LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaste klanten gestrafd door UPC

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
minisuuz
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2008 12:04

Vaste klanten gestrafd door UPC

Ongelezen bericht door minisuuz »

Ik wil heel graag overstappen naar UPC met internet en telefonie,zodat ik alles in 1 pakket heb en ik ben tevreden over de huidige dienstverlening, Nu blijkt ik een modem en installatiekosten twv 150 euro te moeten betalen omdat ik al klant ben (digitale tv). Was ik dat niet, dan waren die kosten er niet. Is het niet vreemd dat je nu dus gestrafd wordt omdat je al klant bent en meer wilt afnemen?
Wie kan me een goede tip geven waar ik nu heen kan want ik heb mijn huidige provider al opgezegd.
Suzanne

Robert10
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2008 12:41

Re: Vaste klanten gestrafd door UPC

Ongelezen bericht door Robert10 »

Beste Suzanne,

Tip: stap nooit over naar UPC! Om je erbij te krijgen doen ze alle moeite, maar als je er een keer zit, behandelen ze je als oud vuil:
- je krijgt facturen voor wat je niet hebt besteld, en die worden automatisch afgeschreven
- bellen, mailen, schrijven helpt niet
- jouw voorbeeld is typisch UPC
Ga naar xs4all of een andere betrouwbare provider, maar niet upc!

Groeten
Robert

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Vaste klanten gestrafd door UPC

Ongelezen bericht door agro »

Alles is beter dan de firma list en bedrog.

Er zijn legio mogelijkheden voor internet en bellen welke beduidend goedkoper zijn met hogere snelheid en een service waar de firma list en bedrog noeg niet eens aan kan tippen.

Ook met digitale tv ontvangst zijn ongekende mogelijkheden, welke beduidend goedkoper zijn, en waarbij je met 1 abonnement op meerdere tv's onafhankelijk van elkaar naar elk willekeuring programma kan kijken of opnemen, bovendien meer zenders en nog een betere kwaliteit ook.

heb veel info beschikbaar

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Vaste klanten gestrafd door UPC

Ongelezen bericht door rene117 »

zit nu ook op de schotel moet zeggen echt goed beeld beterdan bij upc
en meer zenders dit komt om dat er een rotor op de schotel zit
en betaal per maand iets van 9.95 voor de zenders maar dan heb je astra1 astra2 astra3 hotbird en nog veel meer zenders en kanaalen

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Vaste klanten gestrafd door UPC

Ongelezen bericht door Wubo »

dat is toch vaak zo, als nieuwe klant krijg je wat leuks, als vaste klant kun je eraan zuigen.

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: Vaste klanten gestrafd door UPC

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

@ minisuuz

Wellicht kan ik hier wat meer duidelijkheid over geven. Aan welk aanbod refereer je hierboven?

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC

UPC Webcare Team

minisuuz
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2008 12:04

Re: Vaste klanten gestrafd door UPC

Ongelezen bericht door minisuuz »

Ik wil graag naast de digitale tv ook vaste telefonie en internet afnemen, momenteel hebben jullie een aanbieding van een pakket waarin goedkoopste gratis is. Daar word ik al maanden wekelijks over gebeld maar tijdens het gesprek bleek dat de genoemde kosten erbij kwamen, wat de verkoper ook vreemd vond en nakeek. In begin dec verloopt mijn huidige contract bij andere aanbieder, misschien hebben jullie tegen die tijd een aanbieding die al bestaande klanten ook welkom heet en niet afstraft? Maar behalve de kosten gaat het mij om het principe, ben zo verbaasd en boos over zo'n behandeling van vaste klanten, ik heb gewerkt in detailhandel en vaste klanten waren zeker zo belangrijk als nieuwe klanten.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Vaste klanten gestrafd door UPC

Ongelezen bericht door agro »

Ik wil graag naast de digitale tv ook vaste telefonie en internet afnemen, momenteel hebben jullie een aanbieding van een pakket waarin goedkoopste gratis is.
Laat je ook hier duidelijk en schriftelijk goed informeren, een buur van mij heeft hiermee ervaringen welke niet stroken met het beweerde, en deze gaat hierom de firma list en bedrog verlaten. :lol: :lol: :lol:
In begin dec verloopt mijn huidige contract bij andere aanbieder,
Denk 3 keer na eer je, je volledig afhankelijk maakt van de firma list en bedrog, er zijn legio andere aanbieders welke beduidend hogere snelheden aanbieden voor een lagere prijs, en waarbij service geen onbekend begrip is.
Let wel een vos verliest wel zijn haren maar nooit zijn streken, dit geldt zeker voor de firma list en bedrog, een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: Vaste klanten gestrafd door UPC

Ongelezen bericht door Joers »

Werkelijk NOG NOOIT gedoe me UPC gehad, daarw aar i kal jaren digitale TV van heb.
Hebben een klantenservice waar KPN een puntje aan kan zuigen!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Vaste klanten gestrafd door UPC

Ongelezen bericht door agro »

Hebben een klantenservice waar KPN een puntje aan kan zuigen!
Grapjurk :lol: :lol: :lol:

minisuuz
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2008 12:04

Re: Vaste klanten gestrafd door UPC

Ongelezen bericht door minisuuz »

eerlijk gezegd heb ik ook nooit problemen en ben erg tevreden over de digitale tv, daarom baal ik ook zo dat ik niet kan overstappen met telefoon en internet. Nu ja kan wel, maar ik vind deze handelswijze echt niet kunnen en zal verder gaan kijken maar ik vind het echt jammer.

Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: Vaste klanten gestrafd door UPC

Ongelezen bericht door Joers »

Nee Agro...kun je me een lolbroek noemen, maar zo is het gewoon!

KPN is werkelijk vervelend als het aankomt op service en bereikbaarheid. Dat wat UPC 5 jaar geleden nog had, heeft KPN nu (wachttijden van half uur en dan ineens verbroken verbidnign is bij KPN eerder regel; dan uitzondering). En bij UPC ben je binnen 5 minuten, met voldoeining geholpen. Althans ik wel! Kennelijk is dat voor jou moeilijk te accepteren, maar het is zo. Sorry

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: Vaste klanten gestrafd door UPC

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

@ minisuuz:

Ik vermoed dat je de aanbieding bedoelt die momenteel geldt voor draadloos internet?

Voor draadloos internet geldt normaal eenmalige activatiekosten van €55,- voor abonees die geen UPC internet en/ of Telefonie hebben. Indien je alléén het Standaardpakket Radio&TV afneemt en een nieuw UPC Op Maat Pakket bestelt is draadloos internet gratis.

Omdat je al digitale tv afneemt, geldt deze aanbieding in jouw geval helaas niet.

Overigens is draadloos internet optioneel.

De borg voor het modem (€ 45,-) wordt echter zowel bij nieuwe als bij bestaande klanten in rekening gebracht. Daarnaast zijn de installatiekosten (doe-het-zelf instalatie) zowel bij nieuwe als bij bestaande abonnees gratis.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Vaste klanten gestrafd door UPC

Ongelezen bericht door agro »

En bij UPC ben je binnen 5 minuten, met voldoeining geholpen.
Hans en Grietje is ook een mooi sprookje :wink: :lol: :oops:

minisuuz
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2008 12:04

Re: Vaste klanten gestrafd door UPC

Ongelezen bericht door minisuuz »

beste Wassily,

Dat de aanbieding voor mij niet geldt, was me duidelijk. U beantwoordt niet waarom u vaste klanten benadeelt ofwel straft. En draadloos internet is voor u een optie, voor mij een onmisbare voorwaarde omdat ik helaas veel aan bed gebonden ben.
Maar zoals ik al zei, aanbieders genoeg dus ik zoek gewoon verder.
minisuuz

OMA
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 mar 2005 02:01

Re: Vaste klanten gestrafd door UPC

Ongelezen bericht door OMA »

Ik ben overgestapt op 18 juni 2008. Ik had al een paar jaar chello classic en dat zou nu overgezet worden op de Power. Er is achteraf een grote fout gemaakt door UPC want ik kreeg de Light. Pc was super traag en wat bleek helemaal verkeerde instelling. Ik heb mij suf gebeld naar de help-desk maar steeds probeerden de medewerkers mijn PC de schuld te geven van de traagheid. Vanaf 1 september j.l. heb ik nu mijn snelheid eindelijk en ze hadden een fout gemaakt. Ik zou restitutie krijgen maar vandaag mijn factuur gehad en niks geen restitutie.
Wel een vette rekening voor bellen naar de help-desk van 1h48m29sec,totaal 12,66 € . Ook heb ik toestanden gehad met het instellen van de afstandsbediening,ik werd meer dan 30 min aan het lijntje gehouden en achteraf bleek de medewerker totaal verkeerde instructies te hebben gegeven. Dus voor jan joker gebeld. Door 2de medewerker snel en korrekt behandeld en opgelost.(2de medewerker vertelde dat de collega verkeerd was geweest met instucties)
Ik wil nu mijn teveel betaalde van het verkeerde abonnement terug en de kosten voor het bellen naar de help-desk. Ik heb de fout niet gemaakt.
Heb 3 in 1 om goedkoper uit te zijn maar ben nu veel duurder uit.
Ook vertelde de medewerker op 18 juni dat er geen kosten aan verbonden waren van de overgang van KPN naar UPC maar wel dus, moest €12,90 betalen voor beeindiging. Is mij verteld door help-desk dat alles geregeld werd door upc en GEEN kosten verder.
Klopt dus ook niet!!! Ben bij de KPN 35 jaar klant geweest en geen dag storing gehad. Ben bij UPC en nu al vele malen geen internet en telefoon, kleine korte storingen van ongeveer 1á 2 uren.
Kortom Ik ben niet tevreden met dit alles. Was ik maar bij de KPN gebleven.
Hoe kan ik mijn te veel betaalde geld terug krijgen??
Ze stuurden mij een garantieplan maar daar staat niets in over het bellen naar de help-desk wat ze mij wel vertelden anders is toegestuurd
garantie plan gewoon doekje voor het bloeden.

Oma

Sebastiaan1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2008 23:12

Re: Vaste klanten gestrafd door UPC

Ongelezen bericht door Sebastiaan1985 »

Al 3 dagen inmiddels, zitten wij zonder telefoon, internet en TV.
Meerdere malen gebeld naar die "klantenservice" van ze, maar ze doen er geen bal aan! Ze laten ons echt gewoon in de stront zakken!
UPC geeft aan dat ze pas op 16 september langs kunnen komen, 6 dagen na melding van de storing. 6DAGEN!!! Wij zijn al 2 jaar klant, betalen elke maand netjes bijna 50 euro en nu worden we gewoon in de steek gelaten.
Mijn vriendin is studente en moet veel thuis vanuit internet doen, wat momenteel niet kan, ook dat uitgelegd, ze hebben er gewoon lak aan!
Ik hoop dat iemand van UPC dit leest en EINDELIJK contact met ons opneemt (per mail, o nee, volgens mij is mijn telefoonnummer na die 10 keer bellen toch wel bekend?), want we zouden ook al 2 keer worden teruggebeld, maar volgens mij wordt dit alleen maar gezegd om van ons af te komen!
UPC, DOE ER WAT AAN...heeft er iemand ervaring met het indienen van claims tegen UPC???

Groet,

Sebastiaan Schoemaker
Rotterdam

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Vaste klanten gestrafd door UPC

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g:
["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

De vraag is echter of het de moeite waard is om veel moeite te gaan doen als dit een relatief klein bedrag betreft. U begint dan met schriftelijk aangetekend een bedrag terug te vorderen voor de periode dat u geen gebruik van de diensten heeft kunnen maken. Komt UPC niet over de brug, dan kunt u dit voorleggen aan de Geschillencommissie.

Gesloten