LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

Accepteerd en beantwoord Telfort (Green ISP B.V.) uw reguliere post of aangetekend schrijven ?

Peiling eindigde op 05 apr 2008 19:31

Ja (reguliere post), binnen acceptabel termijn
1
11%
Ja (reguliere post), maar pas na 3 weken
0
Geen stemmen
Nee (reguliere post) helemaal niet
3
33%
Ja (aangetekend schrijven), binnen acceptabel termijn
1
11%
Nee (aangetekend schrijven) niet binnen 14 dagen
2
22%
Nee helemaal niet (het komt retour na drie weken)
2
22%
 
Totaal aantal stemmen: 9

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Update reactie snelheid Telfort
Nog geen antwoord op mail van

23- 2 -08 n.a.v. 5de herinnering aan aangetekende brief rond Kerst 2007

en

automatisch gegenereerd mail waarop niet gereageerd kon worden op 14 -3 08

De hamvraag is: zou er ooit antwoord komen???????????????

Het belangrijkste is dat het geld terug gevorderd is door de bank.
Ik heb het deze week met eigen ogen mogen aanschouwen op mijn bankrekening afschrift. :wink:

Een excuus voor het stelen vindt Telfort w.s. niet nodig :!:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Nog geen antwoord op mail van

23- 2 -08 n.a.v. 5de herinnering aan aangetekende brief rond Kerst 2007

en

automatisch gegenereerd mail waarop niet gereageerd kon worden op 14 -3 08

Ter lering ende vermaak heb ik hen een email gestuurd dat ik op antwoord wacht :lol:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

N.a.v. mijn reactie op hun geautomatiseerde antwoord kreeg ik wederom een automatisch gegenereerd antwoord.

ROTFL Ik krijg er de slappe lach van.

Quote klantenservice Tiscali/telfort

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Uw vraag is bij ons in behandeling genomen en heeft ticketnummerxxxxxxxxx gekregen. Wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk persoonlijk beantwoorden.

Dit is een automatisch gegenereerde ontvangstbevestiging. U kunt hier niet op reageren.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Update beantwoorden aangetekende brief / emails

T de Hond wacht nog steeds op antwoord na mijn talloze emails verzonden na schriftelijk onbeantwoorde brief verzonden rond Kerst 2007 :roll:

R-P
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 feb 2006 09:25

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door R-P »

Zal de poll invullen zodra TNT weet waar mijn brief gebleven is.

Het zou mij allerminst verbazen wanneer Speedlinq (= Green ISP) de aangetekende brief met handtekening geweigerd heeft... Kwam namelijk meteen de eerste dag 'retour afzender' vanaf postkantoor in Den Haag, waarna TNT 'm in Utrecht (!?!!?) heeft afgeleverd. (Zowel ik als Green ISP zitten in Zuid Holland...)

Weigeren een aangetekende brief in ontvangst te nemen zou perfect passen in hun eerdere *klantvriendelijkheid*

Hartelijk dank voor uw e-mail. Uw vraag is bij ons in behandeling genomen en heeft ticketnummerxxxxxxxxx gekregen. Wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk persoonlijk beantwoorden.
Doet me denken aan de goede oude Wanadoo tijd: al onze klachten stonden in de rubriek: "Nog op te lossen" en opeens waren ze verhuisd naar de rubriek "Opgelost".
Gebeld en gevraagd hoe dit kon, aangezien er niets was verandert en wij geen bericht hadden gekregen.
Antwoord was iets van deze strekking: "We hadden zo veel klachten dat we alles ouder dan een week maar op "Opgelost" hebben gezet..."

Je blijft je verbazen over de manier waarop deze bedrijven soms met klanten omgaan...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote:

Geplaatst op 15 Apr 2008 16:28 door R-P
Zal de poll invullen zodra TNT weet waar mijn brief gebleven is.

Het zou mij allerminst verbazen wanneer Speedlinq (= Green ISP) de aangetekende brief met handtekening geweigerd heeft... Kwam namelijk meteen de eerste dag 'retour afzender' vanaf postkantoor in Den Haag, waarna TNT 'm in Utrecht (!?!!?) heeft afgeleverd. (Zowel ik als Green ISP zitten in Zuid Holland...)

-----------------
Correspondentie adres Green ISP BV Telfort zit in Utrecht.
Postbus 8070
3503 RB Utrecht
----------------------
Misschien even op de site van Speedlinq kijken naar het adres?

[email protected]
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2008 13:40

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Mijn contract liep af op 3 maart. Heb een aangetekend schrijven gestuurd om de lijn te porteren. Ze hebben daar niet op gereageerd. Gevolg, dat ik vanaf 3 maart al zonder telefoon en internet zit. Nogmaals twee keer een aangetekend schrijven gestuurd, waar totaal niet op gereageerd wordt. Ook geprobeerd te bellen met Green nISP bv 030-2483500, maar ze weigeren pertinent door te verbinden. Wat ze wel doen is gewoon doorgaan met afschrijven van abonnementsgeld. Ik laat dit steeds terugboeken, maar helaas een overboeking is niet gelukt. Ook emails gestuurd, maar krijg een reactie dat ze niet meer reageren, omdat ik geen klant meer ben. TELFORT NEVER NEVER NOOIT MEER. Aan de telefoon zijn ze ook vrij onbeschoft en beledigend.
Helaas

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote

Geplaatst op 16 Apr 2008 12:46 door Verstuur mail [email protected]
Mijn contract liep af op 3 maart. Heb een aangetekend schrijven gestuurd om de lijn te porteren. Ze hebben daar niet op gereageerd. Gevolg, dat ik vanaf 3 maart al zonder telefoon en internet zit. Nogmaals twee keer een aangetekend schrijven gestuurd, waar totaal niet op gereageerd wordt. Ook geprobeerd te bellen met Green nISP bv 030-2483500, maar ze weigeren pertinent door te verbinden. Wat ze wel doen is gewoon doorgaan met afschrijven van abonnementsgeld. Ik laat dit steeds terugboeken ]

Ik ben naar de bank gegaan met een geldig identiteitsbewijs en heb een

selectieve blokkade laten zetten op: GreenISP BV/ TELFORT Dat bespaart u de moeite om telkens te moeten storneren.

U zou kunnen kijken op: consuwijzer.nl of men u daar kunt helpen hoe u telfort zou kunnen dwingen de lijn vrij te maken.

Het is erg vervelend dat Telfort niet reageert op aangetekende brieven.

Als het niet lukt de lijn vrij te krijgen kunt u overwegen om internet en telefoon via de kabel te nemen, dan kan Telfort u niet langer dwars bomen.

R-P
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 feb 2006 09:25

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door R-P »

Misschien even op de site van Speedlinq kijken naar het adres?
Adres heb ik overgeschreven van Speedlinq site en letterlijk overgenomen:

Green ISP B.V. handelend onder de handelsnaam Speedlinq
Postbus 136
2270 AC Voorburg

Mocht deze brief zijn doorgestuurd naar Green ISP-vestiging in Utrecht, dan heeft TNT wel gigantisch erg zitten rotzooien (ze hebben geen handtekening, op de site staat 'retour afzender' en ze weten niet waar de brief is...).
Maar googelen naar "Cartesiusweg" en "Green" levert geen nuttige match op, dit had ik voor alle zekerheid al wel geprobeert.

[email protected]
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2008 13:40

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Het volledige adres van Telfort is

Green ISP b.v.
Postbus 2823
3500 GV Utrecht
telefoon 030-2483500

Voor alternatieve nummers voor 0900 en antwoordnummers kan je kijken op www.vraagalex.nl

Ruud Dankelman

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote:
Mocht deze brief zijn doorgestuurd naar Green ISP-vestiging in Utrecht, dan heeft TNT wel gigantisch erg zitten rotzooien (ze hebben geen handtekening, op de site staat 'retour afzender' en ze weten niet waar de brief is...). ]

Aangetekende post is verzekerd tegen beschadiging en verlies. In zo'n geval krijgt u een schadevergoeding van maximaal € 46,–. Zendingen van waardevolle zaken kunt u ook aanvullend verzekeren:

U kunt dus de schade van zoek maken van de brief verhalen op TNT post.

http://klantenservice.internet.telfort. ... lfort.aspx

Hier lees ik dat Speedlinq al is overgenomen. Zie de Gruwelijke Details aldaar.

Dus een aangetekende brief met ontvangstbevestiging sturen naar het Adres van Telfort en hopen op antwoord.

{ In blijde afwachting op antwoord op mijn 5de herinnering aan aangetekende brief met ontvangstbevestiging rond Kerst 2007
De herinneringen zijn via mail gestuurd. }

stt1971
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 apr 2008 15:13

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door stt1971 »

Eeen ramp bedrijf!! Veel meegemaakt maar dit overtreft alles..
Ook drie weken gelden brief aangeteken verzonden maar nog steeds gehoord. Bellen heeft ook geen zin want bij klanten service kunnen ze niks en ze komen hun terugbel afspraken niet na..

Een bedrijf van niks....

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

---------------------------------------------------------------

[ Fouten worden gemaakt.]
Telfort heeft dit tot een kunst verheven!

Vandaag kregen wij i.p.v. het lang verwachte excuus van Telfort een dreigbrief van Telfort. Dit ter begeleiding van een onterechte factuur.

Er was mij een betalingsherinnering gestuurd die ik uiteraard nooit ontvangen heb, Ik zou nu euro: 2.99 moeten betalen. Indien ik dit
niet zou doen dan wordt per 30 april 2008 internet afgesloten.

Er staat niet bij hoe ze dat denken te doen bij iemand die nooit klant bij hen is geweest en dat ook nooit zou willen zijn.

Bovendien heb ik volgens mijn bankafschrift op 6-02-08 het boven vermelde bedrag betaald.

Het lukte mij uiteraard niet om via betaalbare of gratis nummer het bastion Telfort te nemen. Een ieder die ik sprak wil dat ik hun dure 0900 nummer bel.
Ik heb aangekondigd dat ik hun huidige ludieke akties op de diverse forums zou vermelden en stuur nog maar eens een mailtje naar dit gerenommeerde bedrijf.
:evil:

stt1971
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 apr 2008 15:13

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door stt1971 »

gerenomeerde bedrijf? lees mijn verhaal over telfort bij forum internet providers onder kopje Telfort ramp bedrijf!!!!

gerenomeerde bedrijf? dat is de laatse benaming die ze zullen krijgen denk ik..

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote

gerenomeerde bedrijf? dat is de laatse benaming die ze zullen krijgen denk ik.. ]
---------------------

Gerenommeerd was cynisch bedoeld. Ik had dit niet duidelijk aangegeven dat gerenommeerd het laatste is wat ik in de mond zou durven nemen.
Ik deel uw mening volledig.

dimsum
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jun 2008 13:22

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door dimsum »

Als gevolg van een foutje van mijn huidige provider KPN had deze het ADSL signaal van Telfort een maand te vroeg omgezet (naar KPN). Direct nadat ik hierachter kwam, heeft KPN deze fout hersteld. Telfort wenste mij echter geen signaal meer te leveren (wat volgens hun technische man wel mogelijk was), terwijl mijn abonnement bij Telfort nog twee maanden liep.

De klantenservice wenste geen medewerking te verlenen, ik zou wel moeten betalen voor de laatste twee maanden want anders zou men een incassobureau achter mij aansturen, men wilde mij niet doorverbinden met iemand die (wel) beslissingen mocht nemen om mij mijn signaal terug te geven en klagen over de klantenservice kon ook nergens (volgens de klantenservice).

Dat laatste lijkt te gaan kloppen: op mijn brieven van 26 april en 3 juni 2008 over deze zaak wordt gewoon helemaal niet gereageerd. Ik was van plan om mijn laatste betaling te storneren, maar helaas kwam ik er te laat achter dat Telfort aan het begin van iedere maand reeds de abonnementskosten voor de maand daarop in rekening brengt. Voor storneren ben ik dus al te laat.

Ik kan dus weinig anders dan iedereen waarschuwen voor de handelwijze van Telfort.

peter van poppel
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2008 16:10

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door peter van poppel »

:twisted:
ook ik ben de dupe geworden van deze automatische incaaso
En wel 2x een incasso van 70,28
Zonder enige informatie vooraf of nadien
Is dit wel wettelijk, vraag ik u dan ?

Ook mijn vrienden hebben dit meegemaakt

Ik vindt het ronduit schandalig en laat het hier niet bij zitten
Heeft iemand misschien een advies hierover

Met vriendelijke groet
Peter van Poppel

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Onterechte incasso's ( bedrijf kan dan geen toestemming van u aan uw bank overleggen) kunnen door uw bank tot 1 jaar na dato terug gevorderd worden.
Onjuiste incasso's kunnen door bank tot 30 dagen na incasso's terug gevorderd worden.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g
U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven).

[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]

Verzoek hiertoe bij de provider schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging (kopie van brief en verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren)
Geeft aan dat u binnen 4 weken uw geld terug wilt zien op uw bankrekening.
+ Mocht provider niet reageren of niet willen restitueren dat u dit als een geschil voorlegt bij Geschillencommissie telecommunicatie.

Telfort negeert graag brieven. Reken dus op een gang naar de geschillencommissie.

pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door pele »

Telfort , reageert nooit of na weken. Mijn factuur van begin oktober stond een gesprek dat ik met mijn vaste lijn naar mijn mobiel van 2 uur gehad zou hebben. dit kon helemaal niet. Ik heb een mail gestuurd kreeg geen antwoord, dan maar eens gebeld en ik moest een brief sturen met het bewijs waarom dit niet kon. na 6 weken kreeg ik een antwoord op mijn mail van begin oktober die ik volgens hen half november had gestuurd. ze gingen het allemaal uitzoeken. Nu is het eind december en heb nog niets gehoord. Heb vandaag nog maar eens een mail gestuurd, kijk het is "maar"20 euro maar ik sta in mijn gelijk, heb alle bewijzen in handen en opgestuurd. Maar reageren ho maar. ik denk er hard over om de volgende betaling maar te laten storneren maar je zal zien dat ze dan wel gelijk reageren en je afsluiten met alle gevolgen vandien. Mijn contract loopt tot maart maar volgende week gaat de opzegbrief eruit, maar ja of die ooit aankomt.

marans
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2009 11:55

Re: Telfort reageerd op aangetekend schrijven ?

Ongelezen bericht door marans »

Mijn aangetekende brieven zijn in juni en september nooit beantwoord. Zal mij benieuwen want ik zeg wegens het niet leveren van internetverbinding na een storing die nu al ruim 14 dagen duurt mijn abonnement aangetekend op en betaal geen dub meer extra. Wat een waardeloze provider dat ze nog durven te adverteren. het is gewoon maffia je zit eraanvast. Je moet de rit uitzitten en er is geen organisatie die dit soort wanpraktijken eens flink aanpakt.

Gesloten