LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe provider ALICE

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Huis in t Veld
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2007 18:44

nieuwe provider ALICE

Ongelezen bericht door Huis in t Veld »

Is er misschien al iemand die ervaring heeft met de nieuwkomer
ALICE???? :D

jwwiersma
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2007 21:26

Re: nieuwe provider ALICE

Ongelezen bericht door jwwiersma »

:twisted: Niet doen slechte ervaring met alice ze beloven van alles of ze liegen ze beloven je terug bellen dat kan je op je buik schrijven zelf terug bellen kost een vermogen en e-mail versturen helpt ook niet je krijgt geen antwoord( een woord ellende)
Ik heb een e-mail verstuurt op 11-10-2007 ik moet nog antwoord krijgen.

pinky
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 aug 2005 02:05

Re: nieuwe provider ALICE

Ongelezen bericht door pinky »

u kunt beter overstappen naar Telfort, internet en bellen, kost hetzelfde als bij Alice.

jwwiersma
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2007 21:26

Re: nieuwe provider ALICE

Ongelezen bericht door jwwiersma »

Dat heefd mijn zoon ook gedaan die is over gegaan naar telfort en maar hopen dat het daar goed gaat :D

Hoppy
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2007 23:07

Re: nieuwe provider ALICE

Ongelezen bericht door Hoppy »

Alice is een nieuwkomer en heeft opstartproblemen, dit is echter niet anders dan bij ALLE andere providers. We kennen allemaal de verhalen wel van UPC (Chello) en KPN (InternetPlusBellen).

Iedere provider heeft zijn eigen problemen (en klagers).
Je zult dus op elk forum klachten tegen komen over een bepaalde provider dus ook Alice. Dat is niets bijzonders.
Mijn ervaring bij Alice begon ook niet zo goed. Lang wachten en verkeerde ontvangstbevestigingen ontvangen. Ik ben nu echter aangesloten en het werkt naar tevredenheid.
Een hoge internet snelheid + gratis vaste telefonie binnen NL.
Voor de prijs per maand van bijna € 30 is dit zeker niet slecht, ik kan hierdoor behoorlijk wat besparen en neem het tijdelijke ongemak van de opstart problemen wel voor lief.

De Klantenservice / Helpdesk is helaas wel moeilijk te bereiken dat komt ook omdat er maar één telefoonnummer is voor zowel nieuwe aanmeldingen als voor het aanmelden van storingen en klachten.

Het was beter geweest als men verkoop en ondersteuning van elkaar had gescheiden. De toestroom is dan beter te reguleren.

Templar
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 okt 2007 12:31

Re: nieuwe provider ALICE

Ongelezen bericht door Templar »

10/09 Telefonisch aangemeld bij Alice. Zou binnen 2 weken een bevestigingsbrief ontvangen.

11/09 Per fax zeg ik mijn lopende Internet connectie op bij XS4all.nl. Met inachtneming van 1 maand opzegtermijn zal mijn contract worden opgeheven.

06/10 Gebeld met Alice. Waar blijft de bevestigingsbrief en/of modem? Antwoord Alice Helpdesk: Bevestigingsbrief en modem zijn reeds in uw bezit en ik zal 08/10 worden aangesloten op het internet. Na aangeven dat ik geen modem of brief in mijn bezit heb geeft men aan dat een collega die 'dieper' in het systeem kan kijken op dat moment niet aanwezig is. Men gaat het uitzoeken en belooft mij dezelfde dag (zaterdag) terug te bellen.

09/10 Gebeld met Alice. Refererend aan het gesprek van 06/10 vraag ik wat de stand van zaken is. De helpdesk meneer deelt mede dat modem noch bevestigingsbrief onmogelijk aan mij verstuurd kunnen zijn, daar hij in het systeem kan zien dat mijn order 'niet doorgevoerd' is. Terstond wordt dit in orde gemaakt en krijg ik te horen dat ik per 26/10 een internetverbinding zal hebben.

10/10 Per e-mail ontvang ik een orderbevestiging. Behalve de standaard bla-bla en een klantnummer word er in het bijgevoegde pdf bestand niet gerept over een activeringsdatum. Wel wordt geadviseerd mijn huidige internetverbinding niet op te zeggen totdat er een definitieve opleveringsdatum bekend is. Wat je noemt: mosterd na de maaltijd dus :(

11/10 XS4all.nl sluit mijn internetconnectie af, conform de maand opzegtermijn.

23/10 Gebeld met Alice. Waar blijft de beloofde bevestigingsbrief en het modem? De datum van aansluiting komt nu toch wel erg dichtbij. Ik word doorverbonden met de technische dienst. Een vriendelijke meneer staat mij te woord. Nadat ik heb bovenstaande relaas verteld heb zegt hij: 'goed dat u belt meneer... ik zie hier dat de KPN de portering van uw huidige telefoonlijn geweigerd heeft op basis van de nummertoevoeging op uw huisadres'. Ik woon op nr. 164 III volgens KPN en niet op 164 3 zoals door Alice is doorgegeven.
Hij kijkt verder in het systeem en ziet dat ook bij BBNED mijn order nog niet in het systeem staat. Conclusie: order wordt opnieuw ingediend bij KPN en tevens in het systeem van BBNED geplaatst. Vertraging: 10 dagen minimaal wachten.

Van al deze duidelijkheid van Alice, is mij in elk geval erg duidelijk geworden dat communicatie niet hun sterkste kant is. :evil:

Wordt vervolgd dus....

aelhaik
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2007 09:22

Re: nieuwe provider ALICE

Ongelezen bericht door aelhaik »

Van Alice krijgt u nooit een antwoord, Hieronder ziet u mijn emailen die naar verschillende klantservice medewerkers van Alice gestuurd zijn, maar tot nu toe zonder resultaat. Ik heb een orderbevestiging gekregen einde september en dat ik per 5 oktober kan gebruik maken van Internet en telefonie, maar ik had geen modem gekregen. Heeft iemand een idee hoe ik verder kan omgaan met de lopende zaak.

Naar aanleiding van uw onderstaande e-mail, wil ik u vragen om mijn contract per direct te beeindigen . Het is jammer dat een nieuwe provider met een slechte reclame gaat starten. Mijn aanvraag loopt nu meer 3 aanden. Ik heb meerdere malen gebeld, emailen gestuurd. Op laatste email van 16 Oktober jl. kreeg ik een e-mail terug dat ik binnen 48 uur een antwoord zou krijgen. maar het is nu meer 160 uur Ik hoop dat u mij z.s.m. een bevestiging thuis kunt sturen. Als ik binnen 48 uur geen modem krijg of u mij contract gaat beeindigen, ga ik contact opnemen met de consumenten bond. Als u nog vragen hebt, aarzelt u mij niet te contacteren.

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw vraag ontvangen en geregistreerd onder contactnummer: 21920. Uw vraag is: Geachte heer/ mevrouw, Ik ben niet blij met gang van zaken tot nu toe. Begin september jl. heb ik voor mijn oom via internet alice ADSL+ telefonie aangevraagd. Ik heb op 7 september Alice orderinvoering per mail gekregen. Iemand van KPN is op 5 oktober jl. thuis geweest om de telefoon kabel te controleren. Daarnaast heeft mijn oom ook een bevestiging gekregen dat hij per die datum kan gebruik maken van het internet aansluiting. Maar hij had nog geen modem gekregen. Ik heb verschillende emailen gestuurd maar zonder resultaat. Mijn oom heeft contact met een van uw medewerker gehad, maar ze zei dat de modem gestuurd is, maar mijn oom antwoord was, dat hij niet heeft ontvangen. Ze zei tegen hem dat ze hem terugbelt. Maar het is nu een week verder. Ik hoop dat u z.s.m. een oplossing kunt vinden. Anders ga ik andere maatregelen nemen.

Wij streven ernaar uw vraag binnen 48 uur te beantwoorden. In verband met de grote drukte kan het beantwoorden van uw vraag langer duren. Onze excuses hiervoor.
Met vriendelijke groet, het Alice team

brabbo
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2007 17:38

Re: nieuwe provider ALICE

Ongelezen bericht door brabbo »

Wij hadden geen problemen met het aanmelden e.d. Internet werkte meteen, alleen e-mail via outlook express niet. Nu, na 3 weken en vele malen heen en weer bellen (tegen 25 cent per minuut) nog steeds niet.
We staan op het punt om de hele boel maar weer op te zeggen, want hiet komen we niet uit.

Schrikbeeld
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2007 21:12

Re: nieuwe provider ALICE

Ongelezen bericht door Schrikbeeld »

Aanvragen bij Alice lopen niet tot zeer slecht.
Een greep uit de ervaringen van mijzelf en 4 collega's:
- U heeft geen KPN-lijn in huis, Alice legt een nieuwe aan voor 69,90. Terwijl ik al jaren kan bellen via KPN.
- Op een vraag waarom het zo lang duurt: Uw aanvraag is geannuleerd. Had dit dan gecommuniceerd.
- Waarom is mijn aanvraag geannuleerd? Dat kan ik u niet zeggen.
- Wilt u dit per mail of brief bevestigen? Dit gebeurd nooit.
- Uw aanvraag is niet goed in het systeem opgenomen, het moet opnieuw.
- Na annulering opeens een bericht: U wordt op -datum- aangesloten. Reactie: nu hoeft het niet meer. Alice: Dat kost u annuleringskosten.
- Wij bellen u terug. Dit gebeurd nooit.
- Wij sturen u post. Dit gebeurd nooit.
- Wij sluiten u op -datum- aan. Dit wordt nooit, of 6 tot 8 weken later.
- Uw telefoonnummer wordt op -datum- overgenomen. Dit wordt 3 tot 6 weken later.
- Dat kan ik u niet beantwoorden, u heeft een verkeerde keuze in het menu telefoongemaakt, dus moet u opnieuw bellen.
- En dat alles via een 0900-nummer voor 0,25/min, met zeer lange wachttijden.

Wie durft het nog aan met Alice?

Flender
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 sep 2007 14:27

Re: nieuwe provider ALICE

Ongelezen bericht door Flender »

Ik heb ook voor Telfort gekozen ..... niks anders dan lof hoe dat verlopen is. Binnen 2 weken werkte alles internet en telefoon.

krd
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2007 16:25

Re: nieuwe provider ALICE

Ongelezen bericht door krd »

Ik heb nu 2 maanden alice. Ben super tevreden. Zeer lage kosten, snelheid is goed en binnen 4 weken was alles aangesloten en werkte het perfect. Zeer tevreden. Aanrader! Ik snap al die problemen niet van iedereen

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: nieuwe provider ALICE

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

al op vraagalex gekeken voor alternatief nummer? schijnt niet altijd te werken,maar het proberen waard.

ghost
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2004 10:13

Re: nieuwe provider ALICE

Ongelezen bericht door ghost »

Ik ben blij dat ik weg ben bij ALICE. Wat een pruts zooi is het daar. Ik zit nu bij Telfort en ben uiterst tevreden. Een wereld van verschil met die zooi bij ALice. Ik heb vooral problemen met de wijze waarop Alice je een Modem beschikbaar stelt. Dicht getimmerd met hun eigen wachtwoord. Maar Alice geeft het je niet omdat je dan toegang krijgt tot alle modems van Alice. Het staat gewoon op Internet met een beetje speurwerk. Dus nu kan iedereen lekker alle modems plat gooien van Alice. Portforwarding wordt niet ondersteund door alice. Moet je maar zelf uitzoeken op internet. De helpdesk is ZEER ONDESKUNDIG, maar wel vriendelijk.De snelheid is bar en bar slecht. Vooral in de avonduren. Reden: Overboeking. Met zijn 40-tigen op een lijn. Kortom. Wegwezen bij dat zooitje.

ghost
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2004 10:13

Re: nieuwe provider ALICE

Ongelezen bericht door ghost »

@vrouwtje38. Heb je het al geprobeerd? En werkt het?

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: nieuwe provider ALICE

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

niet bij alice, heb ik gelukkig niet,dacht er eerst aan om daarheen over te stappen,maar toch maar niet na alle verhalen,wel bij planet gebruikt! eerst gewone 0900 nummmer gebeld,daar stond ik lang in de wacht,geld verdienen natuurlijk,toen dacht ik aan vraagalex,alternatief nummer gebeld,en er werd meteen opgenomen! :lol:

ghost
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2004 10:13

Re: nieuwe provider ALICE

Ongelezen bericht door ghost »

Pot jandorrie, bij Alice deden ze dat niet. Zouden die slimmer zijn of moet je gewoon bellen met een geheimnummer? maar je hebt een verstandige beslissing genomen om niet voor Alice te kiezen. En ik spreek uit ervaring.

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: nieuwe provider ALICE

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

ja ik heb geen nummerweergave ingesteld, :) mischien dat ze daarom opnamen?? hij nam wel verbaasd op!

Gesloten