LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

Het verwijderen van pcveilig van je pc,betekent niet dat de dienst is uitgeschakelt.
hiervoor moet je de code deactiveren,die je eerst hebt geactiveert!
omdat je alleen pcveilig hebt verwijdert blijft de dienst gewoon bestaan.
je hebt alleen de software van je pc verwijdert die je gedownload hebt.
hiervoor vind ik niet dat planet iets te verwijten valt.
wel ben ik het ermee eens dat ze dit eerst gratis hebben beloofd en dat zou ook zo blijven,en dat ze het zo kort van te voren mededelen is ook belachelijk.
dat moviestream ging stoppen gaven ze ook op tijd aan,dus dat hadden ze ook voor pcveilig moeten doen.

TS2
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:31

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door TS2 »

Zoals ik al schreef heb ik PCveilig gedeactiveerd via de website van Planet, maar ik heb dat zelf nooit aangezet. Planet heeft het zelf aangezet nadat het een betaalde dienst is geworden. Het enige dat ik heb gedaan is een half jaar geleden (of misschien al langer, ik weet het niet eens meer) de software gedownload heb. Ze kunnen niet zomaar de optie aanzetten bij iedereen die het ooit gedownload heeft. Ik vind dit wel degelijk verwijtbaar gedrag. Het is dubbel verwijtbaar dat het een betaaldienst is geworden op 13 december (dat is de startdatum die op de factuur staat) en ze er dan op 15 december een mail over sturen.

bartomi
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2008 10:23

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door bartomi »

Dank je wel TS 2 voor je uitvoerig antwoord.Ik heb inmiddels een standaard mail ontvangen dat men de klacht in behandeling heeft
genomen doch dat het nog enige dagen kan duren voordat ik antwoord krijg. Ik zal de redactie Radar ook berichten.
Ik weet niet evenwel niet hoe ik die codes moet deactiveren
Gaarne advies.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door BBCS »

Zoals ik al schreef heb ik PCveilig gedeactiveerd via de website van Planet, maar ik heb dat zelf nooit aangezet. Planet heeft het zelf aangezet nadat het een betaalde dienst is geworden.
Ik heb zelf Planet Confort en bij mij is die dienst niet ingeschakeld.
Nu moet ik er ook bij vermelden dat ik die software nooit heb gedownload.

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

Een jaar of wat geleden boden ze het gratis aan. Je kon het downloaden en dan moest je het activeren door aanvragen van een code. Ik heb dat toen ook gedaan, maar ik heb het na een paar dagen van mijn PC verwijderd omdat ik de voorkeur geef aan een ander beveiligingspakket.
TS.hier staat toch dat je het zelf hebt geactiveerd en niet planet voordat het een betaalde dienst werd?

TS2
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:31

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door TS2 »

Ik weet niet evenwel niet hoe ik die codes moet deactiveren
Gaarne advies.
GA naar de website van planet en klik op "Mijn gegevens". Als je inlogt, is er links een menu-item "Extra Opties". Op die pagina staat je abonnementsvorm en als je dan op wijzigen klikt kun je de diverse diensten in en uitzetten.
TS.hier staat toch dat je het zelf hebt geactiveerd en niet planet voordat het een betaalde dienst werd?
Wat ik daar bedoelde was iets heel anders dan wat er nu gebeurt. Wat je moest doen om de gratis software te krijgen was het pakket downloaden plus een code. Die code had je nodig om de software te installeren. Er was toen helemaal geen sprake van dat je het aan/uit kon zetten via de methode zoals hierboven beschreven. Vooral van belang is dat je het niet kon UITzetten. Toen ze er in december opeens een betaalde dienst van maakten hebben ze die UIT/AAN mogelijkheid wel geïntroduceerd, maar hebben ze bij iedereen die ooit de software plus een code hebben gedownload de optie maar meteen op AAN gezet, (los van het feit of je als gebruiker de gedownloade software ooit geinstalleerd hebt of op dat moment nog gebruikte).

De gebruikte tactiek van Planet staat bekend als Opt out: de gebruiker moet zelf actie ondernemen als je iets NIET wilt in plaats van actie ondernemen als je iets WEL wil (dat is Opt in). Niet zo lange geleden heeft dat tot een storm van protest geleid toen dat ook gebruikt werd voor een bepaalde optie door het bekende vriendennetwerk Facebook. Facebook verontschudigde zich toen publiekelijk en veranderde hun systeem van opt out naar opt in. Lees bijvoorbeeld dit artikel: http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/7120916.stm

bartomi
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2008 10:23

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door bartomi »

Conform instructie (met dank) heb ik inmiddels van Planet de bevestiging ontvangen dat het abonnement op PC veilig is geannuleerd.
Nu maar afwachten , wanneer het reeds afgeschreven bedrag wordt
teruggeboekt. Voor deze betaling heb ik ook geen opdracht gegeven !
E mail ontvangen op 29 december voor de extra service. De afschrijving op giro vond reeds plaats op 3 januari inclusief de vooruitbetaling voor de maand januari 2008 !
Ik zal nog een paar dagen wachten en bij geen reactie , zal ik het bedrag zelf terugboeken.

barloman
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2008 21:11

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door barloman »

ook ik heb vandaag de factuur ontvangen, echter ik heb geen voorafgaande mail of brieven hier over gehad. en dit weet ik zeker.

ik ook heb in 2006 dit gedownload, maar omdat het problemen gaf nooit gebruikt.
ik kon toen ook de optie niet aan of uitzetten zoals nu wel kan.

ik ga dit niet betalen, en als het niet afdoende wordt opgelost dan zeg ik per direct het contract op. kan nu nog, het contract loopt in september af. dit raad ik iedereen aan om ook te melden in hun briefwisseling.

zeer laakbare manier van handel drijven, is dit de nieuwe planet????

barloman
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2008 21:11

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door barloman »

vandaag deze mail gekregen, lijkt nu prima reactie van planet
we wachten het af


Geachte heer/mevrouw xxxxx

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

In December is de actie met gratis PC Veilig bij adsl abonnementen afgelopen.
Dit betekent dat bij iedereen die in december PC Veilig actief heeft dit terug te zien is op de factuur.

Een uitzondering hierop zijn de abonnementen ADSL of IPB Comfort en Advanced.
Voor deze abonnementen blijft PC Veilig gratis.

Naast de automatische creditering naar aanleiding van deze beëindiging, dienen wij tevens een verzoek in bij onze financiële afdeling voor het terugstorten van € 3,95.
Wij verzoeken u er rekening mee te houden dat de afhandeling van dit verzoek enkele weken in beslag kan nemen.
Onze excuses voor het ongemak.

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

vandaag heb ik de nieuwe volgende factuur ontvangen en inderdaad is er correct € 3,21 excl.btw gecrediteerd!
dit omdat bij de comfort en advanced bonees het wel gratis zou blijven en het fout is gegaan.
Dit hebben ze wel weer optijd terug geboekt,hoe het dus verder loopt met de standaard abonees en het vroeger beloofde gratis abbo op pcveilig weet ik dus niet,veranderingen zijn er altijd,moviestream was er eerst ook,was ook een reden in het begin dat ik bij planet zat.
is er ook niet meer,en musicstream is ook kwa kosten erg verandert,
that's live! :?

tis wat
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:00

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door tis wat »

Ben benieuwd wat ik deze maand betaal :cry:

TS2
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:31

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door TS2 »

Goh, ze hebben het onterecht in december in rekening gebrachte bedrag deze maand toch in mindering gebracht. De debiteuren/crediteuren administratie bij Planet werkt blijkbaar wel goed.

tis wat
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:00

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door tis wat »

Hier de maand januari binnen en weer de verhoging erbij :twisted: heb vorige maand gebeld en het zou worden verrekend met deze maand, heb een mail gestuurd bel dat 10ct nr echt niet meer

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ben ook nog steeds niet klaar met de zgn debiteuren/crediteuren afhandeling bij Planet. Wat een puinhoop daar. Nog een telefoontje gehad van Planet, maar oplossen ho maar.

Inmiddels heb ik het bedrag gestorneerd en ja hoor nu komen ze met dwangbevelen. Moet voor 10 februari betalen anders gaan ze maatregelen treffen (zie voorwaarden).

Ik heb ze weer gemaild met koeienletters dat ze nog een kans hebben anders is deze meneer Planet af. Ongelooflijk zo ontzettend slecht geregeld bij Planet Internet.

Who Care's
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:36

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door Who Care's »

Bij mij is ook geld afgeschreven voor PC Veilig totaal 11,09 euro
ik heb dit terug laten storten verder heb ik wel alles betaald.
Kreeg hierna een aanmaning en als ik die 11,09 euro niet betaal voor 3 maart 2008 gaan ze mijn diensten afsluiten.
Het is nu 5 maart 2008 en ze hebben mijn e-mail account geblokkeerd ik kan nu dus geen mail meer ontvangen op mijn planet adres.
Ik heb hier over gebeld maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
Je belt Planet komt bij de KPN terecht deze zeggen je moet bij Planet zijn Terwijl ik het nummer bij planet van de site haal.
En dat gaat zo maar door.

Dat hele Pc veilig pakket wat dus in eerste instantie gratis werd aangeboden kost nu ineens 3,95 euro per maand.
Terwijl ik hier nooit in toegestemd heb.
Het is de omgekeerde wereld als je het niet wilt moet je het stopzetten en anders wordt het gewoon van je rekening geschreven.

En het mooie is ik heb dit dus anderhalf jaar geleden gratis gedownload en geprobeerd maar het direkt weer van mijn PC verwijdert en er nooit meer aan gedacht ik vond het niets.

Het lijkt dus helemaal nergens op wat ze daar doen en het weer recht zetten lukt dus ook niet ik heb al wel 10,00 euro verbeld met ze.

Ik weet wel wat ik ga doen OPZEGGEN ze zijn met zijn hele pakket ook veel te duur ik zit nog vast tot augustus 2008 maar dan ben ik weg.

Ik Hoop dat meer mensen dit gaan doen.
Ik heb internetplusbellen standaard van ze 42,95 euro per maand maar niet lang meer op andere plaatsen is hetzelfde voor veel minder te krijgen.

Ook dat elke keer je contract verlengd wordt voor een heel jaar is niet meer van deze tijd.

Bij nieuwe klanten is dit niet meer die kunnen per maand opzeggen.

Lang leve de trouwe klanten die al lang lid zijn daar "zorgen ze goed voor"


Planet Bedankt!!!

Who Care's
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:36

Re: PLANETINTERNET GEEN GRATIS PCVEILIG voor COMFORT/ADVANCED ab

Ongelezen bericht door Who Care's »

Ik ben vandaag terug gebeld door planet.
Ja door planet(kpn)zelf
Mijn mail is weer geactiveerd,
En ze gaan alles crediteren.
Valt me toch weer mee van ze.

Gesloten