LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

voor degene die een planetinternet comfort of advanced abbonement hebben en die ook 13-12-07 nog zo een mooie mail hebben ontvangen waarin staat dat NATUURLIJK BLIJFT VOOR U UW PCVEILIG GEHEEL GRATIS EN WORD DIT WEL VERMELD OP U FACTUUR MAAR U BETAALD NIKS!
nou vergeet het maar,u betaald wel degelijk,kijk uw factuur maar even goed na en vergelijk met uw vorige facturen!
na bellen werd mij verteld dat de gratis pc veilig een aktie zou zijn tot 3DECEMBER!
Maar op 13 december ontving ik de mail waarin staat dat het natuurlijk gratis zou blijven voor comfort en advanced abonees??????
meer mensen dit gezien????

TS2
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:31

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door TS2 »

Hallo,
Toevallig dat ik deze post hier zie.
Ik heb zelf een ADSL standard abonnement bij Planet en ik kreeg op 13 december ook een mail met de volgende tekst:
Als Planet abonnee maakt u sinds enige tijd gebruik van PC Veilig van Planet. Binnenkort eindigt de periode waarin u gratis gebruik maakt van deze dienst. Vanaf deze maand betaalt u € 3,95 per maand voor PC Veilig.
Deze wijze van optreden is zeer kwalijk.
Een jaar of wat geleden boden ze het gratis aan. Je kon het downloaden en dan moest je het activeren door aanvragen van een code. Ik heb dat toen ook gedaan, maar ik heb het na een paar dagen van mijn PC verwijderd omdat ik de voorkeur geef aan een ander beveiligingspakket.
Maar ze hebben geregistreerd dat ik het destijds gedownload heb... Als ik nu dus niet reageer dan zit ik er aan vast. Dit noemt men een zogenaamde opt-out strategie en is gewoon een smerige taktiek: ze hopen er gewoon op dat mensen hun mail nu niet goed lezen en dan zit je opeens vast aan een dienst die je niet expliciet zelf hebt aangevraagd. Ik heb op mijn gegevens op de Planet site gekeken en daar staat dus dat ik inderdaad een PC-veilig abonnement van 3.95/maand heb. Ik heb het onmiddellijk uitgezet en ze moeten het eens wagen om het in rekening te brengen!!!!

Ik heb een mail naar Planet gestuurd om mijn onmin uit te spreken over deze praktijken maar daar krijg ik een nietszeggend computergegenereerd antwoord op terug.
Ik heb gisteren een mail gestuurd naar de Radar redactie en ik hoop dat ze het als kort item in de uitzending willen brengen.

Ik moet zeggen dat ik verder hartstikke tevreden ben met Planet, maar deze wijze van mensen misleiden valt me toch wel erg van ze tegen.

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

ik heb het ook inmiddels uitgezet,maakte ook geen gebruik meer van pcveilig,wel 2x enige dagen geprobeerd in het begin,maar pc liep constant vast hierdoor! maar vermoed dat het bedrag wel zal worden afgeschreven hoewel het abonnemt voor de aankomende maand is.
en op mijn mail naar planet waar ik natuurlijk ook een gegenereerde email op kreeg natuurlijk nog geen antwoord op heb gekregen!
ik was ook tevreden over planet maar dit valt me zeer tegen!! ben benieuwd als ik die 4,20 terugkrijg zoals het hoort!

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

schijnbaar hebben ze zoveel klachten gehad! want nu een email gekreg dat er een fout was gemaakt en dat het op de volgende factuur in vermindering wordt gebracht!!!! zelf heb ik ook naar 3 verschillende emailadressen een klacht verstuurd. :lol:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door BBCS »

voor degene die een planetinternet comfort of advanced abbonement hebben en die ook 13-12-07 nog zo een mooie mail hebben ontvangen waarin staat dat NATUURLIJK BLIJFT VOOR U UW PCVEILIG GEHEEL GRATIS EN WORD DIT WEL VERMELD OP U FACTUUR MAAR U BETAALD NIKS!
Heb ik nooit gehad.

Daarnaast ben ik van mening dat iedere computergebruiker de beveiliging zelf moet beheren en niet overlaten aan een ander.

TS2
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:31

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door TS2 »

zelf heb ik ook naar 3 verschillende emailadressen een klacht verstuurd.
Op mijn mail reageren ze helemaal niet. Welke email adressen heb je gebruikt?
Ze hebben bij mij nog niets in rekening gebracht, maar het zou me niets verbazen als dat in December wel gebeurt.

TS2
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:31

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door TS2 »

Ja hoor. Inderdaad, vandaag kwam de rekning over de mail. Ze hebben het me van 12/12 to 21/12 in rekening gebracht en omdat ik na ontvangst van die eerste mail, de zaak heb nagezocht en de optie in mijn profiel heb uitgezet, hebben ze me van 15/12 to 21/12 weer gecrediteerd en ze brengen me dus drie dagen in rekening. Maar die ga ik ook terugvorderen.
In hun factuur email zetten ze het adres [email protected]. Daar heb ik een mailtje naar gestuurd, maar meteen krijg ik een reactie dat je naar dat adres niet meer kunt mailen en dat je klachten via hun website moet indienen.
Heeft er iemand een telfoonnummer van planet tegen een normaal tarief (dus geen 0900 nummer) of een email adres waar ze wel onder zijn te bereiken?

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

hai,bij mij is niks gecrediteerd ondanks dat ik voor de nieuwe maand ook pcveilig op tijd heb beeindigd.,maar heb wel mail gehad dat er door een fout in de administratie onterecht naar comfort en advanced abonees kosten in rekening zijn gebracht en dat,dat volgende maand in vermindering wordt gebracht bij iedereen! dus maar even volgende factuur afwachten!
overigens weet ik niet meer welke adressen ik heb gemaild eentje nog wel: [email protected]

TS2
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:31

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door TS2 »

Hoi, jouw situatie is inderdaad ook anders. Ik heb ADSL standard en daar moet je dus vanaf deze maand voor PC Veilig betalen. Maar ik heb er niet om gevraagd en ze hebben simpelweg de betaalde optie wel aangezet omdat ik een jaar geleden de software die toen gratis was heb gedownload en een code ervoor heb aangevraagd.
Ik denk dat er nu hele hordes mensen zijn die opeens meer gaan betalen voor iest dat ze niet gebruiken en omdat het allemaal automatische incasso is, heeft een groot gedeelte dat niets eens in de gaten.

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

oke,maar als je standaard hebt dan heb je toch de mail gekregen tijdje geleden dat je binnenkort ervoor zou moeten betalen en had je als je de code had geactiveerd de optie moeten uitschakelen optijd.
voor de standaard abonees was dit duidelijk aangegeven,gaat erom dat voor comfort en advanced aangegeven was dat het gratis zou blijven en dat ,dat wel werd gefactureerd!

TS2
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:31

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door TS2 »

Wannneer is deze mail dan gekomen?
Ik heb pas voor het eerst een mail daarover gekregen op 13 december. Dat vind ik nogal laat als je dan vanaf 15 december opeens moet gaan betalen. En ik blijf het overigens erg onfatsoenlijk vinden om gebruik te maken van een opt-out strategie. Als mensen een dergelijke mail niet lezen (en wie leest nu al dat soort emails?), dan zit je opeens vast aan een abonnement.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Had net deze topic willen starten:

Tot mijn grote verbazing is Planet Internet PC Veilig zomaar ineens gaan factureren zonder de klanten daarvan op te hoogte te stellen!

Wat is gaande. Vorig jaar kon vrijwel iedere abonnee gebruik maken van het gratis PC veilig pakket. Daarbij stonden geen voorwaarden. Nu werd het Planet kennelijk te heet onder de voeten en wilde ze geld zien. Ineens komt er een mail (13 december) dat het niet meer gratis is. Daarop heb ik gelijk gereageerd. Toch hebben ze een aantal dagen van december gewoon afgeschreven (15 december). Wie de mail later heeft gelezen krijgt helemaal een verassing. In een maand durft Planet de mail te sturen en de factuur zonder dat de klant daar de tijd voor heeft dit weer af te melden.

Wat mij betreft krijgt Planet de koudste douche van het jaar 2007

Naschrift: ik ben dus ook door deze smerige tactiek van Planet genaaid. Heb daar flink aan de bel getrokken want dit kan natuurlijk niet. Ik hoop dat RADAR in het nieuwe jaar hier aandacht aan wil besteden want dit soort praktijken valt gewoon onder diefstal.

Ik hoop dat Planet inziet dat ze fout zijn geweest en klanten compenseren en tenminste een brief sturen voor een agressieve benadering waar klanten niet om hebben gevraagd. Ik zelf was er op tijd bij maar moet toch nog 0,26 extra betalen voor die extra dagen. Natuurlijk ga ik nu toch lekker moeilijk doen. Ik bestook ze nu met mails en zal het geld storneren. Als er maar genoeg mensen zijn die ze nu bestookt reageren ze wel anders.

ps: TS2 jouw reacties kloppen 100% en ben het ook helemaal met je eens!

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Wil ook nog even reageren op Vrouwtje 38 want dat klopt niet wat je zegt. Ook de klanten van Standard (zoals ik) zouden gratis blijven.

Nu is dit inderdaad middels een brief ineens veranderd (13 december). Ineens moest je hiervoor betalen, maar ondanks dat ik hier direct op heb gereageerd is er toch afgeschreven! Dit is echt een schandalige methode van Planet.

Eerst zeggen in december 2006 dat het altijd gratis is en in december 2007 zomaar ineens een mail sturen en gelijk crediteren in december.

Er zit totaal geen ruimte tussen dat klanten fatsoenlijk kunnen reageren. Ben je op wintervakantie of zit je een maand op de Canarische eilanden, jammer dan Planet schrijft je gewoon af!

Ze hadden dit ruim van te voren kenbaar moeten maken in oktober bijvoorbeeld dat vanaf januari PC Veilig gratis niet meer gratis is voor Standard.

TS2
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:31

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door TS2 »

Hoi PJ66, ik dach al wel dat dit topic reacties zou gaan opleveren als de Planet facturen van december zouden verschijnen...
Ik ben nu ook bezig Planet te bestoken met mail en ik hoop dat meerderen dat doen. Het is alleen niet eenvoudig om kontakt met ze te krijgen.
De eerste mail die ik stuurde was naar [email protected], maar daar zit klaarblijkelijk een geautomatiseerd systeem achter die de mails scant op trefwoorden en dan een automatisch een standaard mail terug.
Daar heb ik een reply op gedaan, maar niet meer gehoord. Vervolgens een maail naar [email protected] dat onderaan op de electronische factuur staat, maar daarop krijg je een out-of-office reply van [email protected] dat mailen naar infomar niet meer kan en dat je via de website moet reageren.
Ik heb toen een mail naar [email protected] gestuurd en vanochtend kreeg ik een reply dat ook wel erg lijkt alsof het automatisch is aangemaakt (en ik kan me ook niet voorstllen dat daar op eerste Kerstdag iemand mails zit te lezen), maar er staat in ieder geval op dat mijn klacht naar de debiteuren administratie gaat, dus die gaat wel gelezen worden. Ik heb trouwens ook naar de redactie van radar gemaild, maar helaas geen respons.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Als het goed is krijg je eerst een standaard reactie (geautomatiseerd) daarin kun je al tussen de haakjes reageren dan weet je zeker dat ze persoonlijk reageren.

Maar ik raad eenieder aan ze gigantisch te betoken met BULK zoals ik dat maar noem. Laten ze dit maar eens lekker voelen. Ook kun je er voor kiezen het bedrag te storneren. Planet zal dit gaan voelen en hopelijk dat RADAR hier ook iets mee gaat doen.

bartomi
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2008 10:23

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door bartomi »

Ik ontving onlangs ook via e-mail een factuur van Planet voor
een abonnement op PC veilig.Ik heb van deze gratis dienst destijds (okt) een week gebruik gemaakt en daarna van mijn PC verwijderd , omdat mijn PC veel te traag werd.
Ik heb dus uiteraard nu ook gereageerd met het dringend verzoek de factuur ook reeds gefactureerd over de maand januari 2008 te annuleren.
Motivatie.: Ik heb geen contract afgeloten met Planet Internet voor deze te betalen dienst. M.i. juridisch dus aanvechtbaar. Bovendien heeft Planet Internet een wijziging aangebracht in mijn abonnement ,waarvoor ik geen toestemning heb gegeven !.
Ik wacht nog op antwoord, doch duidelijk kenbaar gemaakt dat ik deze handelswijze zeer incorrect vind. Ik hoop dan ook dat Radar aan dit onderwerp ook aandacht schenkt. Jammer van hun samenwerking met KPN
Door bovenstaande gebeuren ben ik sinds vandaag ook deelnemer bij Radar forum.

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

en wat voor abo heb je?standaard,comfort,advanced?
ikzelf heb comfort, heb een email gehad dat er een fout was gemaakt in het systeem,en dat het wordt gecrediteerd op de volgende factuur.
hebben degene met standaard ook deze mail ontvangen?
moet nog maar zien dat ze dat ook daadwerkelijk crediteren.

TS2
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:31

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door TS2 »

Ik neem aan dat je standard hebt. Dat heb ik ook en het enige dat ik heb ontvangen is het mailtje van 15 december waarin wordt gemeld dat je vanaf dan als standard klant moet gaan betalen voor pcveilig. En dan natuurlijk de afschrijving op de factuur en niet reageren op emails, maken het plaatje compleet.

bartomi
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2008 10:23

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door bartomi »

Voor alle zekerheid nog even nagekeken. Ik heb een standaard abonnement .Maar dat is geen reden om eenzijdig een dergelijke
wijziging door te voeren. Overigens irritant dat bij mijn abonnement nog steeds de aanvullende dienst vermeld staat ,en steeds opnieuw ook na wijziging deze dienst vermeld blijft, terwijl ik wel een kopie heb waarop vermeld: verwijderde optie : pc veilig € 3.95
Ik vertrouw ze nu helemaal niet meer.
Wie weet hier raad mee ?
Ik begin me kwaad te maken, vooral ook door het automatisme van deze afhandelingprocedure.
Ik ben bernieuwd of en wanneer ik antwoord krijg.!

TS2
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:31

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door TS2 »

Ik ben het helemaal met je eens.
Zoals ik al eerder hierboven schreef, heb ik het via de self-service op de planet site uit kunnen zetten en dat is ook goed doorgekomen.
Vandaag kreeg ik overigens een mailtje met onderstaande tekst nadat ik gereclameerd heb:
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw e-mailbericht, kunnen wij u het volgende mededelen.

Uit onze gegevens blijkt dat in december 2007 de actie met gratis "PC Veilig" bij adsl abonnementen is afgelopen.
Dit betekent dat bij iedereen die in december "PC Veilig" actief heeft dit terug te zien is op de factuur.

Een uitzondering hierop zijn de abonnementen ADSL of InternetPlusBellen comfort en advanced. Voor deze abonnementen blijft PC Veilig gratis.

Helaas komt u niet in aanmerking voor de gratis Pc Veilig. Wij hebben de optie Pc veilig voor u uitgezet. Ook zullen wij een correctie maken betreft het bedrag dat in rekening is gebracht. Onze excuses voor het ongemak.

Als u in de toekomst toch gebruik wilt maken van PC Veilig dan kunt u deze dienst opnieuw activeren via onze website.

Vertrouwende erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

Planet Internet
Duidelijk is dat dit een standaard reactie is die iedereen zal krijgen als je klaagt over het feit dat er opeens kosten voor PCveilig op de afctuur verschijnen. Een ding in deze reactie is in ieder geval pertinent onwaar: Dit betekent dat bij iedereen die in december "PC Veilig" actief heeft dit terug te zien is op de factuur.
Ik heb hem zelf lang geleden een paar dagen laten draaien en toen verwijderd. In december was hij zeker niet actief. Waar het op neer komt is namelijk: "...iedereen die het ooit gedownload heeft en een sleutel daarvoor aangevraagd en in december nadat het betaalde software is geworden zich niet snel heeft afgemeld...".

Bartomi, stuur jij ook maar even een mailtje naar de radar redactie, misschien dat Radar er dan toch aandacht aan besteedt. Ik weet namelijk zeker dat er een heleboel mensen die niet goed opletten nu opeens een betaald abonnement hebben afgesloten zonder dat ze het zelf weten en dat is een zeer kwalijke praktijk.

Gesloten