LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort een goede keus

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
adsl2

Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door adsl2 »

Ik volg de berichten over telfort.

Mij is opgevallen dat er maar eigelijk 2 personen over telfort klagen en Nogeda als neutraal persoon commentaar leverd
TdeHond en Helfort hebben nare ervaringen met telfort.

Niemand heeft verder gereageerd dus kan er eigenlijk geconcludeerd worden dat telfort toch wel een goede keus is als provider

Ik overweeg dan ook om van planet over te stappen naar telfort
Snellen en Goedkoper

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door cherokee »

Ja , heb ik ook al aan gedacht (zit ook bij Planet).
Het enige wat mij tot nu toe tegenhoudt is alle ellende die er schijnt te kunnen komen bij overstappen , of zelfs op te zeggen bij Planet.
Tot nu toe heb ik nog nooit enig probleem gehad met Planet , het werkt altijd feilloos , al jarenlang . maar ik zit ook niet op problemen te wachten eerlijk gezegd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote:
Ik overweeg dan ook om van planet over te stappen naar telfort
Snellen en Goedkoper


:shock: Succes!!!!!!!!!!!!!!!!

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door KPN »

Hou er rekening mee dat Telfort nog niet zo lang actief is.
Dus dat heeft misschien ook wel met de weinige klachten te maken.

Ik denk dat je over een jaar een beter oordeel kan vellen gebasseerd op de berichten op dit forum.

Toevallig heb ik twee kennissen met Telfort, die beide problemen hadden/hebben.
Eén is opgelost de ander nog niet.
Dit vind ik, gezien het feit dat ik maar twee mensen ken met Telfort, wel een slecht teken.
Laatst gewijzigd door KPN op 13 apr 2008 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door KPN »

Hmm,

ik lees in nog geen vijf berichten verderop de volgende namen die OOK problemen met Telfort hebben:

AuC
Bim
SimonleBon
jannus
David_flipse

Met de twee al genoemde namen zitten we al op 7 namen/klachten.
Zonder dat ik nu echt heb gezocht.

Voor de aardigheid zou ik eens de zoekfunctie van dit forum gebruiken en zoeken op Telfort,
Ik denk dat je dan nog wel meer namen zal vinden.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door Dirkie »

Als ex-klant van Tiscali ben ik nu klant van Telfort. Bij Tiscali heb ik nooit klachten gehad over ADSL en VOIP.
Ik merk nu wel, dat sinds ik bij Telfort zit, dat er een aantal zaken wel veranderd zijn.
Bij Tiscali had je 25 gratis SMS'jes. Voor de overgang naar Telfort zijn deze afgeschaft.
Bij Tiscali had je gratis AntiSpam. Bij Telfort kost dit geld.
De snelheid van ADSL is sinds de overgang nogal wisselend, maar zeker niet slecht voor mijn T6-abonnement.

Zolang ik mijn abonnement niet verander, behoud ik mijn AntiSpam echter wel.

Kortom het is wel iets minder goed geworden, maar nog steeds heb ik er geen problemen mee. Maar ik verander mijn abonnement dan ook niet, omdat het zogenaamd sneller of beter zou zijn. Technisch zit ik namelijk al met T6 aan de maximale snelheid. Kortom, ik ben eigenlijk best wel een tevreden Telfort gebruiker.

robkempers
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 okt 2006 11:00

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door robkempers »

Iemand zij dat Telfort niet zo lang bezig is, nu zij zijn al heel lang op de markt onder de naam Tiscali, en tot heden ben ik zeer tevreden. Er is geen wijziging van netwerk geweest Telfort gebruikt het netwerk van Tiscali.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote
robkempers
Geplaatst op 14 Apr 2008 11:21 door Verstuur mail robkempers
Iemand zij dat Telfort niet zo lang bezig is, nu zij zijn al heel lang op de markt onder de naam Tiscali, en tot heden ben ik zeer tevreden. Er is geen wijziging van netwerk geweest Telfort gebruikt het netwerk van Tiscali.]


Ik heb de indruk dat de klantenservice en administratie van Telfort veel te wensen over laat en ook de dure helpdesk lijkt niet goed op zijn taak berekend.

Men wil dat er telefonisch opgezegd wordt en het lukt niet om dit binnen acceptabele termijn zowel administratief als financieel te verwerken.

Dus hier heb ik geen hoge pet van op. Over internetverbinding etc kan ik geen bijdrage aan de discussie leveren omdat ik gekozen had om niet van 12move naar Telfort over tegaan.

Het is fijn dat er ook mensen met goede ervaringen zijn, maar ik ben blij dat ik mij niet heb aangesloten bij deze provider. :lol:

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door KPN »

Misschien is het inderdaad hetzelfde netwerk als dat van Tiscali, maar technisch zijn er dusdanige verschillen dat veel klanten die van Tiscali naar Telfort zijn overgaan, opeens geen stabiele verbinding meer hebben.

Mensen die van T6 naar 20 Mb zijn gegaan en nu opeens heel traag internetpagina's openen en minder snel kunnen downloaden.

En dan heb ik het nog niet over de verschrikkelijke klantenservice van Telfort, die echt totaal anders werkt dan die van Tiscali.

Pingen gaat opeens ook langzamer.
Bij gathering.tweakers.net zijn veel ervaringen te vinden van Telfort gebruikers.

tjaka
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 apr 2008 17:28

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door tjaka »

ADSL2
Of Telfort een goede keus is:

Ik hoop dat je jezelf al niet heb aangemeld ..

Zo nee gelukkig gebruik je volle verstand en ga opzoek naar een ander provider ik vind Telfort vijf tot 10.000 keer niks ..
Dus hier heb je met een ontevreden Telfort klant te maken..

Zo ja DOMBO DOMBO

Maargoed daar kom je vanzelf wel achter
Dan wens ik je veel s6 met je hart!

Grtz Tjaka

adsl2

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door adsl2 »

Beste Tjaka,

De uitspraak DOMBO DOMBO en veel succes met je hart betuigd van een uitspraak die normaal niet in het burgerlijk fatsoen past.

Op een forum is het normaal dat de burgerlijk fatsoens normen toepast worden ook al bent u teleur gesteld. Men kan het wel netjes houden

Bovendien betuigen dergelijke uitspraken het niveau van de schrijver en dat hoeft niet nodig te zijn als men het burgerlijk fatsoen toepast

Dus eerst denken en dan pas schrijven en nog eens over lezen

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door HelFort »

Dombo is misschien niet gepast.
Maar sterkte wensen zijn hart zeker wel!
Het word ook uitkijken met zijn maag.
Mijn advies: niet aan beginnen!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door TdeHond »

:D
Hier sluit ik me graag bij aan.

Bezint eer gij begint!

Denkt aleer gij doende zijt en doende denkt dan nog!

Dit zijn gezegdes van mijn vader.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door cherokee »

Tja , en nu?
Zoals ik zei , Planet functioneert bij mij prima. Het enige wat ik er op tegen heb zijn de kosten.
Telfort is het dus kennelijk ook niet.
Bovendien schijnt overstappen naar wie dan ook nogal een hachelijke onderneming te zijn.
Toch maar blijven zitten waar ik zit?
Iemand suggesties??

tjaka
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 apr 2008 17:28

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door tjaka »

ADSL2

Normaal gesproken reageer ik niet zo..
Maarja dat komt omdat ik nu Telfort Internet heb ..
Je raakt er gefustreerd van

Dus mijn excus voor men flapuit uitspraken..

Grtz Tjaka

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door TdeHond »

quote Ch.
Iemand suggesties??

Even kijken welke providers op uw postcode beschikbaar zijn.
Planet zal t.z.t. ook opgaan in Telfort. Planet is nl ook van KPN en zoveel mogelijk providers gaan over in Telfort om kosten te besparen en service te verbeteren { ROTFL}

De kosten besparen geloof ik, de service verbeteren - hier heb ik nog niets van gemerkt.

Ik wilde helemaal van KPN af en heb gekozen voor Casema waar ik goede ervaringen mee heb tot nu toe. Niet iedereen zal het met mij eens zijn.

Kijk wat beschikbaar is, Prijs snelheid verhouding. Google op: klachten naam Provider en kijk hoe deze opgelost worden.

Er gaat overal wel iets fout. Is de provider welwillend en in staat om iets binnen acceptabele termijn op te lossen?

pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door pele »

ook ik ben een boze Telfortklant. Met Tiscali geen problemen, maar nadat ik mijn abonnement had over laten zetten van Tiscali 12 MB + telefonie naar Telfort 20 MB + telefonie begonnen de problemen. Hun administratie klopt niet. Ik ben op 8 febr omgezet naar die 20 MB, maar administratief dus pas op 19 maart, en daarin ben ik niet de enige. Dus je teveel betaald abo geld terug krijgen lukt niet. Verder gaat mijn telefoon over en als je opneemt hoor je niks, als ik wil bellen moet ik het 3 keer proberen. Mijn internet is bedroevend traag, ben je lekker met een spelletje bezig is de verbinding weer verbroken, om gek van te worden. Ik he geen zin om elke keer dure telefoontjes te spenderen aan hun fantastische helpdesk, voor je het weet ben je weer een tientje kwijt. Nee, ik ga bijna terug verlangen naar UPC.

[email protected]
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2008 13:40

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik zou absoluut niet overstappen, want je komt daar later niet weg. Dan krijg je de problemen. Ik zit nu al vanaf 3 maart zonder telefoon en geen internet. Moet nu alles doen via een splitter bij de buurman. Hier geldt echt het spreekwoord "Bij het scheiden van de markt leert men de koopman kennen" Behalve dat ze op brieven niet reageren en telefonisch ronduiit onbeschoft zijn, zijn ze niet te vertrouwen. Zeker ook financieel niet. Ten onrechte afgeschreven bedrag kan ik naar fluiten, want ze reageren nergens op. Ik vind Telfort gewoon oplichters.
Mocht je toch overgaan dan adviseer ik je een rechtsbijstandverzekering af te sluiten.

Ruud

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote
Ten onrechte afgeschreven bedrag kan ik naar fluiten, want ze reageren nergens op. Ik vind Telfort gewoon oplichters. ]

U kunt gedurende een jaar onterecht automatische incassor's door de bank laten terug vorderen.
Met een geldig identiteits bewijs + brief van einde contract Telfort naar bank. Zij vorderen de bedragen terug bij de bank van Telfort.

Als u er toch bent: laat meteen een selectieve blokkade op automatische incasso's door Green ISP BV Telfort zetten, dan kan er niet meer afgeboekt worden.
Succes.

In blijde afwachting van antwoord v. Telfort

dimsum
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jun 2008 13:22

Re: Telfort een goede keus

Ongelezen bericht door dimsum »

Veel ellende gehad bij Telfort (slechte verbinding, ruis, niet te verhelpen storingen) en als je dan eindelijk opzegt en er gaat iets mis, dan moet je het van hun helpdesk niet hebben, want Telfort reageert helemaal nergens op, levert ook niets meer, maar incasseert wel het geld.

Als gevolg van een foutje van mijn huidige provider KPN had deze het ADSL signaal van Telfort een maand te vroeg omgezet (naar KPN). Direct nadat ik hierachter kwam, heeft KPN deze fout hersteld. Telfort wenste mij echter geen signaal meer te leveren (wat volgens hun technische man wel mogelijk was), terwijl mijn abonnement bij Telfort nog twee maanden liep.

De klantenservice wenste geen medewerking te verlenen, ik zou wel moeten betalen voor de laatste twee maanden want anders zou men een incassobureau achter mij aansturen, men wilde mij niet doorverbinden met iemand die (wel) beslissingen mocht nemen om mij mijn signaal terug te geven en klagen over de klantenservice kon ook nergens (volgens de klantenservice).

Dat laatste lijkt te gaan kloppen: op mijn brieven van 26 april en 3 juni 2008 over deze zaak wordt gewoon helemaal niet gereageerd. Ik was van plan om mijn laatste betaling te storneren, maar helaas kwam ik er te laat achter dat Telfort aan het begin van iedere maand reeds de abonnementskosten voor de maand daarop in rekening brengt. Voor storneren ben ik dus al te laat.

Ik kan dus weinig anders dan iedereen waarschuwen voor de handelwijze van Telfort.

Gesloten