LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben jij tevreden met je provider?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door haverkoop »

Ben je dat :?: Als ik jullie mail zo lees is niemand tevreden, of er is altijd wel iets te "mekkeren":)

Als je wel tevreden bent met je provider. Welke is dat dan en waarom ben je zo tevreden, of waarom niet?

De slechtste provider die ik heb gehad was UPC. De beste XS4ALL maar die vind ik ook tevens een van de duurdere.

De poll vind je hier
Laatst gewijzigd door haverkoop op 14 nov 2007 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Als ik jullie mail zo lees is niemand tevreden, of er is altijd wel iets te "mekkeren
Dat is helaas het nadeel van dit soort fora. Bij problemen worden hier ellenlange stukken geschreven, maar als het goed werkt, zal iemand hier niets te zoeken hebben :)

Maar hier dan eens een positief verhaal van een tevreden klant.

Mijn provider is al sinds de zogenaamde 'Albert Heijn' aktie (Internet voor iedereen) Tiscali. Begonnen met een snelheid van 768/128, maar voor het opleveren was deze alge upgrade naar 1500/128 (als ik mij niet vergis). Voorschot voor het modem ook snel terugontvangen.
Nu na vele snelheid upgrades heb ik intussen een T6 abo, want in de praktijk neerkomt op 6800/800 ongeveer. Ook heb ik intussen bij een van die upgrades al eens een nieuw modem gekregen voor een zeer lage prijs.
Storingen komen volgens mij maar zelden voor, ik merk er niets van!

En sinds begin dit jaar ook nog eens telefonie van Tiscali. En ook dat werkt zo goed als probleemloos. Af en toe moet je een nummer 2 maal draaien voor je verbinding krijgt, maar ik klaag niet, want het bellen naar vast nummers is gratis!
Één tip. Laat je originele KPN nummer niet overnemen door een internet aanbieder. Terugporteren is meestal heel lastig of niet te doen.
En nog een tip. Koop een schakelkastje (google maar eens op AX520). Met dit kastje wordt je gebeld op je oude (KPN) nummer en bellen gaat automatisch met het nieuwe nummer, ideaal!

En nee, ik werk niet bij Tiscali, maar ben wel een zeer tevreden gebruiker!

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door haverkoop »

"Dirkie" bedankt voor je inbreng. Nee juist om ook een positief beeld te krijgen van de goede providers maakt het kiezen misschien wat makkelijker. Ik zoek zelf ook naar een nieuwe provider :lol:

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door een »

Ik heb sinds een half jaartje een T12 abonnement van Tiscali. Da's bellen en internetten. Eigenlijk ging de hele aanmelding en installatie erg soepel (en ik ben geen computerwizard).

De verbinding met internet is snel en goed, nog nooit storing vernomen
Bellen geeft ook geen enkel probleem, heldere lijn en geen storingen.

Mijn ouderers en ook mijn broer hebben iets soortgelijks van Orange...da's heel andere koek. Mijn broer is redelijk ontevreden (beloofde snelheid wordt niet gehaald en bellen klinkt niet zuiver). Mijn ouders hebben een redelijk snelle internetverbinding maar daar is de telefonie echt een drama. Ze zijn vaker niet dan wel bereikbaar en als ze wel bereikbaar zijn is de kwaliteit zeer slecht. Het lijkt wel of ze altijd in een kelder of in een leeg huis staan te bellen, het galmt en is heel irritant.

Succes met kiezen!

MAXIEM

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Providers: goede of slechte?

Het vaststellen of je met een goede of minder goede of zelfs slechte provider te maken hebt, is niet gemakkelijk. Je moet dan niet zozeer kijken naar de kwantitatieve gegevens zoals bijvoorbeeld het aantal klanten, het aantal mutaties en het aantal klachten, maar meer naar de wijze waarop providers klachten oplossen. Worden de problemen niet of slecht en zeer moeizaam opgelost en tegen hoge kosten (denk aan de dure 0900 nummers) of worden de problemen soepel en snel opgelost. De centrale vraag is dus: hoe lossen de verschillende providers problemen van klanten op en hoe gaan ze daarbij om met hun klanten. Om die vraag te beantwoorden heb je kwalitatieve gegevens nodig om tot een verantwoord oordeel te komen. Daarbij kun je een bepaalde werkwijze volgen. Surf bijvoorbeeld naar http://www2.trosradar.nl/ en gebruikt daar de zoekfunctie. Tik de naam van een provider in en lees de meest recente posts waarin vrijwel uitsluitend staat hoe providers omgaan met problemen én omgaan met hun klanten. Je kunt natuurlijk ook via het ‘overzicht forums’ te werk gaan. Je krijgt dan een heel aardig beeld van de kwaliteit van de dienstverlening van providers als er klachten zijn. Deze werkwijze is erg simpel maar kost wel wat (lees)tijd. Deze werkwijze kan ook nog aangevuld worden met een steekproefje die je houdt bij kennissen, buren, familie en vrienden. Zet de 5 belangrijkste vragen (in feite dus wensen) op papier en verzamel zoveel mogelijk informatie uit de eerste hand. Zorg er wel voor dat je NIET te rade gaat bij iemand met een belangenverstrengeling in deze sector. Je brengt dan, zoals wij dat zo mooi kunnen zeggen, een bezoekje aan de advocaat van de duivel en je kunt er dan vrijwel zeker van zijn dat je onvolledige, gekleurde of zelfs onjuiste informatie krijgt. Dat er grote problemen zijn, blijkt wel uit het percentage nieuwe klanten met problemen bij KPN (InternetPlusBellen) dat momenteel ligt op 26% (bron: Consumentenbond februari 2007) en bij @home, waar dat percentage zelfs ligt op 33% (bron Kassa 10-2-2007). Deze problemen worden dan ook nog eens niet of zeer moeizaam en (soms) met hoge kosten voor de klant opgelost. De op bovenstaande wijze verkregen informatie kun je nog aanvullen met de recente gegevens uit de onderstaande links:

Aanvullende informatie op de Kassa-site:

Top3 1 2007 Top3 2 2007 Top3 3 2007 Top3 4 2007

Top3 5 2007 Top3 6 2007 Top3 7 2007 Top3 8 2007

Top3 9 2007 Top3 10 2007 Top3 11 2007


@home (forumonderwerp)
@home2
@home3
Tele2

KPN IPB (forumonderwerp)
Een tipje van de sluier: schokkende cijfers!!!

Abel Telecom

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=nieuws ... no=3237065

Algemeen Dagblad

http://www.internetten.nl/


Maxiem.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik ben zeer tevreden met xs4all.
Ik heb ze drie keer nodig gehad, twee keer voor mijn eigen aansluiting en 1 keer voor mijn broer.
Je belt een gewoon telefoonnummer en degene aan de telefoon weet waar hij over praat, vindt het probleem en belt ter plekke de systeembeheerders om de fout te corrigeren. Binnen 10 minuten hang je op en alles werkt.

Als ik toch iets te mekkeren wil hebben is het inderdaad de prijs, er zijn nu nieuwe providers die tientallen euro's goedkoper zijn.
Ik denk nu aan telefonie via internet maar twijfel of ik dit van xs4all moet nemen of toch over moet stappen.
Als ik het bij xs4all zou doen ga ik al redelijk wat besparen per maand, maar als ik b.v. naar Alice ga wordt die besparing nog eens 22 euro per maand groter.

De verhouding kwaliteit en prijs groeit zo wel een beetje scheef.

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door haka10 »

Ik hoor altijd positieve geluiden over XS4ALL.
Dus die is wel goed.
Echter daar hangt ook een prijskaartje aan.

Heb zelf Tiscali T6 voor 15 euro.
Mijn ervaring tot nu toe is dat het niet onder doet voor XS4ALL, alleen een stuk goedkoper.
Weet niet hoe het gaat als ik problemen heb.
Storingen lossen ze namelijk wel goed op bij XS4ALL zonder duur helpdesknummer terwijl daar bij Tiscali weer een duur helpdesknummer aanhangt.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door Henri42 »

ik ben een redelijk tevreden UPC klant, prijs kwaliteit zijn gemiddeld goed te noemen, een eventueel optredende klacht wordt goed opgelost.Ooit een KPN klant geweest en vanwege de vele mankementen overgestapt naar UPC

ST

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door ST »

Ik ben een tevreden @home klant. :)
Redelijk snel voor 19,95 per maand. (ik zie net dat het 2 euro verhoogd is, het was eerst 17,95)

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door queenfan »

Ben een zeer ontevreden @Home klant, wacht nog op dat ik een goede adsl provider vindt.

Dacht eerst aan Speedlinq maar gezien de reacties hier ben ik daar van af gestapt.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door haverkoop »

@Maxiem
"Het vaststellen of je met een goede of minder goede of zelfs slechte provider te maken hebt, is niet gemakkelijk. "
Vandaar ook deze thread :D

Ik zit in Rotterdam en daar hebben we geen Home, alleen UPC en die wil ik niet meer. Ik zat zelf ook al te denken aan Tiscali. Ik wil eigenlijk van m'n telefoon KPN abo af. Ik bel heel weinig dus op mijn rekening bestaat alleen uit abo's, zo'n 35 euro p/m

Ik twijfelde echter bij elke provider die Internet+bellen aanbied omdat Internet+Bellen van KPN gewoon "vervelend" is, vandaar.

Ik vraag me nu af of dat T4 Tiscali abo nu in of excl. KPN is. Ik heb KPN. Dus betaal ik dan alleen Tiscali of ook nog eens KPN zoals nu het geval is met Planet en KPN. Lijkt mij dat ik alleen Tiscali betaal? :?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door agro »

Ik wil eigenlijk van m'n telefoon KPN abo af. Ik bel heel weinig dus
Dan zou je kunnen overwegen om alleen ADSL te nemen, zonder telefoonaansluiting. (is echter voor zover mij bekend alleen bij kpn mogelijk)

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door haverkoop »

Hoe ga ik dan bellen? :shock:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door agro »

Hoe ga ik dan bellen?
Mobiel misschien?

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door Pruim »

Ik ben best tevreden over @home.
et enige probleem dat ik heb gehad is dat het bijna 1,5 jaar heeft geduurd voor ik eindelijk mocht betalen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door Ron58 »

Dan zou je kunnen overwegen om alleen ADSL te nemen, zonder telefoonaansluiting. (is echter voor zover mij bekend alleen bij kpn mogelijk)
XS4all heeft adsl only, wel via de KPN telefoonlijn maar geen KPN abonnement, je kan eventueel ook via hen bellen zonder extra abonnementskosten.
XS4all is iets duurder als de concurrent, maar wel probleemloos.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door haverkoop »

'k weet niet waar jij dat leest, maar ik lees dit

"Op het moment dat u bestelt moet u een vast telefoonabonnement hebben (geen kabeltelefonie). De lijn kan gewoon (analoog) of ISDN zijn."

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door Ron58 »

'k weet niet waar jij dat leest, maar ik lees dit

"Op het moment dat u bestelt moet u een vast telefoonabonnement hebben (geen kabeltelefonie). De lijn kan gewoon (analoog) of ISDN zijn."
Reageer je op mijn suggestie van xs4all??

Volgens mij is het zo dat als je eenmaal adsl-only van xs4all hebt, je je kpn telefoonlijn op kan zeggen.
Er staat ook: "op het moment dat u bestelt"
Volgens je eerdere reactie heb je nu nog een vast telefoonabonnement.

Ik ben nu zelf bezig met de overstap van xs4all via KPN naar xs4all-only, zodra dit rond is gaat KPN er uit en ga ik via xs4all bellen.
Ik heb dan niets meer bij KPN.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door haverkoop »

Ja ik reageerder op jouw. Laat even zien waar die adsl-only is want ik kan hem niet vinden.

Rudine
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:04

Re: Ben jij tevreden met je provider?

Ongelezen bericht door Rudine »

De beste provider ontdek je wanneer er problemen zijn. Ik zit bij athome en gaat prima. Nu heb ik een (gedeeltelijk) probleem draadloos internet. Wanneer je dan met de helpdesk of klachten afhandeling te maken krijgt, gaat het een genante vertoning worden voor athome. Een meer dan koude douche waardig.

Groet, Ruud

Gesloten