LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 Razendsnel Internet + Telefonie met gratis Laptop

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
AFCA Wes
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2008 21:49

Tele2 Razendsnel Internet + Telefonie met gratis Laptop

Ongelezen bericht door AFCA Wes »

Wie herinnert zich de aanbieding verleden jaar niet meer.. Het was een zogenaamde Superaanbieding: Razendsnel Internet + Telefonie met een GRATIS Laptop voor maar €39.95 p/m

Verleden jaar had tele2 deze "super aanbieding" en aangezien ik in die periode op mezelf ging wonen en nog geen laptop had besloot ik een abonnement af te sluiten bij Tele2. Zo'n "gratis" laptop leek me wel wat. 1 van de voorwaarden van Tele2 was wel dat ik minstens 2 jaar mezelf aan Tele2 verbind. Daar had ik geen problemen mee. Dus ik had het besteld en binnen een paar weken was ik in het bezit van de laptop.

Echter voel ik me toch misleid door de actie van Tele2. Toen de actie afgelopen was, was de prijs van het abonnement verlaagd van €39,95 naar €29,95. Dus zo gratis was de laptop opeens niet meer, een snelle rekensom laat dus zien dat ik 24 maanden lang 10 euro meer betaal en dus €240,- zelf betaal aan de laptop.

Ik heb in die tijd contact opgenomen met Tele2 en die vertelden mij dat dit weer een nieuwe actie van ze was. En dat 39,95 de normale prijs was voor dit abonnement.

Nu heb ik de afgelopen maanden de prijs van het abonnement in de gaten gehouden en zie dat € 29,95 p/m de standaard prijs is voor dit abonnement.

Ik voel me dus misleid door de aanbieding van Tele2 en wil hier dus actie op ondernemen.

Ik heb deze avond een email naar Tele2 gestuurd en om opheldering gevraagd. Tevens heb ik in de mail gezet dat ik verwacht dat mijn abonnementsprijs met €10,- verlaagd wordt.

Binnen een uur werd ik gebeld door Tele2. Zij belden mij naar aanleiding van de mail die ik gestuurd had.

De dame die ik aan de telefoon had vertelde mij dat ik moest begrijpen dat zulke "gratis" acties nooit helemaal gratis zijn. Nu ben ik zelf ook niet helemaal achterlijk en begrijp zelf ook wel dat voor niets de zon op gaat, echter vind ik wel als ze reclame maken met een GRATIS laptop dat deze ook gratis moet zijn.

Puntje bij paaltje kwam het eropneer dat Tele2 niets voor mij gaat betekenen en dat ik maandelijks gewoon een 10tje extra betaal voor mijn laptop. Ik heb gezegd dat ik het hier niet mee eens mee ben en dat ik vervolg stappen hierop wil ondernemen.

De dame in kwestie zei dat dit niet kon, ik kon geen brief schrijven want ze schijnen geen correspondentieadres te hebben en tevens kon ik ook niemand anders dan haar spreken. Ik ben dus een beetje afgepoeierd door dr.


Dus mijn vraag is:
What can i do now? Moet ik het hierbij laten zitten en gewoon accepteren dat de GRATS laptop helemaal niet gratis is, of moet ik verder hier mee gaan?

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Tele2 Razendsnel Internet + Telefonie met gratis Laptop

Ongelezen bericht door rvkeuken »

niet zeuren? je gratis laptop is compleet gratis, alleen je abonnementsgeld is 10 euro te hoog. voor 240 euro heb je een laptop, nog vrij netjes.

Je sluit een contract af voor 24 maanden, klaar. Net als bij je telefoon, sim only is de helft van de prijs van het abonnement, je betaald uiteindelijk altijd voor wat je krijgt.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Tele2 Razendsnel Internet + Telefonie met gratis Laptop

Ongelezen bericht door queenfan »

had je van te voren ook kunnen berekenen, du niet achteraf zeuren

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Tele2 Razendsnel Internet + Telefonie met gratis Laptop

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Tele2

Bedrijven mogen met iedere klant afzonderlijk een overeenkomst aangaan.

U bent die overeenkomst aangegaan die nu net wel 10 euro duurder is maar dat was UW beslissing en uw wil op dat moment.

Dat er later abonnementen ingevoerd zijn die 10 euro goedkoper zijn doet hier niet terzake.

Sterker nog, iedere consument mag ook met een verkoper van een product of dienst een overeenkomst aangaan die afwijkt hetgeen gebruikelijk is.
Bijvoorbeeld aanvullingen van garantie bij water-val en/of stootschade indien dit in de winkel niet wordt geconstateerd.
Of dat ongevraagde SMSjes op het telefoontoestel niet mogelijk is (gemaakt).

U zult uw overeenkomst gewoon moeten aanvaarden.Het is niet anders.

Grootvader

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Tele2 Razendsnel Internet + Telefonie met gratis Laptop

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste AFCA Wes,

Ik zit nu een paar jaar bij KPN,

Een prima pakket, maar prijstechnisch veel te duur voor dit slome pakket, hier heb ik geen laptop bij gekregen!, pech!,

Toen ik het abbo afsloot was het één van de betere pakketten!, nu met de vele concurrentie een van de slechtste als het op snelheid en prijs aankomt!,

M.a.w. je kan niet alles vooruit weten, want dan is rijk worden geen kunst.

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Tele2 Razendsnel Internet + Telefonie met gratis Laptop

Ongelezen bericht door BasO »

Dat was toch een mooie aanbieding? Achteraf kan je spijt hebben maar of dat terecht is?
Toen deze aktie liep waren laptops duurder dan nu, geen reden tot klagen......

Terminator
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2008 21:06

Re: Tele2 Razendsnel Internet + Telefonie met gratis Laptop

Ongelezen bericht door Terminator »

Bij een aantal aanbieders krijg je niet eens 20 Mbit/s zonder laptop voor 39.95.

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: Tele2 Razendsnel Internet + Telefonie met gratis Laptop

Ongelezen bericht door st doe »

Razendsnel Internet + Telefonie met een GRATIS Laptop voor maar €39.95 p/m
Je geeft zelf aan ingegaan te zijn op een verbintenis van 24 maanden a 39.95 p/m. Met daarbij een laptop. je hebt dus gewoon een overeenkomst voor die prijs.

Dat er even later nieuwe pakketen komen met een lagere prijs verander hier niks aan, uw overeenkomst was 39.95 per maand voor 24 maanden, en daarmee ben je zelf akkoord gegaan.

Nu is het best te behrijpen dat je je enigsinds bekocht voelt als datzelfde pakket tegenwoordig goedkoper is, maar dat doet niks af aan uw overeenkomst die destijds is aangegaan.

Vervolgstappen zijn dan ook vrij zinloos, aangezien je in deze geen poot hebt om op te staan.
Ik heb in die tijd contact opgenomen met Tele2 en die vertelden mij dat dit weer een nieuwe actie van ze was. En dat 39,95 de normale prijs was voor dit abonnement.
Hiermee geef je aan dat de basisprijs dus ook niet gewijzigd is, basisprijs voor dit pakket is hetzelfde als u betaald, 39.95 per maand, volgens bovenstaande zouden alleen nieuwe abonnees dus een tijdelijke korting krijgen als welkom. Als dit idd zo is is de zaak verder helemaal nergens op gebaseerd.

Al verbaasd de opmerking dat tele2 geen correspondentieaddres voor klachten zou hebben me wel.

Gesloten