LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online/Orange probleem

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
rumbero66
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2008 09:57

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door rumbero66 »

vorige week 28 augustus gebeld om een afspraak te maken om een monteur te laten komen. Helpdesk gaaf aan dat ik gebeld zou worden. Gisteren 1 september een brief ontvangen gedateerd met 29 augustus dat ik nog vij dagen hebt om een afspraak te maken anders wordt mijn probleem gezien als opgelost. Dit is ongelofelijk ze verzetten de datum en zetten mij onder druk en ik moet hun bellen. Nogmaals ik zit meer dan 8 weken zonder internet, waarvan 7 weken vanaf het moment van melden en in de tussentijd tientallen euros aan bellen met de helpdesk om de status van de melding te vragen. dit moeten wij toch ergens kunnen aangeven het kan toch niet zo zijn dat wij als klant om de status moeten vragen op een dure 0900 nummer. Wij betalen al ons rot om het probleem te melden dan kunnen zij tenminste de moeite nemen om je terug te bellen of een email/brief te sturen. Sorry ik ben heel erg gefrusteerd, was van plan om naar xs4all over te stappen maar mijn buurman heeft nog steeds geen internet en heeft zijn contract opgezegd en is overgestapt naar Ziggo (binnen 5 dagen geregeld). Ik ben bang dat het probleem echt op KPN niveau zit en dat ze de verbinding van mijn buurman op mijn aansluiting hebben gedaan en omgekeerd.
Ik ga een afspraak maken met de monteur maar ben bang dat ze niks aan kunnen doen. Mijn vraag kan ik opdat moment meteen een brief opsturen en mijn contract opzeggen. Moet ik dan meteen ook de machtiging bij de bank intrekken?

Graag advies.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

U heeft al in gebreke gesteld en daar het bewijsmateriaal van.
Als de oorzaak voor het punt ligt dat lijn uw huis binnenkomt en de monteur dit niet kan verhelpen, dan heeft u recht om schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging met onmiddellijke ingang het contract te beëindigen. In de brief schrijft u dan ook dat u uw toestemming tot automatische incasso per direct intrekt.
U vraagt om schriftelijke bevestiging einde contract met * daarin vermeld einddatum contract * binnen 14 dagen te ontvangen.
Tevens kunt u aangeven dat u als deze brief niet ontvangt, maar onterechte aanmaningen of onterechte incasso's u de onterechte incasso's zult storneren tot selectieve blokkade effectief is en u de weigering contract te beëindigen zult voorleggen aan de Geschillencommissie.
Dit scheelt u het schrijven van nog een brief, mocht dit bedrijf niet uw contract beëindigen.
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g:
["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

Over het gedwongen worden weer de dure helpdesk te bellen kunt u een klacht indienen.
hier

rumbero66
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2008 09:57

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door rumbero66 »

Een update eerst korte samenvatting. 8 weken zonder internet/telefoon, meer dan 6 keer naar de helpdesk gebeld, meerdere keren moeten horen dat melding was afgesloten (met allerlei smoesjes). Gisteren kwam eindelijk een monteur langs, probleem was binnen 3 minuten verholpen. Waar lag het aan:

- voeding bij de oude Livebox (Sagem) gaat na 1-1.5 jaar stuk, als het heet aanvoelt dan weet je dat niet verder moet zoeken. Monteur wist het meteen door alleen te voelen, uiteraard eerst nog de lijn gementen
- monteur gaf ook aan dat dit heel slecht bij de helpdesk is geregeld, zijn bedrijf heeft dat doorgegeven maar helpdesk neemt het niet mee in de stappenplan

In andere woorden hadden zij mij 8 weken geleden de vraag gesteld of de voeding heet was dan was het probleem binnen 2 dagen verholpen en hadden zij geen geirriteerde klant gehad en al de negatieve publiciteit. Ik zit nu nog vast t/m april 2009, ik zal terzijner tijd nadenken of ik wil overstappen. Het feit is dat helpdesk echt een drama is

devill
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:24

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door devill »

na dat orange online is geworden is mijn internet achteruit gegaan heb paar maal gebeld met online ze vertelden mij dat er werkzaamheden waren in de wijkcentrale en dat daarna de snelheid omhoog ging maar niks gebeurt er wilde in juni opzeggen het abbonnement maar werd mij verteld dat ik te laat was en ik geen recht had om mijn contract die eind augustus afliep op te zeggen en dat 3 maanden van te voren.
ik kreeg alleen maar scheldwoorden door de telefoon .

nu zit ik tot eind augustus 2009 er aan vast terwijl we eigenlijk een andere provider wilden nemen die ook goedkoper is dan die van online .

als ik bel krijg ik alleen te horen de td en zijn chef zijn er mee bezig of ineens hebben ze een computerstoring dus kunnnen ze niks doen en of opzeggen en dat ik maar lekker een abbonnement kan blijven nemen werd mij verteld door een medewerker van online .

zij vertellen dat ze het recht hebben om zonder medeweten van de klant het abonnement stil zwijgend al maanden van te voren kunnen verlengen zonder mail of brief te sturen dat is hun bedrijfspolicy .

wie weet kunnen we iets doen om is per direct te kunnen opzeggen .

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u in de A.V. gekeken wat de opzegtermijn is? De uiterste opzegtermijn die gehanteerd mag worden is drie maanden, dus ze blijven binnen de norm. Veel providers zetten na een jaarcontract het contract om in een contract wat met een opzegtermijn van 1 maand opgezegd kan worden.
Blijkbaar is Online bang dat dit teveel klanten kost en doet dit nog niet.
Jammer dat OPTA een kans laat liggen om de eind belangen van de klant beter te beschermen en dan ook de providers wettelijk verplicht om na het eerste jaar het contract om te zetten in een contract waarbij opzegtermijn van een maand geldt. Ook wordt het de hoogste tijd dat in het algemeen bedrijven verplicht worden de klanten te waarschuwen dat een jaarcontract afloopt, zeker als een opzegtermijn van 3 maanden gehanteerd wordt en de klant weer gebonden is aan een jaarcontract.

U kunt wel bekijken of de snelheid van internet ver beneden de snelheid blijft waarvoor u betaalt.

Vraag om een gedeeltelijke restitutie van abonnementsgelden omdat u sinds de overname door Online een duidelijke achteruitgang in snelheid van internet heeft.
Schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging versturen.

J de Groot
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2008 11:37

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door J de Groot »

J de Groot | 15-10-2008

15-10-2008

Begin maart 2008 internet plus telefoon aangevraagd bij Orange. Ik zou op 17 April aangesloten moeten zijn. Tot op heden en na vele dure telefoon gesprekken nog 0,0 internet of telefoon. Wel wordt er natuurlijk iedere maand abonnement afgeschreven. Je word van het kastje naar de muur gestuurd door de HELE SLECHTE klantenservice die je gewoon als oud vuil behandelen. Gisteren nog maar is gebeld, dit keer om mijn contrakt op te zeggen wat pas na het hele jaar contract kan zeggen zij. Ik ben dus straks een jaar aan het betalen voor iets wat ik niet heb en kan het niet opzeggen. Is hier iets aan te doen ? Ik ben ten einde raad.

Mvg, Hans de Groot

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

1.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g
U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven).
["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat
2.
In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen, een redelijke termijn, bv. 10 werkdagen, aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.
--------------------------------------------------
Zowel in gebreke stelling + restitutie vragen en eventueel daarna opzeggen per direct:
* schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging, kopie van brief + bewijzen goed bewaren.
-------------------------------
3. indien nodig
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie
https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf
De geschillencommissie:
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel

J de Groot
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2008 11:37

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door J de Groot »

Bedank voor de reactie, ga er zeker werk van maken.

Rob.S.
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2008 23:01

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door Rob.S. »

Na een jaar ellende ben ik bijna verlost van Orange, tegenwoordig Online. Met name de telefoondienst is belabberd. Vaak was ik niet bereikbaar, terwijl de telefoon bij de beller gewoon overging. Ook kon ik regelmatig zelf niet bellen. Ook de klachtenafhandeling is waardeloos, pas na het verzenden van meerdere mails wordt er eindelijk gereageerd. Slechts eenmaal is na een dag gereageerd en dat was toen ik mijn abonnment had opgezegd. Natuurlijk lag de oorzaak bij mijn telefoon. Ik heb een nieuw toestel gekocht maar de problemen bleven. Vervolgens kreeg ik een nieuwe box maar de klachten bleven. Nu ik eindelijk ben verlost kan ik mijn abonnement niet overzetten, Orange houdt de lijn bezet tot de laatste dag. Volgens een andere provider een truc die vaker door dit bedrijf wordt uitgehaald in de hoop dat je toch bij ze blijft. Het schijnt nog legaal te zijn ook. Kortom ik zal door deze laatste stunt enkele weken zonder internet zitten maar dat is beter als met een abonnement bij Orange/Online

hintzmgm
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2008 14:58

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door hintzmgm »

Na ingegaan te zijn op een aanbieding van on-line (Ik had al een abonnement van 4 Mb) met een downstream van 8 Mb heb ik alleen maar ellende gehad met on-line. De snelheid kwan niet boven de 4 Mb. Bellen met on-line: volgens online zouden nieuwe gebruikers nogal eens op de oude snelheid worden aangesloten maar dat zou snel verholpen zijn....niet dus. Na enkele weken weer gebeld. Reactie van online: ehhhh, de wijkcentrale is nog niet aangepast aan de 8 Mb, maar dat zou snel gebeuren.....niet dus. Ten einde raad heb ik hun middels een aangetekende brief in gebreke gesteld en het abonnement na 6,5 maand per 31 aug 2008 beëindigd en de automatische incasso stopgezet. Online blijft nu brieven sturen en dreigen met stopzetting van de diensten, inschakeling van incassoburo en vordering van de abonnementsgelden tot 28-02-2009. De internetdiensten zijn inmiddels overgenomen door Tele2, die overigens beweerden dat 8 Mb in de wijkcentrale waar ik onder val helemaal niet mogelijk is. Heb bij Tele2 nu een abonnement van 4 Mb). KAN ONLINE DIT ZOMAAR. Ik word doodziek van deze gasten!!!!! :evil: :cry:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als online niet akkoord is gegaan met einde abonnement wegens in gebreke blijven de snelheid te leveren waarvoor u betaalde dan is een gang naar de geschillencommissie noodzakelijk om alsnog per datum dat u opgezegd heeft het abonnement te kunnen beëindigen. De geschillencommissie beoordeelt dan of u voldoende reden heeft om abonnement eerder te beëindigen.

Ik ga er vanuit dat u geen bevestiging einde contract heeft gekregen. Als dat zo is dan kan online de abonnementskosten blijven vorderen tot u door Geschillencommissie gelijk heeft gekregen. In dat geval kunt u de abonnementsgelden daar ook weer terugvorderen.

hintzmgm
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2008 14:58

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door hintzmgm »

Ik heb eenzijdig het abonnement opgezegd per 31 aug. 2008 en de automatische incasso per dezelfde datum stopgezet.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dan ben ik bang dat een gang naar de geschillencommissie nodig is.

hintzmgm
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2008 14:58

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door hintzmgm »

Ik heb op de site van de geschillencommisie gekeken. Helaas, helaas was op het moment van het ontstaan van de klacht Online Breedband b.v. niet aangesloten bij de betreffende Geschillencommissie. Deze kunnen dus niets voor mij betekenen. :cry:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

Misschien kunt u voortijdig opzeggen en dan de overeenkomst afkopen als u niet naar een rechtbank kunt stappen.

Musquito
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2008 23:23

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door Musquito »

Ik heb Online vanaf 21 mei tot eind september de kans gegeven om mijn verhuizing van de internetverbinding en telefonie door te voeren maar dit is uiteindelijk niet gelukt. Daarop heb ik een aangetekende brief gestuurd om hen ingebreke te stellen en teven de telefoonkosten met de helpdesk gedeclareerd. Na veel heen en weer gedoe heeft Online vrijwillig mijn contract omgezet naar een Free account zodat ik mijn e-mailadres kon behouden en ze hadden teven toegezegd de gemaakte kosten te vergoeden. Hiervan heb ik nu ongeveerd de helft op mijn rekening gestort gekregen maar ik wil de andere helft ook en zeker omdat ze dit ook al toegezegd hadden. Dus ik blijf door gaan tot er eindelijk gerechtigheid komt en Online zijn beloftes na komt. Dit zal uiteindelijk wel lukken want anders stuur ik mijn hele administratie die ik bij gehouden heb naar de geschillencommissie en mijn rechtshulpverzekering.
Ik kan echter iedereen adviseren de gemaakte kosten voor het bellen met de helpdesk te declaleren zodat Online aan het betalen komt voor hun slechte service i.p.v. de consument. Dit declareren doe je door het sturen van de telefoonspecificatie naat Online.
Ik wens iedereen veel succes.

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door jaywalker »

Beste Musquito, kosten voor het bellen naar de helpdesk declareren gaat u niet lukken, ik heb het ook geprobeerd en ken wat mensen die ook een poging hebben gewaagd, hebben ze keurig afgedekt in de algemene voorwaarden, bovendien zeggen ze doodleuk dat emailen naar de helpdesk een gratis alternatief is.........

Uit de AV:

(12.2)
Een Klant die telefonisch met de Online helpdesk contact opneemt, kan worden geconfronteerd met een wachttijd. Kosten die de Klant maakt om de helpdesk te bereiken komen voor rekening van de Klant.

Musquito
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2008 23:23

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door Musquito »

Beste jaywalker

De kosten voor het bellen met de helpdesk heb ik al gecrediteerd gekregen van Online en ook al op mijn rekening gestort gekregen. Dus dit is wel degelijk mogelijk.

BuyBye
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2008 13:22

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door BuyBye »

Beste mensen,

Half oktober heb ik mijn verhuizing aan Online doorgegeven. Ik moest 3 weken geduld hebben. De 3 weken gingen voorbij. Omdat ik een aantal jaren geleden na een verhuizing ook al heel lang zonder internet zat (toen nog Wanadoo) dacht ik alert te zijn en gelijk na deze 3 weken te bellen.
De medewerker die ik aan de lijn kreeg wist mij doodleuk te vertellen dat er blijkbaar iets fout moest zijn gegaan, want mijn verhuizing was wel aangemeld, maar er was verder niets mee gedaan. Toen ik aangaf dat ik een foutje wel kon begrijpen maar wilde weten wanneer ik dan op mijn internet/telefonie kon rekenen zei deze heer... "Tja, dat duurt wel 3 weken". Ik was op zn zachts gezegd niet blij. Heb op verschillende manieren geprobeerd voorrang te krijgen, maar dat was geen optie.
Ik kreeg in november een brief waarin stond dat op mijn verzoek de aansluiting 27 november geregeld zou zijn. MIJN verzoek, mijn verzoek was al eerste week november! Maar goed... het werd 27 november. Geen signaal. Dus ik weer bellen. "Tja, kan ook wat later worden, het is maar een indicatie" Dus vroeg ik of het voor het weekend geregeld zou zijn. De medewerker antwoordde dat ik daar niet op moest rekenen.... Rustig blijven...!

Op mn werk zag ik dat mijn verhuizing ondertussen opgeleverd moest zijn, maar thuis was er geen signaal. Weer gebeld. Toen kreeg ik een super irritante helpdesker aan de lijn, zo één die nauwelijks iets weet, maar keurig de procedure denkt te volgen. Of ik wilde kijken welke lampjes brandden. Ik zei, die en die, waarvan er één knippert. "Knippert deze snel of langzaam?" Ik zei, snel. "O, u zegt snel, dus bedoelt u dat ie wel 3x per seconde knippert?" Echt om gek van te worden.

":idea: Ja meneer, misschien zitten de kabels er niet goed in. :idea: Misschien moet u hem resetten. :idea: Misschien staat de LiveBox te ver van de aansluiting. :idea: Misschien zit het in de KPN aansluiting. Wilt u deze aansluiting openmaken. :idea: En even de draadjes verwisselen." ENZ ENZ!
Natuurlijk was alles goed. Er zou een monteur moeten komen van KPN.

Maandag 1 december werd ik om 12.30 uur gebeld. De KPN. Kunnen we tussen 14.00 en 18.00 uur langskomen. Ik blij. Ja graag. Dus ik vrij genomen en naar huis. Wachten, wachten, wachten. Niemand. Dus ik om 18.30 uur met Online gebeld. "Tja, vreemd dat ze niet zijn gekomen, ik maak een melding en stuur het naar onze TD". 's Avonds werd ik gebeld door Online. Dus ik leg uit dat ik baal van mijn vrije middag. "Tja, vervelend hoor" Ik ga het doorgeven.

Vandaag, 2 december, heb ik maar weer gebeld. Deze meneer wist me niets te vertellen. Het is doorgegeven, maar wat de status is, is niet bekend. Dus vroeg ik of ik dan maar met mn armen over elkaar moet gaan zitten afwachten tot er wat gebeurd. "Ja meneer, dat is het enige dat u kunt doen" Ik ben Online SPUUTZAT! Ik hoop voor ze dat ze het snel oplossen... to be continued

Musquito
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2008 23:23

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door Musquito »

Dit hele verhaal hierboven genoemd klinkt precies als mijn verhuizing. Ik wens je heel veel geduld en sterkte.

Na 4 maanden geduld te hebben gehad stelde Online zelf voor mijn contract maar te annuleren en werd ik niet aan een opzegtermijn o.i.d. gehouden. Daarna heb ik nog e.e.a. aan kosten voor mobiel bellen met de helpdesk gedeclareerd en inderdaad op mijn rekening gestort gekregen.

Ik kan je adviseren je niet zo lang aan het lijntje te laten houden en als dit niet opschiet Online schriftelijk in gebreke te stellen en een termijn te noemen waarin ze nog de kans krijgen de problemen op te lossen. Daarna zou je het contract op kunnen zeggen.

Veel succes.!

Gesloten