LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
M-thing
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2006 23:49

Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Ongelezen bericht door M-thing »

Ik heb al jaren een ADSL abonnement van Planet, en zeer tevreden daar over.
Hoewel Planet al jaren van KPN is, heeft men de merknaam Planet altijd gehandhaafd.
Tot begin juli.
Ik kreeg een brief die begon met: "En voor u verandert er niets!"
Da's mooi, dacht ik, tot ik las dat de startpagina zou veranderen.
Niet schokkend, maar toch één verandering.

Toen wilde ik via webmail op mijn mobiel mijn e-mail controleren.
Ik ben voor mijn werk veel onderweg, en dan is het soms makkelijk als ik geen pc in de buurt heb, maar toch mijn mail kan lezen.

Verandering twee......
Je e-mail lezen via webmail is niet meer mogelijk als je geen mobiel KPN abonnement of pre-paid hebt!!!!!
Ik heb al jaren, en ook naar tevredenheid, een mobiel abonnement van Telfort (ook eigendom van KPN btw...) en voorheen kon ik simpel via de startpagina van Planet mobile inloggen en mijn mail lezen.
Via KPN niet meer dus.
Als ik de URL: m.kpnvandaag.nl op mijn browser invoer (mobiel) krijg ik een blanco scherm.
Als ik de URL van mijn oude planet mobile startpagina invoer, wordt ik doorgestuurd naar een KPN site en kan ik inloggen voor m'n mail.
En vervolgens krijg ik de mededeling dat mijn inlog gegevens niet kloppen.

Kan KPN dit zomaar maken???

Volgens de brief van KPN was de reden van het afschaffen van het merk Planet, het voor de klant overzichtelijker te maken.
Wat overzichtelijker maken?

Het is mij inmiddels zo overzichtelijk, dat ik geneigt ben alles bij KPN weg te halen!!!!
Ik ben er van overtuigd dat ik niet de enige ben die zo over deze gang van zaken denkt.
Wordt het voor KPN tenminste lekker overzichtelijk, met een kudde abonnees minder.


Groeten,

Marcel.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik kan nergens iets vinden over dat je alleen met een KPN mobiel abonement toegang kan krijgen tot webmail.

Mischien dat er een andere instelling is, kijk daar eens na.

M-thing
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2006 23:49

Re: Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Ongelezen bericht door M-thing »

Kijk maar eens op deze pagina: http://www.kpnvandaag.nl/web/op-je-mobiel.htm

Onderaan staat de volgende zin: KPN vandaag kun je op je mobiel gebruiken als je een abonnement of prepaid hebt van KPN. Verder moet je toestel geschikt zijn voor Internet op je Mobiel (bijna alle toestellen zijn dat op dit moment).

Niets over een andere instelling dus.

Wel dat je de juiste instellingen kan ontvangen als je een SMS-je stuurt.
Heb ik gedaan, maar nog geen SMS-je met de juiste instellingen ontvangen.
Mischien staan m'n SMS instellingen ook niet goed???? Da's dan al ruim 10 jaar zo....

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Ongelezen bericht door queenfan »

Oke KPN vandaag is alleen te gebruiken als je een KPN abonnement hebt, maar Webmail kan je gewoon benaderen via een webadres??

Probeer eens de volgende link....

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

M-thing
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2006 23:49

Re: Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Ongelezen bericht door M-thing »

Queenfan,

Op die manier gaat het wel, maar aangezien dit een link is naar een fullscreen webpagina, levert dit op m'n GSM een hoop frames en gescroll op.
Ik kan m'n mail ook via Outlook op m'n GSM bekijken, maar daar gaat het niet om.
Waar het om gaat is dat ik bij Planet op een aparte site (voor mobiel gebruik) kon inloggen en m'n mail kon bekijken en dat deze funktie sinds de switch alleen nog maar toegankelijk is voor abonnees die via KPN mobiel bellen.
Dus Planet abonnees die een GSM abonnement bij een andere provider dan KPN hebben, kunnen onderweg alleen nog maar hun mail lezen via Outlook of via de omweg waar jij mee kwam.

Het werkt wel, maar de belofte van KPN, dat er na de switch voor Planet abonnees niets zou veranderen, is dus niets waard.

En dat was dus de reden van mijn topic start.

zonne163
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2008 14:44

Re: Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Ongelezen bericht door zonne163 »

Als ik het goed lees en begrijp ligt het probleem meer in het feit dat KPN vandaag niet met een mobiele browser werkt. Of in de specs van de webmail pagina staat of die wel met een mobiele browser werkt weet ik niet (https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp) .

Je kunt anders rechtstreeks naar https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp gaan om mobiel de webmail te lezen ipv via www.kpnvandaag.nl

Marcel7407
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2008 20:42

Re: Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Ongelezen bericht door Marcel7407 »

Sinds Planet KPN is geworden is de internetverbinding instabiel, werkt dan weer wel, dan weer niet. In de 11 jaar dat ik Planet (WXS) heb gehad, heb ik vrijwel nooit problemen gehad, nu af en aan. Toeval?
Als je regelmatig opschoont verdwijnen ook de instellingen van de startpagina van KPN, heb je dus niets aan.
Al met al een slechte actie van KPN, toch maar eens naar wat anders gaan zoeken, niet ZIGGO.

Joe D
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 jul 2008 22:41

Re: Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Ongelezen bericht door Joe D »

Tot nu toe hier ook niet bepaald blijdschap over de overgang.

Ik was altijd Planet abonnee (van inbel, naar ADSL, naar internet plus bellen). De verbinding was doorgaans OK, alhoewel het sinds internetplusbellen wel een stuk instabieler is geworden, maar dat ligt mede aan de brakke Siemens USB-adapter.
De klantenservice van Planet was ook flut, maar goed, zo lang het werkt, werkt het.

Nu bij de overgang loop ik er inderdaad ook ineens tegenaan dat ik van alles niet meer kan en/of zonder aankondiging anders moet doen. Zo kon ik voorheen inloggen op mijnKPN voor de instellingen etc. van internetplusbellen. Nu niet meer. Een brief heb ik nooit gehad.

Dus....KPN klantenservice gebeld. reactie: wachten tot ik wel een brief heb gehad, en dat kan nog maanden duren. Na lang doorzeuren kreeg ik een workaround om toch in te kunnen loggen, maar een correcte inlognaam konden ze me niet geven.....ik moest maar gewoon wachten.

Ik hoorde van een bekende dat de oude planet abonnees een aanbod kregen van KPN als ze lid bleven. (Die bekende had daar post over gehad en ik natuurlijk weer niet.) De klantenservice kon ook daar niets over vertellen. Ik moest maar gewoon wachten.

opadewest
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2006 19:59

Re: Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Ongelezen bericht door opadewest »

Ook ik was/ben een planet internet abonnee (al vanaf de WXS periode)
en kreeg een paar weken terug een brief waarin aangeboden werd om mijn planet IPB comfort om te zetten naar een KPN IPB premium abonnement. 3x sneller en iets goedkoper. Hoefde alleen een code in tevoeren op internet en klaar. de 15e kreeg ik een brief dat het geactiveerd zou worden zodra ik het pakket ging gebruiken, beetje raar want ik gebruik het natuurlijk al. Vandaag de 18e maar even gebeld, want geen snelheidsverhoging waargenomen, en mijn KPN werkt ook niet. 33 min wachten. Helpdesk medewerker 1..daz raar, ik verbind u door met de tech. helpdesk. Helpdesk medewerker 2 , maar meneer u kunt helemaal geen premium krijgen want de centrale kan dat niet aan!! Wanneer wel wist men niet.Dus dan maar een 8M abo, maar daarvoor even naar medewerker 3, deze vertelde mij dat dit allemaal onzin was en er werd een nieuwe aanvraag uitgedaan.En inderdaad die status veranderde op internet, alleen een paar uur later was de aanvraag weer verdwenen.Dus vanavond toch maar weer ff gebeld, uurtje in de wacht...snik. Medewerker (welke mij heel correct te woord stond) het weer uitgelegd, komt er op neer lager abonnement mag niet ivm jaarcontract, maar alleen premium mag, maar die kan niet ivm niet aangepaste centrale. Snik.Alles blijft dus zoals het nu is.
Kort, ze bieden iets aan wat ze niet kunnen leveren.
Vervolgens wordt je niet ingelicht als het niet mogelijk is.
Je moet dus zelf bellen met de helpdesk. +/- 90 min a 10 cent min.
Dus 9 euro weg voor niets.
Wel vond de medewerker dat ik heel lang in de wacht had gezeten en heeft een bloemetje namens de kpn aangeboden. Tja bedankt

Tin
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:21

Re: Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Ongelezen bericht door Tin »

Beste M-thing,

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij.
Dus ook: blanco scherm, sms antwoord, geen instellingen voor betreffende mobiel, oude adres wat niet meer werkt en nieuw adres vol met frames.
Krijg van planet een mailtje met een nietszeggend antwoord en kom niet verder.

Weet jij al iets meer?

joeptoep
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 aug 2008 01:17

Re: Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Ongelezen bericht door joeptoep »

Hier idem dito zelfde probleem, is dus kennelijk veel voorkomend. Iemand inmiddels een oplossing? :shock:

Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Ongelezen bericht door Joers »

Jaja...KPN...treurnis alom. Dat wat UPC 5 jaar terug had en deed (waardeloze klantenservice) is nu bij KPN ingetreden en bij UPC ondertussen vele vele malen verbeterd!!

Joe D
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 jul 2008 22:41

Re: Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Ongelezen bericht door Joe D »

Ik ben trouwens wel bang dat KPN me nu weer in de tang heeft.
Ondanks diverse ingezonden vragen, klachten via mail en daarnaast diverse gesprekken met de klanten"service", ben ik dus nog steeds geen stap verder.
Geen post, geen enkele reactie.....en mijn huidige abonnement loopt over 2 weken af......automatisch verlengen, dat zullen ze niet vergeten, daar ben ik zeker en van en dan zit ik weer voor een tijd vast aan dat brakke KPN-gebeuren.

Joe D
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 jul 2008 22:41

Re: Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Ongelezen bericht door Joe D »

Nee, nou wordt hij mooi.
Lukt het me net ineens een keer om in te loggen bij KPN in mijn persoonlijke omgeving. Zie ik daar dat ze doodleuk de einddatum van mijn abonnement al aangepast hebben naar oktober 2009.

Stelletje....#$#$@%

fietsketting
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2008 21:45

Re: Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Ongelezen bericht door fietsketting »

Ik zit al jaren bij Planet internet en heb nu internet plusbellen van hun. Mijn contract loopt in december af ( jaarcontract).


Nu wilde ik overstappen naar Het Net ( ook van KPN) wamt daar ekan ik mijn abonnement per maand opzeggen, want er is nu veel concurentie op het gebied van providers alleen zijn die helaas in mijn postcode nog niet beschikbaar.
Dus leek het mijn handig om mijn internetplusbellen tijdelijk te parkeren bij Het Net.

Nu gaan die flikkers van Planet mijn op 31 oktober dus het abonnement omzetten naar een gewone telefoon aansluiting. Of ik dan die dag thuis wil blijven.
Nu heb ik helemaal nooit gevraagd om dit in oktober in oktober te doen. het contract loopt namelijk tot december en dan zou Het Net mijn gelijk weer aansluiten.

inmidels contact opgenomen met Het net en die vinden het een zeer kwalijke zaak aangezien het allebij KPN is..
Maar goed ik moest toch maar even contact opnemen met de helpdesk van Planet.

Inmiddels hang ik al een uur aan de telefoon en ik heb nog steeds niemand kunnen spreken.

Slechte zaak dit.

Mocht er iemand tips hebben hoe ik dit mnoet aanpakken dan hoor ik het graag

mobget_gek
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2008 16:24

Re: Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Ongelezen bericht door mobget_gek »

In juni 2009 loopt mijn abonnement bij internetprovider KPN af. Zoals ik hier op het forum lees, moet ik mij dus op het ergste voorbereiden als ik wil opzeggen.
Ik wil weg bij KPN, omdat sinds de overgang van Planet naar KPN in juli van dit jaar, mijn internetverbinding heel instabiel is geworden. Verder lukt het downloaden van (kleine) zip bestandjes zelfs niet, doordat de server zo vaak niet reageert.
Soms heb ik het gevoel terug te zijn gegaan in de tijd. In 2002 had ik nog geen ADSL en ging alles via de telefoon. Langzaam en moeizaam. Zo is het nu ook weer. Alleen wist je toen niet beter.
Ik ben zeer ontevreden over KPN als internet provider.
Hoe en wanneer kan ik het beste opzeggen?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als u in de 4de maand voordat de overeenkomst afloopt opzegt, dan zit u m.b.t. opzegtermijn altijd goed. Een provider mag maximaal 3 maanden opzegtermijn hanteren.
U kunt op de eerste van de 4de maand voor einde overeenkomst KPN bellen om op te zeggen. U verzoekt daarbij om uiterlijk binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst te sturen. Is deze op de 14de van de maand niet binnen, dan stuurt u een schriftelijke aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar KPN waarbij u nogmaals uw overeenkomst beëindigt, uw toestemming tot automatische incasso per 1 juni 2009 intrekt. U geeft hen dan 1 week om u een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst te sturen. U geeft aan dat KPN in gebreke is gebleven u binnen 14 dagen na telefonisch beëindigen overeenkomst u een brief ter bevestiging te sturen. U geeft in de brief aan dat mocht u deze niet ontvangen u dit als een geschil voorlegt bij de Geschillencommissie telecommunicatie.

Ik had mijn laatste opzegging genoteerd op mijn dagkalender zodat ik tijdig in actie kon komen om op te zeggen en ik dit niet zou kunnen vergeten.

mobget_gek
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2008 16:24

Re: Planet internet nu KPN internet... Joepie!!!! Not!!!

Ongelezen bericht door mobget_gek »

bedankt, zo ga ik het doen.

Gesloten