LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen Telfort?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Tinalina
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 dec 2005 15:50

Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door Tinalina »

Wij denken erover om over te stappen naar Telfort internet met vast bellen. Iemand hier die ervaring met Telfort heeft?

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door jaywalker »

Telfort=KPN=Green ISP=Tiscali

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Telfort=KPN=Green ISP=Tiscali
En mijn persoonlijke ervaringen met Tiscali zijn zeer goed. Zowel met Internet als met bellen

Flender
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 sep 2007 14:27

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door Flender »

Ik heb sinds en week nu Telfort Internet/telefoon

en tot op heden kan ik niks anders zeggen dan LOF.

Vanaf aanvragen tot installeren binnen 2 weken werkte alles.

En de snelheid qwa internet zit rond de 14 a 15 mb.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door thefxr »

ik heb goede ervaringen met telfort via ADSL. de f.u.p voor het bellen blijkt 5500 min per mnd te zijn.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door Mickey D »

Quote:
Telfort=KPN=Green ISP=Tiscali
En mijn persoonlijke ervaringen met Tiscali zijn zeer goed. Zowel met Internet als met bellen
Mijn ervaringen met TISCALI waren ook goed, enkele administratieve foutjes die snel hersteld werden in het begin. Nu heb ik te maken met TELFORT en de sfeer bij de helpdesk is nu duidelijk anders. Heb al verschillende keren ruzie gehad, en Tiscali gaat pas per 13-1 over... Gisteravond voor een technisch probleempje voor de 3e keer gebeld, 2x een advies gehad waar je niets aan hebt, o.a. omdat ik 'de meegeleverde handleiding in boekvorm' niet heb. Die kan ook niet alsnog worden gestuurd, 'omdat we tegenwoordig Telfort heten'! Wat het een met het ander te maken heeft kon meneer niet uitleggen. Nu, de 3e keer, kreeg ik iemand aan de telefoon waarin ik de Tiscali-mentaliteit herkende, hij was de eerste die een oorzaak voor het probleem kon aangeven. Desgevraagd gaf hij aan inderdaad van Tiscali afkomstig te zijn en ook de veranderde sfeer bemerkt te hebben. Hij loste het probleem op en was de eerste waarmee ik geen ruzie kreeg. Oftewel, de uitspraak Tiscali = Telfort kan ik zeker niet onderschrijven! Ik heb nu geen zin om me te orienteren op een andere provider en toen het Tiscali was werkte het vrijwel probleemloos, dus ik wil Telfort wel een kans geven, maar het is nu al duidelijk dat ik hierover minder tevreden ben dan over Tiscali, helaas...

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door jaywalker »

Beste Mickey D, bij de helpdesk zal overwegend gewoon nog hetzelfde personeel blijven werken als onder de naam Tiscali..........

Weet iemand wat de levertijd van Telfort 20 mb is ????

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door thefxr »

levertijd is afhankelijk van overstap of nieuwe aansluiting.
ongeveer 3 weken

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door Mickey D »

Beste Mickey D, bij de helpdesk zal overwegend gewoon nog hetzelfde personeel blijven werken als onder de naam Tiscali..........
Het is enigszins andersom: al geruime tijd komt er meer personeel op de helpdesk omdat ze al die functie voor Telfort vervullen. Maar er is duidelijk een cultuurverschil te merken. Als ik navraag of de betreffende persoon al voor Tiscali werkte, kreeg ik steeds mijn vermoeden bevestigd. Telfort personeel voelt zich trouwens te goed om te worden aangepsproken als Tiscali medewerker, die ontkennen zelfs dat je naar Tiscali gebeld hebt, zelfs als je ze het nummer geeft dat je gebeld hebt. Zij weten het beter dan die domme klant.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Telfort is helaas ook Speedlinq :roll:

jungske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:40

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door jungske »

Mijn dochter heeft sinds half december 2007 internet van Telfort. Hun belofte dat je maximaal 20 mb binnen krijgt is zwaar overdreven. Sinds de aansluiting werkt heeft ze niet meer als 4 à 5 mb binnen gekregen hoewel ze maar ong. 1200 meter van de zendmast af zit. Ik moet er wel bij zeggen dat ze op een flatje woont en heb horen zeggen dat het misschien kan liggen aan de kabel die de woning binnenkomt en misschien verdeeld wordt over de bewoners, ong. 4 huishoudens. Toch vind ik die 4 à 5 mb veel te weing als ze max 20 beloven en zou 15 mb meer acceptabel vinden.

auparadis
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2008 15:36

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door auparadis »

Vanaf de eerste dag dat Telfort internet en bellen had mij aangemeld, alles liep super snel, 2 keer door een fout van mij zelf de helpdesk nodig gehad, de telefoon werdt snel opgenomen, en mijn probleem snel opgelost, zelfs heeft een medewerker gevraagd of hij in online in het modem mocht zodat hij mijn probleem sneller kon oplossen dan het door mij te laten doen. a € 0,30 per minuut. Ook de snelheid: ( ok geen 20mb) en telefoon prima. Na ervaringen met casema en orange is dit een verademing voor mij. alleen jammer van de € 0,30 per minuut, dat moet minder kunnen.

Bee
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2008 17:08

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door Bee »

Sinds we telfort vaste telefonie hebben kunnen mensen die hun telefoonnummer niet weergegeven willen hebben, ons niet meer bellen. Telefoon gaat 1x over en de beller krijgt dan al dan niet de mogelijkheid voice-mail in te spreken. We kunnen dit zelf niet herstellen. Wie herkent dit?

Ziepie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2008 01:04

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door Ziepie »

Mijn bejaarde moeder wilde overstappen van speedlinq naar Telfort voor bellen en internetten. Op dat moment wisten we nog niet dat Telfort, speedlinq ging overnemen en heel optimistich hebben we haar begin november aangemeld.
Vrij snel werd het modem opgestuurd, maar daarna niets meer.
Een week voor Kerst ben ik gaan bellen waar de inlogcodes bleven. Ze hebben ons daarna ongeveer 3 weken aan het lijntje gehouden (en een torenhoge telefoonrekening want de helpdesk is ook niet gratis), waarna ze ons doodleuk vertelden dat het niet ging en dat mijn moeder haar telefoon nummer (dat ze overigens al zo'n 50 jaar had) nu ook kwijt is.
Achteraf ben ik erachter gekomen dat speedlinq op 10 december al een aanvraag had moeten hebben (raar maar waar) en dat Telfort hier niets aangevraagd had.

Resultaat van het verhaal, mijn 74 jarig moeder heeft nu al enige tijd geen telefoon en internet, en moet eerst op een schrijven van telfort wachten (dat er gee overeenkomst is) voor ze zich ergens anders kan aanmelden. Daarnaast krijgt ze bij mijn weten haar oude telefoonnummer nooit meer terug.

De klantenservice daar verdient het woord klantenservice nog niet eens. Men betrapt ze op onwaarheden en ze gooien dan ook nog de telefoon op. In dit geval begon men de reden op te noemen waarom de verbinding niet gelegd kon worden, het kwam volgens de dame van de helpdesk doordat de lijn op babyXL zat in plaats van de KPN, toen ik haar erop wees dat je in het dorp waar mijn moeder woont geen babyxl netwerk is, werd ze boos en zei dat ze het bbned bedoelde. Toen ik dus weer aangaf dat er ook geen bbned mogelijk werd, was het: u laat me niet uitpraten en hing op. Schandelig !! :evil:
Van het legertje mensen daar die we aan de telefoon hadden was er maar eentje vriendelijk en daarnaast moest alles iedere keer worden nagezocht, waarna je (hoogstwaarschijnlijk nodeloos) weer enkele minuten meer aan de telefoon hangt.

Voor degene die erbij zijn, veel succes jullie zullen het nodig hebben.

auparadis
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2008 15:36

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door auparadis »

Wij hebben zelf diverse bekenden zonder nummerweergave, maar die bellen ons gewoongeen enkel probleem, alleen als ze wie dan ook met of zonder nummerweergave en we zijn in gesprek dan krijg je direct de voicemail, en geen in gesprektoon.wat de andere negatieve opmerkingen betreft, ik heb het idee hoe je de mensen op de klantenservice benaderd, zo staan ze je ook te woord, je moet niet vergeten dat ze de hele dag alleen maar problemen aanhoren en gescheld en gemopper, ik weet ook wel als je er niet tegen kn dan moet je zo baan niet zoeken. Wij benaderen als we een helpdesk bellen welke dan ook, deze mensen altijd positief, het gevolg is dat zij dan vanzelf alles voor je doen, soms zeggen ze wel eens ( ook in mijn werk ) als iedereen eens zo zou doen, dan blijf je gemotiveerd. Dus mensen niet mopperen, maar lekker vrolijk de dingen benaderen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik raad iedereen af om bij Telfort te gaan.
12move is overgegaan naar Telfort.
Ik heb zowel schriftelijk bij 12move ( 2 brieven + ettelijke emails) als telefonisch op 30-11-07, dus ruim voor 10-12-07 bij Telfort opgezegd.
Ik ben toch ingelijfd bij Telfort omdat ik een brief kreeg waarin ik als klant verwelkomd werd. 2 brieven later waarvan 1 aangetekend met ontvangstbevestigiing heb ik nog geen reactie van Telfort.
Wel heeft Telfort 8-1-08 geld van mijn rekening afgeboekt.
Dit heb ik laten terug boeken door mijn bank + een selectieve blokkade laten zetten.
Wie van Telfort af wil raad ik aan, zowel conform hun regels de helpdesk te bellen + een aangetekende brief met ontvangstbevestiging te zenden bij opzeggen.
Ik wacht verdere ontwikkelingen af.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door thefxr »

Ik raad iedereen af om bij Telfort te gaan.
12move is overgegaan naar Telfort.
Dan is dat de fout van 12move en niet van telfort,kan je telfort niet aanrekenen en zijn duizenden mensen tevreden over telfort,maar elke provider heeft natuurlijk uitzonderingen

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door Rob A. »

Telfort is hel.
De klantenservice kan in het geval van een echt probleem, helaas niets voor je betekenen.

Na meer dan een maand zonder internet te hebben gezeten, zou ik dan per 4 januari aangesloten moeten zijn, maar door een fout in het activatiescherm, kan ik nog steeds niet internetten.

De helpdesk natuurlijk meteen gebeld die dag, hun antwoord was dat het binnen tien dagen opgelost zou moeten zijn.

Nu 16 dagen verder en niets meer van vernomen van Telfort en nog steeds geen verbinding. Mailtjes worden beantwoord met dat je binnen twee werkdagen antwoord zal krijgen, dat je natuurlijk niet krijgt, Als klap op de vuurpijl wel na een paar dagen een mailtje met de vraag of je tevreden was met het antwoord, dat je niet gekregen hebt.

Frustraties alom sinds ik zo stom geweest ben om over te stappen.

Morgen maar een brief sturen met de boodschap dat als ze binnen twee weken het probleem niet opgelost hebben, ik hen dan in gebreke zal stellen en de overeenkomst zal ontbinden.

:evil:

Telfort zou misschien leuk kunnen zijn als alles goed gaat, maar oh wee als er wat mis is.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dank je wel voor je reactie.
Ik ben het niet met je eens. Telfort reageert niet op 2 brieven, waarvan 1 aangetekend met ontvangstbevestiging waarin ik aangeef dat ik ten onrechte aangemeld ben als klant.
Ik heb zowel schriftelijk bij 12move als telefonisch bij Telfort opgezegd. ( 30-11-07)
De opzegging diende plaats te vinden voor 10-12-07
Het is dus wel degelijk fout van Telfort om geld in Januari 2008 van mijn rekening te schrijven. Ik heb immers geen contract met hen!
Het getuigt niet van respect van Telfort om niet te reageren op m.n. de aangetekende brief die voor de Kerst bij hen gearriveerd is.
Conclusie: ik heb het gevoel dat ik het slachtoffer van z.g. slamming ben. Ik heb hiervan dan ook melding gedaan bij consuwijzer.nl. Met dank aan Radar waar ik las dat dit mogelijk is.

Geplaatst op 20 Jan 2008 21:55 door thefxr
Quote:
Ik raad iedereen af om bij Telfort te gaan.
12move is overgegaan naar Telfort.


Dan is dat de fout van 12move en niet van telfort,kan je telfort niet aanrekenen en zijn duizenden mensen tevreden over telfort,maar elke provider heeft natuurlijk uitzonderingen
Naar boven

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door jaywalker »

@ TdeHond

12move=Tiscali=Telfort

Gesloten