMATIGE incasso's: die kun je storneren TOT EEN JAAR terug! Wat te doen: brief naar je bank, aangeven dat incasso's onrechtmatig zijn met het verzoek tot terugboeken (storneren). Van onrechtmatige incasso's is bv. sprake als er geen reden is tot incasso, bv. omdat je geen geen overeenkomst (meer) hebt met degene die incasseert. Een beëindigd abonnement kan daar de reden van zijn.
Wellicht kan de rechtsbijstandverekeraar hulp bieden.
Succes allemaal! Ik ook trouwens ...

soertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2008 19:13

Re: Het Net.....wat nu??

Ongelezen bericht door soertje »

ook wij ondervinden grote problemen met hetnet/kpn.

al een aantal jaren maakten wij gebruik van surfen van hetnet, en onze telefoonkosten betaalden we via euphony. nu zijn we gebruik gaan maken van surfen en bellen van hetnet en hebben euphony opgezegd. (zonder problemen) maar nu komt het... sinds we zijn afgesloten van euphony kunnnen we niet meer naar buiten bellen, wel gebeld worden en ook internet. telkens krijgen we de melding : u bent niet geregistreerd op het netwerk wat u wilt gebruiken, neem contact op met de door uw gekozen provider.
wij dus mobiel bellen met kpn, die ons vermelden dat we moeten wachten op nieuw installatiepakket van hetnet.
na 3 weken het pakket ontvangen, geinstaleerd en... nog hetzelfde probleem, wij hetnet bellen , wordt je doorverbonden, nog een keer en etc, vele vele uren en euro,s verder nog steeds niet geholpen en we werden van het kastje naar de muur gezonden.
nu zou het dus liggen aan het verkeerd installeren van het modem. nou vraag ik je , precies hetzelfde probleem als voordat we gingen installeren, maar probeer ze dat maar eens aanhet verstand te brengen bij hun. ze snappen er helemaal niks van daar. hebben al tig keer kontakt opgenomen met kpn en hetnet en nog helemaal niks geholpen. nu komt er dus op 10 januarie een installeur van kpn om het modum eens GOED te installeren , hahahhaha. kosten 99 euro!!
heb ze nog een mailtje verzonden dat als de fout bij hun ligt wij dus niet gaan betalen, krijg ik terug dat onze klacht in behandeling is maar we rekening moeten houden met 3 weken wachttijd!!

vraag me af of we alles kunnen declaren, en we hebben er ook nog een dag vrij voor moeten nemen. (maar dat liever dan verneukt worden door kpn en hetnet) .

wordt vervolgd.

Michel75
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2008 18:48

Re: Het Net.....wat nu??

Ongelezen bericht door Michel75 »

@ Soertje

Ik heb je probleem vaker gehoord. Het probleem is dat je "oude" provider nu de gegevens moet overdragen aan in dit geval KPN. :( in huistaal van KPN is het een Telco->Telco

Meestal duurt die even, de oude provider zegt dan altijd het probleem
zit bij KPN, in sommige gevallen gaat dit niet altijd op.

In de meeste gevallen wordt het goed door KPN goed opgelost. Uhh en je kosten kan je allemaal terug halen

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: Het Net.....wat nu??

Ongelezen bericht door Paullus »

Het is gewoon belachelijk dat dit soort praktijken al maanden zoniet jaren voortduren zonder dat er door de opta ingegrepen wordt.
Twintig jaar geleden hadden alleen vage bedrijfjes zoals boekenclubs dit soort constructies om klanten te belazeren door opzeggen onmogelijk te maken.
Nu is het ook bij KPN de gewoonste zaak van de wereld om mensen op te lichten door het opzeggen te vertragen of zelfs te verduisteren.
Verder vindt diefstal plaats door na einde contract geld te blijven afschrijven.
Naast oplichters zijn het dus ook nog rovers bij KPN en dochters Het Net/ Planet en noem ze verder maar op.

Gesloten