LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Leed Dat Alice Heet.....

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Sandie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2008 09:55

Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door Sandie »

....wat een drama!
De problemen begonnen al snel, de oplevering was een week te laat.
Ach, zou je denken, geef ze een kans. Tot anderhalve maand hebben we redelijk kunnen surfen, niet tot volle tevredenheid, dit hebben we ook aangegeven en het probleem zou worden opgelost, maar helaas.
Op 31 december viel de verbinding plots weg. Je probeert te bellen, maar de feestdagen zitten er tussen dus op 2 januari toch een melding gemaakt. Na veel onzinnige stappen, het niet luisteren van de medewerkers van Alice, is er uiteindelijk toch een ticket aangemaakt.
Ja, helaas, het kon wel 2 tot 5 dagen duren. Alice noemt dit 'een redelijke termijn'. Bedenk je wel, voordat de ticket bekeken wordt, er al zeker 2 dagen overheen gaat. Dit hebben we ondervonden aan de hand van maar blijven bellen.
Ik zal het proberen kort en bondig te houden, maar na tig telefoontjes, fout op fout maar nog steeds geen verbinding hebben we een brief gestuurd met de mededeling dat we hebben besloten over te stappen naar een andere provider en we dus ook de datum van de storing zagen als het begin van een kalendermaand (31 dec) dat er opgezegd kon worden. Alice houdt zich tenslotte ook niet aan haar eigen Algemene Voorwaarden, dus hoeven wij als klant dat ook niet te doen. Ik kreeg gisteren een onduidelijke brief met de mededeling dat mijn telefonie-abbonement ook op deze datum zou stoppen. Vaag, we hebben Alice Comfort, dat houdt in internet en telefonie.
Ze waren alleen vergeten de datum erbij te zetten. Dus maar weer een telefoontje eraan gewaagd.
Geloof me, tijdens dit telefoontje kwam het stoom uit mijn oren van kwaadheid. Volgens Alice wilde ik geen gebruik meer maken van hun diensten. De problemen die ik tot nu toe heb met internet (geen verbinding) zullen ook niet meer verholpen worden, de ticket is gesloten. Wel vertelde hij me dat ik pas op 29-2 afgesloten zou worden.
Eeeh, hallo beste jongen, voor de telefonie geldt wel een kalendermaand maar voor het internet niet? Nee, omdat er problemen zijn, wij overstappen naar een andere provider, hoeft het probleem niet meer opgelost te worden, 'is een standaard procedure' wordt er dan gezegd. Geloof me, dan valt je bek letterlijk en figuurlijk open.
Ik heb de beste jongen duidelijk gemaakt dat Alice hier ernstig tekort schiet. Geen dienst leveren, is geen geld ontvangen.
De volgende klachtenmail is alweer verstuurd. Niet dat we enig antwoord verwachten, in de vorige brief hebben we ze ook 10 dagen de tijd gegeven om te reageren, dat is ook niet gebeurt.
Wel worden alle bedragen teruggevordert.

Wees gewaarschuwd..................wordt vervolgd.

kristelsaleh
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2008 11:15

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door kristelsaleh »

wij hebben sinds 14-01-08 alice maar hebben wel internet maar geen telefoon
ik word er gek van
elke keer krijg ik te horen dat het aan de kabels ligt terwijl deze goed aan gesloten zijn. en toen lag het aan mijn telefoon dat zou niet goed zijn omdat het een dect telefoon is
mijn kosten lopen op en op omdat ik alleen via kpn analoog kan bellen en via mijn mobiel.
15 keer gebeld (mobiel) 2 brieven en nog geen reactie.
naar t for telecom terug gegaan hun gebelt en ineens kan het wel.
het internet werk prima geen klachten maar mijn telefoon naar bijna 2 maanden werkt nog steeds niet. ik ben razend geworden.
en dan krijg je eindelijk een bevestiging dat het opgezegd wordt en dan schrijven ze in de brief van af 2009 :?
terwijl alice geen jaarcontract heeft
ik hoop dat er meer mensen zijn met deze ervaring

groetjes kristel

pinky
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 aug 2005 02:05

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door pinky »

Ik ben net op het forum gekomen om te kijken naar + en - punten van ALICE internet en bellen en TELFORT internet en bellen, want ik kan geen keus maken maar als ik het zo lees kan ik beter naar Telfort gaan. :D

Sandie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2008 09:55

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door Sandie »

Even snel voor pinky, intussen zitten wij bij Telfort, wel alleen internet.
Totaal geen klachten, op tijd opgeleverd en de verbinding die we graag wilde.

Kristel, Alice is heel goed in het beruchte 'wijzende vingertje'. De problemen liggen altijd bij anderen, nooit bij Alice zelf.
Na een maand heb ik eindelijk een reactie gekregen op de brief die ik stuurde. Inhoudelijk een hoop bla bla, maar concreet gaan ze nergens op in. Alle automatische incasso's heb ik laten storneren, nog niets over gehoord. Tevens zit ik nog steeds te wachten op de retourbox voor de modem...........daar zal ik ook wel zelf achteraan moeten.
Opzeggen bij Alice kan per kalendermaand, dus 2009 is hier niet van toepassing. Alice gilt altijd 'conform de algemene voorwaarden' maar houdt zich er zelf ook niet aan.

pekasa
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2008 20:59

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door pekasa »

ALICE is KWELLIS iedereen die heeft de exacte problemen maar Alice weet van niets en vult haar zakken :oops:
op you tube staat de juiste reklame spot alice=kwellis

fransen13
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2008 13:47

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door fransen13 »

Ik woon in Den Haag en heb op 11 febr 2008 Alice Comfort aangevraagd en zou door hen op 11 maart worden aangesloten. SINDSDIEN NIETS DAN ELLENDE!!!!
11, 12 en 13 maart zonder telefoon en internet gezeten, en vanaf 25 maart zijn tot heden, dus al 3 volle weken, hebben wij weer geen telefoon en internet. Mensen die ons nummer bellen horen al 3 weken: het door u gekozen nummer is niet in gebruik! GEK WORDEN WIJ VAN ALICE!!! Totaal hebben wij 21 keer de helpdesk gebeld wat ons 80 EURO heeft gekost. Op onze klachtbrief heb ik na 10 dagen nog geen antwoord, behalve een vage ontvangstbevestiging. Wij zijn door Alice zwaar gedupeerd. Ik zou een ieder willen adviseren nooit over te stappen naar Alice! We hebben zelf ook zo'n spijt. Zucht...

Heula
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2006 16:20

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door Heula »

Alice is voor mij de slechtste provider die ik ken.
Ik had Alice aangevraagd voor 23 april 2008 maar omdat ze daar niet kunnen lezen had ik 23 maart al verbinding via Alice en hadden zij de lijn weggekaapt bij mijn vorige provider. Nou goed dacht ik, aansluiten die handel en dat leek goed te zijn. Ik had internet en kon mezelf bellen. Alleen toen ik met het vaste toestel wilde bellen bleef het angstvallig stil.
Alice hier over gebeld en daar werd gezegt dat ze sinds kort weten dat er telefoontoestellen zijn die niet (goed) met hun Copperjet modem werken. Ik ben dus de geukkige die nu net zo'n toestel heeft (Philips DECT 520) Zij waren geenzins van plan om er ook mar iets mee te doen. Het leek ook of ik een goede verbinding had met internet maar schijn bedriegt. Het gaat goed tot een uur of 5 in de middag en daarna is het een feestelijk drama. Als er al verbinding is dan is het baggertraag en dat komt die dag dan ook niet meer goed.
Ook hier voor gebeld met Alice en dan krijg je te horen dat de snelheid die ik heb t.o.v de aftand naar de centrale te hoog en dat mijn lijn iets geknepen zou moeten worden (hoe verzinnen ze het!) Maar zeiden ze als je nu eerst dit en dat probeert in het modem en dat werkt niet belt u dan morgen nog een keer. Zoals ik al verwachtte maakte die probeersel natuurlijk niets uit en weer bellen dus. Krijg je weer een andere nitwit die het denkt te hebben uitgevonden en die kwam met de briljante vondst dat Alice niet met meer dan 1 pc aangesloten kan worden. (Was waarschijnlijk zijn eerste werkdag) Maar goed nadat ik hem verteld had dat ik het een briljant idee vond (NOT) toch maar even getest en uiteraard maakte ook dat niet uit.
Na 3 dagen tobben en bellen heb ik Alice weer opgezegt want het is meer dan vreselijk wat ze daar aanbieden.

Je hebt wel eens spijt van dingen in je leven en Alice is er 1 van!!

Niet nemen dus.

manecas36
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 dec 2006 10:44

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door manecas36 »

Per 1 december 2008 zou Alice comfort worden opgeleverd. Tot nu toe 4 keer gebeld, zonder resultaat en duur bellen: het kost je 0,15/pm plus de kosten van mobiel bellen. Je moet wel mobiel omdat er dus totaal geen aansluiting is: geen adsl en geen telefoon. Een paar keer een ander verhaal van de klantenservice: er zou een storing zijn, maar 2 december zal het werken. "Zet het modem dan om een uur of 4 aan, dan zou het moeten werken. Fijne dag verder! " Nou, geen fijne dag dag!!! U raadt het al: geen aansluiting. Weer gebeld en na een tijd vertelde een medewerker dat het zou kunnen liggen aan de bedrading: "sluit het oranje en witje draadje maar eens (andersom) aan. " Het moet toch rood en blauw zijn? Die zijn voor telefonie! Waar staat dat ik oranje/wit aan moet sluiten? Precies, nergens te vinden! " U moet het toch maar proberen en als het niet werkt, nog eens terug bellen. " Inmiddels allang uitgevonden dat er geen signaal door de lijn gaat, maar goed....
Nu zeggen ze weer: " nee hoor, eerder was er geen storing bekend" Vreemd! Ik had van een medewerkster al eerder gehoord dat er een storing was. Ik krijg te horen dat het maximaal 8 dagen kan gaan duren en dat alle mensen die per 1 december zouden worden aangesloten daar een brief over krijgen. Die brief is niet gekomen. Misschien de surprise van Alice op 5 december? Of zal de surprise zijn dat ik op 5 december aangesloten word / de storing verholpen is? Afwachten....! Meer kan ik niet doen. Ze zeggen trouwens niet waar de storing zit.

gordana
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2008 21:03

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door gordana »

hi,

alice is, volgens mijn ervaring:

* onprofessioneel
* onbetrouwbaar
* ze geven valse reclame op tv - makkelijk op te zeggen, zonder contract etc. (maar als je het gaat opzeggen, vragen ze nog 2 maanden extra betaling!!!!)
* ze smeren services aan die je niet eens hebt aangevraagd
* als je een klacht indient, reageren ze niet eens
* ze zijn paternalistisch
* ze hebben geen kennis als ze tel worden gebeld i.v.m. klachten / hulp
* ze zijn duur als je ze moet bellen (klantenservice)

dus wegblijven van deze provider, dat is mijn advies!

met vr gr

gordana

manecas36
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 dec 2006 10:44

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door manecas36 »

Een goed bericht: We zijn aangesloten! :-) Wel een paar dagen te laat, maar goed....

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Gordana
22.2 Ieder der Partijen is gerechtigd de Overeenkomst op te zeggen met een opzegtermijn van een kalendermaand.

De opzegtermijn gaat in aan het eind v.d. maand waarin u opgezegd heeft.

Yazoo
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2008 14:59

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door Yazoo »

Zoals altijd: goedkoop is duurkoop!

Laat je niet leiden door de fantastische aanbiedingen, het spel gaat alleen om de knikkers! Denk je nou werkelijk dat ze je gratis iets weggeven, no way.

Kies een A provider, natuurlijk gaat er overal wel iets mis, want de huidige structuur in providerland is zo complex geworden dat zelfs de beste providers soms in de problemen komen.

Mijn advies: XS4all.nl

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Ik denk dat dit bedrijf ook weer door KPN is opgekocht en sindsdien zijn er problemen. Net als Tiscali naar Telfort en dus ook Planet Internet. Duur en zeker niet de meest prettige en beste providers geworden.

Ik zou altijd een kleinere provider nemen. Goed hanteerbaar en de mensen weten wie je bent. Je bent in alle gevallen geen nummer. Freeonline wilt klein blijven, maar ik weet dat niet van SpeedXS en TweakDSL. Freeonline en TweakDSL is van Cambrium. Ik kom echt nooit klachten van hun tegen, dus gewoon goed te noemen. Probeer dat eens. Waar ik ook nooit klachten van tegen kom is van Solcon, dat is een christelijk internetbedrijf, waarbij ik u gerust kan stellen, dat er geen Messias over uw bureaublad komt te fietsen, die zegt:"Bekeert U, Bekeert U". Zij doen het allemaal goed. Ik zou daar eens een kijkje nemen.

Succes,

Uranus.

DrFlapdrol
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2008 11:59

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door DrFlapdrol »

Sorry hoor. De allergoedkoopste verbinding nemen en zakelijk willen gebruiken en dan gaat lopen zeuren als er iets misgaat en hoge rekeningen gaan indienen?

Amateuristisch als je zo afhankelijk bent van je verbinding om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten...

Kies dan eerder voor een zakelijke provider, dan weet je in ieder geval dat meestal de service een stuk beter is!

Rob Hubert
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2009 14:32

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door Rob Hubert »

Beste lezers,

Ik ben pas lid geworden van het Radar forum. Dit heb ik gedaan om meer achtergrondinformatie te krijgen voor het geval ik ergens tegen aan loop.

Tot april 2008 was ik een tevreden gebruiker van Speedlinq. nooit problemen gehad, keurig. Speedlink is overgenomen door Telfort en vanaf die tijd gaat het eigenlijk steeds slechter.
Telfort heeft vanaf die tijd steeds problemen gehad en ik ben me nu aan het oriënteren naar welke provider ik wil. Alice was een van de keuzes, maar gezien de reacties binnen dit forum kan ik dat maar beter niet doen. Ik wil in ieder geval van Telfort af en met UPC ga ik ook niet meer in zee, want na heel lang bellen en schrijven en langskomen was de verbinding echt heel slecht. Na lang wachten hebben ze de straat uiteindelijk opengebroken en de "connectie" fout gevonden. (onder de grond).

Nu even een open deur vraag: welke providers hebben jullie voorkeur. Veelvuldig heb ik gelezen dat je niet bij een "grote" moet gaan, maar ik ben er erg huiverig voor dat de "kleine" weer opgaan in de grotere.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Rob Hubert,

Helaas zijn enkele kleinere niet overal leverbaar.

reclame mag niet maar als je jou postcode en huisnr zou geven kijk ik of een goedkopere en snellere leverbaar is.

De naam is onbekend maar dat komt omdat ze liever bestaande klanten een bonus geven voor aanmelden dan dure reclame maken.

Verder zeg ik tenminste ook de nadelen als ik een provider zou adviseren, maar zolang het goed werkt en je niet teveel betaalde is zitten blijven veiliger dan verhuizen want juist daar gaat veel fout.

Ik ben te bereiken via envelop naast mijn naam!

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door ron1 »

Dit zijn losse incidenten, ze krijgen duizenden aanmeldingen per week, logisch dat er wat mis kan gaan, vermoedelijk niet zoveel aanmeldingen verwacht en daardoor tijdelijk personeelstekort.Hier werkt het perfect op andere PC.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door D1RK »

Jammer dat Alice niet tijdelijk minder wil adverteren tot de klachten hier en bij Kassa minder zijn geworden!

Juist vele kiezen niet met reclame van mooie vrouw en leuke beloftes maar na bezoek van dit soort forums of ze de stekker er bij haar in willen stoppen!

Als ze hier nauwelijks klachten zou krijgen zou ik vele die bij andere in problemen zitten het graag adviseren maar nu dus voorlopig liever niet!

Sir DjiDji
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2009 18:01

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door Sir DjiDji »

eind November via alice.nl hebben wij ons aangemeld voor de comfort service (internet + bellen) volgens de bevestigings brief zouden we 30 december aangesloten worden en de week van te voren de modem met toebehoren krijgen.

We hebben inderdaad de week van te voren de modem gekregen die netjes aangesloten zoals het hoorde...

30 december: Het zou tussen 0800 en 2000 aangesloten worden (belachelijk, maarja het moet blijkbaar)

31 December: Geen internet/bellen, we bellen(mobiel) en zouden de lijn-paren moeten omdraaien... gedaan, modem reset... niks.
Er wordt voor ons een ticket aangemaakt en naar de technische dienst gestuurd, wij moeten geduld hebben is het laatste woord van de klantenservice.

Dit gaat zo weken door!!!!!!
Elke keer moeten we draden wisselen, ookal melden wij dat dit al tig keer is gebeurd.

Omdat ik er genoeg van heb ga ik naar een kennis van me die ook ADSL heeft... ik sluit onze modem daar aan en binnen 5 tellen brandt het ADSL-lampje op de modem (wat het bij ons thuis niet doet).
Ik neem de modem van die kennis mee naar ons (zelfde type) en het ADSL-lampje blijft uit...
Nou heb ik me laten vertellen dat het ADSL lampje gaat branden zodra de modem een signaal krijgt, maar die brandt niet bij ons en toch meent alice contact met onze modem te hebben...


Vorige week weer gebeld met het dure 0900 nummer, we bellen immers mobiel, en gedreigt met opzegging van ons contract.
Nu komt de klanteservice aan dat de modem kapot moet zijn want van hun kant werkt alles (waarom doet mijn modem het dan bij die kennis? Klantenservice heeft daar geen antwoord op).

Een week later eindelijk de nieuwe modem binnen gekregen en aangesloten... wachten...
splitter er tussen uit.....
ander ader paar...
weer splitter er tussen uit...
Nada!

Klantenservice: wissel de draden van het ISRA punt...
ik: Done... wachten... nog niks mevrouw...
Klantenservice: Oh.. Ik maak een ticket voor U aan en de technische dienst neemt zsm contact met u op.
ik: alweer... ok



Mijn vraagje aan jullie, wat moet ik nu?
De klantenservice is mij meer tot last dan hulp, en het kost me klauwen vol geld.
Ik heb een vermoeden dat mijn lijn niet eens opgeleverd is, hoe kan ik dit checken?
Wat zijn mijn verdere opties, naast het ontbinden van het contract?

Alvast bedankt voor jullie reacties

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Het Leed Dat Alice Heet.....

Ongelezen bericht door D1RK »

Controleer of er enige spanning met een metertje indien je dit hebt of kunt lenen of er op 2 draden stroom staat.

Het kan zijn dat de meestal 4 draden er 1 verkeerd zit.

Als je geen signaal kreeg is de lijn dood en moet KPN dit komen herstellen.

als je geen meter zou hebben kun je ook meestal met aangesloten adapter het modem hiervoor gebruiken.

Slechts 2 draden zijn voldoende om contact te maken.
Als jou draden verkeerd zaten is de eigenaar van woning aansprakelijk.

Dus koophuis, jammer tenzij de vorige eigenaar nog bereikbaar is.

Bij huurhuis de verhuurder een schade claim van deze maanden geven!
Vergeet je telefoon kosten dan niet...

als er helemaal niets is zit de fout vermoedelijk bij de KPN .

Alice kan opdracht geven voor monteur die zowel de wijkkast als jou huisaansluiting kan controleren!

Gesloten