LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN/ Het Net Klantenservice oplichters?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Master_Duck
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2007 20:41

KPN/ Het Net Klantenservice oplichters?

Ongelezen bericht door Master_Duck »

Ik weet niet of meer mensen dit opgevallen is:

Wanneer je een vraag of klacht per email naar KPN/ Het Net klantenservice stuurt, er een antwoord volgt dat je de klantenservice moet bellen.

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.



De e-mail servicelijn heeft geen mogelijkheid om de door u gestelde vragen voor uw specifieke situatie per email te beantwoorden.
Wij adviseren u om telefonisch met onze Helpdesk contact op te nemen. Een van onze medewerkers kan uw vragen dan in behandeling nemen. Het telefoonnummer is 0900 - 1407 ( € 0,45 per minuut ). De Helpdesk is dagelijks van 08.00 tot 22.00 uur geopend
Ik heb al meerdere klachten per email (via de KPN site) ingediend en tot nu toe is dit elke keer het antwoord. Vervolgens bel ik de klantenservice en deze kunnen mij vervolgens niet helpen????? Dan vraag ik me zo langzamerhand af wie mijn klacht gaat behandelen als KPN dat in ieder geval niet doet.

Joe D
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 jul 2008 22:41

Re: KPN/ Het Net Klantenservice oplichters?

Ongelezen bericht door Joe D »

Absoluut.

Ik vind de klanten"service" van KPN/Het Net/Planet zowieso al om te huilen. Je kunt ze wel wat vragen aan de telefoon, maar je hebt er meestal niets aan. Dan stuur je een vraag per e-mail/webform in de hoop dat ze dan iemand zoeken met verstand van zaken (en hopelijk ook zin om de klant van dienst te zijn) en dan krijg je meestal een berg links naar standaardantwoorden op de website (die ik natuurlijk al lang had bekeken) en als dat allemaal niet werkt, dan moet je maar weer bellen.

Ik ben zelf een ervaren gebruiker en probeer altijd eerst zelf een oplossing te zoeken. Als dat niet lukt stel ik een vraag, die vergezeld gaat van alle informatie die een deskundige nodig heeft om het probleem te kunnen beoordelen. Helaas worden de vragen slechts op trefwoorden gescreend en worden de vragen niet echt gelezen.....je wordt er soms moedeloos van.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: KPN/ Het Net Klantenservice oplichters?

Ongelezen bericht door Henri42 »

KPN cs kan een voorbeeld nemen aan de huidige structuur van UPC :)

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: KPN/ Het Net Klantenservice oplichters?

Ongelezen bericht door handelaar »

KPN wil kennelijk gewoon die 0,45/min. verdienen.

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: KPN/ Het Net Klantenservice oplichters?

Ongelezen bericht door trappist »

precies, die call-centers maken ook deel uit van KPN dus kassa!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: KPN/ Het Net Klantenservice oplichters?

Ongelezen bericht door TdeHond »

De afgesplitste TNT Post ook. 45 eurocent per minuut voor eventueel bellen voor het door hen zoek gemaakt ontvangstbevestiging van aangetekende brief.
Duur betalen voor een niet geleverde dienst.

Er wordt creatief gebankierd door providers en andere dienstverleners. :cry:

Master_Duck
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2007 20:41

Re: KPN/ Het Net Klantenservice oplichters?

Ongelezen bericht door Master_Duck »

Hoe kan het zijn als je een E-mail stuurt naar de helpdesk met een vraag dat dan altijd geantwoord wordt dat je de helpdesk moet bellen.

als het een fatsoenlijk bedrijf is bellen hun op als ze een fout maken.
en dan met een oplossing komen. een beetje proactieve houding mag je wel verwachten van een bedrijf als KPN. Maar niets is minder waar, je kan net zo goed naar de goedkoopste aanbieder gaan want die heeft ondertussen een goedkopere helpdesk en antwoorden wel vragen per e-mail.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: KPN/ Het Net Klantenservice oplichters?

Ongelezen bericht door TdeHond »

je kan net zo goed naar de goedkoopste aanbieder gaan want die heeft ondertussen een goedkopere helpdesk en antwoorden wel vragen per e-mail.
Dan moet u niet bij Telfort zijn.
Zie: Tros Radar Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.

Google eerst naam provider van uw keuze + klachten, kijk naar de kosten van hun helpdesk en hun A.V. voordat u overstapt.

cynthiaarjan
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2006 20:31

Re: KPN/ Het Net Klantenservice oplichters?

Ongelezen bericht door cynthiaarjan »

Ik ben al sinds jaren geabonneerd op de dienst Clubs.nl van het net.
Een tijd terug is het met moeite gelukt om deze op te zeggen...Met moeite omdat bijna niemand bij de klantenservice wist wat Clubs.nl was.
Nu wordt er nog steeds 2,25 afgeschreven van mijn rekening en de mevrouw van de klantenservice kon niet achterhalen waarom dit zo is. Zij kon idd zien dat mijn abonnement was opgezegd en wist ook niet wat het rekeningnummer was..waarschijnlijk een zakelijk abonnement???

Dus ik werd (weer) doorverbonden met een mevrouw die niet was ingelicht over mijn probleem. Ondertussen was ik al woest omdat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd maar de mevrouw wilde mij hierdoor niet te woord staan. Na een poging van mijn kant om rustig te antwoorden op de vraag: wat is uw internetprovider, vertelde ik dat het probleem niets te maken had met mijn eigen internet provider maar dat het online was, zei de mevrouw: nou mevrouw Maassen, ik ga nu de hoorn op de haak gooien want als u niet normaal kunt antwoorden kan ik u niet verder helpen...toen zei ik dat ik Mevrouw Klaasse heette en niet mevrouw Maassen...werd de verbinding verbroken....

Ik ben woedend maar na een een poging terug te bellen wordt er gewoon niet meer opgenomen en laten ze mij voor 45 ct per minuut lekker aan het lijntje zitten...ik heb maar opgehangen maar mijn probleem is dus nog steeds niet verholpen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen...het is maar 2,25 per maand maar wel voor niets....heeft iemand nog een tip voor mij??

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: KPN/ Het Net Klantenservice oplichters?

Ongelezen bericht door Ron58 »

KPN cs kan een voorbeeld nemen aan de huidige structuur van UPC
Henri, KPN heeft juist het voorbeeld van UPC gevolgd, sterker nog, ze zijn ze zelfs voorbij gestreefd als het gaat om beroerde produkten en service.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: KPN/ Het Net Klantenservice oplichters?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

KPN heeft geen klantenservice.

Mijn collega krijgt post dat:
haar aansluiting word gewijzigd - zonder dat ze hierom gevraagd heeft.

daarna:
men vind het jammer dat ze weggaat, maar datum einde is... - maar zelf niet opgezegd.

Daarna:
bedankt voor uw info aanvraag digitenne - nooit info over gevraagd.

Daarna:
Bedankt voor de aanvraag van de nieuwe aansluiting. De monteur komt langs... u word verwacht tussen 8 en 16 uur thuis te zijn.

Dit allemaal terwijl collega blij met KPN is (of was) - en niets wilde wijzigen. KPN weet van niets, kan niet achterhalen waar dit vandaan komt, en wil niet doorverbinden, geen informatie geven.
Geweldig, zo`n muur van onkunde. Of is het onwil?

En waarom kan een anoniem persoon zomaar dingen van een willekeurige klant wijzigen? waar is de controle?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: KPN/ Het Net Klantenservice oplichters?

Ongelezen bericht door Ron58 »

Geweldig, zo`n muur van onkunde. Of is het onwil?
Het is geen onwil van de mensen van de klanten(geen)service, die krijgen gewoon veel te weinig gereedschappen om mee te werken.
Volgens mij hebben ze veel te veel produkten op 1 grote hoop gegooid, waardoor er niemand meer is die een gedegen inhoudelijke kennis heeft van een produkt en die in staat is ook echt een probleem op te lossen.
De medewerkers hebben een standaard lijstje met problemen en oplossingen, bij alles wat daar buiten heb je als klant pech en zoek je het maar uit.
Zodra iets een beetje afwijkend is dan staat het probleem niet in hun handboek of computer, en kunnen (mogen) ze je alleen maar afschepen.
Door die onkunde ben ik volledig bij KPN weg, ik heb iets te vaak nutteloze antwoorden gekregen zoals: "u moet maar even geduld hebben" "ik kan niets voor u doen" "nee, ik kan u niet doorverbinden met iemand die het wel op kan lossen"
Er is veel fout gegaan de laatste paar jaar, geen enkele keer hebben ze ook maar iets op kunnen lossen, behalve van alles annuleren, weer opnieuw aanvragen, daarin weer blunderen en weer niets op kunnen lossen.

Als je aan de ene kant zelf deze problemen ervaart en hier leest dat er talloze anderen zijn die hier ook tegen aan lopen, als je ziet dat KPN al jaren zelfs UPC voorbijstreeft in de klachten top drie van consumentenprogramma's, en aan de andere kant in de krant leest dat directie en aandeelhouders zeer tevreden zijn met de resultaten van hun toko, dan kun je alleen maar concluderen dat het het hen gewoon geen ene moer kan schelen.

Het feit dat geen enkele schriftelijke klacht ooit beantwoord is (ik heb drie serieuze en nette brieven geschreven) zegt mij ook genoeg.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: KPN/ Het Net Klantenservice oplichters?

Ongelezen bericht door tarquesh »

Je moet wel degelijk veel kennis bezitten. Ben je een gewoon iemand met een probleem, dan weten zij het vaak ook niet. Je moet ze op weg helpen.

Het zijn mensen die minder weten dan jij. Met jou hulp kan je de helpdesk helpen.
Doe ik ook altijd.
:D

Gesloten